Hvorfor går folk før kampslutt?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Boudewijn
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jul 2007
    • 207

    Hvorfor går folk før kampslutt?

    Jeg har nå hatt sesongkort i ca 10 år. Har sitti litt forskjellige steder, men i de siste årene har jeg vært på G-feltet. Gjennom disse åra har det vært en del kjedelige kamper som er avgjort relativt tidlig, men det har jaggu vært mange spennende kamper også. Noen ganger blir det først avgjort på overtid. Alle som har har sett noen kamper vet at det ikke er over før dommeren blåser. Allikevel er det en skaug med folk som går fra åtti minutter og utover. Jeg skjønner meg ikke på det. Kampen står og vipper på 1-1, gutta ruller opp noen kjempeangrep, og muligheten for tre poeng er helt klart der. Er folk så redd for å stå i kø, at de ikke vil få med seg den siste stemninga? Kanskje få med seg det siste forløsende målet som endrer hele kampen? Jeg skjønner meg bare ikke på de folka. For meg så er det som å brenne de ti siste sidene av boka, de sidene der du virkelig får vite hvem som er morderen. Eller som å hoppe av i svingen hver eneste gang du har sengegym.

    Kan noen vennligst fortelle meg hva som skjer oppe i hodet til disse folka?
    Byråkratkanaris
  • Ytre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 773

    #2
    Opprinnelig skrevet av Boudewijn
    Jeg har nå hatt sesongkort i ca 10 år. Har sitti litt forskjellige steder, men i de siste årene har jeg vært på G-feltet. Gjennom disse åra har det vært en del kjedelige kamper som er avgjort relativt tidlig, men det har jaggu vært mange spennende kamper også. Noen ganger blir det først avgjort på overtid. Alle som har har sett noen kamper vet at det ikke er over før dommeren blåser. Allikevel er det en skaug med folk som går fra åtti minutter og utover. Jeg skjønner meg ikke på det. Kampen står og vipper på 1-1, gutta ruller opp noen kjempeangrep, og muligheten for tre poeng er helt klart der. Er folk så redd for å stå i kø, at de ikke vil få med seg den siste stemninga? Kanskje få med seg det siste forløsende målet som endrer hele kampen? Jeg skjønner meg bare ikke på de folka. For meg så er det som å brenne de ti siste sidene av boka, de sidene der du virkelig får vite hvem som er morderen. Eller som å hoppe av i svingen hver eneste gang du har sengegym.

    Kan noen vennligst fortelle meg hva som skjer oppe i hodet til disse folka?
    Husk at når det er 10.000 mennesker på match, så kan du gradere interessen for LSK spesiellt og fotball generellt. Fra pasientene som ikke har gått glipp av kamp på åråsen siden Berlinmuren falt, til fru Frantzen fra Vigernes som er der simpelthen fordi nabokjerringa spanderte tur på match og hun tilfeldigvis ikke hadde annet å bedrive kvelden med. For sistnevnte kategori vil kampen i beste fall være grei underholdning, og de vil sette større verdi på å slippe å stå i kø utifra stadion enn å få oppleve ett eventuellt seiersmål på overtid. Husk at mange befinner seg i den percentilen nærmest "fru Frantzen", og det er disse som i all hovedsak går fra stadion.

    Når det er sagt så syns jeg det er helt sykt å gå fra en spennende kamp sjæl, og hvertfall hvis vi blir rundtspillt. Da pisser du på egne spillere, de får garantert med seg at stadion tømmes.

    Folk vil alltid ha forskjellig gradiering av hva som er viktig for dem. Det må nesten bare aksepteres har jeg skjønt etter hvert. Selv om det er provoserende.
    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

    Kommentar

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎