"Fremtidige busser vil kjøre direkte til stadion"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    "Fremtidige busser vil kjøre direkte til stadion"

    Var ett utsagn i går, som reaksjon på hva som skjedde på Sandvika pøbben.

    Jeg synes dette er feil, da samlingene på diverse pøbber rundt om i landet, gjør at KFL knytter bånd seg imellom, og imellom motstander supportere.

    Jeg vil heller ha ett bussalternativ, som drar direkte til stadion.

    Hva synes folket?
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #2
    Jeg tolket det dithen at man burde ha alternativer også for de som ikke drar på pub. Slik turen ble lagt opp mot Stabæk, var det ingen andre alternativer enn å dra på pub og være der et par timer før man drar på match. For det første synes jeg det er dårlig at man ikke setter opp en buss som går direkte til stadion seinere, for det andre mener jeg at det er trist at KFL gjør det på denne måten, ettersom man i praksis kan si at man oppfordrer til alkohol før match. Synes det var sørgelig mange drita folk på kampen, og synes egentlig ikke det hører hjemme på tribunen. Folk snakker om at de ikke vil at barna skal oppleve hissige tilrop til politi og spillere, men da jeg var yngre husker jeg meget godt at de drita fulle idiotene var minst like skumle. Synes det burde tas et tak for fyllekulturen som vi har på borteturer.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #3
      Jeg synes de korte turene burde gå rett til stadion, mens på langturer burde folk få en pust i bakken etter en lang busstur.
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        Vi har jo hatt mange hyggelige korturer der vi har møttes på pub før matchen. Blandt annet i Fredrikstad. Synd om man ikke lenger kan gjennomføre dette, men det viktigste er jo å få folk frem til kampen. Det må hvertfall være alternativer der bussene går rett til stadion.

        Og på langturer kan man ikke nekte voksne mennesker å innta alkohol.

        Kommentar

        • Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

          #5
          Opprinnelig skrevet av blue
          Jeg synes de korte turene burde gå rett til stadion, mens på langturer burde folk få en pust i bakken etter en lang busstur.
          Enig med du. Er vel bedre å ha "vorspielet" på martins og så dra rett til stadion enn å dra på en pub hvor det kan være supportere fra andre klubber når det er så nære som Nadderud er.

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            #6
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Vi har jo hatt mange hyggelige korturer der vi har møttes på pub før matchen. Blandt annet i Fredrikstad. Synd om man ikke lenger kan gjennomføre dette, men det viktigste er jo å få folk frem til kampen. Det må hvertfall være alternativer der bussene går rett til stadion.

            Og på langturer kan man ikke nekte voksne mennesker å innta alkohol.
            Fredrikstad, Sandefjord, Skien og Hamar havner i en gråsone. Her mener jeg at de som absolutt må på puben før kamp kan reise i egen regi.
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3377

              #7
              Opprinnelig skrevet av Serbern
              Enig med du. Er vel bedre å ha "vorspielet" på martins og så dra rett til stadion enn å dra på en pub hvor det kan være supportere fra andre klubber når det er så nære som Nadderud er.
              Var en snartur innom Onkel Blå på søndag, og hadde det ganske ok. En liten, rolig diskusjon med et par Stabæk-supportere gikk også veldig greit. Personlig mener jeg det er bare hyggelig å møte andre supportere så lenge alle oppfører seg.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Var en snartur innom Onkel Blå på søndag, og hadde det ganske ok. En liten, rolig diskusjon med et par Stabæk-supportere gikk også veldig greit. Personlig mener jeg det er bare hyggelig å møte andre supportere så lenge alle oppfører seg.
                Og poenget er jo heller ikke å nekte KFL-medlemmer å besøke en bortepub, men jeg mener det er feil at KFL skal legge opp til storbesøk på en pub i nærheten. Da løper man en unødvendig risiko.
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3377

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av blue
                  Og poenget er jo heller ikke å nekte KFL-medlemmer å besøke en bortepub, men jeg mener det er feil at KFL skal legge opp til storbesøk på en pub i nærheten. Da løper man en unødvendig risiko.
                  Helt enig. Hadde helst blitt hjemme frem til nærmere avspark på søndag, og måtte droppe et par gjøremål jeg hadde planlagt før kampen fordi bussen gikk så tidlig. Alternative reisemåter var for meg uaktuelt da jeg er overhodet ikke kjent vest for Nitelva.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Lillestrøm Kirke
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 1470

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av blue
                    Og poenget er jo heller ikke å nekte KFL-medlemmer å besøke en bortepub, men jeg mener det er feil at KFL skal legge opp til storbesøk på en pub i nærheten. Da løper man en unødvendig risiko.
                    Det er vel heller ikke sikkert vi er like velkomne overalt ?
                    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3377

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                      Det er vel heller ikke sikkert vi er like velkomne overalt ?
                      Nå er det vel strengt tatt bare Bohemen vi er uønsket på, kanskje i Trondheim. De fleste stedene jeg har vært (riktignok ikke så mange) har jeg blitt godt mottatt.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Lillestrøm Kirke
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 1470

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Nå er det vel strengt tatt bare Bohemen vi er uønsket på, kanskje i Trondheim. De fleste stedene jeg har vært (riktignok ikke så mange) har jeg blitt godt mottatt.
                        Det var før det, det er ikke sikkert alle (landsens) puber liker innendørs fyrverkeri og rabiate LSK-tilhengere i alle fasonger?
                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          Vi har jo hatt mange hyggelige korturer der vi har møttes på pub før matchen. Blandt annet i Fredrikstad. Synd om man ikke lenger kan gjennomføre dette, men det viktigste er jo å få folk frem til kampen. Det må hvertfall være alternativer der bussene går rett til stadion.

                          Og på langturer kan man ikke nekte voksne mennesker å innta alkohol.
                          Skal selvfølgelig ikke nekte voksne mennesker å innta alkohol. Jeg oppfordrer likevel folk til å tenke litt på omgivelsene rundt seg, det er ikke noe særlig med titalls skamfulle fjolls som brer seg rundt på feltene og skaper uro. Jeg opplever fylla som et uromoment, og ønsker derfor ikke å ha et hav av fulle mennesker rundt meg. Jeg så fler møkkfulle mennesker på Nadderud enn jeg kan telle på fingre og tær, noe jeg ikke synes hører hjemme på en fotballkamp. Om du tar deg noen pils for å få opp humøret et ekstra hakk er det selvsagt ikke noe galt i det.

                          Opprinnelig skrevet av blue
                          Fredrikstad, Sandefjord, Skien og Hamar havner i en gråsone. Her mener jeg at de som absolutt må på puben før kamp kan reise i egen regi.
                          Jeg synes det er viktig at man har alternativer for begge deler. I en supporterklubb med 6000 mennesker har du de som liker å sitte på puben og prate shitpreik med motstanderfansen eller kompiser, og som er glad i og ta seg en pils eller ti. Du har også de som synes det er allright å møte opp en time eller mindre før match fordi de synes det er lenge å være på stadion, eventuelt ikke har tid til å sette av hele dagen til fotballtur. Sist, men ikke minst, har du barn og ungdom under 18 som til de grader blir ekskludert fra slike reisearrangementer som belager seg på noen timer på puben i byen før match. Ettersom aldersgrensen ligger på 18 år for å komme inn, har du valget mellom å oppfordre unge mennesker til å skaffe seg falsk identifikasjon, eller så må de stå utenfor å se de andre more seg inne. Kanskje har du en kompisgjeng på 5 stykker, hvor 4 har fylt 18, men ikke sistemann. Da holder ikke argumentet om at man ikke drar på tur aleine heller.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎