FFK-LSK lørdag 26.September kl 16:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #21
    190 solgte kampbilletter. Heldigvis vet jeg om ca 50 stk som skal nedover som ikke har kjøpt ennå. Vi som drar får gjøre det vi kan best.

    Imorra skal det flagges hele kampen. Kan tifogruppa ta med noen av de store flagga? Dem vil gjøre seg bra på tribunen imorra

    Kommentar

    • forzafredrikstad
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Sep 2009
      • 7

      #22
      hvilke sanger har tantehaugen tatt fra lsk?
      denne vet jeg vi hadde før dere, men den har blitt så godt innarbeidet i kanarifansen at den har hvertfall vi ultras gutta bestemt at vi skal la ligge.
      http://www.youtube.com/watch?v=sECXS...rom=PL&index=5 (ps. noen som kan fikse linken min? mener å huske at vi fikk den i 2003 da zoran ble forsanger. (zoran - en av oppstarterne i bbb)
      vi har forsåvidt fått ganske mange sanger fra dynamo. yellow submarine sangen og "ut og krige" har vi fått derfra. dere har begge to.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13271

        #23
        Noen kan sikkert gi deg et utfyllende svar på flere rappa sanger, men i sannhetens navn må en ting nevnes: Hva tenkte dere på da dere begynte å synge "optimist"? En sang så innarbeidet hos kanarifansen at det er som å stjele "nystemten" fra Brann-fansen?

        For noen av dere (inkludert han som introduserte den) som kjenner litt til hva som skjer i andre klubber må vel avsyngingen av optimist føles ut som å stå naken på en homsepub med "jeg hater homoer" skrevet med lebestift på ryggen"? En virkelig kjempeflauhet som sprer seg fra lilletåa og opp til hårfestet? Jeg er ikke sint, jeg bare skjønner ikke at dere tør??

        Kommentar

        • forzafredrikstad
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Sep 2009
          • 7

          #24
          haha, optimist er nok ikke deres sang.. er nok jan teigen sin den. Det er en sang som har blitt brukt på tribunen i Stjernehallen i mange år. red beavers gutta går også på fotballkamp og dro den igang mot poznan da resultatet var 1-6. og hvis vi snakker om hvem som dro den i gang først, så har dere ikke noe dere skulle sagt. red beavers er norges eldste eksisterende supporterklubb fram til de ga seg i sommer og de har sunget den så lenge jeg kan huske.
          så synes du skal roe deg litt ned.

          ellers er det beklagelig at ph synger på seven nation army sangen. den synger også dere på, men dere har tatt den fra bajen, så tror ikke dere skal klage så veldig

          også beklagelig at vi synger "kom igjen, syng med" sangen. (vet ikke om det sier dere noe men..) den hadde dere før oss.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #25
            Opprinnelig skrevet av forzafredrikstad
            haha, optimist er nok ikke deres sang.. er nok jan teigen sin den. Det er en sang som har blitt brukt på tribunen i Stjernehallen i mange år. red beavers gutta går også på fotballkamp og dro den igang mot poznan da resultatet var 1-6. og hvis vi snakker om hvem som dro den i gang først, så har dere ikke noe dere skulle sagt. red beavers er norges eldste eksisterende supporterklubb fram til de ga seg i sommer og de har sunget den så lenge jeg kan huske.
            så synes du skal roe deg litt ned.

            ellers er det beklagelig at ph synger på seven nation army sangen. den synger også dere på, men dere har tatt den fra bajen, så tror ikke dere skal klage så veldig

            også beklagelig at vi synger "kom igjen, syng med" sangen. (vet ikke om det sier dere noe men..) den hadde dere før oss.
            At 4 kompiser nynner på Optimist mens de ser hockey kvalifiserer neppe til "norges eldste supporterklubb". Plagiathaugen har stjålet sanger høyt og lavt siden ffk kom tilbake til eliten, heldigvis forsvinner ffk fra eliten til nok en evighet i mørket i lavere divisjoner - der kan det jo hende dere er heldige og møter noen dere ikke har stjålet sanger fra. Heia Runar Henriksen!
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              #26
              Håper iallefall vi kan få beholde "Jag trodde ãnglarna fanns"? Vi får håpe denne ikke er nynnet på et eller annet volleyballstevne.

              Kommentar

              • forzafredrikstad
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Sep 2009
                • 7

                #27
                peace

                Jeg skjønner ikke hvorfor dere tar tommel ned for det første innlegget... sier jo at tantehaugen tar sanger fra dere.. lurte bare på hvilke..? har ikke fått noe svar enda. forsåvidt også ganske patetisk at noen skriver at bevergjengen bare var 4-5 kompiser.

                eneste jeg ville fram til var at jeg føler med dere når det gjelder folk som rapper sanger fra dere. lykke til i morgen, blir moro! skal nok ikke bli for vanskelig for dere å synge ut ph. de er tragiske om dagen-.-

                Kommentar

                • ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

                  #28
                  Her og her kan du jo lese litt selv om hvorfor vi reagerer noe som også har inspirert til denne flotte tråden her.

                  Kommentar

                  • forzafredrikstad
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Sep 2009
                    • 7

                    #29
                    De fleste sangene fredrikstadfansen synger.. nå kan dere peke ut hvilke som er like deres. så skal vi finne ut av hvem som hadde sangen først. (kan godt hende det er dere)

                    hvis dere ikke skjønner hvilken sang, eller melodi, spør, så skal jeg prøve å finne link :-)

                    1. Kom igjen, syng med, for de stolte aristokratene. (fra vi blir er født, til vi dør, er våre herter hvite å rød)

                    2. razzia (For fredrikstad, for fredrikstad, for fredrikstaa, fredrikstad, for fredrikstaad, fredrikstaad, for fredrikstaa, fredrikstad.

                    3. pippi

                    4. når ballen rullær (og gutta scorær, og hele stadion er glad, vi er så mange, som synger sammen, fordi vi elsker fredrikstad... ole ole, ole ole, ole ole, ole, ole, ole ole, ole, ole, ole, ole, ole, ole)

                    5. hællæ

                    6. vi er fredrikstad, ole, ole ole... (yellow submarine sangen)

                    7. ole, ole, ole, ole, ole, ole ole. ååh syng for fredrikstad, shalalalala.. (ryggdans sangen)

                    8. for fredrikstad (en for alle og alle for en)

                    9. for fredrikstad jeg synger høyt (hele natta'n hele da'n... for fredrikstad jeg elsker deg, du er norges beste lag.. åååååååååååå ååååå åååååååååh)

                    10. shalalalalalala, åhh fredrikstad...

                    11. JEG ER rødhvit til jeg dør.

                    12. det er VI som ER fra FREDRIKSTAD.

                    13. forza rødhvit ole ole, forza rødhvit ole oleå, forza rødhvit allez, forza rødhvit allez, forza rødhvit alealeå)

                    14. når fredrikstad -- når fredrikstad, spiller en kamp -- spiller en kamp (og stadion er full av rød og hvite flagg -- røde flagg-- da synger vi -- da synger vi, og er så glad -- og er så glad, for våre hjerter banker nå for fredrikstaad, fredrikstad.. når fredrikstad, spiller en kamp, og stadion er full av rød og hvite flagg, da synger vi, og er så glad, for våre hjerter banker nå for fredrikstad.)

                    15. shalalalalalalala -- alle sammen for fredrikstad

                    16. kom, kom, kom til fredrikstad stadion (vi driter i hvilket lag det er... vi skal lære dere fotball, vi skal knuse deres lag, reis nå hjem igjen hvis du har livet kjært)

                    17. vi er fredrikstad, tro til vårt lag (vi er fredrikstad, vinner i dag... shalalalalalalalalala, shalalalalalalalalala)

                    18. kom igjen, fredrikstad, nå tar vi dem med ryggen rak (motstander'n sjelver, vi scorær, ingen kan stoppe oss nå)

                    19. ut mot glomma er et vakkert sted (fredrikstad er navnet alle vet. norges beste fotball spilles her. om vi tapær eller vinner, regnet høljær, sola skinner, alt for fredrikstad, alt for fredrikstad.

                    20. åååh, ut å krige, for oss alle, for byen våår, og hele laget blør med rød og hvite drakter på, og fredrikstad er derfor helt umulige å slå)

                    21. seven nation army

                    22. fredrikstad, fredrikstad, aldri skal vi svikte (vi står her for deg, vi står her for deg. aldri skal vi svikte deg.

                    23. å--åååååh, å-åååååh, å-åååååh, fredrikstad scorer mål

                    24. bli med nå alle sammen syng for laget (aristokratene i norge fredrikstad, vi har herja siden 1903, nå skal vi vise hvor vårt kallenavn er fra)

                    25. fredrikstad (over på hovedtribuna)

                    26. rød og hvite er de beste (heia heia fredriksta'a) (over på hovedtribuna)

                    27. shalalalalalala - lalalala - rød hvit

                    28. vi synger for fredrikstad laget (vi synger for fredrikstad by. hør på sangæne våre... plankehaugen er vi... la la lalala la la, lala lalala la, lala lalala la la, la la la la la la)

                    29. kom igjen nå, rød hvit. kom igjen nå, rødhvit (kom igjen nå, rødhvit. åå rødhvit kom igjen)

                    30. kom igjen fredrikstad, kjør på fredrikstad, eøy, eøy.

                    31. heia fredrikstad -- heia fredrikstad (-- fredrikstaad- fredrikstaad -- heia heia fredrikstad -- heia heia fredrikstad -- fredrikstad -- fredrikstad. )

                    32. freeedrikstaad, (freeedrikstaad, fredrikstad , fredrikstad, fredrikstad. fredrikstad (!), fredrikstaad, fredrikstaa, fredrikstad.)

                    33. moonlight shadow sangen.

                    34. Vi er fra fredrikstad vi er fra fredrikstad og vi er røde hvite fredrikstad, vi er fra fredrikstad vi er fra fredrikstad of vi er røde hvite fredrikstad shalalalalalalalala shalalalalalalalalalala

                    35. ååååå vi selsker fredrikstad ååååå vi elsker fredrikstad vi er de beste herjær igjen kjør på kjør på ffk

                    36. åååh, vi er fredrikstad, oh, a, vi er fredrikstad, fredrikstad, vi er fredrikstaad

                    + endel spillersanger.

                    ------------------------------------------------

                    de sangene jeg mener ph bør legge død (pga mulig plagiat) er:
                    nr. 1
                    nr. 3
                    nr. 21
                    nr. 36

                    nr 1, nr 36 og nr 3 har dere.

                    Ellers er ph sitt sangregister ganske greit. kan jo ikke måle seg med lsk sitt, men. (ps: må si jeg beunder pågangsmotet deres. flinke er dere ! )

                    Kommentar

                    • ChriZza
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 4265

                      #30
                      Du får høre etter selv i morgen når det høres ut som kanon/svakt ekko |
                      Last edited by ChriZza; 25.09.2009, 22:40. Begrunnelse: leif

                      Kommentar

                      • forzafredrikstad
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Sep 2009
                        • 7

                        #31
                        er det automatisk tommel ned på alle innlegg som ikke kommer fra en lsk supporter?
                        snakk om gjestfrihet. her roser jeg dere og prøver å være saklig om temaet "sangrapping" rundt ph. ingen svarer på spørsmål heller :O

                        Kommentar

                        • Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

                          #32
                          Ihvertfall 10 av de melodiene er brukt i mange år på Åråsen før dere begynte å ta dem i bruk.

                          Dere har jo så og si ingen sanger som ikke andre i landet(Brann, Godset, Enga, trøndra og LSK) har tatt i bruk før dere.

                          Dere og Aalesund er i en egen klasse.
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

                          Kommentar

                          • forzafredrikstad
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Sep 2009
                            • 7

                            #33
                            skriv opp de ti sangene. jeg vet hvertfall om disse, som vi har lik andre supporterklubber (sangene er postet i en tidligere post, skriver bare opp tallene):
                            nr. 1 (der har jeg lagt meg flat)
                            nr. 3 (mulig rbk har den, vet ikke hvem som hadde først)
                            nr. 5 (den har godset også, men den skal jeg love deg de ikke hadde før oss)
                            nr. 7 (den har ålesund, VI HADDE DEN FØR DEM)
                            nr. 10 (har rbk, usikker på hvem som hadde den først. har en vid fra 03 eller 04 som ph synger den)
                            nr. 11 (tror jeg dere har, med en litt annen vri. mulig dere hadde den før oss!)
                            nr. 14 (vet jeg enga har med en litt annen vri. legger meg flat der)
                            nr. 17 (har ålesund, men MENER vi hadde den før de!)
                            nr. 20 (har dere. vet ikke hvem som hadde den først, men vi fikk den fra zoran)
                            nr. 21 (alle som har denne i norge, bør legge seg flate, bajen har den++)
                            nr. 33 (har molde, men vet ikke hvem som hadde den først. jeg mener ph bør legge den sangen død)
                            nr. 36 (legger jeg meg flat. godt mulig vi hadde den før dere, i og med at vi fikk den fra zoran, men den er så godt innarbeidet i kanariland at den bør vi legge død, noe som også er gjort, fra vår side)

                            konklusjon:
                            nr 1
                            nr. 3
                            nr 11
                            nr. 21
                            nr. 33
                            bør ph slutte å synge (fem sanger! )

                            nr 1 og nr 11 har ph tatt fra dere! det er TO sanger det!

                            synes det er patetisk og oppskrytt at ph er sangrappere (!).. mange andre som faktisk har lagd samme sanger på de samme melodiene etter ph har lagd de også. (sier ikke at de har tatt de fra ph, men at de fortsatt fikk de etter ph.)

                            dere kommer sikkert til å spamme denne posten med tommel ned. versågod..
                            jeg skal i hvertfall legge til at dere er veldig flinke om dagen, og at dere hever nivået på norsk supporterkultur! stå på, og lykke til i dag!

                            peace

                            Kommentar

                            • JJB
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Apr 2008
                              • 2

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av forzafredrikstad
                              nr. 5 (den har godset også, men den skal jeg love deg de ikke hadde før oss)
                              De fleste som kikker her inne skjønner nok at du er en fjortis som skal provosere. Du greier ikke provosere meg heller, men når du rett og slett ljuger så må jeg få komme med en saksopplysning.

                              "Hello hello" som vi synger i Drammen er en av de første låtene som den organiserte skaren i Drammen sang. Stammer helt tilbake til 1991. Da var det ikke noe som het Plankehaugen og da heia antagelig foreldra dine på Moss.

                              Jeg kunne sikkert med hell ha påpekt flere grove faktafeil, men det har strengt tatt ingenting å gjøre i en stemningstråd ei heller i et LSK-forum.

                              JJB

                              Kommentar

                              • nothingman
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • May 2009
                                • 47

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av forzafredrikstad
                                haha, optimist er nok ikke deres sang.. er nok jan teigen sin den. Det er en sang som har blitt brukt på tribunen i Stjernehallen i mange år. red beavers gutta går også på fotballkamp og dro den igang mot poznan da resultatet var 1-6. og hvis vi snakker om hvem som dro den i gang først, så har dere ikke noe dere skulle sagt. red beavers er norges eldste eksisterende supporterklubb fram til de ga seg i sommer og de har sunget den så lenge jeg kan huske.
                                så synes du skal roe deg litt ned.
                                Hva bever-gutta synger i hallen sin har vel ikke noe med hva plankehaugen skal synge på tribunen. Jeg mener; ph vet jo at kfl har brukt "optimist" i noen år nå, og da burde de vel ha respekt nok til å droppe bruk av den sangen i forbindelse med ffk-matcher?

                                Optimist er ikke vår sang? Selvfølgelig er det Jahn Teigen som har laget den, men så seint som på byfesten i Lillestrøm nå i sommer sa Jahn selv at han forbinder den sangen med supporterkulturen rundt LSK. "Dette er en sang som synges når gutta speller på stadion" sa han, og han la ut om hvordan han i blant ser på klipp på youtube fra cupfesten før finalen i 2005 (allsang i teltet).

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #36
                                  Stemninga var ganske bra kampen igjennom. Vi hadde også noen syke lydtopper.
                                  At speaker oppfordrer publikum til å bli med, reis opp osv. gjør bare saken enda mer forståelig at vi kjørte tribunekampen lett.

                                  MEN synes det fortsatt er mange som ikke gjør en spesiell innsats og til tider var det mye mumling.

                                  Men bortefeltet i Fredrikstad er vel helt klsrt norges beste supporterfelt og vi får mye hjelp med hvordan taket der er bygd og veggen i enden av tribunen ved feltet.

                                  Visuelt sett veldig bra med flagging nede. Hoppinga kunne vært mye bedre!

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #37
                                    Flott å se at samarbeidet mellom KFL og UFC fungerte bra. Veldig bra at de som holdt to-stangs holdt dem oppe mye UTEN å ødelegge for sikten når spillet var på sitt mest spennende. Fortsett med det!
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Flott å se at samarbeidet mellom KFL og UFC fungerte bra. Veldig bra at de som holdt to-stangs holdt dem oppe mye UTEN å ødelegge for sikten når spillet var på sitt mest spennende. Fortsett med det!
                                      Sånn kan det bli på Åråsen også...

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Sånn kan det bli på Åråsen også...
                                        Allerede mot Lyn bør alle være på plass på feltet,Lsk trenger alle på plass nå.

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Allerede mot Lyn bør alle være på plass på feltet,Lsk trenger alle på plass nå.

                                          Det burde det vært ja, men KFL og UFC har blitt enige om å prøve igjen til vinteren og samles sammen på bortebane. Inntil videre så vil hjemmekampene fortsette som tidligere i år. Men styret kunne åpnet for at gjenstående hjemmekamper kunne vært med UFC tilbake så kunne styret gjort seg opp en mening om dem synes "prosjektet" var vellykka eller ikke

                                          Over til tema: Bra stemning igår!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎