Stemningstråd LSK-FFK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    Stemningstråd LSK-FFK

    Fant ikke noe tråd på denne.

    Syntes stemningen var dirrekte dårlig mot FFK.

    Ønsker en debatt rundt sangvalg og bruk av tromma.

    Evighetssanger dreper stemningen. Ja til mer spontane sanger i hendelsesforløp under kamp. Skal man få med flere på sangene må disse evighetssangene sluttes mye før. Kan like gjerne sette på en kassett ( ref noen som så siste kamp på tv )

    Borte mot FFK kunne det hvert mye bedre uten å kjøre evighetssanger til det kjedsommelige.
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    #2
    Enig i en del. Mange sanger går altfor lenge uten noe trøkk i det hele tatt. Synes forsanger på felt b må bli mye strengere på hva som er "akseptabelt" nivå. Det er lov å rett og slett stoppe opp og spørre "hva faen det her er for noe", hvis trøkket er labert. Tommy gjorde det ofte, og folk våkna litt. Tony er bra på det. Synes også den greia med "flytende overgang" av sanger er helt latterlig. Folk må få en liten pustepause. For å være litt kjip og litt vel kritisk, så synes jeg det hele styres av folk med altfor lite peiling på hva de holder på med. Stemningen på Åråsen har aldri vært dårligere, hvertfall ikke i nyere tid. Og det virker ikke som at man innser eller skjønner det selv. Man bruker heller unnskyldninger som at det er liten hjelp å få på banen, og at "alle" sliter med tilskuertall osv. Det hjelper ikke! Hvor er tiltakene?
    ..................

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #3
      For å komme med forslag. Hvis jeg skulle bestemt ville første tiltak vært;

      UFC inn i midten. Sånn at man bygger stemningen fra midten og ut/opp. Forsangerstolen og tromma flyttes helt nederst. Tony som forsanger. Hele nederste raden med konstant flagging. Kort sagt, mye av det samme som på bortebane, der stemningen alt i alt har vært veldig bra i flere sesonger på rad. Mer fokus på sanger som trøkker. Heller synge færre sanger flere ganger. Pluss at man blir flinkere på å følge med på det som skjer på banen. Spontane reaksjoner. Og litt mer trøkk mot dommer og motstander. Det påvirker!
      ..................

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1251

        #4
        Enig i mye av det du skriver. Bortsett fra det med ufc i midt.

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          #5
          Er også enig i en hel del, men spørsmålet er vel bare om den interne oppryddinga i UFC burde gjøres ferdig før noe i den duren blir aktuelt. Tony som forsanger hadde vært bra, men for å få til det må gutteklubben (styret, klumpen, forsanger) bort, noe som kan minne om den politiske opposisjonens oppgave med å rydde AP-folk ut av alle statlige etater. Eliten gir ikke fra seg makta frivillig, den må gjenerobres med makt... Viva la revolucion!
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #6
            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
            Er også enig i en hel del, men spørsmålet er vel bare om den interne oppryddinga i UFC burde gjøres ferdig før noe i den duren blir aktuelt. Tony som forsanger hadde vært bra, men for å få til det må gutteklubben (styret, klumpen, forsanger) bort, noe som kan minne om den politiske opposisjonens oppgave med å rydde AP-folk ut av alle statlige etater. Eliten gir ikke fra seg makta frivillig, den må gjenerobres med makt... Viva la revolucion!

            Har du fått i deg noe du ikke har tålt, Holter???
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #7
              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Har du fått i deg noe du ikke har tålt, Holter???
              For the rekord: Du er en flink forsanger, Tony.
              Last edited by Stray Cat; 04.09.2012, 08:57. Begrunnelse: Blir ikke kvitt autokorrigeringa...
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                #8
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Har du fått i deg noe du ikke har tålt, Holter???
                Med unntak av det med Tony som forsanger, var innlegget et forsøk på ironi Synes gjengen i midten er knall jeg
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • joacim
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2009
                  • 559

                  #9
                  Det hendler vel kanskje litt mer om at de som står på feltet må gå i seg selv. Men bør være stolt av å stå på feltet. KFL Feltet er en ståtribune hvor folk skal synge og støtte laget UANSETT! Ufc inn i midten tror jeg er en dårlig ide, og ikke mindst fordi det blir kanskje litt " dumt " at ikke-kfl medlemmer skal stå som sentrum på KFL tribunen?

                  om det er Ronnie eller Tony eller noen andre er et fett. Folk må gå i seg selv. vise "yrkesstolthet". Vi har muligheten for å bli norge, og kanskje Skandinavia med noen unntak.

                  Øvre felt b, Felt c og sikker mange andre. Hva er det som gjør at man kan gå på feltet, stå med hendene i kors eller i lomma, når dere ser at resten av feltet står med henda oppe og synger som faen. hva er det som skal til for at dere skal være med?

                  nå er det faen meg på tide å reise kjærringa!

                  Joacim
                  Styremedlem 2016

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9372

                    #10
                    Enig med _Jonern i at UFC bør inn i midten, men det bør joacim og resten av de aktive på felt c og, så vi får én slagkraftig gjeng.

                    Hva er liksom vitsen med tre felt? Hvertfall nå, når det knapt er folk på Feltet...

                    Men med forslaget om ett felt, bør det også følge med et forslag om to forsangere (som på away); Ronnie og Tony, så alle får sitt

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #11
                      Personlig skulle jeg ønske at vi gjorde på bortebane som på hjemmebane. Alle aktive i midten, forsangerene nede med tromma og masse flagg og sprell rundt. Sånn det var mot ffk nå, med 300 stk og 3 "klumper" er til å grine av. Hva har skjedd i Lillestrøm miljøet på Åråsen?

                      Men tviler på at det hadde funka å hatt alle på midten nå fordi man har forskjellige meninger om hvordan ting skal være osv. og jeg tviler på at KFL ville latt UFC gått inn i midten og tatt mer kontroll på hjemmebane. Bortebane er alt helt knall. Sist i Drammen: Perfekt! Hadde vi hatt tak over oss hatt Godsetunionen blitt pissa på til de grader.

                      Håper vi atter en gang får Lillestrøm miljøet opp på det nivået det skal være på hjemmebane. Men hva som skal til vet jeg ikke. Og jeg orker ikke å høre på unnskyldninger om at "vi vinner ingenting" for det er ikke der problemet ligger

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1251

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Sist i Drammen: Perfekt! Hadde vi hatt tak over oss hatt Godsetunionen blitt pissa på til de grader.

                        Dette er et godt eksempel på at man ikke har forståelse for det som kommer ut.
                        Satt midt på langsiden i drammen. Store deler av kampen gikk tromma og evighetssanger. Blir kjedelig og monotont. Høres ut som støy.... Beklager men det er slik min kopmpis og meg selv oppfattet stemningen i Drammen. Og når man da ikke har tak og er klar over dette bude man valgt sangskifte oftere og sanger med mer trøkk. Dere som står inne i klumpene, se litt rundt dere også. Er ikke feltet med, bytt sang eller ta en pause. I drammen som lyden ikke kommer frem er sangvalg ekstremt viktig.

                        Det samme var jo etter min menig problemet borte mot FFK. STEMNINGEN VAR BRA TIL TIDER MEN BURDE HVERT ENNÅ BEDRE. Det er Capoen / ene som skal få med flest mulig og da kan dere ikke la disse evighetssangene gå i ett. Som en annen skrev. Det er lov å ta pauser i mellom.

                        Se på kampbildet. Mot FFK hjemme ligger vi under og det er 10 min igjen. Hvem faan gidder å synge evighetssanger da.
                        Mindre evighetssanger og redusert bruk av tromme.

                        Ta gjerne frem noen gamle sanger / sangrop med trøkk.

                        Jeg forventer ikke at alle nødvendigvis er enig med meg, men ønsker debatt rundt dette temaet.

                        Kommentar

                        • joacim
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2009
                          • 559

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                          Dette er et godt eksempel på at man ikke har forståelse for det som kommer ut.
                          Satt midt på langsiden i drammen. Store deler av kampen gikk tromma og evighetssanger. Blir kjedelig og monotont. Høres ut som støy.... Beklager men det er slik min kopmpis og meg selv oppfattet stemningen i Drammen. Og når man da ikke har tak og er klar over dette bude man valgt sangskifte oftere og sanger med mer trøkk. Dere som står inne i klumpene, se litt rundt dere også. Er ikke feltet med, bytt sang eller ta en pause. I drammen som lyden ikke kommer frem er sangvalg ekstremt viktig.

                          Det samme var jo etter min menig problemet borte mot FFK. STEMNINGEN VAR BRA TIL TIDER MEN BURDE HVERT ENNÅ BEDRE. Det er Capoen / ene som skal få med flest mulig og da kan dere ikke la disse evighetssangene gå i ett. Som en annen skrev. Det er lov å ta pauser i mellom.

                          Se på kampbildet. Mot FFK hjemme ligger vi under og det er 10 min igjen. Hvem faan gidder å synge evighetssanger da.
                          Mindre evighetssanger og redusert bruk av tromme.

                          Ta gjerne frem noen gamle sanger / sangrop med trøkk.

                          Jeg forventer ikke at alle nødvendigvis er enig med meg, men ønsker debatt rundt dette temaet.
                          Debatt rundt temaet er bra, for det trengs.

                          har du da noen forslag til gamle sanger, som vi kan synge.

                          jeg er 100% sikker på at alle er åpne for forslag.
                          Styremedlem 2016

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #14
                            Glasgow: Når folk fra Godset sier at vi vant på tribunen vil jeg ikke si at jeg er på bærtur. På bortebane samles stortsett alle på et felt av både sitte og syngende. Sier seg selv at en del ikke er med på alt.


                            Men ja, variasjon er viktig. Både med evighetssanger og enkle sanger

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Tony
                              Glasgow: Når folk fra Godset sier at vi vant på tribunen vil jeg ikke si at jeg er på bærtur. På bortebane samles stortsett alle på et felt av både sitte og syngende. Sier seg selv at en del ikke er med på alt.


                              Men ja, variasjon er viktig. Både med evighetssanger og enkle sanger
                              Det er bra at noen mener det. Jeg er ikke enig. Jeg mener Godsetunionen var dårlig også.
                              Noe evighetssanger funker, andre gjør det ikke.
                              Og hvorfor ikke stanse disse før det er bare 50 stykker rundt forsanger som er med.

                              Jeg ønsker flere opp med henda sanger / klappe sanger og rop sanger. Mindre evighetssanger der mange ikke gidder å synge ( passer for lag med 10-20 tusen supporter ) men med oss blir det monotont og platt.
                              Enkle sanger med trøkk. Og mere fokus på det som skjer i kamp. ( dommere / motstandere osv )

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9372

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av glasgow
                                Jeg ønsker flere opp med henda sanger / klappe sanger og rop sanger. Mindre evighetssanger der mange ikke gidder å synge ( passer for lag med 10-20 tusen supporter ) men med oss blir det monotont og platt.
                                Enkle sanger med trøkk. Og mere fokus på det som skjer i kamp. ( dommere / motstandere osv )
                                Mot FFK kjørte vi 'Linjemann er rævva' og 'Lillestrøm våkn opp'. Kunne sikkert kjørt 'Porselen' og, men man så jo at skadene var reelle, så da vakke det så særlig vits, og 'Blø for drakta' var det vel ingen som tenkte på...

                                Problemet sånn jeg ser det, er at vi har for få sånne 'fokus-sanger' i reportuaret og da blir det ikke mer enn det det blir. Nevnte det såvidt for Ronnie etter kamp; at vi burde hatt mange 'Faen ta å skjerp dere utpå der'-låter, og det virka forsåvidt som om han var enig i det(?), så da er det vel bare å lage låter til reportuaret da.

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Problemet sånn jeg ser det, er at vi har for få sånne 'fokus-sanger' i reportuaret og da blir det ikke mer enn det det blir. Nevnte det såvidt for Ronnie etter kamp; at vi burde hatt mange 'Faen ta å skjerp dere utpå der'-låter, og det virka forsåvidt som om han var enig i det(?), så da er det vel bare å lage låter til reportuaret da.
                                  Se der ja, der er vi på rett spor!

                                  Kommentar

                                  • Boing
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2005
                                    • 711

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Hva har skjedd i Lillestrøm miljøet på Åråsen?
                                    Det jeg tror er grunnen til att færre og færre deltar og synger, er dårlige resultater over flere sesonger. Folk har gått lei og har ikke trua på att det hjelper å synge sanger til laget og spillerne, for det har jo strengt tatt ikke hjulpet laget. I tillegg så er det sjeldent spillerne takker supporterne for støtten, noe som helt sikkert blir lagt merke til hos folk.

                                    Har bare en fasit på hvordan livet på tribunen kan bli bedre, og dessverre så tror jeg att det er kun gode resultater over lang tid som kan få folk til å våkne opp og støtte laget enda mer fra tribunen.

                                    Kommentar

                                    • Funchaloe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2011
                                      • 511

                                      #19
                                      Jeg er skarpt uenig i at livet var rævva på tribunen mot FFK. Synes faktisk det var veldig bra trykk store deler av kampen. Forøvrig støtter jeg Tony i at vi var gode mot Drammen, leste selv om en fra GU som mente vi slo dem på tribunen.
                                      Men at spontane sanger tar av er ikke til å feie under et teppe, "linjemann er rævva" er det ropet på Åråsen som trykker hardest og flest er med på. Elsker trykket og aggresjonen som kommer frem gjennom det ropet.
                                      Custodes
                                      Contra o futebol moderno!

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        #20

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎