LSK-ODD tirsdag 25 mai kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Stemningstråd LSK-ODD tirsdag 25 mai kl. 19.00

    Siste hjemmekamp før ferien. Utrolig viktig med seier denne kampen og det klarer vi best med maks trøkk på tribunen!

    Klarer vi å fylle feltet til denne kampen?
    Klarer de som ikke synger til vanlig å synge?

    Følg med!
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    #2
    Dette blir nok den kampen hittil i år med flest tilskuere, kan vi håpe på over 9000?

    De som kommer til denne kampen får så vidt jeg vet, mulighet til å kjøpe billett til Enga kampen og RBK kampen. Så alt under 8000 er dårlig på denne kampen.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Odd er en klubb alle fugler har et negativt forhold til. Kanskje mest pga 9. oktober 2001, men også fordi vi alltid tapte i Skien før, fordi vi alltid sliter mot dem hjemme og fordi Fagermo er en stor kødd.

      Men vi bruker alltid så jævlig mye tid på hat. Vi hater alt og alle - hele tiden. I denne kampen synes jeg vi skal vise oss fra en mer sympatisk side. Være litt gentlemen. Odd har nemlig hele 5 tidligere LSK-spillere på laget, og de fortjener alle positiv oppmerksomhet fra Åråsen-publikummet.

      Torjus var en meget god spiller i sin tid på Åråsen, og en viktig bidragsyter til den fantastiske 2001-sesongen.

      Rambekk var her i våre 3 beste år siden 2001 (05-07), var med på laget som vant cupen i 07, spilte seg inn på landslaget mens han var her og var på alle måter en kjempefin fyr.

      Myklebust var supertalentet som aldri slo ut i full blomst. Allikevel spilte han mange gode kamper for LSK, han var med på å hente trofét hjem i 07 og ikke minst gjorde han en av tidenes råeste prestasjoner på Åråsen da LSK trengte én eneste scoring for å unngå nedrykk på stillingen 1-2 hjemme mot Rosenborg i 2008. Sympatisk spiller som var en personlig favoritt for meg, i likhet med Rambekk.

      Brenne fikk aldri ut potensialet sitt i LSK, selv om han spilte enkelte meget gode kamper (f.eks. 3-1-seieren mot Enga på Ullevål i 07). Allikevel var han med på cupseieren i 07, noe som gjør at han uansett har sin plass i LSK-historien. Dessuten var han i særklasse når det gjaldt å takke fansen etter kampene, og sånt liker vi.

      Det må vel kunne sies at Bjørkøy var noe i nærheten av en fiasko på Åråsen, bortsett fra små glimt som assisten til Myklebusts tidligere nevnte supermål. Men Bjørkøy er romeriking og har LSK i hjertet sitt, og er sånn sett en mann å ønske velkommen tilbake. Spesielt nå som han sitter på tribunen og er inne i en tøff skadeperiode, etter å ha blitt overfalt av Abgar Barsom i fjor høst.

      Hovedfokuset bør selvfølgelig være på eget lag, som alltid. Men dersom vi skal bruke tid og krefter på tirsdagens motstander, bør det være på en positiv måte, slik jeg har skissert ovenfor.

      Lars,

      som setter kjærlighet over hat.

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #4
        Det skal aldri være hyggelig å komme til Åråsen som bortelag. Vi synger for Fugla som vi alltid gjør og hvis man skal bruke noe tid på motstanderlaget så blir det feil å bruke energien på å komme med positive tilrop til halve Odd laget.

        Elsker Fugla - hater/misliker/ignorerer alle andre.
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #5
          Heller til å være mest enig med "The King" her.

          Vi har lange tradisjoner med å klappe inn og vise respekt for tidligere spillere som har bidratt for Fugla - før matchen. Ingen grunn til å endre på dette.

          Når derimot kampen blåses i gang er det, vel kamp. Og den skal vi vinne! Fort Åråsen må bli et begrep som har innhold og mening. Andre lag skal grue seg til bortekamper på Åråsen!

          Og hvem skal løfte fram laget og få dem til å yte det lille ekstra som gjør at vi kan feire 3 poeng? Kanarifeltet!

          Når Odd-spillerne rusler skuffa i garderoben er det selvfølgelig ikke feil å klappe for Anders Rambekk, en av de mest solide og hyggelige eks-spillere vi kan finne på å støte på.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • O'bello
            Medlem
            Møteplager
            • Oct 2007
            • 72

            #6
            Enig med alle!

            Trofaste LSK'ere (eks-LSK'ere) bør få sin velfortjente hyllest ila oppvarminga eller under oppropet av laget. Det er heller ingen riksklyser eller annen dritt vi har sendt til Skien, men skikkelige gutter som garantert savner kanarifansen! La oss applaudere dem. Deretter er det Fugla for alle penga, i alle fall til 3 poeng er sikra....
            Team Wenche Myhre

            Kommentar

            • Gjest

              #7
              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              Det skal aldri være hyggelig å komme til Åråsen som bortelag. Vi synger for Fugla som vi alltid gjør og hvis man skal bruke noe tid på motstanderlaget så blir det feil å bruke energien på å komme med positive tilrop til halve Odd laget.

              Elsker Fugla - hater/misliker/ignorerer alle andre.
              Det kan gjerne være hyggelig og komme til Åråsen som bortelag, men det skal også være jævlig pinlig å komme hjem, etter å ha vært her..

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #8
                Opprinnelig skrevet av daf
                Det kan gjerne være hyggelig og komme til Åråsen som bortelag, men det skal også være jævlig pinlig å komme hjem, etter å ha vært her..
                Det er aldri pinlig å bli slått av en bedre motstander.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Arild Myklebust
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • May 2010
                  • 43

                  #9
                  Håper på en fortsettelse av de to siste kampenes stemning. Denne kampen er en klassisk mellomkamp på en ukedag, men man kan ha fordeler av det og. De som kommer er veldig interessert, Odd er faktisk et lag med spillere og trenere vi kan hate litt og kanskje vi slipper den forpulte sola i trynet i mrg. Med litt bra spill i tillegg spår jeg god stemning på tribunene. Om man skal bruke tid på støtte til eget lag, hylle gamle spillere eller hate ODD kommer an på situasjonen. Sjøl synes jeg et kort rop FØR kampen til eks-fugler er nok, under kampen er de våre fiender og KUN det. Noen trur at hat er kun noe negativt, men det er jo sånn det skal være UNDER en kamp, det er vel ingen som brenner ned kåken til kovacs etter kampen uansett resultat. Fotballkamper er et spill og et lite skuespill, både på banen og tribunen, glem aldri det. Sjøl synes jeg grensa går ved sykdom ala kreft, lyter ala ansiktet til Ribery ( han ble trafikkskadd som liten, kunne ALDRI slengt noe dritt til han om det )og selvsagt rasisme i alle former. Elsk Fugla, hat motstanderen, alt i en god miks.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Dårligste stemning på mange år i dag,felt c har blitt utrolig dårlig. Hva med og flytte tilbake ufc dit?

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Dårligste stemning på mange år i dag,felt c har blitt utrolig dårlig. Hva med og flytte tilbake ufc dit?
                      Hva skjedde i 2. omgang? Sympati med transportarbeiderne i streik?

                      Jeg spør fordi jeg lurer, jeg kan ikke huske å ha opplevd så lite trøkk på mange år...
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #12
                        Mulig du er av en annen oppfatning Rønnern,men du skal ikke langt unna klumpen før det blir dønn stille.Og den dere evighetsangen som vi sang de første 10 minuttene ,hadde det holdt med og synge 1 minutt.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          faen du syter a, hva med og bidra litt selv, istedenfor og stå med arma i kors og kjefte i ny og ned?
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Hva skjedde i 2. omgang? Sympati med transportarbeiderne i streik?

                            Jeg spør fordi jeg lurer, jeg kan ikke huske å ha opplevd så lite trøkk på mange år...
                            Vi prata om det rundt der jeg står og det er mange år siden kfl var så dårlig som i dag.Og skjenerelt er det mye mye dårligere en for 2-3 år siden.Noe må gjøres alt for mye daukjøtt på feltet.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              faen du syter a, hva med og bidra litt selv, istedenfor og stå med arma i kors og kjefte i ny og ned?
                              Dust syter ikke jeg ,kommer bare med fakta.Og jeg bidrar så godt jeg kan ,men faen ikke lett når alle rundt deg er mere opptatt av mobilen sin.Men ja jøss stemninga i dag var KJEMPEBRA.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9383

                                #16
                                Utifra et televisjonsperspektiv: Fin micking () på Zebra i dag. Bra trøkk første 15. Trøkket fortsatte etter 0-1, men etter 0-2 vart det labert. La ikke merke til hvordan det gikk videre. Høhø

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #17
                                  Mellom felt a og b er det dørgende stille. Veldig mange som står der for å se og høre virker det som. Var ålreit fra felt A idag. Tilogmed Skjetten gjengen var med på hopping og klapping etterhvert UTEN mas fra meg. Tommel opp!

                                  Tullebukk: Nei, vi blir værende på A vi. Det som mangler sånn jeg synes, er aggresiviteten. Når folk var aggressive idag var det høy lyd. Men dette var en typisk dag hvor de enkle sange trøkka mest fordi folk ble mer opptatt av kampen enn å delta.

                                  Neste hjemmekamp er Enga. Felt A kommer til å heve seg betraktelig denne dagen kontra idag

                                  Kommentar

                                  • Kristian
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 690

                                    #18
                                    Sto på Felt a i dag (noe jeg ikke har gjort på en stund), og synes det var litt lite folk som virkelig var med. Vi som gadd lagde grei trøkk synes nå jeg, men lydnivået var ikke det helt store i dag. Blir selvfølgelig noe annet mot Enga.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #19
                                      De fleste merket vel allerede før kampen i dag at det var noe som manglet. Og det sier vel sitt at det ble mest trøkk på buing og synging mot dommer og motspillere. Tullekamp, tulledømming, tullestemning.

                                      Som sagt så mange ganger før, så er det bare for den enkelte å bidra selv. Det virker i grunnen bare dumt å be folk ta i mer, for så direkte å snu seg til sidemannen for å diskutere et eller annet videre.
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • Speeder
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 951

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Mulig du er av en annen oppfatning Rønnern,men du skal ikke langt unna klumpen før det blir dønn stille.Og den dere evighetsangen som vi sang de første 10 minuttene ,hadde det holdt med og synge 1 minutt.
                                        Totalt uenig. Sett fra RB var dette høydaren fra KFL feltet i dag!
                                        Meget fengende sang, som kledde godt å gå opp og ned i lydnivå. Den dro også med seg endel på klapping.
                                        Tore Galgerud

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎