Thk må dø!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    Thk må dø!

    THK MÅ DØ!

    THK startet som en morsom greie for noen år tilbake(slutten av07(?). Jada, det var morsomt de første turene, helt klart, etter det så har det strengt tatt ikke vært noe morsomt. Dessverre har det kommet så langt at det har blitt en stor Uting i kfl, faktisk så Ukultur at det har startet å bli en ”greie” på borteturer, hvem er tåpeligst? Perosnlig så hater jeg sånne ting helt intenst. Det har faktisk kommet så langt at folk starter å assosiere kfl og lsk-fans med tribuneUkultur, en gjeng som mann kun ser i fotball VM og EM. Desseverre så er det engang sånn at tv2 og nrk liker å zoome inn på folk med teit ting på hodet, noe som igjen gjør at folk starter å tenke på kfl som en latterlig gjeng som mann ser på tv under vm og em.

    Men når det er sagt så har jeg ikke noe imot om å lage en greie rundt at alle skal ha tåpelige hodeplagg mot ålesund I ÅLESUND. Mer plastikk-klubb finner du ikke. Men la det for guds skyld bare være i ålesund ingen andre turer.

    Jeg mener at dustehodeplagg legges hjemme mot start og østsiden samt resten av sesongen. Så igjen børste støv av det tåpeligste hodeplaggene dere har til neste sesong å kjøre på med en massiv tåpelig tur til ålesund.

    THK MÅ DØ I DAG 3.MAI 2009!
    Last edited by Skinke; 03.05.2009, 16:07.
    Daukjøtt Felt C
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    #2
    Helt enig. En klesdebatt går begge veier. Noen klager over at folk ikke har på seg supporterutstyr, så er det de som går rundt med alt for mye på seg. Utad blir vi sett på som en gjeng fylliker som ikke vet å te seg.

    Mentalitet på tribunen skapes ikke ved å ha en dassrull på hodet.

    Kommentar

    • gorken
      Administrator
      • May 2006
      • 1483

      #3
      Opprinnelig skrevet av Trondeo
      Mentalitet på tribunen skapes ikke ved å ha en dassrull på hodet.
      Mentalitet skapes hverken ved å ha skjerf rundt halsen eller rundt huet. Ei heller ved å ha drakt på overkroppen eller skjorta fra konfirmasjonsdressen (eller ingenting for den saks skyld).

      Mentalitet på tribunen uttrykkes forskjellig, men i bunn og grunn er det viktigste å støtte laget. Gi faen i om det skjer med ei høne eller pannebånd på huet.
      I have this condition.

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        #4
        Opprinnelig skrevet av gorken
        Mentalitet skapes hverken ved å ha skjerf rundt halsen eller rundt huet. Ei heller ved å ha drakt på overkroppen eller skjorta fra konfirmasjonsdressen (eller ingenting for den saks skyld).

        Mentalitet på tribunen uttrykkes forskjellig, men i bunn og grunn er det viktigste å støtte laget. Gi faen i om det skjer med ei høne eller pannebånd på huet.
        Stemmer nok det ja. Ble kanskje litt feil å trekke mentalitet inn i det, men trur den kledningen der påvirker hvordan man ter seg på tribunen.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Endelig en som tar tak i dette som mange av oss faktisk synes er en idiotisk greie! Kan ikke annet enn å si meg 100% enig med Skinke.
          Jeg har selv tenkt tanken, men har ikke orka å lufte det siden jeg sikkert hadde fått slengt etter meg at jeg kan holde kjeft siden jeg ikke er med på så mange langturer.

          På samme måte har man det opplegget med at KFL skal drite i hva andre mener og være mest mulig harry. Og da tar man jo selvfølgelig til seg Ole Ivars! Det er så jævlig dumt at jeg gremmes.
          Vi skal drite i hva andre mener, men det får være grenser for hva slags image vi skal ha. Dansband og klovneri. Personlig føler jeg meg ikke hjemme i dette.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            #6
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Endelig en som tar tak i dette som mange av oss faktisk synes er en idiotisk greie! Kan ikke annet enn å si meg 100% enig med Skinke.
            Jeg har selv tenkt tanken, men har ikke orka å lufte det siden jeg sikkert hadde fått slengt etter meg at jeg kan holde kjeft siden jeg ikke er med på så mange langturer.

            På samme måte har man det opplegget med at KFL skal drite i hva andre mener og være mest mulig harry. Og da tar man jo selvfølgelig til seg Ole Ivars! Det er så jævlig dumt at jeg gremmes.
            Vi skal drite i hva andre mener, men det får være grenser for hva slags image vi skal ha. Dansband og klovneri. Personlig føler jeg meg ikke hjemme i dette.
            Enig. En av grunnen til at jeg nå er på sittan..

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Enig. En av grunnen til at jeg nå er på sittan..
              Har tenkt tanken selv, for det er ikke lenger like morsomt på feltet.
              Jeg synes fortsatt det er feil at "ultras" ble skviset ut og at en harrykultur får lov til å blomstre istedenfor.

              Kan tenke meg at det vanker kjeft når jeg møter på enkelte i KFL nå, men det får så være. Jeg har støtta KFL i alle år, men synes det har gått litt i feil retning.

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #8
                Problemet blir kanskje at man skal ta seg så lite høytidelig og være så folkelig som mulig at det blir motsatt effekt?

                Det kan virke på utenforstående at det er mer fokus på hodeplagg enn det å støtte laget.

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av sniper
                  Det kan virke på utenforstående at det er mer fokus på hodeplagg enn det å støtte laget.
                  Er du sikker på at du ikke burde rette det siste spørsmålet til trådstarter? Det er tydeligvis han som har rettet fokuset mot THPK. Jeg har ikke hørt noe fra mine bekjente som sitter på forskjellige plasser rundt på Brann Stadion (Hansa,SPV,BT og gamle sitte) og jeg har ikke fått noen som helst kommentarer på THPK. Når har vi begynt å bry oss om hva andre sier?

                  Skulle vi sluttet med trommen i 2005 fordi hele Norge sa at vi var der for å tromme? Skal vi slutte å synge så mye vi kan fordi Brannsupportere mener at man må få lov til å prate med sidemannen iløpet av kampen?
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Phil
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Sep 2008
                    • 66

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av CFD
                    Skulle vi sluttet med trommen i 2005 fordi hele Norge sa at vi var der for å tromme? Skal vi slutte å synge så mye vi kan fordi Brannsupportere mener at man må få lov til å prate med sidemannen iløpet av kampen?
                    De eksemplene du nevner har med stemning å gjøre, å ha på seg en tullete hatt har ikke(!) det.

                    Kommentar

                    • Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1452

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Trondeo
                      Helt enig. En klesdebatt går begge veier.
                      Hvilken klesdebatt? Hvis det er debatten om "casualsklær" du sikter til er vel kjenningsmelodien der at folk må få gå kledd som de vil. I så fall bør det gå begge veier ja, og dermed gjelde kyllinghatter like mye som alt annet.

                      Opprinnelig skrevet av Trondeo
                      Noen klager over at folk ikke har på seg supporterutstyr, så er det de som går rundt med alt for mye på seg.
                      Du må gjerne presisere hva du mener, for jeg skjønner ikke problemet. Hvem er det som går rundt med alt for mye supporterutstyr på seg?

                      Opprinnelig skrevet av Trondeo
                      Utad blir vi sett på som en gjeng fylliker som ikke vet å te seg.
                      Hvis det er tilfelle er det helt sikkert på grunn av bråk rundt om, IKKE på grunn av noen tåpelige hodeplagg.

                      Opprinnelig skrevet av Trondeo
                      Mentalitet på tribunen skapes ikke ved å ha en dassrull på hodet.
                      Like lite som det skapes av en Burberry cap eller andre klær. Sikkert ingen som er uenige i det.
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                        Hvilken klesdebatt? Hvis det er debatten om "casualsklær" du sikter til er vel kjenningsmelodien der at folk må få gå kledd som de vil. I så fall bør det gå begge veier ja, og dermed gjelde kyllinghatter like mye som alt annet.
                        Er det ikke ganske opplagt at THK begynte som en reaksjon på at alle "fint kledde" går likt da?
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9372

                          #13
                          Med tanke på tabellsituasjonen ser jeg ikke helt problemet med THK på borteturer.

                          Kommentar

                          • FC Lillestrøm
                            I karantene
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 198

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Med tanke på tabellsituasjonen ser jeg ikke helt problemet med THK på borteturer.

                            Ser ikke helt hvordan du klarer å blande tabellsituasjon med thk?
                            Så lenge lsk gjør det ræva så er det flott med et sirkus som reisefølge?

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                              Ser ikke helt hvordan du klarer å blande tabellsituasjon med thk?
                              Så lenge lsk gjør det ræva så er det flott med et sirkus som reisefølge?
                              Så ræva som vi er nå ,skal vi være glad at noen i det hele tatt gidder og reise rundt og bli pissa på...Om dem har på seg hatter eller pene klær driter jeg i bare dere støtter fugla og det er ikke lett om dagen så litt galgen humor trengs sårt

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Så ræva som vi er nå ,skal vi være glad at noen i det hele tatt gidder og reise rundt og bli pissa på...Om dem har på seg hatter eller pene klær driter jeg i bare dere støtter fugla og det er ikke lett om dagen så litt galgen humor trengs sårt
                                Helt enig. De hattene var det eneste (sammen med ølprisene på Waldemars og været) som fikk meg til å smile torsdag. Kult at noen gidder å ta seg bryet med forberedelser, hattekjøp og showing.

                                Meg bekjent er det ikke THK som gir eller har gitt LSK negativ publisitet.

                                PS. Jeg antar dette raskt kan endre seg hvis hestehodet han ene jokeren brukte i Bergen plutselig havner på puta til Berg eller Grønlund.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av sniper
                                  Problemet blir kanskje at man skal ta seg så lite høytidelig og være så folkelig som mulig at det blir motsatt effekt?

                                  Det kan virke på utenforstående at det er mer fokus på hodeplagg enn det å støtte laget.
                                  Skjønner ikke hvilken motsatt effekt dette skulle få. De av oss som synes THK er den nye vinen, er jo også blant de mest mentale på tribunen. Vil påstå at det er motsatt, de som er opptatt av hodeplagg av typen tåpelige, har massivt fokus på å støtte laget.

                                  Det er ikke vi som er talerør for opprop mot spillere, trenere, klubbledere, Sportsklubben osv.

                                  Forøvrig er det et paradoks at du som var selve eksponenten for klovneri og sirkus på borteturer, nå er blitt så veldig mot det. Håper jeg aldri blir så gammal som deg
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Henrik
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2006
                                    • 2110

                                    #18
                                    Dersom noen vil gå i Burberry eller tåpelige hodeplagg kunne ikke brydd meg mindre. Og hva supportere fra andre klubber synes om KFL, er nå i hvertfall for meg ganske så irellevant.

                                    Kommentar

                                    • sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Skjønner ikke hvilken motsatt effekt dette skulle få. De av oss som synes THK er den nye vinen, er jo også blant de mest mentale på tribunen. Vil påstå at det er motsatt, de som er opptatt av hodeplagg av typen tåpelige, har massivt fokus på å støtte laget.
                                      At dere er de mest mentale skal jeg ikke uttale meg, da jeg bare har sett det på fjernsynet, men det er noe med at dette bunner i at alt plutselig skal være så folkelig at det tipper over. Det fremheves så fælt at det er jo nettopp slike ting KFL har jobbet for å bli kvitt, dette er også å bygge opp en elite, og med det fokus som blir kjørt på hodeplaggene vil jeg påstå at det blir vanskeligere å rekruttere nye medlemmer og mennesker som vil være med KFL på bortetur. Nettopp fordi KFL virker som en inneslutta gruppe som har mest fokus på klovneri og sirkus fremfor å støtte laget.

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Det er ikke vi som er talerør for opprop mot spillere, trenere, klubbledere, Sportsklubben osv.
                                      Siden du velger å sitere meg, så lurer jeg på hvor jeg har hevdet det?

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Forøvrig er det et paradoks at du som var selve eksponenten for klovneri og sirkus på borteturer, nå er blitt så veldig mot det. Håper jeg aldri blir så gammal som deg
                                      Det er veldig forskjell på en årlig tematur som jeg dreiv med i min tid i styret fremfor å kjøre den linja som kjøres nå, hvor hver bortetur er et sirkus.
                                      Skjønner vitterlig ikke hvorfor jeg som person skal dras frem hver gang det diskuteres noe nå, begynner å bli mektig lei det, kan vi ikke holde oss til sak da?

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #20
                                        Enig med de som mener at dette har gått for langt.

                                        Det er ikke spesielt folkelig å ha en høne, en ullsokk eller et hestehode på hodet. Om målet er at KFL skal være en folkelig gjeng, bør man vel forsøke å dyrke det normale.

                                        Folk flest går med vanlige klær på kamp, og mange supplerer dette med klubbeffekter som skjerf og drakter. Jeg ser ingen grunn til å uniformere seg utover dette, hverken som casual, klovn eller noe annet.

                                        Jeg respekterer at enkelte synes tåpelige hodeplagg er festlig, men hvor er LSK-relevansen?

                                        Det har vært en spesiell opplevelse å reise på bortekamper med LSK den siste tiden. På den ene siden har man folk kledd i Stone Island og Burberry, og på den andre siden har man folk med jokerhatter og dyr på hodet. Også står det noen i midten som ikke føler seg helt hjemme, for de er kledd i noe så unormalt som vanlige klær og et LSK-skjerf...

                                        Nei, folk flest tiltrekkes hverken av klovner eller casuals. Folk flest ønsker en supporterklubb med ett eneste fokus: 100 % støtte til Sportsklubben. De fleste har mer enn nok fritid de kan bruke på tåpelige hodeplagg og andre ting som ikke har en dritt med LSK å gjøre.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎