Hvordan få Enga away til å bli en "alle mann alle" kamp?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ytre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 773

    #21
    Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
    Skolestart burde ha 0 å si. Uansett mange som begynner på skolen i morgen også.
    Ja skolestart bør ha null og si, tabellposisjon bør ha null og si, og hvor bra vi spiller bør ha null og si.

    Men dette er i en drømmeverden. Sånne faktorer påvirker oppmøtet, og derfor må man innse at sånn er det.
    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #22
      Opprinnelig skrevet av KFL109
      Tabellsituasjon og lave forventninger har nok dessverre mer å si for frammøte enn vi liker å innrømme. Da blir i tillegg kamptidspunktet mer avgjørende (for å skaffe seg sjøl en gyldig grunn til å ta kampen foran TVn) enn om vi hadde hatt flyt og vært med i medaljestriden.
      Enig i det. Pluss interne stridigheter. Det er absolutt ikke noe poeng i å diskutere mer om hvem som er skyld i hva etc, men det er ingen tvil om at krangelen internt som har pågått det siste året ikke har vært optimalt. Færre syngende på tribunen, vanskeligere å mobilisere. Man kan jo også se det på antall kanaris på martin's før kamp. Før var det stappfullt uansett, nå er det omtrent halvfullt mot Enga og RBK.
      ..................

      Kommentar

      • Bondekanari
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2004
        • 146

        #23
        Opprinnelig skrevet av KFL109
        Svar må avkreves for hvorfor folk ikke har tenkt seg på kampen. De må deretter latterliggjøres i verste Mykle-tradisjon hvis argumentene ikke holder mål.
        Personlig er det denne fremgangsmåten som har gjort at jeg kun unntaksvis går på kamp for tida. Det forventes at du er der, det forventes at du gjør ditt og det forventes at du gjør datt. Det fungerer ikke for meg ihvertfall. Da er jeg mye mer enig i det du skriver litt senere:
        Opprinnelig skrevet av KFL109
        Motsatsen blir å vise folk hvor gøy det er å se kampen på stadion.
        JA, vis folk hvor morro det er å være på kampene LSK spiller, og ikke minst sørg for at det faktisk oppleves så morsomt når man er på kamp også. Det gjøres ikke bare i forbindelse med hatkampene mot Enga, men også i alle kampene som spilles ellers i sesongen.

        Jeg kan videre si at for meg er kampene mot Enga de værste hvert år. Jeg har det ikke morro der, for kroppen min er som en nervebunt, men når man en sjelden gang opplever å vinne slike kamper, så er det svært nærme orgasme.

        Som flere andre har påpekt her på forumet, så må man komme tilbake til tida der vi alle dro i samme retning. Jeg fikk en svært positiv opplevelse når jeg var på Martins før kampen nå på søndag, da ultras-gjengen var tilbake på Martins. Det negative fra samme tidspunkt, var å se hvor få andre som var der. Jeg ble faktisk positivt overraska over oppmøtet på stadion, sett i forhold til hvor få vi var på pub'n.

        Jeg har en teori om at tida da grupperingene kom til KFL, og mens de fortsatt hadde bra samarbeidsklima, var disse den viktigste brikken til oppsvinget i supporterlivet rundt LSK, ved siden av resultater som var noe bedre enn det vi opplever i dag. Dette fordi disse gruppene gira hverandre opp, og ga litt ekstra av seg selv. Det bidrar også til at andre utenfor grupperingene blir mer gira. Tror jeg!

        Jeg hadde gjerne sett at Råholt Kanaris igjen kom til Martins, sto på andre siden av gata og sang mot UFC, MB, Team Scooter osv, før vi gled sammen til en herlig blanding av merkelige individer. Da var det morro å dra på pub'n. Da var det morro å dra på kamp! Hva gruppene heter eller hvem de består av, er ikke det viktige i denne sammenhengen.

        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          #24
          Opprinnelig skrevet av Bondekanari
          Jeg har en teori om at tida da grupperingene kom til KFL, og mens de fortsatt hadde bra samarbeidsklima, var disse den viktigste brikken til oppsvinget i supporterlivet rundt LSK, ved siden av resultater som var noe bedre enn det vi opplever i dag. Dette fordi disse gruppene gira hverandre opp, og ga litt ekstra av seg selv. Det bidrar også til at andre utenfor grupperingene blir mer gira. Tror jeg!

          Jeg hadde gjerne sett at Råholt Kanaris igjen kom til Martins, sto på andre siden av gata og sang mot UFC, MB, Team Scooter osv, før vi gled sammen til en herlig blanding av merkelige individer. Da var det morro å dra på pub'n. Da var det morro å dra på kamp! Hva gruppene heter eller hvem de består av, er ikke det viktige i denne sammenhengen.
          Helt enig i alt du sier.

          Det ble en konkuranse mellom undergruppene der det gjaldt å lage best liv og å stille flest folk på borteturer, slik ville det blitt hvis det ble lov med undergrupperinger igjen.

          Kommentar

          • Mollari
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Dec 2003
            • 135

            #25
            Her er et bra oversiktsbilde fra 2006: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ul...2006-05-12.JPG
            http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

            Kommentar

            • Xavi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 1275

              #26
              2006 så bra ut.
              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
              Anders, Tidligere styremedlem KFL

              Kommentar

              • Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

                #27
                Helt enig med Bonden!

                Det var utentvil mer liv når det var forskjellige grupperinger i fansen, det ble nesten "populært" å lage sin egen gruppe. Dette bidro til at vennegjenger samlet seg på kamp, og det var om og gjøre å synge høyest.

                Vil si at KFL hadde sin topp i 2005/2006. Greit vi kom til cupfinalen i 2005, men vi gjorde det ikke sykt bra i serien.

                Vil ha tilbake humoren på kampene, kriginga mellom gruppene. Er som Bonden skriver, var mere liv da.

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #28
                  Billigere bussbilletter

                  Mere markedsføring med plakater osv

                  mere pushing på lsk.no

                  annonser i RB
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Johnny Sack
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2007
                    • 127

                    #29
                    Kan man ikke bare bli enige, skvære opp og jobbe sammen igjen?? Det blir jo bare tynnere og tynnere i rekkene og dårligere og dårligere stemning.

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #30
                      UFC var i et møte med representanter for KFL-styret rundt slutten av mai(?) KFL ønska den gangen ikke UFC tilbake på feltet.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                        UFC var i et møte med representanter for KFL-styret rundt slutten av mai(?) KFL ønska den gangen ikke UFC tilbake på feltet.
                        Kan vi få høre grunnen?

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #32
                          Denne tråden skulle ikke bli en gruppetråd.
                          Det kan man ta i den andre tråden.

                          Men er jo synd at folk sier at det ikke er så mye man får gjort med oppmøte da. Bare resultatetene og at det er tv kamp osv. Da vet man jo hvordan oppmøte blir heretter da fordi det vil alltid være tv kamp og resultatene...ja, det får vi se hvordan blir neste år.

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            #33
                            Ser ikke helt hva man skal gjøre for å trekke mange til enga away. Det er kanskje den aller største matchen i året. Om folk ikke stiller da blir det vanskelig.

                            Hvis man er såpass lite engasjert og skylder på at bussbillettene var for dyre, at man ikke ble minnet på hatoppgjøret mange nok ganger via annonsering, at laget spiller rævva etc. er det jo noe ekstremt feil. Er man egentlig supporter da?

                            Mobilisering skal ikke være nødvendig til en av årets største kamper.

                            Subsidier gjerne busser til en langtur neste år, men til enga away skal dette være unødvendig.
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #34
                              Vi skal være gla til at det ikke er tristere tall på hjemmebane enn det det er.
                              Om vi slipper å rykke ned i år(noe vi selvfølgelig aldri gjør)bør klubben og kfl ta et møte sammen og lufte ut litt.Jeg som supporter vil ha tilbake litt mere passion fra klubbledelsen og ikke bare tørrprat om tre poeng.Som reka skrev i tidligere innlegg er det en grunn til at kfl fikk et løft under Uwe.Han har en stor stjerne blant mange av oss ihuga.Han løfta ikke bare lsk,men også kfl,med god hjelp fra Fjøra.

                              Men jeg må understreke at jeg har tro på den sportslige ledelsen i klubben men jeg kunne godt tenkt meg litt mer humor.Men om neste år blir en sportslig opptur så kommer det kanskje.

                              Hadde vi ligget på øvre halvdel av tabellen kunne vi krisemaksimert oppmøte på Søndag.
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • Kanarijenta
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 504

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Mollari
                                Her er et bra oversiktsbilde fra 2006: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ul...2006-05-12.JPG
                                Ah, det var tider. Da hadde vi til og med et avsperret område i svingen i vg øvre. Der måtte jeg ta til takke med å sitte da jeg var litt sent ute med å skaffe billett. Men det var god stemning der oppe også.
                                Håper på noe liknende igjen
                                Super Kanaris

                                Kommentar

                                • CocaJerry
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2532

                                  #36
                                  gjentar meg selv

                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Denne tråden skulle ikke bli en gruppetråd.
                                  Det kan man ta i den andre tråden.

                                  Men er jo synd at folk sier at det ikke er så mye man får gjort med oppmøte da. Bare resultatetene og at det er tv kamp osv. Da vet man jo hvordan oppmøte blir heretter da fordi det vil alltid være tv kamp og resultatene...ja, det får vi se hvordan blir neste år.
                                  Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                                  Jeg har en teori om at tida da grupperingene kom til KFL, og mens de fortsatt hadde bra samarbeidsklima, var disse den viktigste brikken til oppsvinget i supporterlivet rundt LSK, ved siden av resultater som var noe bedre enn det vi opplever i dag. Dette fordi disse gruppene gira hverandre opp, og ga litt ekstra av seg selv. Det bidrar også til at andre utenfor grupperingene blir mer gira. Tror jeg!

                                  Jeg hadde gjerne sett at Råholt Kanaris igjen kom til Martins, sto på andre siden av gata og sang mot UFC, MB, Team Scooter osv, før vi gled sammen til en herlig blanding av merkelige individer. Da var det morro å dra på pub'n. Da var det morro å dra på kamp! Hva gruppene heter eller hvem de består av, er ikke det viktige i denne sammenhengen.
                                  Helt enig i alt du sier.

                                  Det ble en konkuranse mellom undergruppene der det gjaldt å lage best liv og å stille flest folk på borteturer, slik ville det blitt hvis det ble lov med undergrupperinger igjen.

                                  Kommentar

                                  • merch
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2007
                                    • 938

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                    Helt enig i alt du sier.

                                    Det ble en konkuranse mellom undergruppene der det gjaldt å lage best liv og å stille flest folk på borteturer, slik ville det blitt hvis det ble lov med undergrupperinger igjen.

                                    Noe som er negativt med undergrupper er jo hvordan dette ser ut på nykommerne! Det vil jo ALLTID være noen som er med på sin første bortematch, sin første gang på Kanari-feltet osv. Det kan virke mer skremmende enn dagens reglement som kanskje virker mer inkluderende?!? Ikke at det var noe problem å komme inn og få aksept men undergrupper kan jo være bra sammensveiset og forvirrende for nybegynnerne i Kanari-Fansen.

                                    Men nå skulle vel dette fortsatt ikke bli noen gruppedebatt eller ei så back to topic//

                                    Mener forts mye av tapte tilskuere skyldes som tidligere nevnt siste helg i ferien samt dyre bussbilletter for en kort tur må ta en stor del av skylda. Kontoen er vel ikke på sitt beste rundt skolestart når ferien har tatt slutt for mange! Når det i tillegg da er tv-kamp kan det hende prioriteringen blir deretter.

                                    Men syns det kommer mange gode ideer om hvordan flere folk skal trekkes til kampene. Her burde først og fremst Lillestrøm SK ta tak, dette burde ikke være fansen sin jobb
                                    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #38
                                      Er vi sikre på at vi er "for få" nå og ikke at vi var "for mange" før? LSK opplevde en periode med voldsom opptur, både sportslig og stemningsmessig under Uwe, noe som sammenfalt med den store hypen av norsk fotball. "Alle" skulle på kamp en periode, uten å ofre kvaliteten på produktet som ble servert på matta en tanke.

                                      Jeg lurer på om det vi ser i dag rett og slett er en normalisering av publikumstilstrømmingen, ikke bare til enga away, men generellt i norsk fotball. Faktum er at produktet norsk fotball mildt sagt er ræva. Spillerne er dårlige, lederne er svake og dommerne er så svake at korrupsjon er den umiddelbare tanken. Grunnen man da sitter igjen med for å gå på stadion er kjærligheten til klubben. For oss her inne (over middels glade i LSK) er det mer enn grunn god nok, men for de som skal fylle VG-svingen fra halvfull til stappfull holder ikke det.

                                      Tror jeg.

                                      "If we build it, they will come": Lever bedre fotball så kommer publikum. Garantert. Vi idiotene som er så glade i LSK at vi gråt da Kippe scorte på søndag kommer uansett. Og vi var der.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • ketil
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2004
                                        • 246

                                        #39
                                        Hva skulle nykommere ha i mot undergrupperinger? At stemningen på denne kampen var dårligere enn hva den bør være på en kamp som dette er vel rimelig klart.

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1251

                                          #40
                                          Mener og huske at kampen for to år siden gikk på en fredag ?
                                          Noen som husker ?
                                          Kanskje en lørdagskamp kl 1600 hadde gjort susen.
                                          Men uansett tror jeg som runnern at siste helg før skolestart og sen kampstart fører til at mange ikke drar i år.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎