Tribune for rullestolbrukere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Tribune for rullestolbrukere...

    Hva med og lage en tribune nederst på felt c for Rullestolbrukere,tenkte da på den første raden...Tenk for en opplevelse for feks http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wtfQWE.ips er dette en god ide??
  • Mynten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 484

    #2
    Det er en veldig god ide å legge til rette for at også rullestolbrukere kan se fotballkamp på lik linje med andre. Nå vet jeg ikke hvilke muligheter disse har i dag, men at det bør være tilgjengelig noen plasser også for disse er selvsagt. Universell utforming er i dag et viktig begrep som alle må ta hensyn til, også LSK.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      Opprinnelig skrevet av Mynten
      Det er en veldig god ide å legge til rette for at også rullestolbrukere kan se fotballkamp på lik linje med andre. Nå vet jeg ikke hvilke muligheter disse har i dag, men at det bør være tilgjengelig noen plasser også for disse er selvsagt. Universell utforming er i dag et viktig begrep som alle må ta hensyn til, også LSK.
      Pleier vel å stå noen rullestoler ved utgangen nærmest bortesupporterne.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #4
        Tenkte at dem kunne få litt kfl følelse jeg da så slipper dem og sitte nærmest bortesupporterne..

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Har det ikke av og til sitti rullestolbrukere under/ved storskjermen? mener å ha sett det.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #6
            Har det skjedd noe siden dette? Man trenger da plasser til både borte- og hjemmesupportere.

            - Spesielt Åråsen er ille, sier Roald Lund Fleiner i Norges Handikapforbund.
            Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1467

              #7
              Har ikke prøvd Åråsen i min rullestol-tid - men bl.a. Ullevål og Brann Stadion. De har begge bra opplegg.. men et par tips på veien:
              Det må være plass også til ledsager.
              Ullevål stadion: Hvis flere rullestoler så måtte alle kjøre ut av rekken hvis den innerste skulle ut.
              Brann stadion: Plassert bakerst som en \"ekstra rad\", slik at hver gang Brann angrep LSK, og tribunen reiste seg - så så jeg bare den andre banehalvdelen.

              Kommentar

              • gutt94
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2007
                • 3271

                #8
                Det er en liten rampe løsning nede i enden av strømmen storsenter tribunen, bort mot legea(borte tribunen)

                Det er vell plass til 1-2 stk rulelstoller med ledsagere på vanlig stol raden over.
                Og er vell også riktig at det flere ganger har stått rullestoler nede på asfalten forran KFL triubnen/storskjermen.

                Selv tenkter jeg kanske det å få laget en rampe opp til Kanari-Feltet vill være porblematisk. Det er relativt høyt opp, og det kan jo ikke være så altfor bratt helling i en slik rampe. Denne rampen vil jo da da ekstremt stor plas, og er jo ikke så stor plass forran tribuenen der at det gjør noe akkurat.

                Anser heller mer at Felt A er mer passende og så lage til noe som går utenfor der er mer passende. Da kan man lage en "oppkjøring" over doene eller lignende.
                KnutHSolberg

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  #9
                  For en 10-15 år siden var det en rampe ved klokken. Denne ble bortre når vi bygget nytt. Hvorfor aner jeg ikke, men det burde være en smal sak å bygge en slik igjen.

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #10
                    LSK har rullestolplass på Strømmen Storsenter tribunen nærmest Legea tribunen. Der kan man også ha med ledsager.

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      LSK har rullestolplass på Strømmen Storsenter tribunen nærmest Legea tribunen. Der kan man også ha med ledsager.
                      Du mener Lillestrøm Torv- tribunen??

                      Rullestolrampen er så langt unna kanarifeltet som det er mulig å komme, altså? Man bør ha beina i behold hvis man skal være kanarifan.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎