Det berømte taket på feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    Det berømte taket på feltet

    Synes Jan oppsumerer det på en grei måte her. Jeg har aldri sitti på SS tidligere, og har alltid følt at vi har pisset på alle motstandere ettersom man står midt oppi det og sjelden hører noe annet enn trøkket fra kfl. Men når man på sine gamle dager har blitt sittesupporter så merker man at det er en annen verden. Men når det er så stor forskjell som man opplever på å stå i klacken, kontra det og sitte så er det tydelig at akustikken har jævlig mye å si.

    150 000 kroner er latterlig mye penger å bruke på en sånn ting, men den desidert viktigste oppgaven til KFL er å støtte laget vokalt på kamper, så jeg for min del synes man kan ha litt færre/billigere tifoer, dyrere bussturer, lavere tlf utgifter, færre utsendelser av medlemskriv osv, for og heller bruke penger på å få gjort noe med akustikken.
    Ultras Felt C Lillestrøm
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    #2
    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    150 000 kroner er latterlig mye penger å bruke på en sånn ting, men den desidert viktigste oppgaven til KFL er å støtte laget vokalt på kamper, så jeg for min del synes man kan ha litt færre/billigere tifoer, dyrere bussturer, lavere tlf utgifter, færre utsendelser av medlemskriv osv, for og heller bruke penger på å få gjort noe med akustikken.
    Det var en av flere grunner til at det ikke ble noe av, akustikken vil ikke bli noe særlig bedre så lenge reklameskiltene henger foran felte uansett, ingen grunn å bruke 150 000 på noe som gir svæææært lite effekt eller ingen. Får vi bort reklameskiltene så blir saken en annen.
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Det berømte taket på feltet

      limer inn et innlegg fra Jan som oppsumerer ting helt perfekt i forhold til det å stå på feltet og sitte på SS.

      Som gammel (he he) traver på SS har jeg lyst til å kommentere essensen i innleggene på denne tråden. Forøvrig er jeg helt enig i det Lars har skrevet, men det var vel ingen bombe. Hvis man skal kommentere stemninga på feltet må det jo tas utgangspunkt i hvor på stadion man befinner seg. Står du på feltet ( ja jeg har noen gjesteopptredner) så føler du som regel at du synger ut motparten. Jeg sitter midt på SS og kan skrive under på Ronnies påstander. Raymond setter fingeren på problemet, og det er ikke av ny dato. Takkonstruksjonen gjør at 30-40 prosent av lyden kommer ikke ut mot banen, dette ifølge en akustikk ekspert. KFL jobber med saken , men det er jævelig kostbart så vi greier ikke å gjøre noe med det i år. Vi snakker om ca. 150000 kroner. Så konklusjonen er : står du en omgang på feltet og en på SS så opplever du både "å pisse på" og "bli pissa på"
      Jan
      Det viktigste for en supporterklubb er det man lager på stadion. Når takkonstruksjonen er så elendig på Åråsen som den er nå, bør noe gjøres med det da mye av lyden blir borte.

      Synes du det er verdt å bruke 100-150 000 kr på å få fikse akustikkproblemet?

      Mitt svar er definitivt ja!

      Ettersom LSK sliter med penger om dagen er det ikke LSK som må stå for dette, men det må bli KFL selv. Hvordan få inn så mye penger?

      -Kanarilotteriet
      -1-2 bussturer hvor man skrur opp prisen *
      -Stor innsamling 2 ganger i år **
      -100,-kr innsamling ***
      mm

      *: For eks. Ullevål hvor det reiser mengder inn med bussa. Ta 120 kr for turen. 70 kr for bussturen, 50,- som går til takprosjektet.
      Ingen subsidiering av bussturer i år. Og 1 langtur hvor prisen skrus opp fra 500,-kr til 600,- kr.
      Det som dog er viktig er at i forhold til det å skru opp pris så bør det annonseres veldig hvorfor man gjør det og få folk til å bli med bussa på akkurat disse turene. Få frem en poll som viser antall solgte bussbill mm.

      **: Reklamer ved flyere, gjennom storskjerm og speaker siste hjemmekamp før innsamlinga og fortelle/forklare at neste hjemmekamp er det en stor innsamling hvor pengene går til takprosjektet og hvorfor det er viktig. Gjerne Ronnie på banen i pausen også!

      ***: Ingenting er som en god innsamling. Snart er det feriepenger og folk får igjen på skatten. Her kan det glatt komme inn en del tusen kr.

      Jobbes det effektivt og bra med dette så kan dette gå i orden!

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Opprinnelig skrevet av Skinke
        Det var en av flere grunner til at det ikke ble noe av, akustikken vil ikke bli noe særlig bedre så lenge reklameskiltene henger foran felte uansett, ingen grunn å bruke 150 000 på noe som gir svæææært lite effekt eller ingen. Får vi bort reklameskiltene så blir saken en annen.
        Jo, den duken skal jo strekke seg til undersiden av reklamen. Er jo det som er hele poenget. Tror folk har misforstått litt hvis den ikke skal gå til reklamen, men til taket, øverst på reklamen

        Kommentar

        • Petter Ø
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3008

          #5
          Enig med deg Tony!

          Har følgende å tillegge saken:
          -At vi ser langsiktig på det. Hvor langt er vi unna nytt felt på ny stadion? Sparinga kan begynne nå, men jeg synes det er en sak for årsmøtet neste år og vurdere om vi skal investere så mye penger i det nåværende feltet. Da vet vi sikkert mer om tidsperpektivet for ny stadion også.
          -Prosjektet blir så "åpent" som mulig. Med det mener jeg at her må alle medlemmer kunne bidra. Folk har sikkert lyst til å bidra både med penger, utføring og kontakter. Hva med å gå ut med saken som "Kanarifelt 2010"?
          -Jobbe mot LSK for å få fjerne/flytta reklameskiltene oppå taket. Uten det funker nok akustikkprosjektet dårlig
          Petter Ø - Kreativ Kanaris
          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

            #6
            Lsk bør vel klare 50.000 og vi 100.000
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              #7
              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
              -Jobbe mot LSK for å få fjerne/flytta reklameskiltene oppå taket. Uten det funker nok akustikkprosjektet dårlig
              Så lenge skiltene ikke blir gjort noe med så er det ingen effekt ifl han som var å så på det. Hvor mye lsk og nordea er med på å flytte reklamen sin på oversiden av feltet kan bli spennende.
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Kan ikke helt se poenget med ny stadion når vi ikke fyller opp mot Enga engang. Er vel 2 mnd til nff skal velge byer for et mesterskap. Blir ikke LSK valgt trenger vi ikke ny stadion heller. Men ikke la dette bli stadiondebatt.

                Jeg vil si det sånn at man har 2 mnd på seg til å jobbe med hvordan man skal få inn penger og presentere dette etter nff har valgt byer. Jeg ser heller ikke at det trenger noe årsmøte vedtak på dette da det er medlemmene som bidrar frivillig. Må evt være om Kfl vil bruke av neste års budsjett på dette at det må opp ut et årsmøte.

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #9
                  Noe må hvertfall gjøres! Enten flytting til Diadora eller ordne opp i akustikken. Det kan ikke være sånn på Åråsen at bortesupporterne har mye bedre arbaidsforhold enn oss. Det er rett og slett lite motiverende!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Må bare presisere at reklame skiltene i taket er fjerna, så det er vell ikke akurat di som er problemet.....Tenker heller at vi må gå litt i oss sjøl her jeg, la merke til en ting mot vif og det er at det er utrolig mange som benytter feltet vårt uten og bidra med en lyd...Det absolutt billigste og enkleste er at alle begynner å bruke stemmen sin....Til og med i den harde kjernen rundt Ronnie var det mange som holdt kjeft.....:???:

                    Kommentar

                    • synøve
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 425

                      #11
                      var ikke disse skiltene kommet tilbake til denne kampen??Mener nå tydelig de var der!

                      Kommentar

                      • aspelund
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Apr 2006
                        • 78

                        #12
                        Var fjernet mot viking
                        Stemningsvideo fra kampen mot Viking på Åråsen stadion sesongen 2009.


                        nye til enga matchen

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #13
                          Reklameskiltene har vært nede pga. av navnebytte fra Notar- til Nordea-tribunen. Det er vel ingen som tror at en tribunedel blir navngitt med et sponsornavn uten at dette skal markedsføres? Hvis det Jon-Inge har vært inne på at effekten av å gjøre noe med taket er avhengig av at reklameplakatene fjernes må LSK være villig til å montere Logoskilt oppå taket - hvis det i det hele tatt er praktisk mulig. Skal det svis av 150.000 kroner må det gi full effekt og ikke bare en liten forbedring.

                          Det er vel gitt sterke signaler om at Skedsmo ønsker å være med i kampen om å være en av vertsstedene under et eventuelt EM. Skulle Lillestrøm få et EM-stadion er denne diskusjonen død. Er ikke Lillestrøm aktuell som EM-by må det gås minst en runde med Sportsklubben om de ser for seg en ny stadion for klubben og hvilket tidsperspektiv det dreier seg om. Skal det investeres 150.000 kroner fra KFL-medlemmer og sympatisører er vi nødt til å sikre oss at vi får nytte av det noen år.

                          Hvis disse to ankepunktene ikke er noen hindring er forøvrig Tonys forslag interessant. Det vil ikke kreve noe årsmøtevedtak hvis det er realistisk å greie en innsamling på frivillighet eller drastisk økning av KFLs inntekter. Spørsmålet er hvor mange i medlemsmassen som brenner såpass mye for dette at de er villig til å svi av et beløp som monner.

                          Allikevel mener jeg det mest realistiske er å jobbe langsiktig med dette, og at en vei innom årsmøtet er en lur ting - nettopp for å få fram om dette er noe det store flertallet av medlemmene ønsker å bruke penger på. At det samtidig går an å tenke en inntektsside ut fra Tonys forslag vil gjøre nødvendig bidrag fra KFL mindre og muligheten for et positivt årsmøtevedtak større.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #14
                            Gode poenger Vidar.

                            For meg virker både denne diskusjonen og diskusjonen og flytting av feltet som vikarierende argumenter for hvorfor det ikke har vært optimal trøkk på feltet de første to matchene.

                            Dersom KFL skal bruke 150.000 på å bedre trøkket kan det kanskje være på sin plass å se om det finnes bedre måter å bruke pengene på før noen avgjørelse tas.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • detvarvondtdet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 398

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                              Enig med deg Tony!

                              Har følgende å tillegge saken:
                              -At vi ser langsiktig på det. Hvor langt er vi unna nytt felt på ny stadion? Sparinga kan begynne nå, men jeg synes det er en sak for årsmøtet neste år og vurdere om vi skal investere så mye penger i det nåværende feltet. Da vet vi sikkert mer om tidsperpektivet for ny stadion også.
                              -Prosjektet blir så "åpent" som mulig. Med det mener jeg at her må alle medlemmer kunne bidra. Folk har sikkert lyst til å bidra både med penger, utføring og kontakter. Hva med å gå ut med saken som "Kanarifelt 2010"?
                              -Jobbe mot LSK for å få fjerne/flytta reklameskiltene oppå taket. Uten det funker nok akustikkprosjektet dårlig
                              -Her syntes jeg du er inne på noen veldig sentrale punkter. Dersomatte, hvisomatte det blir en ny stadion i Lillestrøm mener jeg kfl burde jobbe aktivt opp mot Lsk og andre eventueller utbyggere/partnere. Desto tidligere man er inne i prosessen desto større er mulighetene til inflytelse i utviklingen. Om kfl feks sparer og har 200 000 kroner kan mangå inn i selve byggingen av stadion og på den måten nærmest kjøpe seg inn. Da vil man også ha langt mer innflytelse på utformingen.

                              Forslag til hvordan spare/få inn litt penger har det jo allerede kommet inn mange gode forslag på.
                              "Dere kan sitere meg på dette:
                              Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                              Fjøra

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                Tipper det er mange som er villig til å svi av litt penger. Hvis 150 gir 1000,- hver så er man i mål.

                                Jeg feks. er villig til det, og det ikke er sikkert ikke langt unna 149 fler som er med på det.

                                Hva med å gå ut mot sponsorer for å få inn noen kroner?
                                Fronte seg mot VIP tribuner under kamper bør også kunne dra inn litt.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  #17
                                  Men.... om skiltene fjernes vil ikke lyden likevel bli konsentrert mot tribunen på motsatt side.
                                  Er ikke Diadora et bedre alternativ fordi KFL da vil få synge utover hele banen?
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    #18
                                    Var det sånn at hvis man fjerna skiltene og hengte opp en plastduk så ville det hjelpe på akustikken? Hvorfor ikke ha nordea reklamen på plastduk som henger der skiltene er idag?
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                      Var det sånn at hvis man fjerna skiltene og hengte opp en plastduk så ville det hjelpe på akustikken? Hvorfor ikke ha nordea reklamen på plastduk som henger der skiltene er idag?
                                      sikkert fordi plastduken ikke vill gått ned til der skiltene henger, men opptil kanten på taket.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        #20
                                        Diadora tribunen vil aldri bli aktuell som hjemmetribune. Da må evt bortesupportera overta KFL feltet.

                                        Tviler på at LSK godtar dette.

                                        Ang. forslaget til iL om kroner kan det være en vei å gå.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎