Var det bedre før?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pal
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 422

    Var det bedre før?

    Hei, alle sammen! Jeg har lyst til å dele mine "erindringer" fra begynnelsen av 90-tallet med foruments lesere, og spesielt med dem som er opptatt av supporterkultur. Håper det kan være til glede for andre enn meg selv! Jeg føler ikke behov for å starte en lang diskusjon om hvorvidt det var bedre før, så tittelen på tråden er mest for å vekke interessen... Men kanskje det er noen som har noen betraktninger rundt dette?

    Innlegget mitt kan leses her.
    hilsen pål
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Det var ikke bedre før, men du har blitt voksen. Alle har sterke minner fra "gamle dager" uansett når de var.

    Duften av match er like sterk i dag, kommentarene de samme og samholdet om mulig enda sterkere. Forskjellen er at du (jeg kjenner igjen følelsen selv) ikke har et like påvirkelig ungdommelig sinn lenger.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      Tida under tv-bua er den morsomste perioden som syngende LSK-supporter! Men bedre?? Nei, den lille gjengen med pannebånd på hodet hadde blitt pissa på av dagens KFL.

      Kommentar

      • pal
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 422

        #4
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Det var ikke bedre før, men du har blitt voksen. Alle har sterke minner fra "gamle dager" uansett når de var.

        Duften av match er like sterk i dag, kommentarene de samme og samholdet om mulig enda sterkere. Forskjellen er at du (jeg kjenner igjen følelsen selv) ikke har et like påvirkelig ungdommelig sinn lenger.
        Helt enig i det du skriver! Jeg er klar over at dette kan forklare store deler av den synkende interessen, men jeg tror også det har mye å gjøre med at jeg etter hvert har fått andre ting å bruke energien min på. For noen (både unge og voksne) kan fotballen være et substitutt for annet og mer personlig innhold i livet. Man projiserer følelser over på fotball, følelser som egentlig dreier seg om noe annet. Hilsen hobbypsykologen
        hilsen pål

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av pal
          Helt enig i det du skriver! Jeg er klar over at dette kan forklare store deler av den synkende interessen, men jeg tror også det har mye å gjøre med at jeg etter hvert har fått andre ting å bruke energien min på. For noen (både unge og voksne) kan fotballen være et substitutt for annet og mer personlig innhold i livet. Man projiserer følelser over på fotball, følelser som egentlig dreier seg om noe annet. Hilsen hobbypsykologen
          Ikke usannsynlig det heller. Det er utrolig nok andre ting i livet som har blitt både like viktige og viktigere enn fotball, men for meg er det ingenting som er viktigere de timene jeg er på stadion.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Felt C
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 776

            #6
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Tida under tv-bua er den morsomste perioden som syngende LSK-supporter! Men bedre?? Nei, den lille gjengen med pannebånd på hodet hadde blitt pissa på av dagens KFL.
            Selvfølgelig,men med dagens antall ganget med datidens mentalitet så hadde det vært perfekt

            Det var vel 150 stk til Molde et år på en tid da det ikke var flere enn 150-200 syngende under bua.Går ikke an å sammenligne,men drømme kan jeg.
            Da hadde jeg klonet de som reiste på den turen og kvitta meg med en haug av ronkerne i dagens kfl.

            Fyr løs :twisted:

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              Var nok mye mere galskap før i tiden og må si jeg savner Bøffelberget tiden.

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #8
                Jeg mente selvfølgelig SKJERF på hodet i innlegget over her. Ikke pannebånd. Ahhh... det var tider det.

                Og når det gjelder mentaliteten i tiden under bua så er det jo helt andre forutsetninger. Dagens supportergruppe er sammensatt av et bredere spekter av mennesker. Gjengen under bua var jo stort sett bare unggutter, og alle veit jo at det er ungdommen som er de mest "mentale" og ivrige. Selvfølgelig med unntak av stayere som Ronnie med flere. Men at det til tider kan virke litt for strømlinjeformet og "politisk korrekt" i dag er det vel mange som føler. Samtidig er jo også dette grunnen til at det favner så mange fler mennesker enn før vil jeg tro.

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Var nok mye mere galskap før i tiden og må si jeg savner Bøffelberget tiden.
                  Savner (galgen)humoren under ræva kamper, noe som gjorde at det så og si ALDRI var kjedelig å stå under bua.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Savner (galgen)humoren under ræva kamper, noe som gjorde at det så og si ALDRI var kjedelig å stå under bua.
                    Og man gikk skjelden hjem uten kutt i bakhodet etter myntregnet...
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #11
                      Og man gikk skjelden hjem uten kutt i bakhodet etter myntregnet...
                      Eller fotmerker i panna etter et alt for heftig ras.

                      Kidsa som vokser opp nå uten å ha opplevd den tiden kan ikke forestille seg opplegget tror jeg. Noen ganger er det en fordel å være gammel.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av veiron
                        Eller fotmerker i panna etter et alt for heftig ras.

                        Kidsa som vokser opp nå uten å ha opplevd den tiden kan ikke forestille seg opplegget tror jeg. Noen ganger er det en fordel å være gammel.
                        Utvilsomt. Det skjedde vel mer enn en gang at armer knakk mot bølgebryterne på gamlefeltet.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9373

                          #13
                          Nostalgiske kan dere være på aldershjemmet. Suckers!

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            #14
                            Forberget er rævva, ååååh forberget er rævva. Forberget er rææææævva, åååååh foberget er rææævva!

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Forberget er rævva, ååååh forberget er rævva. Forberget er rææææævva, åååååh foberget er rææævva!
                              Enig, likte meg best helt oppunder bua.

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                #16
                                Få tilbake tida hvor det var gratis å komme inn på Åråsen, så lenge man hadde på seg LSK-effekt(er)
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • Ranakanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 487

                                  #17
                                  En ting var bedre før, og det er samholdet blant supportere. For 10 år siden var vi en samla flokk som kjempet sammen for LSK under en paraply, der lover og regler bestemt av styre i KFL og LSK ble akseptert med nulltolleranse for brudd på reglene uten att man sutret og klaget i dager, uker og mnd etter straffen var vedtatt.

                                  Det virker for meg att i dag er det ikke like lett å gå inn på martins som ny supporter alene på en kampdag og ta en øl og prate fotball. Dette kunne man for 10 år siden og man fikk venner og bekjente innen for miljøet med en gang. Dette er noe vi alle kan jobbe for å bli bedre på.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9373

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                    Det virker for meg att i dag er det ikke like lett å gå inn på martins som ny supporter alene på en kampdag og ta en øl og prate fotball. Dette kunne man for 10 år siden og man fikk venner og bekjente innen for miljøet med en gang. Dette er noe vi alle kan jobbe for å bli bedre på.
                                    Sånn virka det ikke på meg

                                    Kommentar

                                    • T3X4C0
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Nov 2008
                                      • 23

                                      #19
                                      Ærlig talt. Nei det var ikke bedre før.

                                      Vi har hatt 2 marerittsessonger, hvor ennhver seriøs LSKsupporter har lugget på kanten til hjertesvikt.
                                      Vi har nistirt på den forbanna tabellen hver dag, for å telle +/- mål, poeng til safe plass og nedrykk.
                                      Vi har gått hjem med skammen i ansiktet fra Åråsen mang en gang.

                                      Men likevel, LIKEVEL har Kanarifansen stått stolte på sitt felt.
                                      Likevel har trommen dundret over Åråsen, med påfallende sang og hopp.
                                      Likevel setter 100vis av supportere satt seg på flyet/toget/bussen/i bilen for å troppe opp mannesterke på bortekamp.
                                      Likevel har Kanarifansen fått skryt i media og av spillere for å være Norges beste supportere.

                                      Kanarifansen er ikke som andre, som "Klanen" f.eks, som rømmer skipet bare Martin(e) foretar noen halsbrekkende stunt og sender de til kanten av stupet. Løp til Kjerka søppla, løp!

                                      Summa sumarum..

                                      NEI, det var ikke bedre før, disse 2 sessongene føler jeg har styrket Kanarifansen, styrket sammholdet og styrket gleden av å gå på kamp med
                                      lidende medmennesker.

                                      Jeg har aldri vært så stolt av å gå i Gult og svart i hvertfall, og det er gøy!

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #20
                                        Husker en eller annen gang på midten av nittitallet at jeg støtte på et par gamle grinebitere i en kiosk i Lillestrøm. Da de så at jeg hadde kanariemblemet påsydd på jakkeslaget utbrøt han ene sporenstreks: "Jeg slutta å gå på Åråsen da dem innførte non-amatør!"

                                        Jeg jatta med og svarte "ja, det var nok bedre før!", mens inni meg sverga jeg på at om jeg noen gang skulle bli aldri så nostalgisk - så skulle jeg ikke få gubbsjuken. Ser dessverre at den allerede har tatt mange unge lovende fra nittiåra...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎