Norsk Supporterallianse

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    Norsk Supporterallianse

    Åpent brev til NFF og NTF, vedlegget er med.


    Til: Svein Graff, informasjonssjef NFF

    Kopi: Lars Stensby, Kontaktperson for NSA, NFF
    Iren Brynhildsen, Kontaktperson for NSA, NTF
    NSAs medlemsklubber

    Viser til pressemelding fra Norges Fotballforbund, datert 21.12.2010, tilgjengelig på

    . Her siteres du på følgende:


    > - Det er første gang vi avvikler fredagskamper i Tippeligaen, og vi har stor tro på den nye spilledagen. Klubbene er positive, og blant ukedagene foretrekker Norsk Supporterallianse fredag som spilledag, sier informasjonssjef Svein Graff i Norges Fotballforbund.
    >

    Det stemmer at norske supportere tror fredag kan være en bedre kampdag enn mandag, men vi er overbevist om at det ikke er gunstig å bytte ut en helgedag med en ukedag.

    I et møte med representanter fra TV2, NRK og deg selv (Referat vedlagt), fikk Supporteralliansen anledning til å ytre seg om frustrasjoner og utfordringer ved medieavtalen som regulerer Norsk toppfotball. Det er her idéen om fredagskamper stammer fra, men i en helt annen sammenheng enn det opprinnelige forslaget.

    Vår skepsis mot Mandagskamper ble grundig fremlagt for deg og representantene fra fjernsynet, og vi presenterte fredager som et alternativ til mandager, aldri som et supplement. Vi erkjenner at det ikke er enkelt å endre avtalevilkårene i en tv-avtale verdt 1,2 milliarder, og dermed redusere antall dager fotballen sendes på TV. Derfor presenterte vi en rekke forslag for å flere på kamp.

    Spørsmålet vi stiller oss er hvorfor fredager blir presentert som et alternativ Supporteralliansen er positive til, når vi ved gjentatte anledninger har presentert det som et alternativ for dagens ordning med de forhatte mandagskampene?

    Er det slik at en tilskuer er mer verdt for Norsk fotball, hjemme fra sofakroken, enn en som løser billett?

    Ønsker ikke både NFF, NTF og NSA flest mulig folk på tribunen?

    -NSA
    Daukjøtt Felt C
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

    #2
    Jeg føler og mener att her er det noen i NFF og tv-folk som har mistolket våre signaler angående mandagskamper kontra fredagskamper.

    Det vi kan risikere nå, er att vi kan få flere fredag og mandagskamper etter hverandre med den seriestarten vi har. Kampene mot brann, søppla og trønderbartene vil neppe falle på en lørdag eller søndag slik jeg tolker det. Regner med att det ikke tar lang tid før en supportergruppe reagerer og vil ha en aksjon. Og da forventer jeg att KFL stiller opp og støtter denne aksjonen.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3318

      #3
      Opprinnelig skrevet av Boing
      Jeg føler og mener att her er det noen i NFF og tv-folk som har mistolket våre signaler angående mandagskamper kontra fredagskamper.
      Er vel heller mediefolket som misbruker sitatet for å rettferdiggjøre sine planer. Tror NSA har vært tydelige på hva de ønsker, men så sitter andre og tar ord ut av sammenheng i et forsøk på å lure folk til å tro at de har støtte for sitt forslag.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎