2009-sesongen: KFLs største satsing på flagg?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    2009-sesongen: KFLs største satsing på flagg?

    På et generelt grunnlag synes jeg det er altfor dårlig med flagg og flaggbruk på feltet. Når man får kjeft av sidemann pga. flagg så er det feil et eller annet sted.

    Vi er veldig gode på det sangmessige, det har vi bevist i år, men feltet ser stusselig ut uten flagg.

    Derfor håper jeg at vi under hele neste sesong har et sterkt fokus på bruk av flagg under kamp, at styret i KFL+tribunegruppa går aktivt ut og oppfordrer til bruk av flagg. Alt fra miniflagg til store flagg burde være på tribunen neste år.

    I tillegg så håper jeg at tifogruppa kan i løpet av vinteren organisere en dag eller to hvor produksjon av flagg står sterkt i fokus og at hvem som helst kan møte opp og lage sitt eget flagg. Tifogruppa bør da bistå med hjelp til de som trenger det.

    Her har vi et stort forbedringspotensiale!
  • Fuglegutt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2008
    • 863

    #2
    Opprinnelig skrevet av tony
    på et generelt grunnlag synes jeg det er altfor dårlig med flagg og flaggbruk på feltet. Når man får kjeft av sidemann pga. Flagg så er det feil et eller annet sted.

    Vi er veldig gode på det sangmessige, det har vi bevist i år, men feltet ser stusselig ut uten flagg.

    Derfor håper jeg at vi under hele neste sesong har et sterkt fokus på bruk av flagg under kamp, at styret i kfl+tribunegruppa går aktivt ut og oppfordrer til bruk av flagg. Alt fra miniflagg til store flagg burde være på tribunen neste år.

    I tillegg så håper jeg at tifogruppa kan i løpet av vinteren organisere en dag eller to hvor produksjon av flagg står sterkt i fokus og at hvem som helst kan møte opp og lage sitt eget flagg. Tifogruppa bør da bistå med hjelp til de som trenger det.

    Her har vi et stort forbedringspotensiale!

    ikke kødd , jeg er seriøst enig her.. Altfor lite bruk av slikt!!!
    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

    Kommentar

    • Trondeo
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3062

      #3
      Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
      ikke kødd , jeg er seriøst enig her.. Altfor lite bruk av slikt!!!
      Hvem kødder?

      Om det først skal være satsning på flagg, må fokuset være _sinnsykt_, ofte og mye reklamering om flaggbruk. Tror ikke folk tenker over å røre flaggene som ligger på stolene/bakken under kamp en gang.

      Noe som kan ha en påvirkning på flaggbruken kan være at tifoen før kampen består av en del flagg. Dette vil nok skape en slags effekt hvor da også disse flaggene vil bli mer hyppig brukt på tribunen utover kampen.

      Noe som hadde vært fett hadde vært om det hadde blitt noen "flagg-sanger". På samme måte som hoppesanger.

      Kommentar

      • Simeone
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 761

        #4
        Etter at FT kanskje har levert tidenes sesong hva tifo angår(meget bra jobba) blir det naturlige og sette enda mer fokus på det visuelle før neste sesong.

        Ikke bare flagging, men også hopping og klapping over hodet.

        På vokal fronten og nå også på tifo fronten er vi ledende i Norge, på det visuelle er vi antageligvis ikke blant topp 5 engang.

        Dette må jobbes med.
        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
        para gritarle a la FIFA:
        ¡Que ellos son el gran ladrón!

        Kommentar

        • scages
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1292

          #5
          Storflagga må opp på feltet! Det er der de hører hjemme. Ikke nede på asfalten.

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #6
            Opprinnelig skrevet av Tony
            På et generelt grunnlag synes jeg det er altfor dårlig med flagg og flaggbruk på feltet. Når man får kjeft av sidemann pga. flagg så er det feil et eller annet sted.

            Vi er veldig gode på det sangmessige, det har vi bevist i år, men feltet ser stusselig ut uten flagg.

            Derfor håper jeg at vi under hele neste sesong har et sterkt fokus på bruk av flagg under kamp, at styret i KFL+tribunegruppa går aktivt ut og oppfordrer til bruk av flagg. Alt fra miniflagg til store flagg burde være på tribunen neste år.

            I tillegg så håper jeg at tifogruppa kan i løpet av vinteren organisere en dag eller to hvor produksjon av flagg står sterkt i fokus og at hvem som helst kan møte opp og lage sitt eget flagg. Tifogruppa bør da bistå med hjelp til de som trenger det.

            Her har vi et stort forbedringspotensiale!
            Dette er en satsning som allerede er igang. Fuglatifo har i høst plassert ut 80 flaggholdere og flagg på feltet. Folk har også blitt oppfordret på hvert eneste tribunemøte til å gå foran med god flagging. Tidvis har det vært bedre en forrige sesong, men vi har ennå en lang vei å gå. Flaggene og kulturen er klar i FuglaTifo. Holdninger må HELE resten av fansen jobbe med. Først når alle tar ansvar vil vi få til noe stort.

            Enig i at fokuset kan bli sterkere og det skal bli flere "åpne" dager på lokalet. Fuglatifo er nå en enklere gruppe å komme seg inn å bidra i. Hvis man har lyst til å bidra så ta kontakt med noen av oss. Alle møter som enkeltpersoner i FuglaTifo og folk som vil bidra tas imot med åpne armer!

            Noe må vi jo ha å gjøre i vinter
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              #7
              Opprinnelig skrevet av scages
              Storflagga må opp på feltet! Det er der de hører hjemme. Ikke nede på asfalten.
              Dette er noe som er Fuglatifos mening også. Storflagga har ikke vært på asfalten siden i våres. De er desverre for store til å ha på feltet, men vi lagde en del større flagg til bruk på feltet. Disse tror jeg har blitt borte iløpet av høsten. Helt enig i at vi bør ha storflagg på feltet.
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Slike flaggholdere har jeg ingen tro på med tanke på å få opp flaggementaliteten. Skal dette bli suksess må det gjentatte "flagge"dager gjennom hele neste sesong hvor fokuset er MEGET sterkt på flagg i disse kampene.

                Nå må vi bli kvitt folk som kjefter pga. flaggbruk!

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Forsangerene bør ta tak i dette når det skal flagges. At forsangere sammen gir signal om at det skal flagges. Jeg tror hvis man blir opplært i at det skal flagges på tribunen så kommer det mere spontant fflagging også etterhvert.
                  Last edited by xeR; 06.11.2008, 15:01.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • mr.t
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2005
                    • 146

                    #10
                    Hva med å sette av en sang vi har eller lage en ny en som kan være en "flaggsang", hvor fokuset er å få hele feltet til å flagge?

                    Saver også det visuelle ved å svinge skjerfet over hodet. Elsket forhatte har vel blitt prøvd til dette, men den fungerer VELDIG dårlig til dette.

                    Kommentar

                    • Jan Banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 809

                      #11
                      Ja, la oss flagge med 1000 flagg hele jævla kampen. Jeg simpelthen elsker ikke å se en dritt av hva som skjer på banen.
                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                      Stuart Baxter har forstått det.

                      Kommentar

                      • Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                        Ja, la oss flagge med 1000 flagg hele jævla kampen. Jeg simpelthen elsker ikke å se en dritt av hva som skjer på banen.
                        Finnes en sittetribune. Ta med sitteunderlag!

                        Kommentar

                        • Jan Banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 809

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                          Finnes en sittetribune. Ta med sitteunderlag!
                          Det finnes også 17.mai-tog for flaggfanatikere.
                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                          Stuart Baxter har forstått det.

                          Kommentar

                          • Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                            Det finnes også 17.mai-tog for flaggfanatikere.
                            Boikott av 17.mai-tog. Nå er det jo lov å bruke utenlandske flagg. Tøv!

                            A. Myklebust, ikke prøv å boikott boikotten min en gang.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3349

                              #15
                              Riktig flagging er på sin plass, men ikke til enhver tid. Mulig at det områdene som er mest interessert kan flagge, men jeg tror det vil fortsette med meldinger om det skal flagges på felt A.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                #16
                                Tror det er mer snakk om å få med folk på flagging når man "skal" flagge, ikke få 1000 flagg flagrende kontinuerlig gjennom hele kampen. Pr. i dag er vi altfor dårlige på det visuelle, hopping som flagging. Selv mener jeg hopping kanskje bør være et større satsingsområde enn flagging, da vi etterhvert har mange hoppesanger men få hoppere. (Men det får være en annen diskusjon.)

                                Det første som må vekk er holdninger som "få ned flagga, jeg ser ikke noe". Kanarifeltet skal være levende, og om det må gå på bekostning av sikten i korte deler av kampen, får man leve med det. Litt får man ofre i kampen for å bli best i Norge også på det visuelle.
                                Last edited by Macho-Morten; 06.11.2008, 23:28.

                                Kommentar

                                • vEgz
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2006
                                  • 130

                                  #17
                                  I år burde vi jo faktisk hatt kontinuerlig blokkering av synet pga flagg, når man ser på resultatene på banen...

                                  Jeg syns flaggsang kombinert med oppfordring om flagging fra forsanger hørtes genialt ut!

                                  Kommentar

                                  • synøve
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 425

                                    #18
                                    Vi lagde 100 nye flagg i høst men er vel endel som mangler etter turer og sånt, men har vi resursene skal jeg gjerne samle gjengen til en nye runde med å lage fler
                                    Men problemet igjen er å få folk til å flagge,en eventuelt flaggsang kan hjelpe der og da, men synes fortsatt det er for lite bruk av det eller i kampen.

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                                      På vokal fronten og nå også på tifo fronten er vi ledende i Norge, på det visuelle er vi antageligvis ikke blant topp 5 engang.
                                      Tåpelig Hodeplagg Kanaris vokser stadig og med enda mer vekst neste år, blir vi definitvt best på det visuelle på bortebane.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Tåpelig Hodeplagg Kanaris vokser stadig og med enda mer vekst neste år, blir vi definitvt best på det visuelle på bortebane.
                                        Hvis baris-kanaris klarer å rekrutere jenter så har ikke Tåpelig Hodeplagg Kanaris en dritt å stille opp med...

                                        Tilbake til flagging, tror en flaggsang kan være vel og bra. Men jeg synes at forsangera skal rope "opp med flagga" før enkelte sanger hvor man vil ha fullt trykk på flagging. Det tror jeg er det viktigste. HVis forsangera begynner med dette så kan det være at det blir større aksept for flagg på feltet.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎