KFL vakter og deres mening?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    KFL vakter og deres mening?

    Etter kampen mot Vålerenga oppsto det en svært uheldig situasjon da flere av gutta som kaller seg Juniors Lillestrøm ble tatt til side av Politiet og tatt id på. Dette var til stor forundring for alle som sto der da dette var en av de roligste derby kampene på lenge og ingen skjøntte egentlig dritt av hva som skjedde.

    Det kommer senere frem fra flere polititjenestemenn at de hadde fått beskjed av KFL sine vakter om å gjøre dette.
    Nok en gang lager man problemer for supportere uten noen som helst grunn.

    Jeg har ikke noe ønske om å lage noen ny konflikt men jeg kan heller ikke sitte å se på at flere unge engasjerte supportere blir regelrett trakkasert av vakter som skal være der for supporterene.
    Det hele minner svært mye om UFC sine 2 første leve år. Derfor spør jeg meg selv, hva faan skal til for at vi lærer egentlig?
    Må det bli en ny situasjon ala Drammen 2007 for disse gutta iogså?

    At man etter en sånn dritt kamp som igår klarer å skape en situasjon ut av absolutt ingenting vitner om liten eller null peiling på en supporters tankegang.

    På ett generelt grunnlag ønsker jeg en debatt på hvilken rolle KFL sine vakter skal ha på kamp. De sto også utenfor inngangen på felt P da UFC ble utestengt i år og at de igår var med å trakkasere egne fans henger ikke på greip. For meg og mange av mine venner virker det som en veldig trigger happy gjeng med noen få unntak.

    Det eneste som manglet igår var Ronny Friseth i bakgrunnen så hadde bøtteballeten vært komplett.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Politiet ønsker tydeligvis å kartlegge UFC og ha kontroll på hvem som er i gruppa. Da de oppdaget et par ferske fjes med delvis tildekka ansikter hos UFC tok de kontakt med KFLs vaktstyrke for å høre om vi visste hvem disse var.

    Politiet fikk beskjed fra vaktene om at dette var noen som tidligere hadde vært juniorer hos KFL, men at de nå ønska å være med i UFC.

    Det var politiet som ønska å ta navn og alder på et par stykker.

    Vi veit godt hvem som var med i Juniors Lillestrøm og hvem som etter flere samtaler med meg og andre fra styret i KFL har fått beskjed om at det ikke er noen "hard feelings" hvis de ble med i UFC.

    KFL vaktene har altså verken hatt noen grunn til eller ønske om å bry seg med UFCs interne organisering. De har vært orientert om at noen av ungdommene ville stå sammen med UFC.

    Når jeg i går kveld skjønte på ryktebørsen at det var KFL som igjen skulle "få skylda" snakka jeg med både Erling Stray og Tony Johansen om hvordan situasjonen hadde oppstått. Jeg hadde derfor regna det som unødvendig at denne tråden skulle dukke opp.

    Jeg har forøvrig snakket med den ene unge herremannen og sagt at jeg uten forbehold kan gå god for ham hvis det skulle være ønskelig eller nødvendig.

    Påstanden om at "flere unge engasjerte supportere blir regelrett trakkasert av vakter som skal være der for supporterne" synes jeg er langt over streken. Det er ingen faktabeskrivelse av gårsdagens hendelse.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      #3
      Takk for en rask oppklaring. For oss som har vært med fra starten av i UFC er det veldig synonymt med den behandlingen vi fikk og derfor blir man veldig opprørt over det som skjedde igår.

      Synes det er trist at Politiet bruker tid og ressurser på en gjeng unge engasjerte supportere. Hvis det er forebyggende arbeid de tror de driver med er de helt på jordet.

      Uansett er det legitimt å spørre hvor langt KFL sine vakter sin myndighet egentlig strekker seg. Jeg synes de er i overkant hjelpsomme ovenfor Politiet og av og til føles det som de opptrer som både dommer og bøddel i samme sak.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        #4
        Opprinnelig skrevet av Simeone
        Uansett er det legitimt å spørre hvor langt KFL sine vakter sin myndighet egentlig strekker seg. Jeg synes de er i overkant hjelpsomme ovenfor Politiet og av og til føles det som de opptrer som både dommer og bøddel i samme sak.
        Klar og tydelig tommel opp til de to første avsnittene i forrige innlegg.

        KFL, ved nåværende styre, ønsker å ha et godt samarbeid med UFC uten at det betyr at vi må være enige om alt som skjer.

        Generelt om KFLs vakter:
        Vi ønsker så langt det er mulig at KFL-vaktene skal ha en vertsrolle og legge til rette for at flest mulig på Kanarifeltet får oppleve kamp og stemning på en god måte.

        Av og til må folk hentes ned fra tribunen av ulike årsaker. Vi mener at det er minst aggresivitetsdrivende at det er egne vakter som tar den jobben i stedet for at politiet skal opp på tribunen.

        Uten klare brudd på tribunereglementet eller at det oppstår situasjoner som skaper fare eller ubehag for medsupportere vil aldri KFL-vaktene gripe inn på eget initiativ.

        Bruk av vakter som det ble utenfor felt P tidlig i sesongen har vi satt foten ned for, og LSK har full forståelse for den avgjørelsen. Vi har beklaget den måten vi ble involvert på den gangen.

        På direkte oppfordring/pålegg fra politiet må vaktene rette seg etter dette. Det kan nok oppfattes som uheldig i noen situasjoner, men vi anser at det skaper mindre støy enn om politiet skulle involvere seg direkte på tribunen.
        Vidar Evje

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Og jeg som hadde håpet at denne tråden omhandlet vaktenes sviktende evne til å fjerne udyrene med åpenbare vif-effekter på tribunedelene som er forbeholdt LSK-supportere...

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #6
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Og jeg som hadde håpet at denne tråden omhandlet vaktenes sviktende evne til å fjerne udyrene med åpenbare vif-effekter på tribunedelene som er forbeholdt LSK-supportere...
            Hva KFL-vaktene mener om det betyr lite så lenge det ikke Kanarifeltet det er snakk om.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎