Stemningstråd: Brann-LSK, søndag 27. april kl. 20, Brann stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yiddo
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2005
    • 41

    #21
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Selv kor har dirigenter. Poenget med forsangere er å få med hele feltet på sangene slik at de høres. Hvis fem grupper synger fem forskjellige sanger blir det bare tøv. Trodde dette var elementært, men jeg tok tydeligvis feil.


    Jeg har ingen problemer med å se verdien av forsangere, men det må da være åpent for at andre enn forsangere kan dra igang sanger. Litt spontanitet under kamper skader ikke.

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      #22
      Opprinnelig skrevet av Yiddo
      Litt spontanitet under kamper skader ikke.
      Et av problemene med folk som drikker seg til selverklært forsangerstatus er at de ikke er spontane. De har én favorittsang som de skal starte hele tiden, uansett om noen blir med eller ikke.
      Jeg hadde to sånne i nærheten av meg i går, og folk ble villig med den første gangen de startet favorittene sine, men på det fjerde og femte forsøket var det bare kompisene som hjalp dem - nok til at det forstyrret sangene resten av feltet hadde begynt på.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3377

        #23
        Opprinnelig skrevet av Yiddo
        Jeg har ingen problemer med å se verdien av forsangere, men det må da være åpent for at andre enn forsangere kan dra igang sanger. Litt spontanitet under kamper skader ikke.
        Spontanitet er bra, men ikke til enhver tid.

        Jeg står på Felt A, litt bak og til siden for kosekroken, og sliter litt med hva som skal synges når forsangerene på Felt B starter en sang samtidig som kosekroken begynner en annen. Da blir det bare kaos og selv blir jeg som regel stille og avventende.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #24
          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          Et av problemene med folk som drikker seg til selverklært forsangerstatus er at de ikke er spontane. De har én favorittsang som de skal starte hele tiden, uansett om noen blir med eller ikke.
          Jeg hadde to sånne i nærheten av meg i går, og folk ble villig med den første gangen de startet favorittene sine, men på det fjerde og femte forsøket var det bare kompisene som hjalp dem - nok til at det forstyrret sangene resten av feltet hadde begynt på.
          Virker litt for meg som du og Yiddo prater forbi hverandre. Jeg tolket Yiddos innlegg som et svar på iLs, hvor man fort kunne forstå det slik at kun forsangere skulle dra i gang sanger. Det er selvfølgelig helt på trynet, alle skal kunne dra i gang sanger, men dersom forsangerfeltet starter en sang, er det selvfølgelig den som skal følges. Problemet du nevner støtter jeg deg selvfølgelig 100% i, håpløst med fyllesvin som aldri ser at nok er nok.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #25
            Ja dere prater forbi hverandre.

            DOG etter de siste kamper har det vært slik at det er BARE forsangerfelt som skal starte sanger. Jeg oppfordrer folk som har mening om dette til å møte opp på tribunemøtene før kamp og si sin mening.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2506

              #26
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Virker litt for meg som du og Yiddo prater forbi hverandre.
              Det er jeg som prater forbi Yiddo med vilje.
              Han spurte et generelt spørsmål ("Kan ikke andre enn forsangerne starte sanger?") som jeg svarte på bare en del av ("Ikke når de er drita og har bare én sang som skal synges.") fordi jeg ville folk skulle begynne å stille seg selv et enkelt spørsmål:
              - Jeg har drukket ei kasse øl, er det lurt at jeg tar forsangeransvar?

              Jeg er veldig for spontanitet, men jeg er veldig mot at folk uten sans for timing roter til synginga.

              Edit: Jeg leste mitt eget innlegg og ser at det kan misforstås. Jeg mener ikke at de faste forsangerne er drita. Det er ikke de som skal stille seg spørsmålet. Jeg snakker om vanlige, drita, tilskuere som heller enn å starte sanger burde konsentrere seg hardt om å synge det samme som alle andre alt synger.
              Last edited by ulfpulf; 29.04.2008, 15:21.

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #27
                Opprinnelig skrevet av iL
                Ja dere prater forbi hverandre.

                DOG etter de siste kamper har det vært slik at det er BARE forsangerfelt som skal starte sanger. Jeg oppfordrer folk som har mening om dette til å møte opp på tribunemøtene før kamp og si sin mening.
                Jeg oppfordrer folk til å starte sanger sålenge det ikke blir startet noe fra forsangerfeltene, dere som har mening om dette kan også la være å stille på tribunemøte før kamp om dere vil
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • Yiddo
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2005
                  • 41

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Det er jeg som prater forbi Yiddo med vilje.
                  Han spurte et generelt spørsmål ("Kan ikke andre enn forsangerne starte sanger?") som jeg svarte på bare en del av ("Ikke når de er drita og har bare én sang som skal synges.") fordi jeg ville folk skulle begynne å stille seg selv et enkelt spørsmål:
                  - Jeg har drukket ei kasse øl, er det lurt at jeg tar forsangeransvar?

                  Jeg er veldig for spontanitet, men jeg er veldig mot at folk uten sans for timing roter til synginga.

                  Edit: Jeg leste mitt eget innlegg og ser at det kan misforstås. Jeg mener ikke at de faste forsangerne er drita. Det er ikke de som skal stille seg spørsmålet. Jeg snakker om vanlige, drita, tilskuere som heller enn å starte sanger burde konsentrere seg hardt om å synge det samme som alle andre alt synger.


                  Da tror jeg vi er enige likevel. Jeg er heller ikke tilhenger av drita folk på kamp.

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎