KFL bør ha PA-anlegg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #41
    Opprinnelig skrevet av Per Arne
    Kjøper oss fri fra jobben, med et PA-anlegg? Kanskje det gir oss en umiddelbar boost, men etter min mening vil det ødelegge mennesket i maskinen KFL.

    Min mening er basert på følelser, hjerte, og trua på hva mennesker kan få til, og nettopp av den grunn mener jeg at supportersjela vil forsvinne med mikrofon.

    Et speaker-anlegg blir som å bestille tifo på trykkeri.
    Hvordan vil det ødelegge mennesket i KFL? Tror du/dere som er imot at poenget er å synge i PA anlegget? Det er jo ikke det man skal. Den skal bli brukt på samme måte som megafonen. Starte sanger, gi beskjeder og generell mas. Det eneste er at man slipper å gi samme beskjed 2 ganger til hver sin side.

    Sånn jeg ser det, litt stor tolking, så er man på en måte imot megafon hvis man er imot et PA anlegg da bruken blir helt lik og ikke noe mer.

    Tony-som ikke skjønte stort av Per A. sitt innlegg

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #42
      Jeg velger nok en gang å dra opp denne her. Etter tilbakekomsten til feltet er jeg ikke i tvil om at vi trenger dette.

      Hovedcapo hører man ikke på sidene, beskjeder er vanskelig å oppfatte og samarbeidet mellom forsangerfelta er vanskeligere ettersom man ikke hører hovedcapo. Men mest av alt pga at hovedcapo bør høres høyt og tydelig.

      Vet mange av dere er skeptiske til dette, men det var dere til tromme og metadon også og der har mange av dere skifta mening!

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        #43
        Jeg har ingenting imot å prøve ut PA-anlegg på feltet, men jeg ser ikke helt behovet når bortesupportere får det til på Diadora, hvor det i utgangspunktet er vanskeligere enn på feltet å kjøre sanger samstemt, pga. lav og bred tribune.
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • Jaren-kanari
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 185

          #44
          Opprinnelig skrevet av Tony
          Jeg velger nok en gang å dra opp denne her. Etter tilbakekomsten til feltet er jeg ikke i tvil om at vi trenger dette.

          Hovedcapo hører man ikke på sidene, beskjeder er vanskelig å oppfatte og samarbeidet mellom forsangerfelta er vanskeligere ettersom man ikke hører hovedcapo. Men mest av alt pga at hovedcapo bør høres høyt og tydelig.

          Vet mange av dere er skeptiske til dette, men det var dere til tromme og metadon også og der har mange av dere skifta mening!
          Ja til tromme, - Nei til metadon !!!!! Er vel ikke helt søpla heller !!!!
          (Sorry, måtte bare....)

          Kjør på med PA, vi er modne for det nå....
          Jaren-kanari
          Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

          Kommentar

          • lskgogo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 633

            #45
            helt enig! har sagt det flere ganger, til tider kan det være helt umulig og høre hva rønnern sier/synger.. og får derfor ikke "hoppet på" før sangen har spredt seg. Noe som enkelte ganger kan ta litt tid..
            Tar seg en pause til mars 2012..

            Kommentar

            • UltraFo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 800

              #46
              det blir også digg med PA på bortebaner hvor vi trenger det, ekke så mange men..

              jeg synes det ikke skader å prøve nye ting!
              UFC ~ Gulsvarte Brødre

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #47
                Opprinnelig skrevet av Seb.R
                Jeg har ingenting imot å prøve ut PA-anlegg på feltet, men jeg ser ikke helt behovet når bortesupportere får det til på Diadora, hvor det i utgangspunktet er vanskeligere enn på feltet å kjøre sanger samstemt, pga. lav og bred tribune.
                Jeg tror du misforstår litt med hva jeg vil fram til med dette. At du nevner Enga er flott, ettersom dem ikke har en hovedcapo av typen vi har. Min mening er at alle på feltet skal høre hva hovedcapo sier og det gjør man ikke i dag. Vi synger samstemt, men det er fortsatt mange som ikke bidrar. En del av de ville garantert ha blitt med hvis hovedcapo sin stemme hadde blitt hørt av alle på feltet.

                Kommentar

                • Lovefool
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 495

                  #48
                  Jeg er enig i at dette er verdt å prøve ut.

                  Denne sesongen har jeg lagt spesielt merke til at sangene ofte går ujevnt. Felt C hvor jeg står, starter ofte på sangene litt forsinket også må man høre etter for å komme på riktig spor igjen. Jeg tror det kan ha sammenheng med at det er vanskelig å høre hva forsangeren på felt B sier.
                  Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                  http://www.lovefool.org

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Tony
                    Jeg tror du misforstår litt med hva jeg vil fram til med dette. At du nevner Enga er flott, ettersom dem ikke har en hovedcapo av typen vi har.
                    Jeg nevnte ikke Klanen, men bortesupporterne generelt.

                    Hva med Kjernen? De får det til brukbart, er vandt med PA-anlegg fra før av, men benytter vel ikke det på Åråsen?

                    Men jeg er enig i at noe må gjøres.

                    Jeg mener at vi blir en god del svekket av vår egen plassering, noe det sannsynligvis ikke er aktuelt å hanskes med før det evt. bygges en ny stadion.

                    - Taket som vipper nedover "bremser" nok en god del lyd fra de stående helt øverst på feltet.

                    - Feltets plassering gjør at vi synger rett ut mot Strømmen Storsenter og mot pølsebuene på andre siden av RB - ikke ut mot resten av stadion.

                    - Publikumstettheten på feltet bidrar også mye til at vi ikke får ut det maksimale. Bredde = Høyere lydnivå, når man først får i gang sanger skikkelig.


                    Det er leit å si det, men Kanarifeltet har nærmest Åråsens dårligste plassering med tanke på lydnivå. På bunnen ligger VIP-plassene øverst på Strømmen Storsenter.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Seb.R

                      Jeg mener at vi blir en god del svekket av vår egen plassering, noe det sannsynligvis ikke er aktuelt å hanskes med før det evt. bygges en ny stadion.

                      - Taket som vipper nedover "bremser" nok en god del lyd fra de stående helt øverst på feltet.

                      - Feltets plassering gjør at vi synger rett ut mot Strømmen Storsenter og mot pølsebuene på andre siden av RB - ikke ut mot resten av stadion.

                      - Publikumstettheten på feltet bidrar også mye til at vi ikke får ut det maksimale. Bredde = Høyere lydnivå, når man først får i gang sanger skikkelig.


                      Det er leit å si det, men Kanarifeltet har nærmest Åråsens dårligste plassering med tanke på lydnivå. På bunnen ligger VIP-plassene øverst på Strømmen Storsenter.
                      Får ikke sagt meg mer enig Seb.R

                      KFL har idag 20 rader. RB har 15 rader. De 5 bakerste radene på feltet i dag er uansett fylt opp med daukjøtt som det så fint heter.

                      På RB har vi alt et perfekt sted for en Capo å være, midt over inngangen på midten. Er/blir vi såpass mange så har vi 2 inn/utganger til der andre forsangere kan stå. For meg så er RB perfekt for KFL. Når andre supportergrupper klarer å lage såpass liv på Diadora, så burde vi klare det på RB.
                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        #51
                        Hva med et anlegg som sikrer kommunikasjon mellom forsangerne, uten at det høres ut som man sender avspilling fra forrige kamp over høytaleranlegget.

                        Burde kunne bidra til mer synkron sang.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #52
                          Grunnen for at bortesupportere får det til er:

                          De fleste er mellom 300-800 stående, resten sitter. Enga får det til pga resultatet.
                          Hadde vi leda såpass hadde Åråsen eksplodert igår.

                          Jeg begrunner ennå mer med hvorfor vi får det til bedre på bortebane:

                          Fredrikstad 08, Lerkendal 2010, Drammen 09 er fordi vi da har vært mellom 200-1000 stk. Nok til at megafonen høres tydelig av alle.

                          Ullevål mot Enga, Stabæk borte i seriestart 09 blir vi for mange og for spredt til at sidene hører megafonen!

                          Kommentar

                          • krisruds
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 839

                            #53
                            PA hadde ihvertfall vært et møst hvis vi hadde stått på RB.
                            Tror det ville fungert veldig bra der. Hvis vi må spille en kamp der feltet ikke er lov til å bruke, så er det vel kanskje på tide å teste ut RB tribunen for en kamp.?
                            krisruds medlem av KFL siden 1996


                            OI OI OI nå har vi det morro :)

                            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Tony
                              Grunnen for at bortesupportere får det til er:

                              De fleste er mellom 300-800 stående, resten sitter. Enga får det til pga resultatet.
                              Hadde vi leda såpass hadde Åråsen eksplodert igår.

                              Jeg begrunner ennå mer med hvorfor vi får det til bedre på bortebane:

                              Fredrikstad 08, Lerkendal 2010, Drammen 09 er fordi vi da har vært mellom 200-1000 stk. Nok til at megafonen høres tydelig av alle.

                              Ullevål mot Enga, Stabæk borte i seriestart 09 blir vi for mange og for spredt til at sidene hører megafonen!
                              Jeg stor tre rader fra den mot søpla og jeg hørte ingenting Funker den i det heletatt?
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av morten
                                Jeg stor tre rader fra den mot søpla og jeg hørte ingenting Funker den i det heletatt?

                                Hvis du tenker på den vi på felt A hadde, er det nødt til å være noe feil med. For den skal man høre ja når man står så nærme

                                Kommentar

                                • morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Hvis du tenker på den vi på felt A hadde, er det nødt til å være noe feil med. For den skal man høre ja når man står så nærme
                                  felt c
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                  Kommentar

                                  • Arild Myklebust
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2010
                                    • 43

                                    #57
                                    JA TIL PA-ANLEGG !!!
                                    Etter litt tids fram og tilbake har jeg kommi fram til at vi bør prøve ut Pa-anlegg. De viktigste grunnene er :
                                    1. Man får synkronisert sangene på en helt annen måte. Ikke bare det, men man får ALLTID synkronisert sangene med pa-anlegg.. Ok, noen ganger hører vi sangstartinga , men ikke alltid. Hvorfor ikke alltid få det til, det er vel ingen som synes det er moro å ikke høre sanger. Personlig blir jeg bare frustrert.

                                    2. Man får en litt sånn hypnotisk feeling ut av Pa-anlegg, noe som GARANTERT gjør at folk på Feltet kommer i en "positiv aggresjon" på de fleste sanger. Ergo : Man får et mye mer tent felt og Forsangeren/felta vil nesten alltid virke gira de luxe.

                                    3. Nordmenn, også LSK-fans, er i utgangspunktet ikke akkurat sydlandske i tribuneformen. Alt som kan spore til positiv innsats og større engasjement på tribunen vil vel virke positivt på LSK-spillerne også.



                                    Jada, mange av oss husker med gru Kjernen i 1998 da de hadde et pa-anlegg som hørtes ut som en karaokebar på Ayia Napa, men med det nye utstyret av i dag funker detta bra. Snakka faktisk med en lydfrik om det i går og han mente det kunne blir bra.

                                    OG : Tenk deg hvor deilig å se og høre alle VIF/Brann/Godset etc-fansen som vil skjelle oss ut som kommerse horer uten sjel etc. Verdt forsøket aleine.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #58
                                      Personlig er jeg totalt imot PA-anlegg på et så lite felt. Hvis man sier at det er i gjennomsnitt 1500 personer på feltet hver kamp så skal det ikke være nødvendig med mer enn megafon. Enten så er megafonen for dårlig, eller så brukes den for dårlig. Hvis jeg skal prøve å komme med en konstruktiv kritikk til dagens forsangere(e) uten at det er vondt/negativt ment så er det at det må skrikes mer i megafonen. Mer aggressivitet ut fra forsangeren. I tillegg burde det vært EN (maks to) soleklar forsanger som er den klare lederen. Ikke 3-4 andre som plutselig dukker opp på stolen. Det funka mye bedre med Tommy i "gamledager". En klar leder som hadde sykt respekt. Selv uten megafon funka det helt fint på et omtrent like stort felt. Problemet er at det er for mange forsangere, eller folk generelt som starter sanger om hverandre. Det blir for mye surr.

                                      En klar leder, som starter alt av sanger.

                                      Konklusjon; Hvis man må bruke et PA-anlegg på et nesten kvadratisk felt med 1500 personer, så er det et eller annet som gjøres feil.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        #59
                                        igjen så drar jeg opp denne:

                                        -på storkamper slik som i går, er det ofte synging i utakt
                                        -vanskelig å få med seg hele feltet. Spesielt i 2 omg
                                        -når feltet er pakka, hører man megafonene dårlig

                                        Alt dette løses med PA anlegg

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎