Diadoratribunen bør utnyttes bedre

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jerven
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 272

    Diadoratribunen bør utnyttes bedre

    Det snakkes mye om bygging av ny stadion for tiden. Et nytt stadion er kanskje nødvendig, men i mellomtiden bør vi bruke Åråsen mer optimalt. Noe som irriterer meg både når jeg følger LSKs kamper fra feltet eller på TVen er diadoratribunen. Den tribunedelen er nesten helt tom. Det er bare søpla, og i enkelte tilfeller brann, rbk og ffk som fyller hele tribunen. Vi kan ikke ha en hel tribune til disposisjon for bortesupporterne, når den blir fullt utnyttet kun en gang i året.

    En tom tribune gjør seg svært dårlig visuelt, det påvirker stemningen negativt, og jeg tror vi kunne økt publikumssnittet med flere plasser tilrettelagt for hjemmesupportere.

    Jeg vet at tribunen har blitt adskilt med sperrebånd i flere kamper og at det er gjort tiltak for å få LSKere til å sitte der. Disse forsøkene har vært mislykkede, og det skjønner jeg godt. Det må føles som man sitter på bortefeltet, både i form av at man faktisk sitter der, og at godfølelsen ved å være på åråsen blir ødelagt av å sitte ved siden av bortesupporterne.

    Jeg mener at vi burde ha et ordentlig adskilt område for de gjestende supporterne. Dette bør ha en størrelse som gjenspeiler behovet til de besøkende supporterne. Dette mener jeg at helst bør ligge i enden på SS tribunen mot diadora, eller i den ene enden av diadora. En bør også vurdere å gi et større område til de supportergruppene som klarer å fylle ett større område.

    Ved at bortefeltet blir tydelig merket og adskilt med gjerder, tror jeg ikke de som sitter utenfor dette området føler at de sitter på bortefeltet. Da kan dette området tilbys billig til barne- og ungdomslag i fotballkretsen.
    Last edited by RSP; 25.03.2009, 13:10. Begrunnelse: Flyttet tråd.
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    #2
    Tror dette kan ha noe med tradisjoner.
    Svingen mot leirsund har aldri trukket mye folk.
    Husker boikotten tidlig 90 tallet hvor KFL sto der en kamp.( Eller kanskje det var ved rivingen av tribunen som i dag er ny hovedtribune.
    Men det hadde hvert fint og fylt denne svingen med LSK supp også.
    Flere klubblags dager burde jo kunne funke. Inviter klubber oftere og gi de gode priser på dette feltet.
    Last edited by RSP; 25.03.2009, 13:14. Begrunnelse: Fjernet langt sitat.

    Kommentar

    • Hoho
      -Engasupporter-
      Forumsadist
      • Oct 2006
      • 140

      #3
      Det kan ha noe å gjøre med at tribunen går såpass i ett som den gjør. Det er ikke noe ordentlig adskilte felt der, kun trappegangen som deler setene.

      Det er nok ikke så mange LSK'ere som ønsker å sitte en halvmeter unna en stående syngende nordlending feks.

      Vi ser det samme på Ullevaal også. VG nedre går i ett med Postbanken nedre, og vi har derfor hele hjørnet av tribunen sperret av som regel. Ikke engang når vi spiller mot Rosenborg og det kommer godt med folk får vi fylle opp helt bort mot Kjernen.

      Jeg sier ikke at det ikke lar seg gjennomføre, men det spørs hvor mye nytte dere får av det.

      Åråsen har en kapasitet på 12500 (ifølge wikipedia hvertfall), noe som tilsier at bortesupporterne skal ha krav på 625 seter. Det er vel også 1800 plasser på Diadora (vi får jo hele tribunen og vi får 1800 billetter så regner med at det stemmer) så bortesupporterne skal ha en drøy tredjedel av tribunen.

      Tar du med nok seterader til å sperre av mellom bortesupporterne og LSK'erne, så nærmer det seg vel en halv tribune igjen. Da får dere 900-1000 plasser som lett kan defineres som de absolutt dårligste plassene på stadion. De er på kortsida, de fleste er ut mot cornerflagget og de er rett ved siden av bortesupporterne. Disse plassene får dere også bare brukt i de lite atraktive kampene, ettersom ffk, vif, kjernen osv fyller ofte opp tribunen. Det vil heller ikke være mulig å selge sesongkort her dersom de skal fortsette med å gi de store lagene hele tribunen.

      Da kan det jo vurderes om det er mer lønnsomt å gi hele tribunen til bortelaget for å la dem selge så mye de klarer, eller om man må sette en begrensning på dette og skape en "maks-inntekt" fra bortesupporterne, og håpe man selger noen plasser selv.
      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

      JA, det er det

      *Hoho er en skapfugl*

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎