Stopp fylleturer til bortekamper

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erge
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2009
    • 3

    Stopp fylleturer til bortekamper

    Vi kjøpte billetter på LSK-shopen til Brannkampen og reiste fornøyd til Bergen med fly. Da vi kom inn på stadion, sto allerede Kanari-fansen, som kom med bussen fra Lillestrøm, der. Mange av dem ganske drita fulle og veldig lite representative for LSK. Spillerne varmet opp og kom bort en gang og mottok applausen fra Kanari. Jeg tenkte at de var nok stolte av sitt publikum.
    Da kampen var igang og scoringene kom, løp en del av Kanari ned fra tribunen og prøvde å rive ned gjerde, og viste fingeren til Brannpublikum. Som om det var deres skyld at vi lå under. Det ble verre for hver scoring Brann fikk. I pausen var det et par stykker som gikk rundt og viste fingeren til Brannsupportere.
    Jeg hadde tatt med meg 3 av barna mine, som er i tenårene, og vi var flaue over at vi var LSK-ere denne kvelden.
    Med sikkerhet kan jeg si at jeg aldri mer kjøper billetter for bortesupportere, sitter heller på tribunen sammen med motstanderens supportere.
    Last edited by iL; 03.05.2009, 15:52.
  • wænk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 2244

    #2
    Kan ha noe med å gjøre at brann-supporterne kom bort å provoserte stort, mens de loka vaktene bare sto der å glodde.
    Jeg syns selv ikke at det er kult å se folk la seg provosere på den måten, men det er vanskelig å la seg styre til tider..
    If you're not living on the edge, you take up too much room!

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #3
      Opprinnelig skrevet av erge
      Vi kjøpte billetter på LSK-shopen til Brannkampen og reiste fornøyd til Bergen med fly. Da vi kom inn på stadion, sto allerede Kanari-fansen, som kom med bussen fra Lillestrøm, der. Mange av dem ganske drita fulle og veldig lite representative for LSK. Spillerne varmet opp og kom bort en gang og mottok applausen fra Kanari. Jeg tenkte at de var nok stolte av sitt publikum.
      Da kampen var igang og scoringene kom, løp en del av Kanari ned fra tribunen og prøvde å rive ned gjerde, og viste fingeren til Brannpublikum. Som om det var deres skyld at vi lå under. Det ble verre for hver scoring Brann fikk. I pausen var det et par stykker som gikk rundt og viste fingeren til Brannsupportere.
      Jeg hadde tatt med meg 3 av barna mine, som er i tenårene, og vi var flaue over at vi var LSK-ere denne kvelden.
      Med sikkerhet kan jeg si at jeg aldri mer kjøper billetter for bortesupportere, sitter heller på tribunen sammen med motstanderens supportere.
      Svært så lite tolerant du var da.

      Blant så mange kanarifans finnes det alle slags mulig folk. At "et par stykker gikk rundt og viste fingeren til brannpublikum" er til din informasjon ikke uvanlig blant engasjerte tilhengere og jeg antar at det var betydelig fler enn et par kanarifans på bortefeltet.
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        #4
        Lukter troll lang ve.
        Ref. denne tråden http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...l/kanarifansen

        Opprinnelig skrevet av erge
        Vi kjøpte billetter på LSK-shopen til Brannkampen og reiste fornøyd til Bergen med fly. Da vi kom inn på stadion, sto allerede Kanari-fansen, som kom med bussen fra Lillestrøm, der. Mange av dem ganske drita fulle og veldig lite representative for LSK. Spillerne varmet opp og kom bort en gang og mottok applausen fra Kanari. Jeg tenkte at de var nok stolte av sitt publikum.
        Da kampen var igang og scoringene kom, løp en del av Kanari ned fra tribunen og prøvde å rive ned gjerde, og viste fingeren til Brannpublikum. Som om det var deres skyld at vi lå under. Det ble verre for hver scoring Brann fikk. I pausen var det et par stykker som gikk rundt og viste fingeren til Brannsupportere.
        Jeg hadde tatt med meg 3 av barna mine, som er i tenårene, og vi var flaue over at vi var LSK-ere denne kvelden.
        Med sikkerhet kan jeg si at jeg aldri mer kjøper billetter for bortesupportere, sitter heller på tribunen sammen med motstanderens supportere.

        Kommentar

        • erge
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Apr 2009
          • 3

          #5
          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
          Svært så lite tolerant du var da.

          Blant så mange kanarifans finnes det alle slags mulig folk. At "et par stykker gikk rundt og viste fingeren til brannpublikum" er til din informasjon ikke uvanlig blant engasjerte tilhengere og jeg antar at det var betydelig fler enn et par kanarifans på bortefeltet.
          Skal man være så veldig tolerant, når folk som hevder de elsker LSK, driter ut klubben?
          Hvor vanlig det er å vise fingeren, vet jeg godt, men er det et tegn på engasjement?

          Kommentar

          • CFD
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2319

            #6
            Det var INGEN , Absolutt INGEN som prøvde å rive ned gjerdet. Jeg stod helt nede og jeg observerte at endel personer løp ned for å vise sin avsky , noe som er helt greit. Var nede der et par ganger selv også. Jeg vil faktisk si at det er viktig at personer viser sin avsky fordi fotball handler om følelser. Jeg vil heller ha engasjement enn likegyldighet og ro.

            Fulle personer? Hva er problemet? Ser null problem når man bidrar med stemningen , hygger seg med en særdeles lite underholdende kamp og ikke skaper bråk. Bråk var det iallefall ikke på Brann Stadion.
            Last edited by CFD; 02.05.2009, 13:49.
            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2506

              #7
              Dette vil jeg kommentere siden det er bare sprøyt, og siden journalister leser og slår opp sånt.

              Opprinnelig skrevet av erge
              Vi kjøpte billetter på LSK-shopen til Brannkampen og reiste fornøyd til Bergen med fly. Da vi kom inn på stadion, sto allerede Kanari-fansen, som kom med bussen fra Lillestrøm, der. Mange av dem ganske drita fulle og veldig lite representative for LSK.
              Det var et helt annet inntrykk enn jeg fikk. Jeg snakket med en del av dem som hadde vært med bussen, og de var veldig representative - hvis man er tolerant for tåpelige hodeplagg - og slett ikke drita fulle.
              Jeg så én, muligens to som ikke fikk med seg så mye av kampen, men de var blide, harmløse og hadde nok med å vifte med flagg og holde orden på skjerf.

              Spillerne varmet opp og kom bort en gang og mottok applausen fra Kanari. Jeg tenkte at de var nok stolte av sitt publikum.
              Sånn virket det på meg også. Ingen grunn til at de ikke skulle være det.

              Da kampen var igang og scoringene kom, løp en del av Kanari ned fra tribunen og prøvde å rive ned gjerde, og viste fingeren til Brannpublikum.
              Ren historieforfalskning. Etter 1 - 0 kom det en mann med Brannflagg og stilte seg utenfor gjerdet mellom oss og banen og gjorde provoserende bevegelser og jublet - mot oss, ikke mot banen. G4S-vakta på den siden av gjerdet lot ham holde på en stund, mens våre egne KFL-vakter stoppet de av oss som ble provosert.
              Som om det var deres skyld at vi lå under.
              Nei, som at Brannpublikummet ikke hadde noe der å gjøre.
              Det ble verre for hver scoring Brann fikk.
              Heller ikke riktig. Det ble verre på 2 - 0. Da kom det løpende tre bergensere for å juble på samme måten, mot oss, ikke for eget lag. Noen av oss lot seg provosere, og løp ned og hoppet på gjerdet.
              Da var det kommet tre - fire G4S-vakter som stilte seg på rad på utsiden av gjerdet og sperret så ikke noe skjedde på 3 - 1.

              I pausen var det et par stykker som gikk rundt og viste fingeren til Brannsupportere.
              Jeg hadde tatt med meg 3 av barna mine, som er i tenårene, og vi var flaue over at vi var LSK-ere denne kvelden.
              Som en alt har sagt over, er det vel mest sannsynlig at du ikke var LSK-er den kvelden eller andre kvelder.

              Med sikkerhet kan jeg si at jeg aldri mer kjøper billetter for bortesupportere, sitter heller på tribunen sammen med motstanderens supportere.
              Det er nok der du bør sitte, ja.

              Kommentar

              • Simeone
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 761

                #8
                Særdeles svak tråd. Ja til langefingre til ekle, hoverende bergensere!
                Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                para gritarle a la FIFA:
                ¡Que ellos son el gran ladrón!

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  Lukter troll lang ve.
                  Ref. denne tråden http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...l/kanarifansen
                  Er så bra at de ser på det som negativt å fortsette å synge når motstanderen scorer. At de heller vil bue på eget lag enn å tromme, at de ser på Per Arne som trist fordi han står med ryggen til kampen og prøver å få opp stemninga. Gratulerer!

                  Flott kar han som syns at høna til Morten var fønky Tommel opp til han
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • dalen
                    Brannsupporter
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 391

                    #10
                    Som supporter må en få lov til å gjøre obskøne bevegelser, samt komme med ukvemsord. Fotball er følelser. End of discussion.
                    Men disse apekattene som kun tar turen ned foran bortesupporterne for å provosere får stryk i min bok. Slike mennesker kan ikke ha det godt med seg selv.

                    Det er ikke lenge siden vi opplevde noe av det samme:

                    If heartaches brought fame in love's crazy game,
                    I'd be a legend in my time.
                    If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                    I'd be a legend in my time.

                    Johnny Cash - A Legend In My Time

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Uten engasjement, hat, kjærlighet osv så er fotballen død! Provokasjoner er en del av gamet. Vi provoserer andre, de provoserer oss. Sånn har det alltid vært og vil det alltid være. Uavhengig av om det er alkohol inne i bildet.

                      Litt må man tåle. Blir dette for sterk kost for deg så bør du ta deg turen ut på Snarøya og titte på Pål Trulsen og gutta når de spiller match.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

                        #12
                        Jeg har snakket med flere bekjente som sitter på BT og SPV og ingen av disse hadde noe dårlig inntrykk av hva KFL gjorde. Det som er kritikkverdi er at vi blir gjerdet inn! Ifjor var vi ikke gjerdet inn og det gikk fint uten noen problemer. Hva er det med trenden å gjerne inn supportere og selv Brannsupportere som jeg snakker med daglig forstod ikke hvorfor dette ble gjort , for det er tross alt ikke vi som kaster billiardkuler.
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                        Kommentar

                        • dalen
                          Brannsupporter
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 391

                          #13
                          Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener å erindre at alle bortesupporterne så langt har blitt gjerdet inne. Noe av grunnen har vært at hjemmesupporterne har benyttet seg av bortefeltets kiosk osv..
                          If heartaches brought fame in love's crazy game,
                          I'd be a legend in my time.
                          If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                          I'd be a legend in my time.

                          Johnny Cash - A Legend In My Time

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9390

                            #14
                            Vi oppførte oss eksemplarisk.

                            Folk klikka pga utvisninga.


                            Det skjedde jo ikke en piss i løpet av kampen som kan karakteriseres som bråk... Sjøl stod jeg siste 10 minutta sammen med Onkel Politi og det som antakeligvis var en representant fra Brann (siden han hadde dress og akreditering) og ble mobba av døm siden vi lå under, men det var null stress for tonen var go'!

                            Kommentar

                            • Mr.Bird
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Mar 2009
                              • 76

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av erge
                              Vi kjøpte billetter på LSK-shopen til Brannkampen og reiste fornøyd til Bergen med fly. Da vi kom inn på stadion, sto allerede Kanari-fansen, som kom med bussen fra Lillestrøm, der. Mange av dem ganske drita fulle og veldig lite representative for LSK. Spillerne varmet opp og kom bort en gang og mottok applausen fra Kanari. Jeg tenkte at de var nok stolte av sitt publikum.
                              Da kampen var igang og scoringene kom, løp en del av Kanari ned fra tribunen og prøvde å rive ned gjerde, og viste fingeren til Brannpublikum. Som om det var deres skyld at vi lå under. Det ble verre for hver scoring Brann fikk. I pausen var det et par stykker som gikk rundt og viste fingeren til Brannsupportere.
                              Jeg hadde tatt med meg 3 av barna mine, som er i tenårene, og vi var flaue over at vi var LSK-ere denne kvelden.
                              Med sikkerhet kan jeg si at jeg aldri mer kjøper billetter for bortesupportere, sitter heller på tribunen sammen med motstanderens supportere.
                              Fotballen hadde raskt blitt til håndball om du hadde fått det som du ville. Blir feil å reagere på fingern, banning eller raseri. Hadde alle på feltet hatt samme engasjement som disse gutta, hadde KFL faktisk vært norges beste supportere. Skal vi sitte ned, klappe høflig til med- og motspillere, synge, riste med kubjeller fra Lillehammer OL, og ta fram termosen med kaffe? Eller skal vi være en gjeng hvor alle gir 100%, flagger, synger, viser følelser og "klikke" på dritt dommere? Noen av gutta hadde kanskje tatt en pils eller fire for mye, men så lenge gutta kan gå oppreist, støtte fugla, bør vi gi faen i hva de sier og gjør, så lenge det er innenfor norsk lov! Det er ikke mors beste barn som er her, men gærninger hele gjengen Barn i tenårene overlever vel som oftest slike hendelser?
                              MCMXVII

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Vi oppførte oss eksemplarisk.
                                Jepp. Enkelt og greit.

                                Kommentar

                                • erge
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Apr 2009
                                  • 3

                                  #17
                                  Mange wannabees her

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av erge
                                    Mange wannabees her
                                    wannabee hvaforno? Forklar deg!
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • wænk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 2244

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av erge
                                      Mange wannabees her
                                      Hva da? Folk er vel med pga samholdet og en felles kjærlighet til Sportsklubben. Jeg syns det var storarta i Bergen. Selvfølgelig ikke så bra som om ting hadde gått vår vei, men KFL er fantastiske!

                                      Jeg vil si at det å synge for full hals, og bli litt forbanna over provosering er å vise engasjement (så lenge man holder seg til å ikke slåss), mens å pipe som bataljonen gjør ikke er å være ordentlig supporter.
                                      If you're not living on the edge, you take up too much room!

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av erge
                                        Mange wannabees her
                                        Troll. troll..... og folk biter på.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎