dt.no: Norges Supporter Allianse vurderte innklagde forhold på Marienlyst Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    dt.no: Norges Supporter Allianse vurderte innklagde forhold på Marienlyst Stadion

    Norges Supporter Allianse vurderte innklagde forhold på Marienlyst Stadion



    Søndag var NSA på befaring på Marienlyst stadion i Drammen for å diskutere forholdene som tilbys gjestende lags supportere.

    Sammen med en representant fra Godsetunionen, arrangementssjef Tom Saugerud og administrerende direktør Tom Berntzen var Norges Supporterallianse (NSA) på Marienlyst for å ta nytt og gammelt bortefelt nærmere i øyesyn.

    Bakgrunnen for besøket de elendige tilbakemeldingene Godset fikk fra NSAs medlemsklubber i forbindelse med stadionevalueringen for 2008, og utbyggingen Strømsgodset står foran. Det skriver NSA på sine hjemmesider.

    LES OGSÅ: Hærverk på Marienlyst

    Strømsgodset har ikke lenger dispensasjon fra NFF til å bruke gressvollen i klokkesvingen. Alle bortesupportere må derfor inn på felt H på DT-tribunen. Problemet er at felt H bare har 420 plasser per dags dato. Om det kommer flere enn 420 bortesupportere, er disse nødt til å finne seg andre plasser på stadion.

    LES OGSÅ: Klokkesvingen stengt

    Berntzen kunne ifølge NSA fortelle at klubben har levd på dispensasjon i påvente av at en ny stadion skal reise seg på Sundland. Nå er disse planene begravet, og to nye tribuner skal reises på Marienlyst innen 2011.

    - Vi i Strømsgodset er like lite lykkelig med situasjonen som alle andre. Alle parter, både Strømsgodset, Drammen Kommune og NFF er interessert i å løse dette på best mulig måte, sier Bertnzen til NSA.

    Langsiden hvor gjestende lags supportere i år blir plassert skal i løpet av årene som kommer jevnes med jorda og en ny tribune med næringsareal skal etter planen opp. Også i klokkesvingen skal en ny tribune reises.

    Bortesupportere på Marienlyst kan i årene som kommer regne med langt bedre forhold enn man har fått til nå.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke
  • 123
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2009
    • 57

    #2
    420 billetter blir alt for lite for oss i år.
    25.11.05

    CONTRO IL CALCIO MODERNO

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #3
      Hvor mange har vi krav på?
      De kan vel ikke gå under det antallet?

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Hvor mange har vi krav på?
        5%. Antall sitteplasser er 7500, ergo har vi kun krav på 375 billetter.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Opprinnelig skrevet av 123
          420 billetter blir alt for lite for oss i år.
          Jeg ser at Marienlyst bare tar 6500 tilskuere i år. Det er tragisk. Her gjelder det å kjøpe opp flest mulig plasser samlet.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #6
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Jeg ser at Marienlyst bare tar 6500 tilskuere i år. Det er tragisk. Her gjelder det å kjøpe opp flest mulig plasser samlet.
            Iflg wiki er kapasiteten 8500, hvorav 7500 er sitteplasser.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              #7
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              5%. Antall sitteplasser er 7500, ergo har vi kun krav på 375 billetter.
              Stemmer det. De har en kapasitet på 6500 i år, det vil si at vi får mer en det vi har krav på. Latterlig at en klubb i TL kun kan ta imot 420 supportere samlet!!! At de får dispensasjon er latterlig..

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                #8
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Iflg wiki er kapasiteten 8500, hvorav 7500 er sitteplasser.
                Ifølge godset sine sider: Publikumskapasitet: 6500 (2009) (8100 2008-sesingen)

                Kommentar

                • 123
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Mar 2009
                  • 57

                  #9
                  Vurderer å ta bort setene på bortefeltet
                  Å fjerne setene på årets bortefelt, og sette opp bølgebryter kan være en løsning for å få flere supportere inn på bortefeltet inntil videre. På denne måten slipper man også situasjoner ala den som oppsto da Start var på besøk tidligere i våres.
                  - Om man tar bort stoler, kan man få omtrent 1,5 mann pr sete, kunne arrangementsansvarlig Tom Saugerud fortelle.
                  Dette er som musikk i våre ører, og vi håper at Godset snarest kommer til en løsning med kommunene om å skru ned stolene på felt H. Allerede førstkommende helg kommer Stabæk på besøk. Med en kapasitet på bare 420 på bortefeltet risikerer man at mange fra Bærum må finne seg plasser andre steder på stadion. Dette er en situasjon vi i NSA håper man kan unngå. Da kapasiteten på Marienlyst er såpass begrenset som den er (ca.6400), har Strømsgodset og deres gjester mye å vinne på å ta vekk disse stolene. Vi anbefaler også at Godset ser på bruken av nabofeltet, felt G en gang til. Dette feltet ble til kampen mot Lyn brukt hovedsaklig av barnefamilier og innehavere av kulturkortet for Buskerud. For supporterklubber med større bortefølge enn 420 (evt 630 om man tar bort stolene), er etter vår mening den beste løsningen å tilby plasser på nabofeltet, og flytte kulturkortbrukerene til et annet felt. Om da ikke stadion for øvrig er utsolgt.

                  25.11.05

                  CONTRO IL CALCIO MODERNO

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av 123
                    For supporterklubber med større bortefølge enn 420 (evt 630 om man tar bort stolene), er etter vår mening den beste løsningen å tilby plasser på nabofeltet, og flytte kulturkortbrukerene til et annet felt. Om da ikke stadion for øvrig er utsolgt.
                    Det vil si at de gruppene som trenger større plass ikke får det pga stor interesse ellers. blant annet når de får besøk av f.eks Brann,vIF,RBK og tildels LSK.

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #11
                      Uansett får vi flere billetter enn det vi har krav på. Likevel er dette alt for få! Hva skjer hvis mange kjøper billetter på andre tribunedeler? Slik jeg har forstått det kan man da risikere å bli bortvis til borteseksjonen og, i verste fall, bli bortvist fra stadion. Har KFL mulighet for å organisere et fellesinnkjøp av billetter i seksjonen knyttet inntil bortefeltet?
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • 123
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Mar 2009
                        • 57

                        #12
                        Her er det bare å være tidlig ute og bestille billetter inntil bortefeltet.
                        25.11.05

                        CONTRO IL CALCIO MODERNO

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #13
                          Hva er det som gjør at dem har så jævlig dårlig kapasitet på tribunene, da jeg var der en gang for manaaaaaage år siden synes jeg tydlig det virka ganske stort, en kapasitet på 6500 er jo helt i gamperæva


                          faen, jeg som har bestilt meg flybillett til denne kampen, ender vel opp med å faen ikke få stå sammen med KFL! da blir det helvete på jord!!!

                          Hvordan får jeg kjøpt billetter til denne kampen, online eller? (panikk)
                          Last edited by Rovfugl; 24.04.2009, 07:55.
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • PA
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 500

                            #14
                            Her kan det bli problemmer når det gjelder billetter.
                            Jeg blir overrasket om vi som har sesongkort ikke får første rett på disse billettene.

                            Kommentar

                            • Toffern
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jun 2008
                              • 47

                              #15
                              Bare og være klare når billetene blir lagt ut på godset sine hjemmesider og kjøpe billeter innat bortefeltet! Er vist lettvint og bestille over nett til kampene på marienlyst ifølge en kompis! Skriver ut billeten selv også vistnok!

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Toffern
                                Bare og være klare når billetene blir lagt ut på godset sine hjemmesider og kjøpe billeter innat bortefeltet! Er vist lettvint og bestille over nett til kampene på marienlyst ifølge en kompis! Skriver ut billeten selv også vistnok!
                                ja men dem selger jo ikke til selve bortefeltet, jeg vil ikke ha intill KFL, når jeg først reiser vil jeg stå midt i tønna :-) jeg vil være SIKKER, har litt panikk skjønner du
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Fritz
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 1033

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                  jeg vil være SIKKER, har litt panikk skjønner du
                                  Kan du ikke bare høre med Arild eller Jan? Du vet godt at disse pleier å strekke seg langt for og hjelpe eksil-kanaris.

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fritz
                                    Kan du ikke bare høre med Arild eller Jan? Du vet godt at disse pleier å strekke seg langt for og hjelpe eksil-kanaris.
                                    jeg vet om det alternativet, men som cupfinalen tekte jeg og ordne det selv, men det ser vanskelig ut
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1251

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Uansett får vi flere billetter enn det vi har krav på. Likevel er dette alt for få! Hva skjer hvis mange kjøper billetter på andre tribunedeler? Slik jeg har forstått det kan man da risikere å bli bortvis til borteseksjonen og, i verste fall, bli bortvist fra stadion. Har KFL mulighet for å organisere et fellesinnkjøp av billetter i seksjonen knyttet inntil bortefeltet?
                                      Hadde med datteren min og et vennepar for 2 år siden og da satt vi på sittetribunen. Det var ikke noe problem. Noen som stussa og gryntet litt når vi skrek og bar oss i div dommeravg og når vi skåret mål. men ellers så tror jeg det går bra.

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                        jeg vet om det alternativet, men som cupfinalen tekte jeg og ordne det selv, men det ser vanskelig ut
                                        Kontakt Jan Jensen du. Forklar situasjonen så kan jeg omtrent garantere at du får bilett. Selv vurderer jeg turen over ,men har ikke helt bestemt meg fordi det kommer på et ubeilelelig tidspunkt. Hvis man får ordentlig plass på Marienlyst så blir det jo sikkert en grei stadion , imotsettning til en tribune som bokstavelig talt var en haug av møkk/jord.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎