Ikke så stolt av å være fugl i kveld

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • merch
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2007
    • 938

    Ikke så stolt av å være fugl i kveld

    Greit dere kan "angripe" meg for å ha vært sofa supporter via tven i kveld (var på 20/26 kamper hjemme og borte i fjor) men flere ting gjør at jeg ikke føler noe stolthet av å være kanarigul i kveld.


    -Dårlig seriestart, like mye spillemessig som poengmessig vi er rundspilt i to første kampene... Greit dette er mot lag vi har dårlig statistikk mot men all statistikk er til for å brytes. De neste par kampene blir enda tøffere, får bare håpe tenningen kommer på rett måte både for spillere og oss supportera før vif kampen.

    -Er dritt lei av negativ omtale når ikke klubben ordner det sjøl så må enkelt mindretallsgrupper lage bråk og krøll. Negativ omtåle bråk og ting som har alt annet med fotball å gjøre er noe dritt. og jævelig kjedelig for de andre som satt på bussen for å komme seg på en spennende kamp. Gla jeg ikke dro inn til Bærum i dag med guttungen i dag for å si det sånn. I ettertid. Eller at jeg var en av de som fikk ødelagt fotballdagen min. JEG FÅR PÅ SÅNNE DAGER LYST Å MELDE MEG UT FAKTISK og det er synd for det er så mye positivt også med kanarifansen. Nei jeg tilhører ikke noen av undergruppene. Men jeg vet godt hvilken buss jeg setter meg på når det er flere å velge for å si det sånn. Hadde ihvertfall en god opplevelse med førstebusstur til Skien i fjor med KGG og kjellern pub forever i minne for å si det sånn. Knall bursdag gave til meg sjøl. Senere var borteturer artigere enn hjemmekamper. Men hvorfor skal folk fortsette å bruke fotballen for å oppføre seg som bajaser(mildt sagt). Blir oppgitt over at supporterne på denne måten ødellegger rekrutering og for klubben.

    -Nye røde totalt unødvedige røde kort. Mouehli vi hadde da aldri scora to lell på stillingen 4-2. Vil ikke du bli savnet mot enga? JO.

    Hva slags backer er det vi har kjøpt inn? Huff.... At vi gir Danton sparken og henter Midtun Lie... HVORFOR???



    Måtte bare skrive detta..... moderer det akkurat som dere vil!!!


    Tilbake på feltet søndag takket være sesongkort og forsåelsesfull samboer som egentlig gir fan i fotball hehe----


    Da håper jeg de som elsker LSK har fått billetter... de som vil bråke håper jeg blir stoppet lenge før de nærmer seg Romeriksporten/Bomringen whatsoever.....

    Er så glad G4S har fått sikkerheten på Åråsen da jeg vet hvor viktig og vanskelig jobb dette er etter selv å ha vært sikkerhetskontrollør på Gardermoen. så vet jeg også hva standarden på disse folkene er. Håper de, LSK og KFL gjør en kjempejobb på neste hjemmekamp for å få en festkveld av de sjeldene. vi skal revansjere oss både på og utenfor banen da!!!
    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....
  • Arind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2006
    • 459

    #2
    I kveld var jeg også sofa-supporter etter noen dager med forkjølelse, men sønn var på plass. Har derfor sett kamp fra tv-synspunkt og referat fra han som var på kamp.

    For det første - jeg er så inn i helvetes lei og forbanna på sånne helvetes idioter som drar på fotballkamp for å lage bråk! Her må man rydde opp i egne rekker og hive ut jævelskapet. Vi ønsker ikke søppel i tilknytning til klubben vår.....og det er akkturat hva sånn oppførsel vitner om - trash!

    At vi i tillegg spiller en begredlig kamp, og roter bort tre poeng på udugelighet, skal jeg kommentere andre plasser her inne......
    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Jeg er alltid stolt av å være fugl, men i dag er jeg dog ikke like stolt av alle andre fugler, eller som påstår at de er fugler.

      Kommentar

      • sorum123
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Nov 2007
        • 2

        #4
        Hva med å starte å forby folk å avslutte innleggene sine med ACAB. Jeg mener, hvis KFL skal fremstå som en supporterforening med en viss respekt for sporten, klubben og medlemmene hører ikke sånt hjemme på diskusjonsforumet. De som ikke vil innrette seg etter dette får bare jogge videre.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7048

          #5
          Håper ACAB-idiotene som Kanarifansen har blitt infisert av, er skikkelig stolte av seg selv i kveld.

          Håper de er stolte av at de har latterliggjort seg selv, familiene sine og klubben de gir skinn av å skulle støtte.

          Håper de har hatt en skikkelig kul kveld.

          Håper dere får hardeste mulige behandling fra ordensmakten, og håper for guds skyld ikke at dere gis tilgang til Åråsen noensinne igjen.

          Skal pøbelkulturen få overta Kanarifansen? Det kan bare Kanarifansen selv svare på. Nå må gode krefter gå sammen for å sparke ut pakket, og be dem kollektivt dra til helvete. Ellers er det svenske tilstander i Norge i løpet av få år.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #6
            Det er hvertfall godt at folk ikke blåser dette opp altfor stort, for da hadde det vært vanskelig å tatt det seriøst...
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

              #7
              Opprinnelig skrevet av sorum123
              Hva med å starte å forby folk å avslutte innleggene sine med ACAB.
              Vi har vel fortsatt ytringsfrihet i Norge?
              Personlig synes jeg det er pubertalt og barnslig å stå å skrike dette, samtidig blir det helt feil å kneble folks meninger, så lenge det er innenfor loven.

              Kommentar

              • Storgata
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2008
                • 122

                #8
                Opprinnelig skrevet av scages
                Vi har vel fortsatt ytringsfrihet i Norge?
                Personlig synes jeg det er pubertalt og barnslig å stå å skrike dette, samtidig blir det helt feil å kneble folks meninger, så lenge det er innenfor loven.
                Det jeg undres over er om noen av undergruppene hater politet mer enn de elsker LSK? Hva er grunnlaget for å heie på et fotballag?
                *Jacta est alea*

                Kommentar

                • Stone
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2006
                  • 225

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                  Det er hvertfall godt at folk ikke blåser dette opp altfor stort, for da hadde det vært vanskelig å tatt det seriøst...
                  Folk er vel generelt drit lei av at klubben og KFL får negativ omtale, ikke så rart det kanskje når slike ting bagatelliseres gang på gang av de som er ansvarlige for det.

                  På tide med handling!

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Stone
                    Folk er vel generelt drit lei av at klubben og KFL får negativ omtale, ikke så rart det kanskje når slike ting bagatelliseres gang på gang av de som er ansvarlige for det.

                    På tide med handling!
                    Ingen grunn til å bagatellisere ettersom det er en bagatell fra før av. En fyr fyrte av ett bluss, han ble tatt av politiet og får sikkert en straff for "forbrytelsen" han har gjort.
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      #11
                      En fyr fyrte av et bluss? Ja det er greit ,men ser vi i protokollen er det flere personer som sitter på cella og tenker på hva de har gjort. Det er iallefall det de bør gjøre!

                      Jeg var ikke på Stadion og skal ikke si hvem som har rett eller feil ,men vi satt på puben og bare ristet på hodet og sa "Nå blir det vell bot igjen" når vi så blusset og tribunebråket. Vi hevder at vi er bedre enn klanen, men utifra dagens episode så er det ganske klart at vi har en større jobb å gjøre for å få ro i rekkene enn det apeberget har.

                      Politiet gjør en jobb. De ønsker at kampen skal gå rolig for seg slik at de kan reise hjem etter kampen og komme seg i seng. At folk legger skylda på politiet er latterlig! Dette må taes på egen kappe og vi trenger et nytt styremøte for å ordne opp i dette!
                      Du setter forbrytelsen i hermetegn "King_Raymond" , setter du deg over loven ved annet tribunebråk også?
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • merch
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2007
                        • 938

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                        Ingen grunn til å bagatellisere ettersom det er en bagatell fra før av. En fyr fyrte av ett bluss, han ble tatt av politiet og får sikkert en straff for "forbrytelsen" han har gjort.
                        men når man vet lsk har fått en bot på 50 000 eller hva det var for blussing på cupfinalen, og man også fyrer opp bluss både på en pub og på stadion hvor mye bagateller er det da?

                        Lurer på om de som fyrte opp bluss eller ropte mot politiet jublet da Kjernen fyrte opp bluss i høstkampen. Jeg hørte bare buing og piping.

                        En bagatell er når jeg blir geleidet ut av lerkendal av hele to bartepoliti for å kaste et beger med bonaqua på reklameskiltet st.hans i fjor og blir ført ut av to bartepoliti som også jager meg vekk fra utsiden av porten. som jeg prøvde å stå ved da LSK utlignet til 1-1. Skveret opp med politiet i ettertid og tok de i handa. Men så har jeg også blitt stoppet på shell i tromsø av sivilpurk for som sjekket opp personnr etter hooligan 16mai. ikke vet jeg om det er hårtapet som gjør meg attraktiv men jeg er der for å støtte fugla. Fyrverkeri og ødellegging for andre finnes det andre dager som nyttår og "arenaer" til.....

                        En bagatell er ikke å få en buss til å snu tilbake til flisbyen, få sendt hunder på seg, at to i styret blir sendt på glattcelle og at man fyrer opp bluss på en jævla pub.....

                        tror neppe de samme folka hadde godtatt noe sånn på Martins/Klimt you name it......

                        blir bare oppgitt av at dere skal unnskylde og bagatallisere detta.

                        Må jo se at det ødelleger for hele kanarifansen og ikkeminst klubben og andre supportere.
                        Last edited by merch; 07.04.2008, 00:12. Begrunnelse: måtte jo legge til at de var to skumle politimenn ;)
                        lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                        sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                        Kommentar

                        • Kdlnor
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2003
                          • 76

                          #13
                          Man kan bagatellisere så mye man vil at det ble bråk både før og etter kampen, og man kan hevde at "en fyr tente et bluss". Lukker man øynene så er det mye man kan overse. Men dette er bare noe som er i ferd med å gli ut, og jo lenger man har en ledelse som tillater ulovligheter og lar ting få utarte så skjer ting som nå er iferd med å skje. Kanarifansen blir til slutt en gruppe som blir belastende for LSK fremfor å være lagets 12 mann.

                          Man la opp til ulovligheter på Cupfinalen med blussing fordi noen syntes slikt er kult (selv om det er ulovlig) og man avfeier hæreverk med at mange stoler blir ødelagt som "ekte engasjement" og at det bare var uhell. At NFF kan skyldes seg selv som lar folk stå på tribunen osv. Når man lar slike hendelser får grobunn og bagatelliserer dem i etterkant tøyer man grensene, og lar uroelementer tro at slik og slik oppførsel aksepteres. Til slutt er det hele ute av kontroll og når man nå begynner å sloss med politiet på norske fotballstadioner har det gått for langt!

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            #14
                            Å ta vanskelige og til dels prinsipielle debatter i bakrus (både i bokstavlig og overført betydning) er vel lite heldig, noe mange av innleggene i diverse tråder på forumet nå etter Stabæk-kampen tyder på.

                            Å kalle episodene for bagateller mener jeg er latterlig, og engasjementet i debattene - til tross for alle logiske brister og personlige agendaer - beviser dette.

                            Den andre grøfta svært mange har havna i er av typen "utestengelse på livstid" for hele grupperinger. (Skulle gjerne sett ledelsen i LSK hadde hatt sitt styremøte for eksempel før man var så opptatt av å kommentere saken i media. Av og til kan det være lurt å drøfte en sak først.)

                            Og her kommer vel problemet for oss menige KFL-medlemmer inn også. Vi er et mangfold når det gjelder alder, kjønn, politisk ståsted, markeringsbehov og meninger om tribunekultur. Men vi har valgt et styre som har fått tillit til å håndere utviklingen av KFL og forholdet til klubben vi alle elsker.

                            Det ansvaret synes jeg de skal få lov til å ta, uten at jeg av den grunn mener at vi andre ikke kan tilkjennegi synspunktene våre.

                            Jeg personlig beklager den bruk av bluss som skjedde i går! Jeg mener at dette er splittende og virker helt mot sin hensikt, i hvert fall for oss som mener hensikten skal være å skape stemning. Den stemningen dette skapte hjalp verken gutta på banen eller KFLs engasjement for å støtte gutta.

                            Derimot mener jeg at blussinga etter cupfinalen er i en helt annen klasse. Til tross for at det var en høylytt diskusjon også etter den episoden, var dette en gjennomtenkt handling. Og resultatet ble deretter: Stemningsskapende og en positiv opplevelse for det store, store flertallet.

                            Begge deler er like forbudt etter dagens regelverk, men jeg er overbevist om hvilken linje man må legge seg på for å ha et seriøst ønske om å få myket opp dette.

                            Den andre situasjonen er allikevel for meg alvorligere, og det er hvordan man lar seg provosere av politi og sikkerhetsvakter. Her tror jeg at det er helt nødvendig av styret i KFL i samarbeid med de tydelig etablerte undergruppene å gå inn i en seriøs dialog om hvor lista skal legges for framtiden:
                            • Er det sånn at det alltid er forkastelig å "tyste" på en medsupporter?
                            • Kan det forsvares å fysisk hindre politiets arbeid selv om (man mener at) de har misforstått situasjonen?
                            • Kan det forventes at medlemmer av KFL retter seg etter anvisninger fra våre egne vakter selv om man er uenige i dem?
                            Jeg tror at det er helt nødvendig å ha klare retningslinjer om hva som kan tolereres, men at disse må lages i "fredstid". Når man først står på tribunen og noen koker over er erfaringen at ellers normal, sunn fornuft har svært vanskelig for å trenge igjennom.

                            Sjøl har jeg som fotballsupporter, med Stavanger i fjor som det nærmeste minnet, opplevd hvor provoserende sikkerhetsansvarlige rundt en fotballkamp kan være og hvor unødvendige problemer dette skapte.

                            Som politisk forholdsvis langt ut på venstresiden har jeg vært med på diverse demonstrasjoner og opplevd hvor provoserende det er at politiet tropper opp med hester og hunder når man kun har til hensikt å benytte seg av ytringsfriheten.

                            I slike situasjoner må man på forhånd ha gjennomtenkt hvordan man vi agere for ikke å bli tatt på senga. Vil man la seg provosere i en slik grad at man er villig til å gå til fysisk angrep (iberegnet spyttklyser) så er det et ærlig valg. På den annen side kan det da være at det finnes arenaer hvor man da ikke passer så godt inn. Og det valget kan det hende at det er andre som tar.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              #15
                              Bare så det er sagt:

                              Ingen busser ble sendt hjem til Lillestrøm som media hevder. Dette er feil

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                #16


                                Er helt enig i kritikken, selvom jeg selv var en ivrig deltaker i tumultene på tribunen etter blussinga.

                                Vil på vegne av meg seg be om unskyldning til styret i kfl, resten av kfl og selvfølgelig til klubben. Ingen vil vel at kfl skal fremstå som en gjeng idioter som ingen ønsker på sine stadioner.

                                Jeg sier ikke at politiet hadde "rett" til å reagere på den måten de gjorde, og sende 10 uniformerte menn og 2 hunder opp i kfl for å hente 1! person, men når de først var der burde "vi" handlet annerledes og stått frem som et godt eksempel for de yngre i kfl og for andre supportergrupper.

                                En dag skal jeg ta med min egen sønn på kamper og da vil jeg selvfølgelig ikke at det han skal få se er "fulle", forbannede gutter og jenter som skjeller ut offentlige tjenestemenn fordi de "prøver" å gjøre jobben sin (selvom de ikke alltid takler ting på best mulige måte).
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 408

                                  #17
                                  Det var ikke moro å få rett i går. Dette er første sesongen på 10 år at jeg ikke er medlem i KFL rett og slett fordi jeg så tegninga allerede etter cupfinalen.

                                  Dessverre så kommer hendelsene i går til å huskes utenfor LSK og KFL i lang tid fremover så her trengs det hard jobbing for at begge skal framstå på en bedre måte i framtiden.

                                  Kommentar

                                  • Thomas fugl
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2003
                                    • 137

                                    #18
                                    Nå er det iallefall viktig at folk lærer seg å skille snørr og barter.

                                    Alle skjønner at cupfinalen var avtalt spill når så mange bluss fyres av, dette er ikke gjort av "uromomenter" og man har vært forberedt på bot. Alle må jo synes at det var en verdig feiring for finaleseier??

                                    Men når det gjelder blussing på eget initiativ stiller det seg litt annerledes. kjipt at lsk og kfl taper penger på slikt, det skulle være unødvendig og bedre om personen/e hadde fått økonomisk ansvar.

                                    noe som er enda mer synd er at det faktisk er forbudt.
                                    - Venter på en ny storhetstid

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av ÅsenKanaris
                                      Vil på vegne av meg seg be om unskyldning til styret i kfl, resten av kfl og selvfølgelig til klubben. Ingen vil vel at kfl skal fremstå som en gjeng idioter som ingen ønsker på sine stadioner.
                                      Dette synes jeg er veldig voksent av ÅsenKanaris og jeg synes han fortjener honnør for det!

                                      Jeg håper andre i tumultene kan ta lærdom av ÅK.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Kdlnor
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2003
                                        • 76

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                                        Alle skjønner at cupfinalen var avtalt spill når så mange bluss fyres av, dette er ikke gjort av "uromomenter" og man har vært forberedt på bot. Alle må jo synes at det var en verdig feiring for finaleseier??
                                        Ja, alle skjønner at det var avtalt spill, og at styret i KFL hadde godkjent dette, men nei alle syntes ikke det var en verdig feiring. Mange av oss syns faktisk ikke blussing er så kult, og finner det idiotisk at det er mulig å svi av så mye av medlemmenes penger på noe som ryker opp på få minutter. Når det i tillegg setter klubben i et dårlig lys blir det enda mer idiotisk og uforståelig for mange av oss.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎