Aksjon mot TV2?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Aksjon mot TV2?

    Nå har vi jaggu fått 3 mandagskamper på rekke og rad etter at tv kampene når har blitt valgt videre.

    Påtide at vi sier fra med en aksjon her nå.

    Tromsø ble bestemt altfor seint i forhold til reglene rundt når en kamp skal bestemmes.
    Og de 3 neste bortekampene faller på en mandag!

    Nok er nok. Påtide med en kraftig OUR GAME-OUR TIME aksjon og alt hva det innebærer!
    Last edited by Tony; 30.06.2010, 22:38.
  • *46*

    #2
    Helt enig. Men... Det er ikke TV2 sin skyld - det er N(Ø)FF og tildelig av rettigheter til kamper og oppsett av disse. Aksjonere mot TV2, er å angripe feil avsender.

    På den positive siden, så er tydligvis LSK en attraktiv klubb igjen.

    Kommentar

    • Kopperud
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2006
      • 1697

      #3
      Nå er det faen meg påtide at vi sier i fra!

      Er så jævli dritt lei nff og tv2 så jeg blir helt kvlam, makan til møkkagjeng
      Ultras Felt C 2005x2015

      Lillestrøm & Bajen

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        No offence, men for meg er dette faktisk helt greit. Jeg jobber de helgene der, og hadde dermed fått en jævlig trøtt opplevelse.

        Ellers er det en jævla uting. Når det er sagt er Brann, Rosenborg og uforståelig nok søpla mye hardere rammet enn oss, de har knapt en eneste kamp til normal tid sesongen gjennom. Det er noe å demonstrere mot, ikke dette.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."
          Knurr...

          Kommentar

          • Kloachim
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2005
            • 207

            #6
            Spørsmålet er vel bare hva vi kan/skal gjøre*?
            I wouldn`t kill you if you bit my head of!

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kloachim
              Spørsmålet er vel bare hva vi kan/skal gjøre*?
              Syngestopp*
              Stå utenfor stadion en viss periode*
              Markeringer ved hjelp av RB,LSK.no mm
              Bannere i tv kamera
              Flagg i tv kamera
              Få spillerne til å støtte opp om aksjonen

              Bruk fantasien gutt!

              *Det er tv og nøff det skal gå utover, men noen ganger må man gjøre noe drastiske ting for at ting skal bli merka. Dette ville nok spillerne forstå hvis dem i forkant har blitt informert. Dårlig liv og lite folk på tribunen=dårlige tv bilder

              Kommentar

              • Kloachim
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2005
                • 207

                #8
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Syngestopp*
                Stå utenfor stadion en viss periode*
                Markeringer ved hjelp av RB,LSK.no mm
                Bannere i tv kamera
                Flagg i tv kamera
                Få spillerne til å støtte opp om aksjonen

                Bruk fantasien gutt!

                *Det er tv og nøff det skal gå utover, men noen ganger må man gjøre noe drastiske ting for at ting skal bli merka. Dette ville nok spillerne forstå hvis dem i forkant har blitt informert. Dårlig liv og lite folk på tribunen=dårlige tv bilder
                Bruk fantasien ja, hehe.. er mye man kan finne på!

                Er litt motstander av syngestopp da jeg mener at på kampen bør vi støtte laget avhengige av når og hvor kampen spilles!

                Men vis vi skal gå så langt som syngestopp på en kamp bør vi få med motstanderlaget`s fans, sånn at det blir en markant merking av hva vi mener, og da bør vi kanskje dra på skikkelig, syngestopp i kanskje 45 min, 90min? ikke 15 min som start (?) gjorde i sin markering! Sånn vis vi skal gjennomføre dette, gjør vi det ordentlig!
                I wouldn`t kill you if you bit my head of!

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #9
                  Jeg vil ha en klar OUR GAME-OUR TIME- melding i Tromsø fra de supporterne som likevel klarer å komme seg dit. Selv sliter jeg med å få ekstra fridager og dette er den ene kampen i året hvor jeg "bare" må reise 25 mil!

                  Selvfølgelig skal man si seg fornøyd med at laget befinner seg så høyt opp på tabellen at de fanger interessen. Det er også forståelig at Klubbene ønsker TV-pengene, men de har et ansvar å forvalte overfor supporterne. Vil man ha folk på tribunene, eller vil man ha dem foran skjermen?

                  Og jeg vil ha banner trøkt opp i TV-skjermen! Syngestopp og "tom tribune"-markering er tull. Det er ikke støtten til laget som skal reduseres.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Her er det viktig å adressere kritikken korrekt. Dessverre er det ikke så enkelt som at TV2 alene har skylden, ei heller NFF. Ting har blitt som de har blitt gjennom en årelang prosess som har involvert NFF, NTF, klubbene, TV2, NRK og andre.

                    Å vise en generell misnøye med kamptidspunktene/mandagskampene er nok riktig vei å gå, uten å skylde for mye på en bestemt part. Ikke minst tror jeg det er viktig at LSK som klubb tar supporternes misnøye til seg, og derfor tror jeg vi er tjent med en så saklig kritikk som mulig.

                    I tillegg til kritikk mot mandagskamper, synes jeg det er viktig å "helliggjøre" kamptidspunktet søndag 18.00. LSK har fått tildelt søndag 18.00 som kamptidspunkt 7 av 20 ganger så langt denne sesongen, og denne sesongen har vi faktisk vært "heldige" som har spilt relativt få TV-kamper.

                    Kommentar

                    • UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

                      #11
                      Jeg tror at vis man kommer på en bra aksjon som kan fungere for alle lag og som virkelig vil bli lagt merke til og disktutert er nok det minste problemet å få med andre lag supportere da de sliter med samme problem. Den beste aksjonen er den som blir lagt så godt merke til at den blir diskutert skikkelig i media. Hvordan er vanskelig å si men det må være saklig men fortsatt veldig merkbar.
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Å vise en generell misnøye med kamptidspunktene/mandagskampene er nok riktig vei å gå,
                        Er problemet kamptidspunktene eller sene endringer av dem? Det siste er jævla irriterende når det skjer, men jeg har problemer med å skjønne den store aversjonen mot mandagskamper generelt. Mandager er kjedelige dager, og det er greit å ha en tippeligakamp å kikke på. Da må man nesten tåle å spille en selv innimellom. Og tilskuertallene lider ikke i særlig grad. I de såkalt store byene er de tvert imot ofte høyere på mandager, og på Åråsen lider vi mye mer ved flytting til lørdag enn til mandag.

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        LSK har fått tildelt søndag 18.00 som kamptidspunkt 7 av 20 ganger så langt denne sesongen
                        Dette er frisk omgang med tallene. Av de 20 serierundene er det iallfall fire som er satt opp andre dager enn søndag. Og det med jævla god grunn. Det er bedre å spille andre påskedag enn første. Det er bedre å spille andre pinsedag enn første. Det er bedre å spille dagen før VM-finalen enn samme kveld. Og noen midtukerunder må vi leve med.
                        Last edited by 10.09.50; 01.07.2010, 09:56.

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          #13
                          Sene endringer oppfatter jeg som en særlig stor ulempe. Det vil nesten nødvendigvis føre til færre på bortetribunene, siden man ikke kan planlegger billige reisealternativer i de tilfellene hvor avstanden er lang. Derfor skjønner jeg lite av hvorfor Tromsø skulle ivre for endringen. De vil rammes ved alle bortekamper.

                          Du har rett i at man må finne seg i enkelte midtukekamper, men nå synes jeg kombinasjonen av uheldige avgjørelser ikke nettopp går i LSKs favør. Hva består denne sommeren av? De største kampene hjemme midt i fellesferien og endrede kamptidspunkt.

                          Siden det store hjemmepublikummet til LSK ikke er plaget av avstander å snakke om er det vel en ren smakssak og det blir lørdags- eller mandagskamp. Rent privat har jeg stor sans for lørdagskamper. Det ville øke oppmøtefrekvensen min på Åråsen betraktelig. Det går ingen fly nordover etter kampslutt søndag:-)
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Her er det viktig å adressere kritikken korrekt. Dessverre er det ikke så enkelt som at TV2 alene har skylden, ei heller NFF. Ting har blitt som de har blitt gjennom en årelang prosess som har involvert NFF, NTF, klubbene, TV2, NRK og andre
                            Det gikk ikke an å forandre overskriften, derfor står det TV2, selvom nøff også skulle vært med.

                            10.09.50: Det er generelt seine beskjeder man får på flytting, og spesielt Tromsø kampen for vår del har kosta en del kanaris noen penger ut av skapet eller at dem drar til Tromsø, uten å få sett kampen. I tillegg har vi fått 3!!!!! mandagskamper på rad. De mandagskampene skulle vært fordelt generelt mellom lagene. Beste tiden er selvfølgelig søndag kl. 18.00

                            Skal man gjøre en aksjon, nytter det ikke at vi alene gjør det. Det beste ville vært om alle mandagskamper hadde vært en markering fra supporterne!

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                              Dette er frisk omgang med tallene.
                              Jeg tar den. Som kjent er det tre typer løgn: Løgn, forbannet løgn og statistikk.

                              Til det andre du skriver: Generelt synes jeg hele serierunden bør spilles på helgedagene, ja. Det du nevner om sene endringer er selvfølgelig også et stort problem.

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                Og tilskuertallene lider ikke i særlig grad. I de såkalt store byene er de tvert imot ofte høyere på mandager
                                Hvor? Leste nylig en artikkel der det sto at snittet til Vålerengen på søndager var på ca. 15 000, mens mandagssnittet deres (de har hatt mange mandagskamper) var på ca. 11 000. Orka ikke lete opp tallene, men differansen var ca. 4 000 tilskuere mindre i snitt hver mandagskamp. Det er et tap på over 25%!

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                  Hvor? Leste nylig en artikkel der det sto at snittet til Vålerengen på søndager var på ca. 15 000, mens mandagssnittet deres (de har hatt mange mandagskamper) var på ca. 11 000. Orka ikke lete opp tallene, men differansen var ca. 4 000 tilskuere mindre i snitt hver mandagskamp. Det er et tap på over 25%!
                                  Dette er avgjort den tredje typen løgn, altså statistikk. Ikke nødvendigvis fordi det ikke er sant, men fordi det gagner satan om noen i mediene eller NFF skulle få snusen i hva dette betyr for kjæledeggen deres(vi snakker vel noe sånt som en halv million per kamp pluss minus). Man gjør klokt i å høre på Mark Twain. Fin fyr.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1452

                                    #18
                                    Kan vel tenkes det har noe med motstand å gjøre? Søplas hjemmekamper mot Brann, RBK, tidligere Lyn og oss går vel som regel alltid på tv som rundens hovedkamp og trekker sikkert opp snittet betraktelig.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎