Kunngjøring fra LSK angående supportergrupperinger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    Kunngjøring fra LSK angående supportergrupperinger



    Kunngjøring fra LSK angående supportergrupperinger
    LSK ser seg nødt til å presisere det følgende.

    LSK forholder seg kun til Kanarifansen som offisiell supportergruppe.

    Den eller de som forsøker å lage andre fraksjoner som åpenbart er i strid med LSKs tribunereglement, vil måtte ta umiddelbare konsekvenser av det.

    Med hilsen
    Styre og administrasjon i LSK.
    Har det kjedd noe nytt som gjør at de kommer med dette nå?
    Kim
    Styremedlem KFL
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
    http://www.lsk.no/?did=9111248

    Har det kjedd noe nytt som gjør at de kommer med dette nå?
    Veldig ullen melding, synes jeg. LSK kunne godt ha kommentert hvorfor dette kommer opp nå og hva de umiddelbare konsekvensene vil bestå i.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      For en håpløs melding! LSK burde vel først og fremst konsentrere seg om å få folk til å komme på kamper, ikke å komme med trusler. Som Torolf sier så var det der en lite forklarende påminnelse.

      Kommentar

      • Bjornardo
        Medlem
        Hoffnarr
        • Jul 2008
        • 56

        #4
        ganske håpløs melding på sidene dems ja,gleder meg til og se noe oppdateringer på hva som har foregått nå?
        En folkelig enkeltperson. :)

        Kommentar

        • rebbetass
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Mar 2009
          • 11

          #5
          Syntes det er merkelig av klubben å komme med en slik melding, særlig når de ikke underbygger den med noe som helst... Håper noen kan lyse opp hvorfor denne meldingen kom akkurat nå.

          Kommentar

          • TezzyT
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • May 2009
            • 2

            #6
            Virker jo som det er noe de frykter det her :twisted:. Men de er jo nødt til å underbygge det med en forklaring.............

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #7
              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
              Har det skjedd noe nytt som gjør at de kommer med dette nå?
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Veldig ullen melding, synes jeg. LSK kunne godt ha kommentert hvorfor dette kommer opp nå og hva de umiddelbare konsekvensene vil bestå i.
              Jeg tror dette kan leses som en sesongevaluering, ikke at det har skjedd noe spesielt det siste døgnet som bør informeres om.

              Først slås det fast at klubben kun ønsker å forholde seg til KFL blant organiserte supportere. Det betyr vel at UFC, MB, UL, FL, SKF og hva annet som måtte finnes av forkortelser ikke er i noen posisjon til å forhandle med klubben.

              Det neste avsnittet kan vel vanskelig leses på annen måte enn at LSK advarer noen mot å handle i strid med tribunereglementet, og at klubben da enten mener at dette har skjedd i år eller frykter at det vil skje.

              Jeg nevnte i UL/UFC-tråden at LSK hadde hatt et møte med representanter for ultras 20. mai. Disse står fritt til å utdype hva som ble formidla hvis de ønsker det. Jeg tar det for gitt at disse også har fått utdypa hva kunngjøringa fra LSK i praksis innebærer.

              LSK har ikke hatt noe behov for å gå ytterligere i detalj, og nå er det vel strengt tatt bare rein nysgjerrighet som gjør at vi andre som ikke er berørte ønsker mer info?
              Vidar Evje

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                #8
                Opprinnelig skrevet av KFL109
                Jeg tar det for gitt at disse også har fått utdypa hva kunngjøringa fra LSK i praksis innebærer.

                LSK har ikke hatt noe behov for å gå ytterligere i detalj, og nå er det vel strengt tatt bare rein nysgjerrighet som gjør at vi andre som ikke er berørte ønsker mer info?
                Hvis de det gjelder har fått vite hva kunngjøringa innebærer og de det ikke gjelder ikke trenger å vite det, er det enda uklarere for meg hva vitsen er med å legge den ut.

                Personlig fikk jeg litt uhyggestemning av teksten, litt gufs fra førtiåra: Jeg tilføyer at slik som situasjonen har utviklet seg, er enhver fortsatt motstand ikke bare nytteløs, men direkte ensbetydende med kriminell ødeleggelse av liv og eiendom.

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #9
                  Ikke mye som minner om en demokratisk og åpen organisasjon her.

                  Kommentar

                  • 123
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Mar 2009
                    • 57

                    #10
                    LSK har ikke gitt oss beskjed om noe konkret.
                    25.11.05

                    CONTRO IL CALCIO MODERNO

                    Kommentar

                    • rebbetass
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Mar 2009
                      • 11

                      #11
                      Tror LSK skyter seg selv i foten ved å legge ut denne meldingen, særlig hvis det er sant at de berrørte parter ikke har fått noen forklaring på hvorfor denne kunngjøringen slippes nå.

                      Tror dette fort kan føre til at stemingen mellom alle parter blir mer tendt... Noe som igjen kan føre til hendelser som er uheldig for klubben. Personlig håper jeg at dette ikke skjer, men jeg ser at dette kan fyre opp under et ganske overtendt bål fra før av...

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Hvis de det gjelder har fått vite hva kunngjøringa innebærer og de det ikke gjelder ikke trenger å vite det, er det enda uklarere for meg hva vitsen er med å legge den ut.

                        Personlig fikk jeg litt uhyggestemning av teksten, litt gufs fra førtiåra: Jeg tilføyer at slik som situasjonen har utviklet seg, er enhver fortsatt motstand ikke bare nytteløs, men direkte ensbetydende med kriminell ødeleggelse av liv og eiendom.
                        Jeg fikk litt av den samme følelsen som ulfpulf, men min første reaksjon var: "Har Jan Åge Fjørtoft kommet tilbake?"

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #13
                          Da jeg fikk denne beskjeden igår mista jeg TOTALT lysta på å dra på kampen. Ingen som sitter på felt P har fått beskjed om noe fra LSK. Hvorfor dem legger ut dette nå er jeg usikker på. Men det kan ha noe å gjøre med møte som var og at man ikke kom til enighet med KFL om å flytte tilbake til feltet.

                          Uansett så frykter jeg det verste i dag. At en del folk som sitter i år blir nekta inngang på Ullevål i dag. Håper jeg tar feil.

                          Men nå må klubben kjøle seg litt ned i sommervarmen. Vi ligger i bånn, mister tilskuere så det griner etter. Bortefølget til LSK suger. Istedetfor å få folk på kampa skal man nok en gang gå på og "true" de som følger LSK. Jeg begynner å bli dritt lei hele opplegget. I tillegg er dem feige nok til å ikke begrunne hvorfor dem slenger ut kunngjøringa.

                          Vi ses på Ullevål i kveld i klumpen, hvis jeg kommer inn. Er jeg ikke der så vet dere hvorfor!

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Tony
                            Hvorfor dem legger ut dette nå er jeg usikker på. Men det kan ha noe å gjøre med møte som var og at man ikke kom til enighet med KFL om å flytte tilbake til feltet.
                            .
                            Jeg synes det er uredelig å trekke Kanari-Fansen inn i dette. Riktignok sa vi at vi støtter LSKs tribunereglement både borte og hjemme, og viste til de retningslinjene som KFL vedtok i fjor høst om hva som skal til for å stå på Kanarifeltet på Åråsen.

                            Kanari-Fansen Lillestrøm er ikke en part i konfliktsituasjonen mellom ultras, andre alternative supportere og LSK.

                            Opprinnelig skrevet av Tony
                            Uansett så frykter jeg det verste i dag. At en del folk som sitter i år blir nekta inngang på Ullevål i dag. Håper jeg tar feil.
                            I følge ansvarlig for KFL Sikkerhet er ikke dette noe tema.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              #15
                              Jeg trekker ikke KFL inn, men hadde vi blitt enige hadde ikke dette skjedd. Men jeg skylder ikke på KFL hvis du oppfatta det slik.

                              Siste nytt: Hvis LSK ser oss som en gruppe fremover vil vi være uønsket fra LSK sine kamper med øyeblikkelig virkning. Med andre ord, står vi sammen i dag blir vi utestengt

                              Kommentar

                              • UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Siste nytt: Hvis LSK ser oss som en gruppe fremover vil vi være uønsket fra LSK sine kamper med øyeblikkelig virkning. Med andre ord, står vi sammen i dag blir vi utestengt
                                Fantastisk, noen grunn til at de plutselig klikker på det nå? Må jo få stå sammen med venner uten å være noen gruppe? for det andre skal vi jo stå i den koselig klumpen med alt mulig slag folkelige personer?
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                  Fantastisk, noen grunn til at de plutselig klikker på det nå? Må jo få stå sammen med venner uten å være noen gruppe? for det andre skal vi jo stå i den koselig klumpen med alt mulig slag folkelige personer?
                                  LSK styret sin beslutning.

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    jeg skylder ikke på KFL hvis du oppfatta det slik.
                                    Det er flott.

                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Siste nytt: Hvis LSK ser oss som en gruppe fremover vil vi være uønsket fra LSK sine kamper med øyeblikkelig virkning. Med andre ord, står vi sammen i dag blir vi utestengt
                                    Da snakker vi vel om håndheving fra LSKs side av de tribunereglene som har vært gjeldende hele sesongen.

                                    Nå er det vel én ting som gjelder: Drite i grupper, alle i én klump - som har vært planlagt hele tida, lage et helvetes liv på tribuna og støtte LSK fram til tre superviktige poeng!
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                                      Det er flott.


                                      Da snakker vi vel om håndheving fra LSKs side av de tribunereglene som har vært gjeldende hele sesongen.

                                      Nå er det vel én ting som gjelder: Drite i grupper, alle i én klump - som har vært planlagt hele tida, lage et helvetes liv på tribuna og støtte LSK fram til tre superviktige poeng!
                                      Vidar, poenget er at hvis vi står sammen, selvom det er i klumpen blir vi utestengt. Jeg har ihvertfall hatt planer om å stå i klumpen hele tiden. Men LSK setter tydeligvis en muligens stopper for det ettersommine kamerater ikke kan stå sammen i klumpen.

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        #20
                                        Noen må rett og slett få en forklaring fra LSK på hvorfor denne kryptiske meldingen plutselig dukker opp nå.
                                        Og selv om KFL formelt ikke er part i konflikten, så tror jeg det beste er at de som organisasjon tar kontakten.
                                        Meldingen, slik den nå lyder, kan skape helt unødvendig støy og dårlig stemning. Derfor bør evt misforståelser og uklarheter ryddes av veien snarest.
                                        Og jeg håper dette kan skje før avspark i kveld.
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎