OT: Starte fæns, hockey.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ovechkin
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Oct 2008
    • 7

    OT: Starte fæns, hockey.

    Dette er Off Topic.

    Romerike har nå ett overraskelses lag i GET ligaen i ishockey. Get ligaen er høyeste, altså elitserien i ishockey i Norge.

    Lørenskogs krigere har tatt GET ligaen med storm, og ligger per idag på en 4 plass og snuser på medalje. Lørenskogs mål for sesongen er å nå sluttspillet. Det ser veldig bra ut for dagen, med blant annet seier over storlagene Storhamar, Vålerenga og Stavanger Oilers.

    Det Lørenskog mangler er supporterkultur, slikt flere av de andre lagene i Get Ligaen har. Lillestrøm fotball har en av norges beste supporterkulturer i Norsk fotball med Kanari Fansen som lager liv og stemning.

    Noen her som er interssert i hockey, som kunne tenkt seg på noen kamper fremover? Lillestrøm og Lørenskog bør samarbeide ettersom begge holder til i Romerike, ligger rett ved siden av hverandre, samt at Lørenskog tilhengere stort sett er Lillestrøm supportere.

    Hadde vært veldig moro å fått til en tilsvarende kanari fans for Lørenskog, støtte Lørenskogs krigere, lage skikkelig liv. Det er ca 850 tilskuere på hjemmekampene til Lørenskog, og det øker stadig, om ikke lenge vil det være over 1000 tilskuere på hjemmekampene vil jeg tro. Da blir det trøkk!
    Jeg er selv Lørenskog tilhenger, savner noen å stå å synge og lage liv med på kampene, og ikke minst, synge ut vålerenga klanen!!!

    Lillestrøm hater Vålerenga, Lørenskog hater Vålerenga!

    Så hva sier folket? Neon som interesserer seg for hockey, eller lurer på hvordan det er å se topphockey i Norge?

    ovechkin

    " Jeg er vant til å vinne, tilbake til lekegrinda mi, der skal jeg fortsatt dominere " Sitat Atle Olsen, trener Lørenskog ishockey, før kampen mot Vålerenga på Jordal Amfi på Radio Romerike, som Lørenskog forøvrig vant 2-1.
  • ovechkin
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Oct 2008
    • 7

    #2
    Neste Hjemmekamp er mot Storhamar i Lørenskog Ishall.
    Sist møte knuste Lørenskog forrige sesongs sluttspill vinnere, gullvinnere ( bøtta ) i 2008. Lørenskog vant på bortebane 5-1.

    Regner med at Horhamar kommer med en del supportere, så møt opp og støtt Romerikes 2. Stolthet ( etter LSK ).

    Kampen starter 18.30.

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #3
      Jeg trodde alle på Lørenskog holdt med søpla? Var på triaden for et par uker siden og så bare søplete klær på menneskene der.

      Kommentar

      • ovechkin
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Oct 2008
        • 7

        #4
        Det stemmer ikke. Ja er mange Enga supportere i Lørenskog og rundt omkring på Romerike.

        Men mange er LSK supportere og. Når det gjelder i ishockey så er det nok ganske mange som misliker Vålerenga.

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          #5
          De fleste på Lørenskog er fugler, men av en eller annen merkelig grunn er det populært å gå i søppelklær. Ser ikke ut til å være en alt for stor sammenheng mellom å gå med klærne og å gå på kamper, så klærne er nok det viktigste. Framstår som et desperat forsøk på å være noe man ikke er. Akkurat hva det er man ønsker å være har jeg ikke helt skjønt, ettersom jeg ikke greier å assosiere noe positivt med vålerengens idrettsforening.

          Hele greia minner meg om en "moderne mann" som lurte på hva slags merke Ramones var. Han hadde nemlig sett flere kjendiser gå med Ramones t-skjorter så nå var det viktig å få med seg siste skrik.

          Jeg lurer forresten ikke på hvordan det er å se "topphockey" i Norge. Det er kjedelig og har heller ingenting med LSK eller KFL å gjøre. Heldigvis.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • caLitri
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 634

            #6
            Har spilt 3 sesonger i Furuset så jeg må nok fremdeles holde med de.
            Men synes at det er veldig morsomt måten Lørenskog har bygd seg opp.
            Hadde vært gøy om de virkelig klarte å bli et stabilt GET lag.
            Gi alt, stå på LSK

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Opprinnelig skrevet av ovechkin
              Det Lørenskog mangler er supporterkultur, slikt flere av de andre lagene i Get Ligaen har. Lillestrøm fotball har en av norges beste supporterkulturer i Norsk fotball med Kanari Fansen som lager liv og stemning.
              Hadde vært veldig moro å fått til en tilsvarende kanari fans for Lørenskog,
              God idé. Og jeg tipper at det ikke skal mer enn 50-60 ildsjeler til for å sette Lørenskog skikkeklig på kartet også når det gjelder tribunekultur.
              Jer har sesongkort både på Åråsen og i Lørenskog ishall, og det begynner å bli skikkelig moro med hockeylaget nå.
              Og til dere som evt ikke har vært på hoceky før: Det morsomme med denne idretten er at det som regel er veldig underholdende og dramatisk selv om nivået av og til ikke er all verden. Det er aldri kjedelige 0-0-kamper her, som f eks i fotball.....
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #8
                Personlig har jeg aldri sett en kjedelig LSK kamp. Har alltid mislikt norsk hockey litt fordi det har vært et mediesirkus sentrert rundt søpla. Men jeg må innrømme at lørenskog frister om dagen.

                Kommentar

                • ovechkin
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Oct 2008
                  • 7

                  #9
                  Stemmer det. Trenger ikke fler enn 50 ildsjeler for å skape tribunekultur i hockey, ettersom hockey haller er ganske intime.


                  For dere som syns hockey er kjedelig, jeg respekterer selvsagt deres meninger. Men jeg personlig kan ikke skjønne at dere syns fotball, ihvertfall norsk fotball, er mer spennende. Hockey er verdens raskeste lagsport.Det skjer ting hele tiden, 110% innsats fra spillerne hele tiden, tøff kriging og iblant veldig tøffe taklinger. Hockey snur fort, og går mye frem og tilbake.
                  Når det gjelder nivået på Norsk eliteserie hockey så har det økt betraktelig de siste åra, det norske landslaget i hockey presterer bedre enn før, og utenlandsproffer representert fra Norge øker.

                  Hadde vært gøy å skapt tribunekultur ala Stavanger og Sparta.
                  Sparta har i snitt 2400 tilskuere i Sparta Amfi; som er som de fleste hockeyhaller, veldig intime.

                  Kommentar

                  • ovechkin
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Oct 2008
                    • 7

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Personlig har jeg aldri sett en kjedelig LSK kamp. Har alltid mislikt norsk hockey litt fordi det har vært et mediesirkus sentrert rundt søpla. Men jeg må innrømme at lørenskog frister om dagen.
                    --------------------------------------------------------------------

                    reka, kom deg på kamp da om det frister. Jeg så forresten noen få mot Frisk Asker på tirsdag i Lørenskog hallen med LSK skjerf! Bli med dem, eller få med fler og støtt Romerikes Hockeystolthet.

                    Lørenskog fortjener langt flere supportere og trøkk på hjemmekampene sine. Ishockey har jo størst publikumssnitt etter fotball her i Norge, og den øker stadig.

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #11
                      Tror kanskje det er lettere å blåse liv i denne idéen igjen når LSK har sikret kontrakten. Tror de fleste her inne må bli "ferdig" med det før de tør tenke på så mye annet...
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

                        #12
                        Hvordan er prisene? er det noen stående supportere der fra før av?
                        Er det bra for KFL og blande seg inn i Lørenskog?
                        Jeg syns dette virker intressant og har veldig sans for hockey, spesielt etter VM.
                        Last edited by Larsk; 18.10.2008, 15:55.
                        !!Gunners!!

                        Kommentar

                        • Phil
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Sep 2008
                          • 66

                          #13
                          Jeg mener det blir helt feil at at KFL skal blande seg inn i LIK. Det må i tilfelle startes noe nytt noe, blir for dumt og kalle det KFL. Bedre å se hvordan interessen er for dette, og hvis interessen blir bra etter hvert, så får man heller starte en supporterklubb da.

                          Kommentar

                          • ovechkin
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Oct 2008
                            • 7

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Larsk
                            Hvordan er prisene? er det noen stående supportere der fra før av?
                            Er det bra for KFL og blande seg inn i Lørenskog?
                            Jeg syns dette virker intressant og har veldig sans for hockey, spesielt etter VM.

                            Prisene er 100 kr inngang. Men har man sesongkort er det billigere selvfølgelig.

                            Ja det er stående supportere der fra før, men det er småunger. Blir for dårlig trøkk. Trenger folk som har kommet i stemmeskifte for å si det sånn...

                            Når det gjelder at KFL skal blande seg inn i Lørenskog, så var det ikke det jeg mente. KFL er KFL. Ikke noe med Lørenskog å gjøre. Det jeg ville ha frem er at hvis det er noen som kunne tenkt seg å støtte Lørenskog Ishockey, fra Kanari Fansen, så er det bare å komme.

                            Du nevner jo selv at det er interssant, dra med deg andre som er interesserte og kom deg på kamp!

                            Neste hjemmekamp er på torsdag mot gullvinner Storhamar, som Lørenskog knuste 5-1 borte forrige gang!!!

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #15
                              Forza Lillehammer

                              Kommentar

                              • ovechkin
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Oct 2008
                                • 7

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Forza Lillehammer

                                Lørenskog slo nok en gang gullvinnerne Storhamar på hjemmebane, vant 3-2. Det var en dårlig kamp, men seier er seier.

                                Lørenskog vant idag og 6-2 borte mot dumpekandidat Furuset.

                                Neste kamp er nå mot serielederne Sparta Sarpsborg på torsdag 30 oktober i Lørenskog Ishall. Kampen starter halv 7.
                                Forventer nå ihvertfall over 1000 tilskuere mot serieledernse, pga Sparta kommer med masse folk.

                                Noen som kommer etter at LSK har knust Rosenborg?

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av ovechkin
                                  Lørenskog slo nok en gang gullvinnerne Storhamar på hjemmebane, vant 3-2. Det var en dårlig kamp, men seier er seier.

                                  Lørenskog vant idag og 6-2 borte mot dumpekandidat Furuset.

                                  Neste kamp er nå mot serielederne Sparta Sarpsborg på torsdag 30 oktober i Lørenskog Ishall. Kampen starter halv 7.
                                  Forventer nå ihvertfall over 1000 tilskuere mot serieledernse, pga Sparta kommer med masse folk.

                                  Noen som kommer etter at LSK har knust Rosenborg?
                                  Hvem slår ikke storhamar?:P Lillehammer slo de på straffer sist Synd det ikke er flere tilskuere på lørenskog, men ble imponert over livet de 2000 tilskuerne i Kristins hall lagde

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1817

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Hvem slår ikke storhamar?:P Lillehammer slo de på straffer sist Synd det ikke er flere tilskuere på lørenskog, men ble imponert over livet de 2000 tilskuerne i Kristins hall lagde
                                    1700 var det vel

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1817

                                      #19
                                      Var forøvrig på lillehammer-stjernen i dag. Det virker som at stjernen supporterne har stjelt alle sangene til plankehaugen som igjen har stjelt kanari-fansen sine sanger.. Kjente igjen allt fra åråsen, bare med dårligere trøkk og byttet ut stjernen med lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7029

                                        #20
                                        Må ta hjembygda i forsvar her, ser jeg. Det er riktig at det er alt for mye søppel på Lørenskog, men "omtrent alle" er å ta i litt vel kraftig. Tipper det er 70-30 i favør søpla på Skårer-sida. På Fjellhamar-sida (der jeg er fra, selvsagt) kjenner jeg veldig få søplefans og veldig mange LSK-fans. Tipper vi har et kraftig flertall der.

                                        Det store unntaket på Skårer-sida er selvsagt Løkenåsen. Der bodde rampen da jeg var liten, så de liker sikkert søpla.

                                        Tilbake til topic: Moro at Lørenskog gjør det bra! Når jeg etter planen flytter hjem i løpet av nyåret en gang kommer jeg sikkert til å gå på opptil flere kamper.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎