LSK må bannlyse vuvuzelaer på Åråsen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    LSK må bannlyse vuvuzelaer på Åråsen!

    Leser med glede i Aftenposten at Arminia Bielefeld har bannlyst vuvuzelaer fra sin hjemmebane. Begrunnelsen om at de skaper en monoton støy er helt korrekt.

    Nå må LSK kjenne sin besøkelsestid og bli de første til å bannlyse denne vederstyggeligheten i Norge. Smi mens jernet er varmt, fatt et vedtak og gå ut med pressemelding nå under VM.

    Hvor KFL står i denne saken er jeg usikker på, men jeg håper og tror de også kan støtte et slikt forbud.

    Ettersom sentralt plasserte folk både i LSK og KFL er jevnlig på forumet, så håper jeg noen kan ta fatt i denne saken umiddelbart. Ser frem til en respons på denne oppfordringen.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    #2
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Leser med glede i Aftenposten at Arminia Bielefeld har bannlyst vuvuzelaer fra sin hjemmebane. Begrunnelsen om at de skaper en monoton støy er helt korrekt.

    Nå må LSK kjenne sin besøkelsestid og bli de første til å bannlyse denne vederstyggeligheten i Norge. Smi mens jernet er varmt, fatt et vedtak og gå ut med pressemelding nå under VM.

    Hvor KFL står i denne saken er jeg usikker på, men jeg håper og tror de også kan støtte et slikt forbud.

    Ettersom sentralt plasserte folk både i LSK og KFL er jevnlig på forumet, så håper jeg noen kan ta fatt i denne saken umiddelbart. Ser frem til en respons på denne oppfordringen.
    Er det rart det er krig.
    Dette er agurkstoff.
    Kommer aldrig noen med vuvuzelaer på Åråsen.
    Og uansett. Hvilke hjemmel. Det er en plastikktrompet. Helt ufarlig.
    Mange som er i mot trommen også.

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #3
      Brusflaske er også plastikk, men ikke lov å ha med inn på Åråsen. Enig med Benny for en gangs skyld!

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av glasgow
        Er det rart det er krig.
        Dette er agurkstoff.
        Kommer aldrig noen med vuvuzelaer på Åråsen.
        Og uansett. Hvilke hjemmel. Det er en plastikktrompet. Helt ufarlig.
        Mange som er i mot trommen også.
        Agurkstoff?

        VM er delvis spolert av denne vederstyggeligheten så det er da i høyeste grad et aktuelt tema. Nå har jeg normalt sett 0 respekt for norske journalister, men for en gangs skyld står det en vettug kommentar i Aftenposten om forbannelsen i dag.

        Hjemmel?

        Nå er heldigvis Åråsen privat grunn, slik at man selv kan bestemme hva som skal inn. Som du sikkert er kjent med er det ikke lenge siden LSK har bannlyst bannere de ikke liker, capser med feil mønster og at folk står på felt P. Da kan man selvsagt bannlyse disse plasthornene som benyttes av hjernedøde droner også.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #5
          Nå lager du ett problem ut av noe som ikke er noe problem på Åråsen. Blir det derimot ett problem så får vi ta det opp da.


          God sommer
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • gutt94
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2007
            • 3271

            #6
            Antagelig får man ikke med de inn. Det er jo et "slagvåpen", kan kastes. Værre en en brusfaske (som nevnt tideligere). Vaktene tar de nok.
            KnutHSolberg

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #7
              Har nå bestilt et lass med Vuvuzelaer som ankommer Norge i god tid før VIF kampen. Disse er 3 delte så får de lett inn på Åråsen (går ikke ann å bruke som slagvåpen). Gleder meg til Afrikansk stemning på Åråsen.

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                #8
                Hvis vi nekter vuvuzela så kan andre klubber feks nekte oss å ta med en tromme inn på bortekampene? Jeg håper jeg aldri ser eller hører en slik vuvuzela ,men det å nekte den synes jeg blir for ille.. Det er mange klubber i Norge som ser på Trommen som like plagsom og kanskje ønsker å bannlyse denne?

                Jeg skulle nok tro at han som begynte å fløyte med en vuvuzela ville fått relativt mye kjeft og sure blikk.
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Skinke
                  Nå lager du ett problem ut av noe som ikke er noe problem på Åråsen. Blir det derimot ett problem så får vi ta det opp da.


                  God sommer
                  Jeg antar problemet er like stort for LSK som det er for Arminia Bielefeld. Sistnevnte klubb har imidlertid valgt å ta affære, så da bør LSK kunne gjøre det også. Her gjelder selvsagt et føre var prinsipp.

                  Det holder med at en søplekladd bruker trygden sin på vuvuzelaer før matchen mot oss, og så er stemningen komplett ødelagt. Som kjent kryr det beklageligvis ofte av avskum på SS-tribunen i disse matchene, og da kan helvete fort være løs.

                  For øvrig er vuvuzelaer et globalt problem, og vi må gjøre en innsats der vi har mulighet. Tenke globalt, handle lokalt som de så kjekt sier i miljøbevegelsen. Vuzuzelaer er forurensning. Støyforurensning av verste sort.

                  LSK/KFL kan oppnå følgende fordeler med å innføre et forbud ASAP:

                  1. Sikre at ingen får matchene sine på Åråsen ødelagt av støy. Det holder ikke å handle i etterkant hvis eksempelvis matchen(e) mot søpla og/eller bartene blir skjemt av støy.

                  2. Man gir et kraftig signal om at man bryr seg om tribunekultur. Hittil har LSK brukt ekstremt mye tid og energi på å legge seg opp i hva egne supportere sier, skriver og har på seg. Nå har man mulighet til å gå foran med et godt eksempel med i forby noe som virkelig er et problem. Ja, man har faktisk også mulighet til å skaffe seg cred globalt, slik Arminia Bielefeld nå har gjort. All ære til Arminia.

                  3. Sist men ikke minst kan man sende et signal til de korrupte pampene i FIFA og den motbydelige sulliken Kjetil Siem, som med sin servile holdning og suspekte hestehandel har ødelagt VM stemningsmessig.

                  Jeg ser overhodet ingen ulemper med å innføre forbud. Det er gjort med et enkelt pennestrøk. Vakter ransaker jo supportere uansett, og har man først tid til å nekte folk inngang med bannere og capser man ikke liker, ja, da har man tid til å konfiskere vuvuzelaer også.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Kopperud
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2006
                    • 1697

                    #10
                    enig med lemmet, bedre å forby nå med en gang.

                    Man kan godt ta med kubjeller og gasshorn her også
                    Ultras Felt C 2005x2015

                    Lillestrøm & Bajen

                    Kommentar

                    • Superstefan
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 2180

                      #11
                      Borussia Dortmund har også banlyst faenskapet.
                      Fotograf Kreativ Kanaris

                      KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Superstefan
                        Borussia Dortmund har også banlyst faenskapet.
                        Stemmer. Hadde ikke fått det med meg. Legger ved denne glitrende artikkelen (http://soccerlens.com/borussia-dortm...a-ban/47826/):

                        Borussia Dortmund Issue Vuvuzela Ban
                        by: Chris Wright

                        Bundesliga side Borussia Dortmund have taken positive steps to keep the Westfalenstadion free from the moronic drone of the vuvuzela next season, by banning supporter’s from entering the arena with the South African trumpets.

                        The monotonous rumble of the banausic plastic horns has accompanied every single World Cup game so far, driving many hundreds of supporters to the mute button or, if unlucky enough to actually secure themselves match tickets, the knitting needles.

                        Vuvuzela’s have already been banned from many public events in Germany, due to the inherent health risks (Tinnitus, nose-bleeds, complete Catatonia) being directly linked to the ‘instrument’ – although Dortmund are the first football club to officially outlaw them.

                        So said Hans-Joachim Watzke, general manager of the Bundesliga outfit;

                        “Our fans don’t want to have these trumpets, it is nerve-racking and completely drowns out any chanting.

                        We have decided as a work group at Borussia Dortmund that these horrid things will be forbidden from the Westfalenstadion.”

                        Watzke then came over a little ’stereotypical German über-villain” by adding;

                        “Anybody who does not abide by this will face the consequences.”

                        All of you insolent, rubber-lunged, horn-huffing imbeciles would be wise to remember…

                        …Resistance is futile.
                        Flott at storklubber går foran her.

                        Når klubber som Borussia Dortmund tar dette alvorlig og benytter tid på det, så vil jeg definitivt tro at LSK kan avse litt tid til å vedta et forbud. Tross alt er det ikke så hektisk for Grønlund&Co i LSK om dagen.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • gutt94
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2007
                          • 3271

                          #13
                          Gasshorn kan vell ikke være lov å ha med inn på åråsen uansett?
                          KnutHSolberg

                          Kommentar

                          • Kopperud
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2006
                            • 1697

                            #14
                            Den er ikek så populær over grensen heller:

                            Vuvuzelorna har retat gallfeber på miljontals fotbollsfans framför tv-apparaterna. Samtidigt fasar de allsvenska klubbarna för att tutandet ska sprida sig till


                            Litt morro er det at det dukker opp en reklame på siden der i blant som reklamerer for salg av faenskapet
                            Ultras Felt C 2005x2015

                            Lillestrøm & Bajen

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kopperud
                              Den er ikek så populær over grensen heller:

                              Vuvuzelorna har retat gallfeber på miljontals fotbollsfans framför tv-apparaterna. Samtidigt fasar de allsvenska klubbarna för att tutandet ska sprida sig till


                              Litt morro er det at det dukker opp en reklame på siden der i blant som reklamerer for salg av faenskapet
                              Takk. Nok en relevant artikkel.

                              Her kommer det frem at det har blitt solgt slikt svineri utenfor stadioner i Sverige. Da kan det selvsagt skje i Norge også. Disse omstreifende charlatanene utenfor stadioner som selger piratskjerf med skrivefeil etc. vil garantert dukke opp med raute-horn også.

                              Bedre føre var sier jeg.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #16
                                Man skal ihvertfall ikke bli utestengt for å ta fra de som evt har med seg en slik en på Åråsen og knekke den i filler!

                                Kommentar

                                • Boing
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 711

                                  #17
                                  Hvis nå vi skulle være så uheldige att vi opplever att vuvuzelar blir å se på Åråsen så skal jeg ofre meg som martyr og sørge for å få en stopper for dette. Jeg skal kjøpe en vuvuzela og kaste den ut mot spillere eller dommere når muligheten byr seg, ja så langt er jeg villig til å gå for å sllippe ulyden på Åråsen. Så kom igjen, synes det er vel verd å bli utestengt fra Åråsen 1 år for å ha kastet den på banen og samtidlig treffe noe jeg ikke liker ute på banen. For den del, kanskje jeg hiver den mot benken som signal på att nå er det på tide å gjøre ett bytte.

                                  Kommentar

                                  • skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

                                    #18
                                    Litt morsomt at folk som tidligere har snakket om totalitære tilstander på Åråsen nå går inn for å forby noe vi ikke liker

                                    Spøk til side, like greit å forby dette makkverket først som sist. Og senest så fort noen faktisk prøver å bruke fisetrompeten på match. Kan fint begrunnes med helsemessige aspekter, sånn i tilfelle NFF eller LSK kommer med begrunnelser om at det ikke er til skade for noen som unnskyldning for ikke på gjøre noe med problemet.

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av skotten
                                      Litt morsomt at folk som tidligere har snakket om totalitære tilstander på Åråsen nå går inn for å forby noe vi ikke liker
                                      He-he. Jeg er fullstendig klar over det, og regnet med å få denne i retur. Forbud sitter som regel langt inne for undertegnede. Her er det imidlertid ingen vei utenom.

                                      Den logiske argumentasjonen er heldigvis grei. Et anti-NFF banner eller en Burberry-caps har aldri ødelagt stemningen på banen. Det har derimot vuvuzelaer gjort. Forbud mot bannere, capser etc. er egentlig et forbud mot symboler benyttet av grupperinger man ikke liker. Det er ikke symbolene i seg selv som er problemet.

                                      Et forbud mot vuvuzelaen derimot er et forbud mot selve gjenstanden (vederstyggeligheten) i seg selv.

                                      Som du påpeker under (og andre også har gjort i andre tråder) så er også vuvuzelaer skadelig for hørselen, ref. målinger om desibel.

                                      Opprinnelig skrevet av skotten
                                      Spøk til side, like greit å forby dette makkverket først som sist. Og senest så fort noen faktisk prøver å bruke fisetrompeten på match. Kan fint begrunnes med helsemessige aspekter, sånn i tilfelle NFF eller LSK kommer med begrunnelser om at det ikke er til skade for noen som unnskyldning for ikke på gjøre noe med problemet.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #20
                                        Visste jeg det ikke? Vuvuzelaen sprer bakterier og virus:

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎