Har vi blitt for snille??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    Har vi blitt for snille??

    Jeg tok meg den friheten å klippe ut noen sitater fra tråden om Judas:

    Opprinnelig postet av BennyLem
    Det har vel aldri kokt så mye som rundt de kampene der. Med Grisetryne, Judas og hele opplegget. Det var tider det. Da er det gøy å gå på match, når det er litt temperatur. Nå blir RBK stort sett møtt med skuldertrekk.
    Opprinnelig postet av CFD
    Ja , dette savnes virkelig! Min første opptreden på Åråsen var på midten av 90tallet hvor det ble spilt LSK-RBK. Det var en liten juniorkanaris som stod bak Jamtfall og ropte "Trønderhomse" til han en hel omgang.
    Mye er blitt for snilt! Jeg vil ha tilbake hatet av alle andre utenom en selv!

    Jeg har gått med de samme tankene selv! Jeg misliker sterkt at det ekte engasjementet er blitt litt borte på veien. Alt skal være så snilt og politisk korrekt om dagen.
    På 90-tallet venta vi bak garderobene for å vise dommerfaen hva vi mente om en elendig innsats på banen. DET var engasjement det!

    Jeg sier ikke at jeg vil ha lynsjing og pøbelstreker, men jeg savner virkelig litt mer temperatur og "hat" på tribunen. Selv mot VIF og RBK er det blitt mye mer likegyldig. Vi traller i vei på evighetssangene våre og lar oss sjeldent rive med slik som tidligere. Jeg merker dette på meg selv også. Jeg er mer likegyldig, og jeg liker det ikke!

    (Kjerringene på Fredrikstad og dommerfaen klarte derimot å få temperaturen til å koke på en måte som det er lenge siden jeg har opplevd)

    Hva synes dere andre?
    Last edited by veiron; 18.10.2008, 15:33. Begrunnelse: CFD ble lit fornærmet ;)
  • Phil
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2008
    • 66

    #2
    Helt enig med deg. Men vi må tenke på at klientellet er litt annerledes enn det var på 90-tallet også. Men fortsatt helt enig, vi er blitt for snille.
    Last edited by Phil; 18.10.2008, 14:44. Begrunnelse: adqere

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13244

      #3
      For egen del har hatet mot RBK avtatt med årene av to årsaker: 1) Trønderbermen har lært ydmykhet på den harde måten. 2) De støvsuger ikke lenger eliteserien for andre lags stjerner.

      Hatet mot søpla har bare blitt verre: 1) Søpla blir mer og mer korrupt, og pengene kommer fra kilder som om mulig er enda mer uspiselige enn Spetalen.
      2) Søplafansen viser større og større mangel på selvinnsikt, og ser ut til å bedøve ubehaget ved å være norges mislykkede chelski ved være mer opptatt av å slenge dritt eller lefle med vold.

      Kommentar

      • Simeone
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 761

        #4
        Det er vel supportermiljøet og samfunnet generelt som har endret seg. Det er mer akseptert og være supporter i dag en det var på 90-tallet og det er mange flere forskjellige typer mennesker fra forskjellike samfunnslag og miljøer.
        Mens det før var akspetert og vente bak garderoben får man idag trusler om utkastelse fra vakter og ulveblikk fra medsupportere når man løper ned til gjerdet fra feltet og forteller dommer eller spillere hva man synes.

        Kan godt hende at evighetssangene har ført til mer likegyldighet, ikke vet jeg. Men samtidig har vi aldri hattt så bra stemning som det er nå så det er en vanskelig balansegang.
        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
        para gritarle a la FIFA:
        ¡Que ellos son el gran ladrón!

        Kommentar

        • Phil
          Medlem
          Hoffnarr
          • Sep 2008
          • 66

          #5
          Mener at vi hadde en bedre stemning totalt sett i fjor i forhold til år, men det kan ha noe med resultatene å gjøre, div ting som har skjedd rundt klubben og supporterklubben. Men det er en helt annen diskusjon så den tar vi ikke her.

          Kommentar

          • CFD
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2319

            #6
            For det første retter jeg sterk kritikk av deg Veiron fordi du har skrevet at Benny har skrevet noe som faktisk tilhører meg. Jeg vil ikke være asosisert med en som svartmaler alt og alle :P Forlanger at det kommer rett navn på det eller blir fjernet helt
            Men fra spøk til alvor.. Jeg savner litt impulsivitet og rett og slett agresivitet på tribunen. Feks at man begynner å skrike til skjelsord til mostandersupportere.

            Men.. Uansett hvor artig det hadde vært å fått disse tidene tilbake så spørs det om ikke dette hadde støttet egoet vårt mer enn spillerne ute på banen.
            Skal vi hetse motstander eller skal vi støtte medspiller? Enkelte ganger virker det som det er bedre lydtopper på hetsing.

            PS: Året ifjor var bedre. Jeg skulle likt å sett at vi produserte like mye når vi taper 1-5 på Åråsen som mot Brann ifjor. Det var en meget god prestasjon resultatet tatt i betraktning.
            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

            Kommentar

            • Phil
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2008
              • 66

              #7
              Opprinnelig skrevet av CFD
              Skal vi hetse motstander eller skal vi støtte medspiller?
              Begge deler. Et skjellsord her og der er bare god stemning Men viktig det ikke går alt for mye utover stemningen.

              Kommentar

              • vEgz
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2006
                • 130

                #8
                Personlig fyrer jeg meg virkelig opp ved hetsing, og lar dette smitte over i engasjementet for klubben og støtten til medspillerne gjennom kampen. Noe av det beste jeg har opplevd i år var når en (tror det var Occean?) ble feilaktig avblåst for offside, hvorpå vi skriker "LINJEMANN ER RÆVVA" høyere enn jeg noengang har hørt. Var det mot Stabæk tro? Husker ikke.. Dette husker jeg iallefall at fyra opp mange på feltet, og vi tok i så det rumla i vegga etterpå.

                At vi fyrer oss opp tror jeg kun er sunt for alle, for da vekker vi folk til liv og kanskje enda flere tørr å ta i mer når det synges..

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Jeg har også tatt opp dette før, dog uten særlig respons. Jeg likte i utgangspunktet evighetssangene, og synes fortsatt tromma er brillefin(etter å ha fått mine opprinnelige standpunkt motbevist), men de siste to sesongene har det gått nedover. Vi er strømlinjeformede og repetitive, og de nye sangene er ikke i nærheten av de første gromme evighetssangene som hele jævla landet gikk rundt å trallet ufrivillig på(forza fugla er det beste eksempelet, den synges veldig mye sjeldnere nå enn før). Jeg blir forbanna når man ikke kan holde kjeft med sanger man har kjørt i fem minutter for å gi spillere en ordentlig applaus når de enten entrer banen, forlater den eller vinner dagens kanarifugl. Når Arildo kommer inn etter 70 skal sangen hans runge umiddelbart, ikke når man endelig er ferdige med ti minutter evighet. Jeg savner også den spontaniteten vi ofte så på feltet tidligere, hvor man sjelden gikk hjem uten et par gullkorn å humre over. Nå begrenses jeg til å humre over ting jeg selv har tenkt, og selv om det selvsagt er et privilegium i seg selv, er det ikke det samme.

                  Folk som kjefter på hatsanger kan dra hjem å se på volleyball på eurosport. Det er nok et mer passende nivå på engasjementet der enn på Åråsen.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • keepern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 281

                    #10
                    Snillismen som Veiron omtaler i åpningsinnlegget tror jeg også kan skyldes mer og mer mediadekning av fotball og supporterlivet. Dårlig mediaomtale er veldig lett å dra på seg om dagen... En uheldig episode i forbindelse med KFL får i dag dobbelside i VG, mens tidligere fikk tilsvarende situasjoner en liten notis...
                    Man blir automatisk litt mer "passiv" når dette henger over oss. Sier ikke at vi skal gå helt bersherk, men litt røffere holdning kan vi nok unne oss.

                    Jeg savner de øyeblikkene hvor man bare ser det svarte i øya til samtlige på feltet. Mentale øyeblikk hvor alle står og rister av engasjement! De øyeblikkene hvor man ikke trenger forsangere, hvor alle på feltet er med å dra igang stemninga!

                    Det må være takhøyde i KFL for en litt mer fandenivoldsk innstilling.

                    Keepern - joachim

                    PS. oppforder ikke til vold, kaste dritt på banen etc. Bare litt mer "faenskap". Missforstå meg rett..
                    Last edited by keepern; 18.10.2008, 16:02. Begrunnelse: leif


                    Kommentar

                    • Dandy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 346

                      #11
                      Overrasket over tråden!
                      UFC 05!

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                        Overrasket over tråden!
                        Hva mener du?

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #13
                          Det er flere personer som har tenkt det samme , men det var Veiron som faktisk hadde baller nok til å lage en eget topic om det. Jeg fikk infallet etter en samtale med en "pent kledd". Så langt vil jeg nok ikke dra det ,men engasjement skader aldri.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • ach
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2008
                            • 229

                            #14
                            Endelig en som klarer og se realiteten.. Bra tråd!!
                            Men grunnen som til at jeg klarer å ikke få 5 blodpropper under match lenger er fordi,jeg blir ikke mometant revet med av å se på jålebein spille fotball. Jeg blir rivet med av å se krigere som gjør det de kan best, nemlig å krige. Sånne spillere som vi hadde før som vi støtta med hjerte.
                            Uansett hva man sier så veit jeg at ingen her hadde hatt det vondt inni seg hvis spillere som riseth, bjørkøy, Essidiri osv blir skada. VI hadde bare blitt sure eller lei oss pga av klubben..
                            Tenk før i "blodtida" hvis spillere som bjarmann, pål strand eller ståle solbakken hadde blitt skada, da hadde vi fått den indre aggresjonen..

                            Klubben har mistet integrasjon og tapt ansikt. bergdølmo saken nå sist legger seg fint i rekken.

                            Dette er mer realitet enn min personlige synsing.
                            Lenge leve Fedrelandets LSK..!

                            Wehrman= den blødende..

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Jeg har også tatt opp dette før, dog uten særlig respons. Jeg likte i utgangspunktet evighetssangene, og synes fortsatt tromma er brillefin(etter å ha fått mine opprinnelige standpunkt motbevist), men de siste to sesongene har det gått nedover.

                              Annbefaler denne: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13199
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av ach
                                ....Klubben har mistet integrasjon og tapt ansikt. bergdølmo saken nå sist legger seg fint i rekken.

                                Dette er mer realitet enn min personlige synsing.
                                Hva i all verden er integrasjon? Antar at du mener integriteten?
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2116

                                  #17
                                  Et tegn pà at man er for snille, er hvis man klarer à hisse seg opp over anti-Judas-bannere pà tribunen.

                                  Mvh heidar-slem :twisted:
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

                                    #18
                                    Synes kfl får sette opp en liste over hva som er lov på tribunen foran neste sesong. Er det sånn at kfl i samarbeid med LSK skal bestemme hva som ytres fra tribunen både verbalt og visuelt? Ser at kfls talsmann garanterer at lignende bannere mot Judas, som ble holdt opp mot enga borte, garantert ikke kommer til å gjentas..

                                    I en undersøkelse på forumet sier rundt 80% at de ikke vil ha Judas tilbake. Betyr det at kfl ikke bryr seg om hva de aller fleste synes om den saken?

                                    At kfls talsmann mener UFC ser på seg selv som bedre supportere enn alle andre får stå for hans egen regning. Det er ihvertfall så langt fra virkeligheten man kan komme. UFC er ikke bedre enn noen andre fans av klubben vi elsker. Og det har såvidt meg bekjent heller aldri blitt hevdet.

                                    Tribunekulturen på Åråsen kommer til å dø ut om dette fortsetter.
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      #19
                                      Blir litt for dumt når man henger seg opp i banner med "judas" på osv på tribunen, nå skal det plutselig ikke være lov med "NFF" bannere heller på feltet. Det må vel være lov å si hva man mener selv om man står med kfl?
                                      får lage et eget "badboys kanaris" felt på RB neste år da

                                      Har rett og slett blitt altfor snille, er ikke akkuratt no bøffelberg lenger
                                      Last edited by Kanariz; 24.10.2008, 16:18. Begrunnelse: trykkleif IGJEN:P

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #20
                                        Jeg synes dette er direkte tragisk. At LSK går ut med at effekter som ikke omhandler LSK direkte er et sterkt slag i ansiktet. Jeg har brukt mitt "Hater NFF skjerf" rundt på flere fotballstadioner og skreket hatsanger mot NFF flere ganger uten å fått en eneste reaksjon. (Primært 1 og 2.div kamper)

                                        Hvorfor skal supporterliv være fastsatt innenfor faste rammer? Hvis dette fortsetter så får vi de samme tilstandene som det er på Baseball-stadioner rundt i statene. Det eneste tribunelivet der er piping og risting med tøystykker.. Forbanna sittesvin!

                                        La oss bevare mangfoldet og friheten blandt oss supportere!
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎