Stadiontråden (generelt om bygging av stadioner fra supportersynspunkt)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

    #61
    Nå kommer det seg på Marienlyst!

    I have this condition.

    Kommentar

    • Dinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 884

      #62
      hvilken tribune er det?
      twitter @amundsakis
      ΘΥΡΑ 13

      Kommentar

      • Funchaloe
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2011
        • 511

        #63
        Opprinnelig skrevet av Dinho
        hvilken tribune er det?
        Klokkesvingen, bortetribunen.
        Custodes
        Contra o futebol moderno!

        Kommentar

        • Dinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 884

          #64
          holy crap.. Men de forferdelige stolpene der.. Slik bygde man på 70-tallet ikke i 2015..
          twitter @amundsakis
          ΘΥΡΑ 13

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            #65
            Opprinnelig skrevet av Dinho
            holy crap.. Men de forferdelige stolpene der.. Slik bygde man på 70-tallet ikke i 2015..
            Ble visst for dyrt å bygge uten søyler sier dem. Ryktes uansett at denne nye tribunen blir en fanilietribune, og at bortefansen blir plassert på langsiden, der vi sto i 2009. Men det er vel ikke 100% avklart.
            ..................

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #66
              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              bortefansen blir plassert på langsiden, der vi sto i 2009.
              Det funka jo rimelig greit den gang....
              Knurr...

              Kommentar

              • Fredenburg91
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2013
                • 377

                #67
                Jeg skal være den første til å innrømme at Qatar Stadium (dog helst under navne Nuevo La Rosaleda) er en våt drøm for meg og mange malaguistas. Da Sjeik Al Thani tok over Málaga i 2010 gikk han langt i å love ny stadion på 65.000 seter og et eget akademi.
                DIARIO SUR-Juanblanquiazu La maquinaria del Málaga está en marcha. El vicepresidente del Málaga, Abdullah Ghubn, confirmó que la nueva Ci...


                Det er urealistisk å bygge en stadion på 65.000 seter i Málaga enn så lenge, selv om tegningene ser ordentlig gode ut. Men nå får en ihvertfall eget akademi med byggestart i vår. Sjeiken gjør i det minste -noe- riktig.
                ---------------------------------------------------------------------
                Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                ---------------------------------------------------------------------

                Kommentar

                • Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

                  #68
                  Jeg har sett Malaga - Sevilla på la rosaleda og syns den er intim og sjarmerende. Flott stadion, men det syns at den er gammel. Stor mangel på VIP seter osv som har blitt så viktig for klubber mtp salg til bedrifter og rikinger.

                  hvis dere ønsker å følge stadionutvikling i utlandet er dette den beste siden http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=263
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

                  Kommentar

                  • Fredenburg91
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2013
                    • 377

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Dinho
                    Jeg har sett Malaga - Sevilla på la rosaleda og syns den er intim og sjarmerende. Flott stadion, men det syns at den er gammel. Stor mangel på VIP seter osv som har blitt så viktig for klubber mtp salg til bedrifter og rikinger.
                    Liker La Rosaleda godt, det er alltid en god atmosfære der, og etter at de flytta den ene supportergrupperinga (Malaka Hinchas) ned på den ene kortsiden, har det blitt enda bedre. Nå har man en supportergruppering på hver kortside, og når de synger frem og tilbake er det få som kan slå på tribunen i Spania. Men La Rosaleda er en gammel stadion, ja, selv om den har gjennomgått store endringer. Har vært på VIP'en der en gang, og jeg skjønner hva du mener med mangel på VIP-seter. Det er ikke mulig å bygge ut La Rosaleda mer, det er det ikke plass til. Men en ny 65.000-seter er urealistisk.
                    ---------------------------------------------------------------------
                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                    ---------------------------------------------------------------------

                    Kommentar

                    • Dinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 884

                      #70
                      Nei det er ikke muligheter for utbygging på den tomten La Rosaleda ligger på dessverre. Det stemmer, de har en fin flyt der på stadion med to grupper i hver sin ende. Jeg var i den ene svingen under kampen mot Sevilla. I tillegg til disse to gruppene var det også mange i fra Sevilla som tok turen (uvanlig i spania) da det var "andalucia derby". Så det var en veldig positiv opplevelse. Espanyol er også en klubb som har mer eller mindre det samme oppsette med en supportergruppe i hver ende av stadion. Jeg gikk på ganske mange kamper når jeg bodde der i fjor. Kan anbefale det for de som skal på ferie til Barcelona i fremtiden. Bedre stemning der enn på Camp Nou. Liten avsporing her. Men uansett, La Rosaleda er flott. Tror ikke de kommer til å spille noe annet sted de neste 10 årene. Noe annet vil overraske meg stort.
                      Last edited by Dinho; 07.01.2015, 15:59.
                      twitter @amundsakis
                      ΘΥΡΑ 13

                      Kommentar

                      • Fredenburg91
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2013
                        • 377

                        #71
                        Andalucía-derby vel? Det er sjeldent mange bortesupportere i Spania, men i Andalucía er det som regel en del på kamper som Granada-Málaga, og Sevilla-lagene. Córdoba prisa seg helt ut med latterlige priser for bortesupportere.
                        Tviler ikke på at det er bedre stemning på Espanyol-kamp enn på Camp Nou. Hadde tenkt meg til Bilbao for å se en bortekamp der nå i januar, men Norwegian flyr ikke dit på vintern, så da ble det ikke noe av. Bilbao-fansen er sannsynligvis de beste i Spania. Málaga blir nok på La Rosaleda, akkurat som LSK blir på Åråsen, men det er alltid lov å drømme store drømmer :P

                        Ferdig med å spore av nå!
                        ---------------------------------------------------------------------
                        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                        ---------------------------------------------------------------------

                        Kommentar

                        • Dinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 884

                          #72
                          ja Andalucia selvfølgelig! flau bom

                          Noen som har hørt noe mer om Stabæks nye stadion planer?
                          twitter @amundsakis
                          ΘΥΡΑ 13

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2527

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Dinho
                            Noen som har hørt noe mer om Stabæks nye stadion planer?
                            Er snakk om en gigantisk hall med næringsarealer og skyvbart tak. Kalles vist "the blue dream".

                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Er snakk om en gigantisk hall med næringsarealer og skyvbart tak. Kalles vist "the blue dream".


                              Blått kunstgress og Champions League innen 5 år også eller?
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎