Hva faen har skjedd med KFL?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Hva faen har skjedd med KFL?

    Fikk tilsendt en SMS fra KFL-styret nå nettopp, der jeg ble invitert til å lage stemning på LSKs siste trening før seriestarten. Utvilsomt et godt tiltak. Men så ble det lagt til at dette ikke skulle skrives om på nettet, for dette skulle være KFL only. UFC og andre LSK-fans skulle altså holdes utenfor dette.

    Først tolket jeg dette som ironi, men for å være på den sikre siden, sendte jeg en melding tilbake og spurte om dette var seriøst ment. Dessverre var det alt annet enn ironi. Dette var visst et tiltak for å promotere KFL og ikke minst vise UFC (!) at KFL også kan støtte laget. (UFC var som kjent i Vallhall for to uker siden.)

    Dette er så jævlig lavmål og barnehagementalitet at jeg ikke har ord. Hva skjedde med LSKs beste? Hensikten med å møte opp på treninga må vel være å vise støtte til laget og gi gutta ekstra tenning? Og er det ikke da et selvsagt mål å bli flest mulig? Det må da være likegyldig om man er KFL-medlem eller ikke så lenge man møter opp? Husk at LSK-supportere flest IKKE er KFL-medlemmer!

    Jeg er så dritt lei denne "oss" og "dem"-mentaliteten at jeg gir opp hele greia. Fra og med i år er jeg LSK-medlem og LSK-supporter. Det får holde. Kanskje jeg ombestemmer meg den dagen KFL og UFC begynner å sette klubben foran alt, i stedet for å dyrke seg selv.
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    #2
    Fikk den selv, reagert veldig på hvordan det var skrevet. Her bør KFL ha en forklaring, for dette er totalt tilbakestående. det er ikke KFL eller UFC som er viktigst det er LSK.
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      Jaja, alt er som det har vært de siste årene rundt LSK. Dårlige resultater i kampene, spillersyt og ulmende supporterkrangel. Ikke rart man blir lei...

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Priceless!

        Forøvrig har KFL og UFC begynt å prate sammen om sesongen. Til neste uke kommer en liten notis om en invasjon av en by litt uti sesongen.....

        Så ingen grunn til bekymring. Tribunesamarbeidet fortsetter i år

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Veldig bra hvis samarbeidet fungerer fint (noe begge parter hevder), men fy SØREN så barnslig dette siste påfunnet var. Omg lizm.

          Kommentar

          • Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

            #6
            Du har ikke helt forstått greia, Lars. Som jeg har sagt til deg tidligere, er det absolutt null dramatikk her - i hvert fall ikke før du utbasunerte mild paranoia på forumet.

            Det stod spesifikt "ikke skriv noe på nettet" og "hold det innenfor KFL", ikke noe om å holde det vekk fra UFC spesielt. Som Tony skriver, UFC og KFL samarbeider svært godt og har meget interessante planer SAMMEN for sesongen, både på tur-, tifo- og tribunefronten. Bare vent og se.

            Grunnen til hemmeligholdet var at dette skulle komme som en positiv overraskelse på både klubb og omgivelser. Og ja, det skulle være en aksjon for å vise fram Kanari-Fansen fra en god side. Dette har ingenting med UFC å gjøre, men snarere et stunt for å vise omgivelsene at til tross for fravær i Vallhall, er Kanari-Fansen alive and kicking og i rute mentalitetsmessig foran seriestart.

            Igjen: Kanari-Fansen Lillestrøm og Ultras Felt C er svært gode venner for tiden. Og nå som katta er ute av sekken, er selvfølgelig også de velkomne på lørdag. Bare husk røykbombene

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              #7
              Opprinnelig skrevet av veiron
              Jaja, alt er som det har vært de siste årene rundt LSK. Dårlige resultater i kampene, spillersyt og ulmende supporterkrangel.
              Dårlige resultater i (trenings)kampene og spillersyt har vi vært vitne til, men supporterkrangel finnes ikke for tiden.

              Nå har vi fått en ny klassespiller, syteren var i kanonhumør i går og supporterne er bestevenner. Så det er bare å ta turen til gymsalen på søndag for å få optimismen tilbake! Men før det, er det altså treningsinferno på kunstgressbanen fra 10 på lørdag.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                Du har ikke helt forstått greia, Lars
                Jo, det har jeg, og jeg synes fortsatt at det er en grenseløst idiotisk idé. 100 LSK-supportere på lørdagens trening vil gi laget en større boost enn 20 KFL-supportere - så enkelt er det. Og det er laget (og resten av klubben) - ikke KFL (eller UFC) - som betyr noe for meg. En supporterklubb skal kanalisere sin energi mot å støtte laget og klubben på best mulig måte - ikke promotere seg selv.

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  #9
                  Overraskelsesmomentet overfor spillere og klubb kunne uansett vært ivaretatt hvis også aktuelle ikke-KFL medlemmer hadde fått sms mener nå jeg. Gitt historien var denne dømt til å (mis)tolkes i alle mulige retninger. Men ikke noe å lage noe mer drama ut av. Gjort er gjort, og spist er spist. Håper på et sykt bra oppmøte på treninga!

                  Kommentar

                  • Macho-Morten
                    Ikke KFL-styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2687

                    #10
                    Jeg ser poenget ditt (bortsett fra at jeg ikke tror det kommer 4 UFCere for hver KFLer på lørdag), men enten man liker det eller ikke er det Kanari-Fansen som mannen i gata - både i Lillestrøm, på Romerike og resten av Norge - som folk flest tenker på når de hører "Lillestrøm-supportere".

                    Når da Kanari-Fansen ble fremstilt som negative og uengasjerte i forbindelse med Vallhall, føler vi det er viktig å snu på dette inntrykket og skape entusiasme før seriestart. Det er ingen ondsinna barnehageplan i bildet.

                    Nå som tråden er oppretta, er det vel like greit å ta dette som en positiv greie i stedet for å søke splittelse? KFL inviterer likesinnede () til treninga på kunstgressbanen lørdag klokka ti, så viser vi spillerne og resten av klubben at supporterne er gira. Høres det greit ut?

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Jo, det har jeg, og jeg synes fortsatt at det er en grenseløst idiotisk idé. 100 LSK-supportere på lørdagens trening vil gi laget en større boost enn 20 KFL-supportere - så enkelt er det. Og det er laget (og resten av klubben) - ikke KFL (eller UFC) - som betyr noe for meg. En supporterklubb skal kanalisere sin energi mot å støtte laget og klubben på best mulig måte - ikke promotere seg selv.
                      Les hele innlegget da. Tommelen opp som jeg ga i første innlegg er fjernet iom at jeg missforsto i likhet med flere.

                      Nå har både KFL og UFCforklart at dette er en misforståelse så da syns jeg man bør begrave stridsøksa og heller kose oss med at vi kan få nostalgitilstader fra pasienttiden da alle støtta LSK og vi var i særklasse Norges beste supporterklubb.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

                        #12
                        Gratulerer og velkommen til virkelighetens verden!

                        "Inviter flere", "Kun KFL! og "Pass derfor på å ikke si noe på nettet" i samme melding. Ler så jeg griner.

                        Nå mener jeg at det er helt legitimt for KFL å lage medlemsarrangementer og også oppfordre folk til å komme på trening uten at det trenges å gå ut noen fellesinvitasjon, men sånn som teksten var utforma skjønner jeg at Lars og Skinke reagerte. Det er en ørliten forhistorie her.

                        Etter at både Tony og Macho-Morten har vist rørende omsorg for hverandre og oss andre kan vi vel konkludere med at det bør bli bra stemning i gymsalen søndag og at det skal svært, svært mye til for å holde noe unna forumet.
                        Vidar Evje

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #13
                          Trur de fleste forstår at etter historikken som har vært kan den meldingen misstolkes. Jeg gjorde det så da bør du ta flere under samme kam.

                          Kan vi ikke bare legge saken død nå som begge parter har forklart at dette ikke var ment som en ekskluderingsmelding, men en melding som gikk ut for å holde oppmøtet hemmelig for spillerne og klubben?

                          Edit: dette var et svar på et innlegg som ble slettet, så gir ikke samme mengingen lenger. Budskapet er dog det samme.
                          Last edited by Kjell.T.Ring; 17.03.2011, 19:36. Begrunnelse: Quotet innlegg er slettet
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            #14
                            Takket være forumet så blir det drama rundt alt.

                            Mens damene ser på frustrerte fruer, sitter vi forumonanister og lager drama her

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Greit nok, jeg er ikke noe mer interessert i drama rundt LSK enn dere. Dette blir mitt siste innlegg i denne tråden, jeg føler jeg har fått sagt hva jeg mener om framgangsmåten i denne saken.

                              Kommentar

                              • *46*

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Mens damene ser på frustrerte fruer, sitter vi forumonanister og lager drama her
                                Multitasking - frustrerte fruer og forum.

                                Kommentar

                                • Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

                                  #17
                                  Siden jeg ikke fikk noen sms, da er jeg vel ikke velkommen da
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                    Siden jeg ikke fikk noen sms, da er jeg vel ikke velkommen da
                                    Jeg fikk mohahahaha! Jeg er viktigere en deg! :twisted:
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #19
                                      Jeg fikk ikke sms igår, men jeg fikk Kanarinytt i posten igår.

                                      Dette er for svakt Macho. Du må gå!

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Jeg fikk ikke sms igår, men jeg fikk Kanarinytt i posten igår.

                                        Dette er for svakt Macho. Du må gå!
                                        rettelse: Dette er for femi Macho
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎