Finsk flagg på LSK-kamper

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    Er det mulig??? Bildet Kopperud la ut viser det korrekte finske flagget. Jesus!

    Kommentar

    • Fritz
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 1033

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Er det mulig??? Bildet Kopperud la ut viser det korrekte finske flagget. Jesus!
      Poenget er at farger vises forskjellig fra skjerm til skjerm, og at fotoapparatet må være riktig kalibrert. Dersom man skal være sikker på å finne riktig farge må man få tak i PMS-koden (Ulfpulf oppgir denne lenger opp i tråden) og kjøpe stoff/maling ut i fra dette.

      Så selv om Kopperud viser det korrekte flagget er det ikke gitt at hverken kameraet som tok bildet, eller skjermen du ser på viser deg den rette blåfargen.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #23
        Akkurat DET skjønte jeg!

        For å ta det veldig detaljert:

        1. Kopperud legger ut en link til en haug med flagg, der fargene varierer fra helt lyse til svært mørke.
        2. Stray lurer på hvilket som er riktig.
        3. Kopperud velger et bilde med det korrekte flagget og legger ut.
        4. veiron skriver et svar til Kopperud i en ekstremt nedlatende og latterliggjørende tone. Dette er talentløs debatteknikk og jeg reagerer.

        Ved malingskjøp bruker man jo fargekoden uansett, spesielt til ting som er så standardiserte som flagg.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lars
          4. veiron skriver et svar til Kopperud i en ekstremt nedlatende og latterliggjørende tone. Dette er talentløs debatteknikk og jeg reagerer.
          Haha!!! Hvis det å belyse fakta er "nedlatende" så har du mange overraskelser foran deg i livet. Alt jeg sa var at det du ser på skjermen din ikke nødvendigvis er hva jeg ser på min skjerm. Farger påvirkes av type monitor, kalibrering, lys i rommet, farger på veggen osv. I tillegg har man som tidligere nevnt her ikke kontroll på om personen som har lagt ut et bilde har riktige innstillinger. Man kan aldri henvise til et bilde på internett og si at det er den riktige fargen. Det nærmeste man kommer er LAB som skal gjengi det øyet ser uavhengig av utstyr, i motsetning til RGB som er det vanligste. Men dette er ikke verdt en dritt på ukalibrerte skjermer. See?

          Opprinnelig skrevet av Lars
          Ved malingskjøp bruker man jo fargekoden uansett, spesielt til ting som er så standardiserte som flagg.
          Riktig. Man henviser hvertfall ikke til en farge på internett!
          Men en som blander maling vil heller ikke treffe en pantonefarge helt nøyaktig. Men man vil selvsagt klare å få en nærhet som burde holde for de fleste bruk.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #25
            Det er mulig at det var det du mente, veiron, men det du sa var dette:

            Opprinnelig skrevet av veiron
            Smart å vise frem "korrekt" blåfarge på den måten. Særlig med tanke på at skjermer har forskjellig gamma og veldig skjeldent er riktig kalibrert. :lol:
            Det du fikk pepper for var debatt-teknikken, ikke informasjonen. For øvrig var det jeg som stilte spørsmålet og siden jeg ikke er så milimeternøye på det, var jeg rimelig fornøyd med svaret fra Kopperud. - Og det selv om fargen skulle være flere små nyanser feil. Fargen er hvertfall ikke blekblå :-)
            Last edited by Stray Cat; 27.01.2009, 00:31. Begrunnelse: Man kan i det minste skrive andres nick korrekt
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • CFD
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2319

              #26
              Opprinnelig skrevet av Lars
              1. Kopperud legger ut en link til en haug med flagg, der fargene varierer fra helt lyse til svært mørke.
              2. Stray lurer på hvilket som er riktig.
              3. Kopperud velger et bilde med det korrekte flagget og legger ut.
              4. veiron skriver et svar til Kopperud i en ekstremt nedlatende og latterliggjørende tone. Dette er talentløs debatteknikk og jeg reagerer.
              Jeg føler at jeg er utelatt fra det gode selskap. Jeg påpekte vitterlig en masse dumt om at flagg skulle klippes ifra hverandre før de ble kastet samt masse annen (u)vesentlig innformasjon.

              Det er tydelig at vi trenger moderering når vi diskuterer fargekoder og debattteknikker når diskusjonen startet med et finsk flagg. Men dette begynner å skli ut.. Jeg synes det er fint at noen har laget et Finsk flagg til Otto.
              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #27
                Opprinnelig skrevet av CFD
                Jeg føler at jeg er utelatt fra det gode selskap. Jeg påpekte vitterlig en masse dumt om at flagg skulle klippes ifra hverandre før de ble kastet samt masse annen (u)vesentlig innformasjon.

                Det er tydelig at vi trenger moderering når vi diskuterer fargekoder og debattteknikker når diskusjonen startet med et finsk flagg. Men dette begynner å skli ut.. Jeg synes det er fint at noen har laget et Finsk flagg til Otto.
                Ingen Maple Leaf til Meter'n? Flagget av Tunisia (Kiko)?
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Stray
                  Det du fikk pepper for var debatt-teknikken, ikke informasjonen. For øvrig var det jeg som stilte spørsmålet og siden jeg ikke er så milimeternøye på det, var jeg rimelig fornøyd med svaret fra Kopperud. - Og det selv om fargen skulle være flere små nyanser feil. Fargen er hvertfall ikke blekblå :-)
                  Jeg ser den. Og jeg tror heller ingen flyr rundt med Pantone-vifta i lomma og sjekker fargene på de ulike flaggene som henges opp. Men jeg klarte ikke å dy meg når det skråsikkert henvises til bilder på internett.

                  Jeg har dessuten fått min straff av den lokale bakeren i morges. Svinet har putta rosiner i brødet!

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎