Stemningstråd: LSK-Viking, mandag 5. mai kl. 19, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1452

    #61
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    To-stangs er helt greit før og etter kampen, samt i pausen. Er også greit ved scoringer og evt. brudd i spillet. Mens kampen foregår er det ikke greit. Selv om vedkommende som holder flagget ser flott og synes deter bra, så er det respektløst ovenfor medsupportere som står bak og dermed ikke får med seg hva som skjer.
    Er det greit med vanlig flagg på 2-0 i det 92. minutt? Selv syntes jeg det var respektløst fra medsupporteren som begynte å kjefte på meg i den situasjonen, men må innrømme at jeg syntes det var så dumt at jeg ikke klarte å ta det seriøst.

    Selv syntes jeg også tostangs på overtid i en kamp vi leder 2-0 er helt greit. Alt til sin tid, men mot slutten av Viking-kampen var det viktigere å hylle laget enn at folk fikk se de siste minuttene av en kamp som allerede var avgjort.

    Når man står på feltet mener jeg at man må balansere ønsket om å se kampen opp mot ønsket om å støtte LSK på alle mulige måter. Hvis man kun er opptatt av å se kampen finnes det andre alternativer for det.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      #62
      Helt enig med Raskolnikov her. En ting er å bidra "mindre" på feltet enn f.eks. ultrasene gjør (f.eks. ved å bare være med på synging og ikke så mye med flagging, hopping osv.), men når man står på feltet og aktivt går inn for å roe ned stemninga, da er man feilplassert.

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #63
        Filmen skulle komme ut i natt, men Rælingen kabellag ville det anderledes. Filmen lastes opp på Youtube nu.
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • Ted Nugent
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 851

          #64
          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
          Filmen skulle komme ut i natt, men Rælingen kabellag ville det anderledes. Filmen lastes opp på Youtube nu.
          Fant den nå!

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            #65
            Veldig bra film og veldig bra synging!

            Kommentar

            • asker_kanari
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2007
              • 208

              #66
              Bra film. Bra stemning. Og ikke minst, bra kamp.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4377

                #67
                Fet film. Synd man ikke fikk med Fugla Cavese i 2.omg. Den var det faen meg drag i!
                ..................

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  #68
                  fytte svarte hel.... for en deilig film!!
                  Både klapping og hoppinga så og hørtes meget bra ut synes jeg!
                  det er faen ikke noen i norge som gjør det der etter KFL, i alle fall ikke med et så bra resultat!
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Fet film. Synd man ikke fikk med Fugla Cavese i 2.omg. Den var det faen meg drag i!
                    og det så ut som i-med-og-motgang ble filmet på starten av matchen, den satt mye bedre i 2. omgang!

                    men uansett småpirk; fet film!
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • FinnLizzy
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2006
                      • 109

                      #70
                      Så kampen på TV, virket som om det var veldig god stemning. Spesielt imponert over at så mange Stoke-fans hadde tatt turen over, og valgte å feire opprykket sammen med KFL nederst på felt A. (Eller var det FFK-fans?)
                      Gul fugl i Bærrgæn.

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        #71
                        ble det prøvd noen visuell effekt på den nye sangen eller? bruke henda som på den orginale videoen, med skjerfa mellom ble nevnt, ble det noe av? hadde sikkert vært kult i så fall
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          #72
                          Nei, det ble ikke prøvd noe visuelt til den.
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3404

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                            Er det greit med vanlig flagg på 2-0 i det 92. minutt? Selv syntes jeg det var respektløst fra medsupporteren som begynte å kjefte på meg i den situasjonen, men må innrømme at jeg syntes det var så dumt at jeg ikke klarte å ta det seriøst.
                            Ikke for å forsvare kjeftinga, men ville den blitt gjort om ikke tostangsen ble hevet? Slik jeg tolker situasjonen er den en respons til din handling.

                            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                            Selv syntes jeg også tostangs på overtid i en kamp vi leder 2-0 er helt greit. Alt til sin tid, men mot slutten av Viking-kampen var det viktigere å hylle laget enn at folk fikk se de siste minuttene av en kamp som allerede var avgjort.
                            Problemet med to-stangs, slik jeg ser det, er at vedkommende hindrer for folk bak seg, men ser selv helt fint. Er det en større hyllest å vise frem et flagg enn å vise frem klappende og syngende fans? Når flagget går opp, skjules folk bak det.

                            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                            Når man står på feltet mener jeg at man må balansere ønsket om å se kampen opp mot ønsket om å støtte LSK på alle mulige måter. Hvis man kun er opptatt av å se kampen finnes det andre alternativer for det.
                            Tro det eller ei, men det finnes mange av oss som faktisk vil og gjør begge deler. Det ene utelukker ikke det andre.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #74
                              Når man står sammen med fansen så må man regne med å få ett to stangs flagg foran seg, hvis man skal kjefte å grine fordi man går glipp av 5 minutter i en kamp så er det ikke værre en å stelle seg nederst på feltet, er god plass der.

                              Slutt med sytinga folkens, det er like viktig med flagg, skjerf og hopping som det er å synge, skal se bra ut og

                              Kommentar

                              • Raskolnikov
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1452

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Ikke for å forsvare kjeftinga, men ville den blitt gjort om ikke tostangsen ble hevet? Slik jeg tolker situasjonen er den en respons til din handling.
                                Kjempebra tolket! Selvfølgelig ville han ikke kjeftet på meg for at jeg flagget hvis jeg ikke hadde flagget.

                                Når jeg skriver vanlig flagg så mener jeg ikke tostangs så da tolker jeg svaret ditt slik at du ikke mener det er greit med flagg i det 92. minutt på 2-0. Det skal du få lov til, men jeg er veldig uenig med deg.

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Problemet med to-stangs, slik jeg ser det, er at vedkommende hindrer for folk bak seg, men ser selv helt fint. Er det en større hyllest å vise frem et flagg enn å vise frem klappende og syngende fans? Når flagget går opp, skjules folk bak det.
                                Et felt med flagg ser bedre ut enn et felt uten flagg, så ja. At tostangs i enkelte situasjoner kan være problematisk har jeg ingen problemer med å se, men alt til sin tid. Forskjellen oss imellom er vel at du ikke finner tid til tostangsflagg i det hele tatt.

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Tro det eller ei, men det finnes mange av oss som faktisk vil og gjør begge deler. Det ene utelukker ikke det andre.
                                Tro det eller ei, men jeg vil faktisk gjerne se kampene jeg også. Allikevel mener jeg det må være plass til flagg selv om det kan få den grufulle konsekvensen at jeg ikke ser et angrep eller to. For meg er det en naturlig konsekvens av å stå på KFL-feltet, et felt der det blir satt ut flagg til kampene. Ditt syn utelukker synet til alle som synes flagging er en bra ting. Antar at skjerfhav også er en uting, så det blir virkelig et fargerikt felt etterhvert.
                                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3404

                                  #76
                                  Nå har jeg vel allerede tidligere sagt at tostangs og andre flagg er flott før kampen, etter, og i pausen. Under avbrudd is spillet som f.eks. etter scoring er det og helt på sin plass, men ikke under spillets gang.

                                  Skjerfhav har jeg aldri hatt noe imot og deltar også selv på disse, så den antagelsen bommet litt.

                                  Forøvrig mener jeg at et felt i gule drakter aldri kan bli fargeløst, men Diadora er vel ikke et akseptert merke i visse kretser.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1452

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Nå har jeg vel allerede tidligere sagt at tostangs og andre flagg er flott før kampen, etter, og i pausen. Under avbrudd is spillet som f.eks. etter scoring er det og helt på sin plass, men ikke under spillets gang.
                                    Du innrømmer i hvert fall indirekte at feltet ser bedre ut med flagg. Hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor det er flott i disse situasjonene. Ellers er det bare å konstatere at vi er uenige.

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Skjerfhav har jeg aldri hatt noe imot og deltar også selv på disse, så den antagelsen bommet litt.
                                    Skjerfhav går da vitterlig ut over sikten det også. Har vansker med å se den store forskjellen mellom flagg og skjerfhav. I likhet med tostangs ser den som holder skjerfet oppe fint selv, mens det blir verre med den/de som står bak. Ikke misforstå meg, jeg er selvfølgelig for skjerfhav også.

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Forøvrig mener jeg at et felt i gule drakter aldri kan bli fargeløst, men Diadora er vel ikke et akseptert merke i visse kretser.
                                    Jeg mener fortsatt at et felt med flagg er mer fargerikt enn et felt uten. Hvilken krets du mener jeg er i skulle jeg gjerne likt å fått et svar på. Jeg skjønner det i hvert fall ikke selv og begynner å bli litt lei av at du stadig skal sette merkelapper på de som ikke er enig med deg.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1408

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Forøvrig mener jeg at et felt i gule drakter aldri kan bli fargeløst, men Diadora er vel ikke et akseptert merke i visse kretser.
                                      Insinuerer du at Roskalnikov er en casual?

                                      Bare et spørsmål. Men hvis det er tilfelle, og du ikke har sikre kilder, fortjener du en soleklar tommel ned for den delen av innlegget.

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #79
                                        Jeg respekterer MortenA for at han vil har lyst til å få med seg kampen i tilegg til å stå på feltet for å synge. Jeg tror også at man ser bedre hvis man står oppe på feltet og får en tostangs opp en gang i blandt at man ser vesentlig bedre der oppe enn helt nede på feltet hvor man knapt ser noe som helst.

                                        Men skulle man _KUN_ sett kampen kunne man faktisk blitt hjemme siden man somregel får ting bedre med seg når man ser situasjonene i reprise 4ganger. Det er noe magisk over å være på feltet på åråsen. 2stangs og flagg er endel av sjarmen. Hvis dette plager deg så finnes det faktisk andre steder man kan SITTE.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3404

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Du innrømmer i hvert fall indirekte at feltet ser bedre ut med flagg. Hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor det er flott i disse situasjonene. Ellers er det bare å konstatere at vi er uenige.
                                          Innrømmer gjerne at feltet ser bedre ut med flagg, men alt til sin tid. Synes og at 17. Mai tog er flotte, men vil ikke se disse i Storgata hele året. Regner med at du ser sammenligningen.

                                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Skjerfhav går da vitterlig ut over sikten det også. Har vansker med å se den store forskjellen mellom flagg og skjerfhav. I likhet med tostangs ser den som holder skjerfet oppe fint selv, mens det blir verre med den/de som står bak. Ikke misforstå meg, jeg er selvfølgelig for skjerfhav også.
                                          Skjerfhav hindrer selvfølgelig også sikten, men ikke like komplett. Ved diverse manøvre får jeg som regel med meg hva som skjer under havet også. En to-stangs skjermer nesten totalt for de som står bak det.

                                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Jeg mener fortsatt at et felt med flagg er mer fargerikt enn et felt uten. Hvilken krets du mener jeg er i skulle jeg gjerne likt å fått et svar på. Jeg skjønner det i hvert fall ikke selv og begynner å bli litt lei av at du stadig skal sette merkelapper på de som ikke er enig med deg.
                                          Jeg vet du ikke er en del av ultras gjengen, så den var ikke myntet direkte på deg. Var heller ment som et lite spark til alle som ikke er kledd i gult og svart på kamp.

                                          Opprinnelig skrevet av BD
                                          Insinuerer du at Roskalnikov er en casual?

                                          Bare et spørsmål. Men hvis det er tilfelle, og du ikke har sikre kilder, fortjener du en soleklar tommel ned for den delen av innlegget.
                                          Bare for å bekrefte så tror jeg IKKE at Raskolnikov er noen casual. Han har fortalt at han heller ikke er med i noen av undergruppene, så det er heller ikke noe tema. Han har sine sterke meninger om hva han mener om tribunelivet akkurat som meg, og det er helt i orden. Vi ser forskjellig på en del saker, og det må da være lov?

                                          Opprinnelig skrevet av CFD
                                          Jeg respekterer MortenA for at han vil har lyst til å få med seg kampen i tilegg til å stå på feltet for å synge. Jeg tror også at man ser bedre hvis man står oppe på feltet og får en tostangs opp en gang i blandt at man ser vesentlig bedre der oppe enn helt nede på feltet hvor man knapt ser noe som helst.

                                          Men skulle man _KUN_ sett kampen kunne man faktisk blitt hjemme siden man somregel får ting bedre med seg når man ser situasjonene i reprise 4ganger. Det er noe magisk over å være på feltet på åråsen. 2stangs og flagg er endel av sjarmen. Hvis dette plager deg så finnes det faktisk andre steder man kan SITTE.
                                          Hvorfor skal de som ønsker å se kampen nøye seg med å se den hjemme eller ifra sittetribunen? Man er ikke midt i magien foran tven. Nå står jeg på felt A så jeg blir ikke direkte plaget av flagg i alle former og størrelser, men jeg har forståelse for at folk på andre felt blir irritert.

                                          Det jeg pekte på var at de som holder to-stangene hindrer sikten for folk bak uten at det går utover dem selv, og da må de regne med å få noen kommentarer.
                                          Last edited by Håkon Henriksen; 13.05.2008, 12:57. Begrunnelse: quote tags
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎