LSK - Sogndal, 20 mai kl. 18:00 på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Stemningstråd LSK - Sogndal, 20 mai kl. 18:00 på Åråsen

    Ny kamp, nye muligheter, også stemningsmessig.

    Bortekampen mot Viking var en en høydare etter rapporteren fra spillere, andre på stadion og sågar via televisionen. Da er det bare å finne frem pasienten i seg sjøl og kline til på Åråsen også. Selv om vi "bare" møter Sogndal.
    Vi må prestere på et høyt nivå hver jævla kamp, ikke bare synge når vi vinner
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • tonkro
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 336

    #2
    Likte når Ultras satt på RB jeg, da ble det liv der og. Nå er det jo helt dødt... Meen, skjønner jo at det blir mer liv på feltet når alle står samlet. Uansett er det moro å se på dere, alltid noe som skjer. En stund siden jeg har sett den "sangen" hvor dere kaster ting i lufta etc. da... DEN skaper stemning den

    Lykke til til oss alle idag Sees på Åråsen!

    Kommentar

    • MartinRE
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2008
      • 738

      #3
      Opprinnelig skrevet av tonkro
      En stund siden jeg har sett den "sangen" hvor dere kaster ting i lufta etc. da... DEN skaper stemning den
      Det er fordi det er en gladsang som man bruker når man vinner, eller hvertfall har en god ledelse. Det er en stund siden vi har hatt det. DEILIG MED SEIER!!!!!!
      "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

      Kommentar

      • nyvalth
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2007
        • 43

        #4
        Jeg tillater meg å komme med litt konstruktiv tilbakemelding til forsangere og tromma. Tar det her siden det skjedde noen ganger i går.

        Det hender at fugla kommer til sjanser eller viser innsats, og blant annet klappinga tar seg opp så vi får skikkelig trøkk. Det hadde da vært fint om dere kan være mer fleksible på når dere går tilbake til klapp på annenhver takt (selv om "sangen er sånn"). Jeg mener; når det endelig trøkker skikkelig og alle klapper som faen, så demper det taktskiftet stemninga betydelig.

        Håper det ga mening.

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          #5
          Felt B har blitt en feriekoloni. Kampen var dårlig ja, men med unntak av "klumpen" er det helt dødt!!!
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Opprinnelig skrevet av nyvalth
            Jeg tillater meg å komme med litt konstruktiv tilbakemelding til forsangere og tromma. Tar det her siden det skjedde noen ganger i går.

            Det hender at fugla kommer til sjanser eller viser innsats, og blant annet klappinga tar seg opp så vi får skikkelig trøkk. Det hadde da vært fint om dere kan være mer fleksible på når dere går tilbake til klapp på annenhver takt (selv om "sangen er sånn"). Jeg mener; når det endelig trøkker skikkelig og alle klapper som faen, så demper det taktskiftet stemninga betydelig.

            Håper det ga mening.

            Her er vi veldig enige, i går var det flere ganger hvor vi skulle holde trøkket oppe, men hvor vi er så programmert at vi går tilbake til annenhver takt. Jeg tar ingen selvkritikk, men legger all skyld på trommisen....
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • FUGlinho
              KFL styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2454

              #7
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Her er vi veldig enige, i går var det flere ganger hvor vi skulle holde trøkket oppe, men hvor vi er så programmert at vi går tilbake til annenhver takt. Jeg tar ingen selvkritikk, men legger all skyld på trommisen....
              Her har man vært veldig flinke før... så bør være lite stress å justere dette. Men Stian/Jørn trenger hjelp, da de ser minimalt av kampen...
              Kim
              Styremedlem KFL

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Espen Nystuen til lsk.no:
                - Hvordan var det å juble med fansen?
                - Det var deilig det. Kanari-Fansen er fantastiske, og var fantastiske kampen gjennom. Det gir det lille ekstra sånn at vi vant i dag.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Simeone
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 761

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av general
                  Felt B har blitt en feriekoloni. Kampen var dårlig ja, men med unntak av "klumpen" er det helt dødt!!!
                  Jeg synes den generelle mentaliteten er nedagående. Vi kan gjerne skylde på motgang og andre ting, men det har vi opplevd før og prestert mye bedre.

                  1. Det er jævla lite folk på feltet. Hvor mange var det på søndag? 7-800? Jeg sto litt bak på Felt A og det var svært glissent på de 4-5 bakerste radene bortover og helt til gjerdet.

                  2. Færre og færre bidrar. Jeg har tatt meg selv i å se på aktiviteten mellom UFC og klumpen når det har vært prestert sove fotball på banen. Det er som andre sier, så og si ingen som står midt på feltet synger. Helt horribelt og se på.

                  3. Siste kamp var det flere som satt bak og litt over midt på bak. Hva faan skjer?

                  Dette er ikke en enkeltkamp men en kurve som har pekt nedover i lengre tid. Det startet bra mot trøndera i år, men det som blir prestert på Åråsen er til tider ku-møkk.
                  Jeg vil bemerke at dette ikke er tilfelle på bortebane da det som regel presteres jevnt godt.
                  Vi kan bare glemme å kalle oss Norges beste hjemmesupportere. Er såvidt vi er inne på topp 3, rangerer både søpla og godset som bedre enn oss på hjemmebane p.d.d.

                  At Espen Nystuen synes vi er fantastiske er hyggelig det. Men du kan ikke bruke han som parameter da du ikke akkurat blir bortskjemt på supporterkultur når du spiller for Sandefjord i x antall år.

                  Noe må gjøres.
                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                  para gritarle a la FIFA:
                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4376

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                    Her har man vært veldig flinke før... så bør være lite stress å justere dette. Men Stian/Jørn trenger hjelp, da de ser minimalt av kampen...
                    Ser de minimalt av kampen?

                    Isåfall er det jo ikke helt bra. Har noen kamper som vikar-trommis for en del år siden og da stilte jeg meg alltid sånn at jeg så mesteparten av matchen. Det er jo helt vesentlig hvis man skal treffe med riktigte sanger/takt i forhold til spillets gang. Litt utfordring er det jo til tider, men egen klack trenger man ikke stå å se på
                    ..................

                    Kommentar

                    • Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

                      #11
                      Tommel opp Simen, bra skrevet! Vi har sett trenden i lengre tid og vi har prøvd å gjøre forskjellige ting for å snu trenden men funker heller dårlig. Hvordan skal vi få 2005-2007 mentaliteten tilbake på feltet?

                      på bortebane er vi jo 9 av 10ganger helt konge, mens på åråsen ser det ut som folk er på ferie og står å ser på kamp, hvor er mentaliteten til folk?

                      Det var bra mot Enga, det var bra mot Trøndra etter det så har det vært dødt, godset var krise mens sist kamp var det noe bedre men langt ifra der vi bør og skal være. Det er ikke forsangeren det er noe problem med, felt a er det bra, klumpen gjør det bra, rundt forsangeren på felt c er det bra men resten av feltet er dødt. Det visuelle mot Sogndal var faktisk ganske bra kanskje årsbeste, det må vi ta med videre.

                      Vi har planer om å gjøre relativt store forandringer på feltet mot Fredrikstad hjemme(mulig tidligere), folk skal flyttes, forsangere skal flyttes, felt c pasienter skal flyttes +++ mer info om dette kommer når alle planer er klare. Jeg håper virkelig at dette skal gjøre at vi får "bortekamp" mentaliteten på feltet igjen. Vi som driver med organiseringa av feltet osv tenker på dette dag og natt så at grep blir tatt er helt naturlig, for den retningen feltet tar nå er ikke bra nok!

                      Få folk på kamp? Det får gutta på banen ta sitt ansvar for. Men på feltet er det langt ifra så mange som vi ønsker.
                      Last edited by Skinke; 22.05.2012, 01:00.
                      Daukjøtt Felt C

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #12
                        Noen kjappe tanker:

                        Rønnern må helt ned til gjerdet og nærmere felt-a
                        Felt C delen bør være litt mer glemt i en periode
                        De 3-4 øverste radene på hele feltet bør være sperra
                        Få alle inn i en klump i midten og fokuser på felt B
                        Hele første rade på felt b bør være flaggrekke hele kampen

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          #13
                          Felt b er selvsagt det viktigste så er felt c og på felt a står så og si bare uf"c"(a) og svært få andre, tror ikke vi skal røre forsanger stolen på felt b men felt c stolen skal komme langt nærmere felt b.

                          Stenge av de øverste radene? Ja, hvorfor ikke?
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2504

                            #14
                            Hva med å flytte Ultras Felt C til ... trommevirvel ... felt C?

                            Jeg har holdt plassen varm for dem, og flytter meg gjerne for å få til et mer samlet Kanarifelt.

                            Da ville jeg i tilfelle flytte meg oppover på felt B eller C. På meg virker det riktigere å få to høye syngefelt enn å stenge de øverste radene. De som ikke vil være så aktive kan stå på felt A og den døde delen av felt B.

                            Eller blir det for mye klaging fra sittedelen av felt C hvis UFC med flaggene kommer ved siden av dem?

                            Ombestemte meg etter oppførselen etter kampene på Nadderud og Fosshaugane.
                            Kjefting på egne spillere og hetsing av egen trener trenger ikke komme nærmere midten av tribunen.
                            Last edited by ulfpulf; 08.10.2012, 09:11. Begrunnelse: Uenig i oppførselen mot eget lag etter tap.

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #15
                              Svaret på denne diskusjonen er enkel, trur jeg. Får vi resultater på banen så kommer det fler folk og de som allerede er på feltet vil bli enda mer gira.

                              Toppene stemningsmessig på åråsen i år var mot rbk og vif, i disse kampene spilte fugla GOD fotball. Dette gjør at alle blir ekstra gira og gir det lille ekstra ved hver corner.

                              05-07 så vant fugla kamper og kjempa i cupen, og vant cupen. Trur ikke vi trenger å stenge av rader og mikse og trikse, gi laget litt tid så kommer folka og stemningen snart tilbake.

                              Kommentar

                              • rælingen kanaris
                                Kaptein Reketråler
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 1445

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                Hva med å flytte Ultras Felt C til ... trommevirvel ... felt C?

                                Jeg har holdt plassen varm for dem, og flytter meg gjerne for å få til et mer samlet Kanarifelt.

                                Da ville jeg i tilfelle flytte meg oppover på felt B eller C. På meg virker det riktigere å få to høye syngefelt enn å stenge de øverste radene. De som ikke vil være så aktive kan stå på felt A og den døde delen av felt B.

                                Eller blir det for mye klaging fra sittedelen av felt C hvis UFC med flaggene kommer ved siden av dem?
                                Enig i mye. Hva med å, i tillegg til å flytte Ufc til felt C, flytte Mykle og Dansken til omtrent der hvor Per-Arne(?) og senere kongen og Berge sto? Da får vi en mer helhetlig og samla gruppe, også kan vi heller drite i felt a en periode. Selv i den beste tiden vår var det ofte ganske dødt ytterst på felt a. Ble bra stemning alikevel.
                                Custodes
                                I med og motgang

                                Kommentar

                                • FUGlinho
                                  KFL styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2454

                                  #17
                                  I første omgang gjør vi som skinke skrev, og ser hvordan det funker
                                  Kim
                                  Styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

                                    #18
                                    Å flytte folk på c nærmere Rønnern blir ikke så lett, siden det ikke er lov å stå i trappene. Da er det bedre å flytte felt c gjengen til området mellom ufc og klumpen. La de som vil sitte og drikke kaffe slå seg ned på c, så kan vi aktive benytte oss av den delen som har "rassikring Da blir psykopatene det manglende leddet mellom ufc og klumpen. Den såkalte "missing link"
                                    ***Større baller enn vett***

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎