Ja til levende tribunekultur. Fansen reaksjon på utestengelsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Ja til levende tribunekultur. Fansen reaksjon på utestengelsen

    LSK har redusert, og det blir ingen form for aksjoner. Les under:

    __________________________________________________ ____________________________________
    Skrevet av Macho-Morten

    Kjære medfugler!

    Som en av de to utestengte, vil jeg på vegne av oss begge takke på det aller hjerteligste for alle støtte- og sympatierklæringer. Det varmer noe vanvittig i disse mørke tider!

    Når det er sagt, har klubben i dag tatt kontakt med oss og lansert en alternativ løsning på denne floka som har oppstått. Dette forslaget var i våre øyne godt nok til at vi har akseptert det. Lang historie kort; vi sees på tribunen i mars!

    Følgelig ønsker jeg å presisere: Ettersom vi nå har fått endret straffen til noe vi kan leve med, ønsker vi ingen annen aksjonsform i kveldens kamp enn full støtte til spillerne på banen. Igjen, vi setter umåtelig pris på all støtten, men nå som vi har kommet til enighet, ser vi helst at den fandenivoldske støtten nå kanaliseres mot spillerne våre.

    Knus trøndera!
    Last edited by Tony; 30.09.2011, 12:48.
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Støttes!
    Vidar Evje

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Støttes ikke. Ikke i nærheten en gang.

      At reaksjonen er i overkant krass er det liten tvil om, men samtidig minner dette om supportere som setter seg selv og eget ego for klubben man sier man støtter. Hva er egentlig viktigst?

      Det er helt håpløst at man skal straffe egne spillere etter å ha fått en straff for en forbrytelse man har begått med åpne øyne. Vi hadde den samme diskusjonen etter Nadderud i 07, og det blir like tullete å gå til aksjon nå. Faktum er at KFL brøt reglene på egen tribune, konsekvensene er overkant skarpe, men berettiger ikke en motaksjon.

      Kall heller inn til et møte og løs det over bordet - spillerne trenger supporterne i ryggen, ikke en gjeng som sutrer fordi straffen for (det n'te) lovbruddet oppleves som urettferdig.

      Igjen, det virker som enkelte er mer opptatt av å hylle sin egen fortreffelighet som ihuga/ultras/engasjerte enn å støtte laget.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        #4
        Send mail til styret i Kjernen med info om vår aksjon og bakgrunnen for det. Er sikker på at de stiller opp på solidaritetsgrunnlag...
        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9382

          #5
          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
          Send mail til styret i Kjernen med info om vår aksjon og bakgrunnen for det. Er sikker på at de stiller opp på solidaritetsgrunnlag...
          Ikke no organisert tur fra Bart City. Ulltras Nidaros boikotter dessuten kampen pga at det er 5te av 6 kamper til RBK på rad som faller på arbeidsdag ell no.

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #6
            Og hva er klubben uten supportere? Ikke en dritt.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9382

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Støttes ikke. Ikke i nærheten en gang.

              At reaksjonen er i overkant krass er det liten tvil om, men samtidig minner dette om supportere som setter seg selv og eget ego for klubben man sier man støtter. Hva er egentlig viktigst?
              Det viktigste for meg er Macho og Kim

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Ikke for å være kjip, men jeg støtter ikke denne aksjonen. Det er det flere grunner til:

                1. I dag er det kun én ting som virkelig betyr noe, og det er å redde plassen i Tippeligaen. Klubben er inne i en av de verste motgangsperiodene noensinne, spesielt om man ser på antall poeng/scoringer i de siste kampene. Siden 25. serierunde i 2008, har ikke spillere og trenere trengt vår støtte mer enn de gjør i dag.

                2. Folk flest, kanskje 90 % av de som står på Feltet, vil ikke forstå aksjonen. Det er veldig uklart for folk hvem som har gjort/ikke gjort hva, hvem som er utestengt osv. Selv jeg, som er ganske oppdatert på ting innad i supportermiljøet, er usikker på nøyaktig hva som har skjedd.

                3. Sist vi hadde stilleaksjon, mot Brann i 2. serierunde, var aksjonen temmelig upopulær. Spesielt upopulær ble den da Brann scoret både 1-0 og 2-0 uten at KFL/UFC støttet laget. I dag vil jeg si at utgangspunktet for matchen er akkurat som i tilsvarende kamp i 2003, og da lå vi under 3-0 etter et kvarter. Om det samme skjer i dag, blir det helt feil at vi skal sitte ned og holde kjeft. Og "folk flest" kommer uansett til å begynne å synge, uavhengig av hva forsanger og trommis gjør.

                Mitt forslag er:

                1. Fokusere på å redde plassen og snu den vonde trenden i dag.
                2. Bruke de neste 2 ukene på å få til en dialog med LSK-styret ang. utestengelsene.
                3. Dersom det ikke fører frem, kan man evt. vurdere en protest under Stabæk-matchen.

                Kommentar

                • *46*

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Mitt forslag er:

                  1. Fokusere på å redde plassen og snu den vonde trenden i dag.
                  2. Bruke de neste 2 ukene på å få til en dialog med LSK-styret ang. utestengelsene.
                  3. Dersom det ikke fører frem, kan man evt. vurdere en protest under Stabæk-matchen.
                  En debatt jeg overhode ikke har tenkt på å blande meg spesielt opp i, men hør på hva Lars sier. Først fokus på dagens kamp, så finne ut grunnlaget/besluttningsgrunnlaget/argumentene for utestengelsen - så kan man aksjonere hvis det ikke fører frem.

                  En aksjon nå uten en diskusjon i forkant, blir overilt og for lite opplyst. Den blir neppe like samstemt slik aksjonen mot mandagskampene var hvor alle forlot tribuna. Trekk pusten og tenk seg om er en god leveregel selv om det enkelte ganger er vanskelig å gjøre.

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Støttes ikke. Ikke i nærheten en gang.
                    Trist. Jeg har forståelse for at ting kommer brått på og at det er uenighet om riktigheten av å protestere.
                    Tror det ikke vil oppleves som støtte til laget om noen står og synger, uten forsanger, tromme og med mange som setter seg ned.
                    Etter 15 minutter dras det på maksimalt. Full støtte til laget!

                    At reaksjonen er i overkant krass er det liten tvil om, men samtidig minner dette om supportere som setter seg selv og eget ego for klubben man sier man støtter. Hva er egentlig viktigst?
                    Jeg har aldri følt at jeg har satt meg sjøl over klubben, men jeg har aktivt deltatt i aksjoner som jeg mener har vært nødvendige for å bevare supporternes interesser. Jeg har stått på Nadderud i protest mot ståplassforbund og jeg har aktivt boikotta kamper i protest mot mandagskamper. Forresten synes jeg at "i overkant krass" må kåres til tidenes understatement.

                    Det er helt håpløst at man skal straffe egne spillere etter å ha fått en straff for en forbrytelse man har begått med åpne øyne. Vi hadde den samme diskusjonen etter Nadderud i 07, og det blir like tullete å gå til aksjon nå. Faktum er at KFL brøt reglene på egen tribune, konsekvensene er overkant skarpe, men berettiger ikke en motaksjon.
                    Jeg synes ikke at 15 minutters stille protest mot vingeklippinga av Kanari-Fansen er å straffe spillerne, og vil egentlig bli overraska hvis de opplever det sånn også. KFL som organisasjon brøyt ikke noen regel, og jeg er totalt uenig i at utestengelsen av leder og styremedlem ikke berettiger en motaksjon.

                    Kall heller inn til et møte og løs det over bordet - spillerne trenger supporterne i ryggen, ikke en gjeng som sutrer fordi straffen for (det n'te) lovbruddet oppleves som urettferdig.
                    Informasjonen som har kommet fram hittil tyder på at avgjørelsen ble tatt fra klubbens side uten noe møte. At klubben fjerner to styremedlemmer i KFL i 15 måneder er et maktmisbruk og gjør det ikke lett for rest-styret å bare kalle inn til et møte og få en løsning. Jeg veit ikke hvor mange lovbrudd Morten og Kim får straff for. Sannsynligvis langt færre enn n'te. KFL var innblanda i planlagt blussing på cupfinalen i 2007.

                    Igjen, det virker som enkelte er mer opptatt av å hylle sin egen fortreffelighet som ihuga/ultras/engasjerte enn å støtte laget.
                    Jeg protesterer mot det jeg oppfatter som forsøk på organisasjonsknusing og mot en overreaksjon uten sidestykke fra klubbens side. Det virker også vilkårlig hvilke to som får skylda for å være bakmenn - siden ingen av de som faktisk blussa har fått noen reaksjoner.

                    At jeg ved å støtte et protestinitiativ blir beskyldt for å hylle egen fortreffelighet regner jeg med at jeg kan leve med, sjøl om jeg oppfatter merkelappen som urettferdig.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9382

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Ikke for å være kjip, men jeg støtter ikke denne aksjonen. Det er det flere grunner til:

                      1. I dag er det kun én ting som virkelig betyr noe, og det er å redde plassen i Tippeligaen. Klubben er inne i en av de verste motgangsperiodene noensinne, spesielt om man ser på antall poeng/scoringer i de siste kampene. Siden 25. serierunde i 2008, har ikke spillere og trenere trengt vår støtte mer enn de gjør i dag.
                      So? To av våre bærebjelker er kasta ut uten dialog. Reaksjon muss sein!

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      2. Folk flest, kanskje 90 % av de som står på Feltet, vil ikke forstå aksjonen. Det er veldig uklart for folk hvem som har gjort/ikke gjort hva, hvem som er utestengt osv. Selv jeg, som er ganske oppdatert på ting innad i supportermiljøet, er usikker på nøyaktig hva som har skjedd.
                      Hold deg på sitta og runk til Bergmann. Poenget kommer nok fram til den som er interessert i å vite det.

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      3. Sist vi hadde stilleaksjon, mot Brann i 2. serierunde, var aksjonen temmelig upopulær. Spesielt upopulær ble den da Brann scoret både 1-0 og 2-0 uten at KFL/UFC støttet laget. I dag vil jeg si at utgangspunktet for matchen er akkurat som i tilsvarende kamp i 2003, og da lå vi under 3-0 etter et kvarter. Om det samme skjer i dag, blir det helt feil at vi skal sitte ned og holde kjeft. Og "folk flest" kommer uansett til å begynne å synge, uavhengig av hva forsanger og trommis gjør.
                      Fotballen, LSK, vi supportere og TV er alle inne i et antiklimax. Alt går mot skitt og tomme tribuner. LSK sin innsats rundt denne saken står til stryk. Og noe bør gjøres nå. Ikke neste gang, forran 2500 på tribunen.

                      Du undervurderer dessuten forsanger og tromiss' betydning. Vi trenger hyrdere når vi er lam, og det blir NFF's ønskestemning uten dem.

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Mitt forslag er:

                      1. Fokusere på å redde plassen og snu den vonde trenden i dag.
                      2. Bruke de neste 2 ukene på å få til en dialog med LSK-styret ang. utestengelsene.
                      3. Dersom det ikke fører frem, kan man evt. vurdere en protest under Stabæk-matchen.
                      1: Skjer ikke. Vi taper.
                      2. Bør skje, med initiativ fra LSK.
                      3. Too late, mate.

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      En debatt jeg overhode ikke har tenkt på å blande meg spesielt opp i, men hør på hva Lars sier. Først fokus på dagens kamp, så finne ut grunnlaget/besluttningsgrunnlaget/argumentene for utestengelsen - så kan man aksjonere hvis det ikke fører frem.
                      Vi taper i dag. Da blir fokus på innsats på tribunen til neste kamp. Den taper vi. Da blir fokus på neste kamp. Den taper vi. Da blir fokus på neste kamp. Den taper vi. Så blir det nedrykkstelt og kampen, den taper vi. Fokus kommer i Adecco?

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      En aksjon nå uten en diskusjon i forkant, blir overilt og for lite opplyst. Den blir neppe like samstemt slik aksjonen mot mandagskampene var hvor alle forlot tribuna. Trekk pusten og tenk seg om er en god leveregel selv om det enkelte ganger er vanskelig å gjøre.
                      Du bør si det samme til LSK. Reaksjonen den bestemmende makt har tredd ned over våre to disipler er overilt og uten sans og samling.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Du bør si det samme til LSK. Reaksjonen den bestemmende makt har tredd ned over våre to disipler er overilt og uten sans og samling.
                        Står det noe sted at jeg kun sikter til en part?

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          #13
                          såpass splittet folk er her inne for å aksjonere IDAG så bør det heller ikke gjøres. Det kommer flere kamper vi kan ta av. Nå har vi 5tap på rad og uten å score ett eneste mål - det er nå vi må støtte klubben og gutta 110%. Aksjonen kan vi ta neste kamp.
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • Kristiansen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 1332

                            #14
                            Støtter aksjonene fullt ut.

                            Frihet for fans!

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              #15
                              Kjære medfugler!

                              Som en av de to utestengte, vil jeg på vegne av oss begge takke på det aller hjerteligste for alle støtte- og sympatierklæringer. Det varmer noe vanvittig i disse mørke tider!

                              Når det er sagt, har klubben i dag tatt kontakt med oss og lansert en alternativ løsning på denne floka som har oppstått. Dette forslaget var i våre øyne godt nok til at vi har akseptert det. Lang historie kort; vi sees på tribunen i mars!

                              Følgelig ønsker jeg å presisere: Ettersom vi nå har fått endret straffen til noe vi kan leve med, ønsker vi ingen annen aksjonsform i kveldens kamp enn full støtte til spillerne på banen. Igjen, vi setter umåtelig pris på all støtten, men nå som vi har kommet til enighet, ser vi helst at den fandenivoldske støtten nå kanaliseres mot spillerne våre.

                              Knus trøndera!

                              Kommentar

                              • Grim19
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2008
                                • 106

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av KFL109
                                Trist. Jeg har forståelse for at ting kommer brått på og at det er uenighet om riktigheten av å protestere.
                                Tror det ikke vil oppleves som støtte til laget om noen står og synger, uten forsanger, tromme og med mange som setter seg ned.
                                Etter 15 minutter dras det på maksimalt. Full støtte til laget!

                                Jeg har aldri følt at jeg har satt meg sjøl over klubben, men jeg har aktivt deltatt i aksjoner som jeg mener har vært nødvendige for å bevare supporternes interesser. Jeg har stått på Nadderud i protest mot ståplassforbund og jeg har aktivt boikotta kamper i protest mot mandagskamper. Forresten synes jeg at "i overkant krass" må kåres til tidenes understatement.

                                Jeg må si meg helt 100% enig med Vidar i dette.

                                og at to av KFL styremedlemmer blir utestengt på den måten er definitivt ikke bra og jeg vill gjøre mitt beste for å støtte både Gutta på banen og KFL !
                                Christina Victoria Grimsmo
                                <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                                Kommentar

                                • rulfi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 982

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Skinke
                                  såpass splittet folk er her inne for å aksjonere IDAG så bør det heller ikke gjøres. Det kommer flere kamper vi kan ta av. Nå har vi 5tap på rad og uten å score ett eneste mål - det er nå vi må støtte klubben og gutta 110%. Aksjonen kan vi ta neste kamp.
                                  Hva hvis vi taper i dag uten å score mål? Blir fokus da neste kamp at vi skal støtte klubben og spillerne, eller en aksjon?
                                  Utsetter vi en aksjon blir det fort at den blir utsatt gang på gang til vi vinner en kamp igjen, og da blir det ingen aksjon. Da blir det for sent.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9382

                                    #18
                                    Smart og bra av LSK å endre utmålingen

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Kanskje greit å gå i dialog først fremfor å hyle og skrike om aksjon neste gang....
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • haavarl
                                        Rbk-Supporter
                                        Bøffelpromp
                                        • Apr 2004
                                        • 15

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Send mail til styret i Kjernen med info om vår aksjon og bakgrunnen for det. Er sikker på at de stiller opp på solidaritetsgrunnlag...
                                        Som Kjernen/TT-medlem kunne det ikke falle meg inn å støtte KFL i denne saken. Hvis KFL aksepterer å ha et ansvar for alt som skjer på tribunene får dette være KFLs problem. Kjernen er ikke ansvarlige for hva supporterne gjør til enhver tid. Om noen av RBK-supporterne blusser, for eksempel, er det en privatsak mellom blusser og ordensmakt, pluss mellom klubb og forbund; Kjernen aksepterer ikke å bli stilt til ansvar for det.

                                        Det virker som om KFL på sin (deres) side aksepterer å ha ansvar for alt som gjøres av alle supportere på deres tribune, hjemme og borte. Da har dere laget et problem for dere selv. Det kan jeg på ingen måte sympatisere med.
                                        Trofast svart & hvit

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎