Klubbsangtråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #21
    En morsom kuriositet: YNWA ble sunget av Unitedsupporterne etter Münchenulykken i 1958, 5 år før den ble tatt i bruk på Anfield.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Boing
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 711

      #22
      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Mulig du gjør det også. Men ellers tenker du på fotball. Du ville aldri husket Gerry and the Pacemakers, hadde det ikke vært for fotball. Noen ihuga Celticfans vil tenke på eget lag når de hører den og det må de gjerne gjøre. Den er deres også. De øvrige har Liverpool i bakhodet når de hører låta.

      At den ikke var laget som klubbsang/markeringssang el whatever er for meg uinteressant.
      Da denne tråden handler om klubbsanger og ynwa ikke handler om liverpool så kan man ikke anse ynwa som en klubbsang. Hvis ynwa er klubbsang, så optimist en klubbsang, noe den overhode ikke er.

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #23
        OK, Boing; Definer en klubbsang, da. Så vidt jeg forstår deg, er det en unik sang, skrevet til et spesifikt lag, hvor teksten skal omhandle og inneholde navn på klubblaget og melodien ikke skal være benyttet til noe annet?
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          #24
          Sangen må handle om klubben!!!! Så enkelt er det. Om melodien er brukt før er det ikke akkurat orginalt og kreativt å forandre teksten til å handle om klubben, men det er noe som de aller fleste driver med, virker det som da.

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            #25
            Opprinnelig skrevet av Boing
            Sangen må handle om klubben!!!! Så enkelt er det. Om melodien er brukt før er det ikke akkurat orginalt og kreativt å forandre teksten til å handle om klubben, men det er noe som de aller fleste driver med, virker det som da.
            Jeg vil si YNWA er ganske knyttet til liverpool. Den var ikke tenkt som det når den ble laget, greit. Men etter mange år, har den blitt knyttet mer og mer til Liverpool. YNWA står til og med på Shankly Gates og klubblogoen til Liverpool. Og hvis du ser på historien til Liverpool, så er det ikke vanskelig å forstå hvorfor YNWA har blitt så knyttet til klubben.
            Og når en sang har så mye å si for klubben, supporterne og alle som har med Liverpool å gjøre, ja da er det for meg en klubbsang.

            Kommentar

            • Felt C
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 776

              #26
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              En morsom kuriositet: YNWA ble sunget av Unitedsupporterne etter Münchenulykken i 1958, 5 år før den ble tatt i bruk på Anfield.
              Og av Celtic i 1957 da musikalen Carousel var i Glasgow.Er jo der sangen er hentet fra.Men er nok mer spesielt at manutd sang den før Liverpool.

              Kommentar

              • Fugla- patriot83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2005
                • 1241

                #27
                Opprinnelig skrevet av Felt C
                Og av Celtic i 1957 da musikalen Carousel var i Glasgow.Er jo der sangen er hentet fra.Men er nok mer spesielt at manutd sang den før Liverpool.
                Aner ikke hvor mange ganger jeg har tatt opp denne diskusjonen med L'pool-supportere... Og det er liiiitt mer sjel i Fields of Athenry enn Fields of Anfield Road (Digresjon, kanskje..)

                Jeg synes Roma sin er vanvittig bra, men Celtic Symphony er jo utrolig! Husker KGGsc laga en fuglaversjon av den i 2006, eller no'... Så jeg ville stemt for Celtic Symphony!

                Hail! Hail!
                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                Kommentar

                • Felt C
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 776

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                  Aner ikke hvor mange ganger jeg har tatt opp denne diskusjonen med L'pool-supportere... Og det er liiiitt mer sjel i Fields of Athenry enn Fields of Anfield Road (Digresjon, kanskje..)

                  Jeg synes Roma sin er vanvittig bra, men Celtic Symphony er jo utrolig! Husker KGGsc laga en fuglaversjon av den i 2006, eller no'... Så jeg ville stemt for Celtic Symphony!

                  Hail! Hail!
                  Den er vanvittig kul,men er vel strengt tatt ikke en offisiell klubbsang på samme måte som Hail,Hail.Men nå fins det jo et utall av Celticsanger og alle har sin favoritt.Litt artig at de Liverpool-lagene har hver sin sang etter Celtic

                  De fleste norske L`pool fans vet vel knapt nok hva Fields dreier seg om.Er bare pinlig å høre de radbrekke en sang med så mye følelser og historie.
                  Teksten til Pool sin er jo laget av en Celtic og LFC-fan og jeg mener å ha lest at han fikk mye tyn for dette av andre Celts.

                  En av mine Celticfavoritter må være Over and over....

                  Kommentar

                  • Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

                    #29
                    Så med andre ord da er optimist en klubbsang også i din fasit? KFL har synge den i hvertfall 10 år nå, og er en klubbsang.

                    Jaja, vi er uenig i hva som skal går inn under klubbsang. Men om så KFL synger optimist i 50 år til, så vil den sangen aldri bli en klubbsang i mitt hode da sangen aldri handler om Lillestrøm, men i ditt hode så vil det bli en klubbsang da KFL har sunget den i 50 år. Eller hvor mange år må man bruke sangen før det er en klubbsang??

                    Siste ord i denne debatten fra meg, da det ikke er noen poeng å repetere det jeg mener.

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Boing
                      Så med andre ord da er optimist en klubbsang også i din fasit? KFL har synge den i hvertfall 10 år nå, og er en klubbsang.

                      Jaja, vi er uenig i hva som skal går inn under klubbsang. Men om så KFL synger optimist i 50 år til, så vil den sangen aldri bli en klubbsang i mitt hode da sangen aldri handler om Lillestrøm, men i ditt hode så vil det bli en klubbsang da KFL har sunget den i 50 år. Eller hvor mange år må man bruke sangen før det er en klubbsang??

                      Siste ord i denne debatten fra meg, da det ikke er noen poeng å repetere det jeg mener.

                      Kan ikke sammenligne optimist med YNWA da. Så vidt jeg vet står ikke optimist gravert inn på åråsen, eller i logoen til lsk

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        #31
                        Og jeg regner med du veit når og hvorfor ynwa kom på porten og embleet? For å si det slik, det tok sin tid.

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          #32
                          En klubbsang for meg er når du hører en sang, og veit med en gang at det er sangen til den og den klubben...

                          Når veldig mange lag rundt omkring i europa også bruker YNWA så blir det for meg ikke en klubbsang. Greit nok, den blir for mange assosiert med Liverpool, og den er spesiell for dem, men det gjør den ikke til en klubbsang fordet.... Og spesielt ikke når de ikke var først ute engang...

                          Men syns denne tråden har sklidd ut litt, var nok ikke intensjonen for trådstarter at man skulle diskutere YNWA her...
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #33
                            Hold i hvert fall tråden fri for sentimentalt søl som passer bedre i bakgrunnen til "notting hill" en på en fotballstadion. "You'll never walk alone" kunne godt vært sunget av denne karen for sin lyttergruppe.



                            Fotballsanger skal ha baller og ikke mus.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              #34
                              Sjekk den episke klubbsangen til mitt deilige lokale lag! Mye moro og bra spill i 3.divisjon, men er uten seniorlag i år..synd! men låta er kul den

                              Kommentar

                              • Boing
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 711

                                #35
                                Her er en klubbsang til liverpool, vakkert : http://www.youtube.com/watch?v=Kcy3g...embedded#at=43

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #36


                                  Ikke mitt lag, men en kongesang. Ikke noe sentimentalt ræl, men en ekte klubbsang. (burde få en tommel opp av Grusom i hvert fall)
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    #37

                                    Kommentar

                                    • ØBS
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Oct 2005
                                      • 87

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av RSP
                                      Nå snakker vi...

                                      MOT...
                                      FUGLA-hilsen
                                      Øyvind

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #39
                                        Bubbles er jo i særklasse best. Når anlegget slås av rett før "fortune's always hiding"... Tar helt av. Frysninger hver gang. Og neste år skal den synges i Barnsley! Hu-rra.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4376

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          Og neste år skal den synges i Barnsley! Hu-rra.
                                          Og Millwall, ikke minst!
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎