1. April? VIF får 5 prosent av billettene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2504

    1. April? VIF får 5 prosent av billettene

    Jeg tok artikkelen under for god fisk da jeg leste den på VPN.

    Etterpå har jeg blitt gjort oppmerksom på at klanen.no ikke ville være like morsomme: http://www.klanen.no/billettinfo/billetter_til_aaraasen


    Originalinnlegget mitt:

    Fra http://vpn.no/content/view/full/37709:

    BILLETTINFO – ÅRÅSEN
    Vi får bare 5 prosent av billettene på Åråsen i hatkampen den 13. april. Det betyr 317 billetter til vanlige supportere. Se fordelingen og SØK OM BILLETTENE NEDERST I SAKEN.
    Vålerenga har den siste måneden forgjeves forsøkt å forhandle med LSK om å øke billettkvoten fra de 5% vi har krav på etter NFFs regelverk og opp til de 15-20% vi tradisjonelt har fått. Breen fikk svaret han fryktet før helgen, noe som har gjort at Klanen, Sjappa og klubben har sittet i møter de siste dagene for å fordele billettene så rettferdig som mulig.

    Billettfordelingen
    Grunnet sikkerhetssoner rundt Kanarifansen og Klanen vil det totale tillatte antall tilskuere på Åråsen i denne kampen være 10.530. Dette innebærer at Vålerenga i år kun får 527 billetter som vil bli fordelt slik:

    Klubbens administrasjon 20 billetter
    Hovedsponsorer og VIP 150 billetter
    Miniklanen 40 billetter*
    Rest ordinært salg 317 billetter

    De siste 317 billettene vil bli fordelt etter først til mølla prinsippet blant alle de som har medlemskort i Klanen eller Vålerenga idrettsforening.

    Frode Veie forklarer:
    ”Tidligere år har LSK aldri stått på 5%-regelen og så sent som i fjor kunne vi tilby 1900 billetter og selv dette var for lite i forhold til behovet. LSK må selv ta ansvaret for sikkerhetsrisikoen som ligger i at flere hundre trolig vil møte på Åråsen uten billett.
    Når først vi er i den ulykkelige situasjon at vi ikke har tilstrekkelig med billetter har Klanen, klubben og vi i Sjappa prøvd å fordele de så rettferdig som mulig. Siden Vålerenga har utvidet fristen med sesongkortsalg til onsdag, mener vi at det ikke kan brukes som kriterium, og dermed står vi igjen med loddtrekning som det mest rettferdige. Dette er for øvrig samme måte som UEFA fordeler billetter på til Champions League-finalen.”
    Det er kun medlemmer av enten Klanen eller klubben som får billetter. Dersom man ikke er medlem ennå, og får tilslag på billetter, må man melde seg inn før man får utstedt billettene. Dette må skje innen 72 timer fra bekreftelsen er mottatt.

    Takknemmelige tross alt
    Klanen vil uttrykke sin takknemlighet overfor både sponsorer og VIP-er. Bare Hafslund alene ville hatt krav på mer enn 200 billetter, men har valgt å begrense dette for å gi plass til oss vanlige supportere. Skulle det være uavhentede sponsorbilletter, vil disse kunne kjøpes av de som trekkes ut fra ventelisten.

    *Miniklanen
    Opprinnelig var det meningen at Miniklanen skulle få 200 billetter til denne kampen. Grunnet begrensningene i Vålerengas billettkvote, er det kun dere 40 som meldte dere på og betalte før kampen mot Aalesund som får være med. Ta kontakt direkte med Gunnar Pedersen i Mini-Klanen, dersom du har mistet den røde billetten din.
    Last edited by ulfpulf; 01.04.2008, 12:52. Begrunnelse: Datoen
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Hvorfor de gjør dette når de uansett ikke får solgt de billettene på grunn av sikkerhetssoner, samt at VIF fort kan finne på å gjøre det samme mot oss når vi skal spille på Ullevål, finner jeg merkelig.

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #3
      Her burde man holdt seg etter en grei regel etter min mening.

      "Don't fix it, if it ain't broken."

      Med mindre det er en aprilsspøk dette dreier seg om
      Last edited by Seb.R; 01.04.2008, 23:50.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Hvorfor de gjør dette når de uansett ikke får solgt de billettene på grunn av sikkerhetssoner, samt at VIF fort kan finne på å gjøre det samme mot oss når vi skal spille på Ullevål, finner jeg merkelig.

        Vif får 5%. Det er det de har krav på.. Ser ikke problemet. Dessuten synes jeg det er utelukkende positivt at det blir flere billetter til LSK-fans.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Vi gjorde det samme mot Brann ifjor vel....
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2504

            #6
            Et lite forbehold: Siden jeg ikke følger VPN daglig, eller månedlig, aner jeg ikke om denne artikkelen ble lagt ut i dag.
            Det kan jo være en apeaprilspøk.

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              Vif får 5%. Det er det de har krav på.. Ser ikke problemet. Dessuten synes jeg det er utelukkende positivt at det blir flere billetter til LSK-fans.
              Fullstendig klar over at de får hva de har karv på, men dersom du så at kapasiteten kunne blir 10500 grunnet sikkerhetssoner så blir det rent få villetter vi får ekstra til kanarifans. Og dessuten kan de fort finne på å kun gi oss 5% når vi skal på Ullevål, slik at 1500 supportere elller noe i den duren ikke kommer inn.

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #8
                Hvilken dato er det i dag ??

                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Et lite forbehold: Siden jeg ikke følger VPN daglig, eller månedlig, aner jeg ikke om denne artikkelen ble lagt ut i dag.
                  Det kan jo være en apeaprilspøk.
                  Tenkte jeg ikke på, tipper det er det.

                  Ledelsen i klubben kan virkelig ikke være så tilbakestående.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Hvorfor de gjør dette når de uansett ikke får solgt de billettene på grunn av sikkerhetssoner, samt at VIF fort kan finne på å gjøre det samme mot oss når vi skal spille på Ullevål, finner jeg merkelig.
                    Med mindre dette er en aprilsspøk...:

                    Ullevål er ikke/vil ikke bli utsolgt, så dermed får de ikke gjort det. Da kjøper vi jo bare billetter andre steder på stadion.

                    Personlig synes jeg det er dumt, ser alltid frem i mot synge kampen mot klanen, som vi nå vinner per default...
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      #11
                      Har det ikke hvert en uskreven avtale mellom LSK og VIF om at vi får hele vg nedre og de får hele diadora? Er litt kjipt når vi møte VIF på Ullevål 19/10-08 og kanskje begge klubbene er med i medalje-kampen at vi kan risikere å bare få kvoten på 5 %.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Fullstendig klar over at de får hva de har karv på, men dersom du så at kapasiteten kunne blir 10500 grunnet sikkerhetssoner så blir det rent få villetter vi får ekstra til kanarifans. Og dessuten kan de fort finne på å kun gi oss 5% når vi skal på Ullevål, slik at 1500 supportere elller noe i den duren ikke kommer inn.
                        Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror ikke vi vil få tilbake med samme mynt. LSK tjener ikke mere penger på dette. Men de sikrer flere billetter til egne supportere. Vif klarer aldri å fylle Ullevål uansett så de taper penger på å nekte oss inngang.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror ikke vi vil få tilbake med samme mynt. LSK tjener ikke mere penger på dette. Men de sikrer flere billetter til egne supportere. Vif klarer aldri å fylle Ullevål uansett så de taper penger på å nekte oss inngang.
                          Nå ble det jo en ikke-sak når jeg fikk med meg datoen, men klart LSK hadde tapt penger. Det måtte jo blitt sikkerhetssoner, hvor det ikke kunne sittet LSK-supportere. Om de skulle slått tilbake med samme mynt kan jeg ikke vite, men jeg ville ikke sett bort fra det.

                          Forøvrig syns jeg det er bra med en ordentlig tribunekamp på Åråsen i året.

                          Kommentar

                          • Skinke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2007
                            • 3914

                            #14
                            I fjor var vi vel rundt 1400 på ullevåll. Det at er søppla bare får 5% kunne jeg ikke gitt mer faen i egentlig. De som taper mest på dette uansett. Vi ville fått rundt 1300 på ullevåll.

                            Uansett så er vel dette en aprispøk vel...
                            Daukjøtt Felt C

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #15
                              Denne funka vel ikke så bra iom. at det ble lagt ut på klanen.no idag tidlig at de har fått 1900 bill.
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Skinke
                                I fjor var vi vel rundt 1400 på ullevåll. Det at er søppla bare får 5% kunne jeg ikke gitt mer faen i egentlig. De som taper mest på dette uansett. Vi ville fått rundt 1300 på ullevåll.

                                Uansett så er vel dette en aprispøk vel...
                                1400! noe som er jævlig dårlig og en skam for det som skal være Norges beste supportere i det største hat og supporteroppgjøret i året.

                                Husker det var veldig lite opphausing før kampen i fjor, og alle var mer opptatt av colacupen eller noe sånt, forventer mer pushing fra kfl neste gang.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                Kommentar

                                • CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

                                  #17
                                  Vi som satt på fotballpuben i Bergen hørte dere godt iallefall , så noen skandale kan det nok ikke ha vært
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                    1400! noe som er jævlig dårlig og en skam for det som skal være Norges beste supportere i det største hat og supporteroppgjøret i året.
                                    Tallet lyver, da det er mange som skaffer seg billetter til andre seksjoner av Ullevaal. Husk på at Vif har avtaler med ulike sponsorer som gjør at menigmann kan skaffe seg gratis- eller billigbilletter. Som abonnent på Aftenposten får jeg f.eks. tilbud om 2 billetter for prisen av en, men ikke sammen med KFL. Jeg benytter meg ikke av dette tilbudet, men det er det sikkert mange andre som gjør.
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

                                      #19
                                      svaret til en av vif folka som ville ha billett til LSK-vif kampen...

                                      Hei, jeg trenger 2 billetter til kampen, for jeg har avtalt en blind-date med en jente jeg har pratet mye med på Lillestrøm forumet, TurboJenta. Planen er å få henne til å konvertere slik at hun blir VIF supporter også. Om du trenger navn til Billetten sa hun at hun heter Maya.
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2115

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av CFD
                                        Vi som satt på fotballpuben i Bergen hørte dere godt iallefall , så noen skandale kan det nok ikke ha vært
                                        Selv om stemningen i Bergen nok var enda høyere enn den var på Ullevaal...
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎