Hasle Løren - LSK2

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Stemningstråd Hasle Løren - LSK2

    Hvor var Kanarifansen?

    Noen ganger er det kanskje greit å få noen innlegg fra supportere som befolker Åråsen år etter år, men som ikke er forumdebattanter. Følgende mail fikk jeg fra en som stilte på kampen, men som var rimelig skuffet over oppmøtet og støtten fra Kanarifansen. Siterer den (med tillatelse), fordi den fortjener å høres og i tillegg kan vi kanskje ta inn over oss at ikke alle er syngende kanaris - hele tida.

    Dårlig unnskyldning at det var drittvær så ikke drakta synes. Ja, det regna vannrett og var drittvær, men det var faen meg en av årets viktigste kamper. Tror jeg kunne telle på to hender de som hadde et skjerf rundt halsen. Den ene var meg. Er av den oppfatning at man utmerket godt kan støtte et lag uten å synge i 90 min. + tillegg. Det faller seg uansett ikke naturlig for meg – i sær ikke på en kamp når ingen andre synger. Det er oppmøte jeg kritiserer og det med rette. Du har altså rett i at jeg ikke sang alene, men kom i hvert fall med spredte tilrop til unggutta – positive sådanne, deriblant Fredrik, som gikk dritsur og så ut som trengte det. Mye viktigere å være på den kampen enn for eksempel Viking og Godset, men virker som det er få som skjønner det. Mistenker vel at en stor del av den såkalte fansen er med fordi det er gøy på tur, drikke og synge, ikke nødvendigvis for å støtte laget selv om jeg håper og at det også er en viktig del for et flertall. Lsk2 kampen viser vel imidlertid det motsatte.

    All ære til Kanarifansen, de gjør veldig mye bra og skaper stor stemning, men ang ovennevnte kamp er det rom for kritikk. Det gir jeg meg ikke på. Hvis de i tillegg hadde akseptert at absolutt ikke alle ønsker å stå og synge i samfulle minutter på en bortekamp og la vær og gi de kjeft og stygge blikk hadde de favnet ennå bredere. Heller være happy for at det dukker opp folk som ikke er av den ”harde” syngende kjernen på bortekamper. Nok folk som synger og flere vil det bli hvis man ikke blir påtvunget noe. Det ser i tillegg bedre ut om feltet har flere folk selv om det er noen som ikke er hese etter kampen. Når de skjønner dette vil de bli enda bedre enn de allerede er. Det er lov å håpe.

    PA – på Åråsen siden 1974.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #2
    Som sagt flere ganger før:

    Uansett om man er syngende eller ikke er det viktig med oppmøte på bortekamper. Er du av den typen som synger litt innimellom, men også vil se mye fotball. Så stell deg litt på sida istedetfor midt i. Står du midt i fansen mener jeg at du må tåle mas om synging. Fortsatt bra at de som ikke synger så mye møter opp på bortebane også

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #3
      Synes det høres litt rart ut. Har aldri opplevd at noen har kritisert at det ikke er ok at man synger 90+.

      Det er definitivt plass til alle som vil støtte Sportsklubben.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #4
        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
        Synes det høres litt rart ut. Har aldri opplevd at noen har kritisert at det ikke er ok at man synger 90+.

        Det er definitivt plass til alle som vil støtte Sportsklubben.
        Det er da ingen som har sagt at det ikke er ok at du synger 90 minutter, men noen synes ikke det er greit å få kjeft og stygge blikk for at man ikke gjør det selv.

        At pushinga kan bli vel hard har til og meg jeg sett, enn så få kamper jeg får med meg gjennom en sesong. Det kan fort virke mot sin hensikt.

        Men spørsmålet står: Hvor var kanarifansen? Ingen som syntes en opprykkskamp var viktig nok?
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #5
          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Men spørsmålet står: Hvor var kanarifansen? Ingen som syntes en opprykkskamp var viktig nok?
          Det var endel kanarifans der i regnet, jeg så veldig mange kjente fjes og mye folk med lsk skjerf. Selv skulle jeg ønska at jeg hadde droppet å dra dit.
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Det er da ingen som har sagt at det ikke er ok at du synger 90 minutter, men noen synes ikke det er greit å få kjeft og stygge blikk for at man ikke gjør det selv.

            At pushinga kan bli vel hard har til og meg jeg sett, enn så få kamper jeg får med meg gjennom en sesong. Det kan fort virke mot sin hensikt.

            Men spørsmålet står: Hvor var kanarifansen? Ingen som syntes en opprykkskamp var viktig nok?
            en kamp vi ikke ville vinne frister ikke og gå på i 2 grader og regn

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #7
              De fleste som er LSK supportere er der for A-laget. At LSK2 spilte en viktig kamp er nok for mange "ikke interessant". Dessverre.

              Hvordan hard er masinga? Nysgjerrig jeg nå

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                KFL består av flere tusen medlemmer. Hva KFL gjør og ikke gjør, avhenger derfor av medlemmenes ønsker og interesser. Sammen har medlemmene kommet fram til følgende:

                KFL støtter ikke Lillestrøm Sportsklubb.

                KFL støtter A-laget til Lillestrøm Sportsklubb.

                Jeg personlig skulle ønske at det var annerledes, men jeg må bare respektere at det nåværende styret og de aller fleste medlemmene er totalt uinteressert i resten av klubben.

                Kommentar

                • Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

                  #9
                  Står mann på feltet på mann tåle å bli bedt å synge, hoppe eller klappe. Det er liksom litt av greia med å stå på feltet
                  Daukjøtt Felt C

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #10
                    Uansett vil A-laget herrer være en hovedprioritering for de aller, aller fleste som er opptatt av LSK - enten vi snakker om ultras og de mest ihuga i Kanari-Fansen eller om den generelt fotballinteresserte "mannen i gata".

                    LSK Kvinner er skuffa over at det ikke er fler og ser laget i Toppserien, det har vært fler innlegg med oppfordringer til at fler burde prioritere LSK 2 og en del synes det er en skam at ikke flere støtter opp om juniorlaget. Etter Norway Cup blir det alltid stilt spørsmålstegn til hvorfor ikke Kanari-Fansen er på Ekebergsletta med storflagg.

                    All ære til de som støtter Fugla på alle nivåer, men jeg synes ikke at noen skal være nødt til å ha dårlig samvittighet hvis de ønsker å prioritere A-laget.

                    All ære også til PA som har vært trofast på Åråsen siden 1974 og som så det som svært viktig å møte opp på 3. divisjonsoppgjør på Lørenbanen i drittvær. PA får også lov til å være skuffa over fansens prioriteringer, men det er helt unødvendig å tiltale oss som følger Fugla på bortebane som "såkalte fans" - selv om det skulle bli en pils eller fem på turen.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      De fleste som er LSK supportere er der for A-laget. At LSK2 spilte en viktig kamp er nok for mange "ikke interessant". Dessverre.

                      Hvordan hard er masinga? Nysgjerrig jeg nå
                      For egen del synes jeg det har alt med A-laget å gjøre. Hvis benken skal ha matching og vi skal beholde de spillerne som trenger tid på å spille seg inn på A-laget, trenger vi ikke å ha dem sullende rundt i 3.div. Ja, 10.09.50, jeg ser at du mener kvaliteten i 3. div tar seg opp neste sesong, men likevel.

                      Jeg kan ikke svare deg på nøyaktig hvor hard masinga er. Jeg synger. Har bare observert det og jeg hører andre vurderer å velge bort bortekampene på grunn av "gnålet". Det er vel ikke hva vi ønsker.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Jeg kan ikke svare deg på nøyaktig hvor hard masinga er. Jeg synger. Har bare observert det og jeg hører andre vurderer å velge bort bortekampene på grunn av "gnålet". Det er vel ikke hva vi ønsker.
                        Det er jo musikk i mine ører at folk maser på andre for å synge. Da mener jeg at den/de enten har stelt seg helt feil eller så er de litt hårsåre. Et bortefelt skal ha plass til alle. Du må bare finne plassen som er egna for deg

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          #13
                          Det går nok penger og tid på å følge a-laget, skal man følge alle lagene til LSK blir det litt vel mye i lengden, da har man ikke så mye tid til overs til andre ting.

                          Jeg prøver å få med meg en og annen 2.lags kamp og jr.kamp, men kan ikke be meg fri hele tiden for å følge alt med LSK, da har jeg ikke jobb tilslutt. Thats my story angående hasle-kampen
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Det er ingen som må, bør eller skal noe som helst. Greia er at noen bryr seg, mens andre gir faen. I likhet med mange andre (meg selv inkludert), er denne vennen til Stray Cat forundret over at de aller fleste driter i alt som ikke har med A-laget å gjøre. That's it.

                            Kommentar

                            • Ted Nugent
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 851

                              #15
                              Jeg tipper de fleste i KFL har spilt fotball selv. Noen spilte i LSK, men de fleste spilte nok for andre klubber på Romerike eller i Oslo/Østfold for den saks skyld. Disse har nok problemer med å engasjere seg voldsomt for et junior eller 2. lag som kanskje spiller i divisjon mot egen moderklubb. Er nok ikke sånn at Skjetten eller Lørenskoggutter går mann av huse for å heie på LSK2 mot egen moderklubb liksom... Dette er ihvertfall noe av forklaringen sammen med de helt åpenbare som er at de færreste bryr seg en puck om verken 3. divisjon eller juniorfotball, sånn er det bare.

                              Kommentar

                              • *46*

                                #16
                                Jeg har en følelse at det er en slags rangsstige over supportere. Står du ikke på feltet og er med på syningig, hopping og flagging i 3x45 min - da er man andre eller tredje sorts supportere. Ikke sikkert det er slik, men det er den oppfattningen jeg sitter igjen med.

                                Kommentar

                                • LSK N/B
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 830

                                  #17
                                  å ikke stiller opp for 2 laget og jr, er ikke det samme som å ikke bry seg. Tror mange som ikke var der hadde et genuint ønske om at gutta skulle rykke opp, men ønsket å prioritere noe annet. jeg kom 30 min ut i første omgang pga kjøre bil på Økern er vanskligere en å få BH til å smile.

                                  Om kvinnene, de må for faen markedsføre seg bedre. Skulle på Stabæk kampen, men viste ikke noe om den før jeg fikk en flyer onsdagen før, da hadde jeg lagt andre planer. Hva med å ha en notis om fremtidige kamper på storskjermen på Åråsen?
                                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                  Nei til NFF!

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                    Om kvinnene, de må for faen markedsføre seg bedre. Skulle på Stabæk kampen, men viste ikke noe om den før jeg fikk en flyer onsdagen før, da hadde jeg lagt andre planer. Hva med å ha en notis om fremtidige kamper på storskjermen på Åråsen?
                                    Enig, det er altfor dårlig i en kamp de skal sette tilskuerrekord i. De håpa på rekord, dvs 1200? (Leste også at de trodde på 600) Det kom vel drøyt 200 på kampen.

                                    Jeg blir bare deprimert av å se de spille, sorry ass, vært på 3-4 kamper og det er så lavt nivå at jeg blir bare irritert. Nå gidder jeg rett og slett ikke mer.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2504

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      I likhet med mange andre (meg selv inkludert), er denne vennen til Stray Cat forundret over at de aller fleste driter i alt som ikke har med A-laget å gjøre. That's it.
                                      Til forskjell fra deg, vil PA ha respekt for sin måte å være supporter på, og vil ikke ha kjeft for at han/hun ikke synger, men nøler ikke med å skjelle ut min måte å være supporter på. Det provoserer meg en del. Jeg har mye mer sansen for din supporterfilosofi:
                                      Det er ingen som må, bør eller skal noe som helst.
                                      Klubben har bruk for all støtte den kan få, jo ivrigere, desto bedre.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9373

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Men spørsmålet står: Hvor var kanarifansen? Ingen som syntes en opprykkskamp var viktig nok?
                                        Nope. Gir faen. Har null forhold til andrelaget, Sony-tuppen derimot...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎