Alkoholservering på tribunen. For eller i mot?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Alkoholservering på tribunen. For eller i mot?



    Viking vurderer ølsøknad





    Hvis Oilers får politisk ja til alkoholservering i publikumsområdene i DNB Arena, tyder mye på at Viking vil søke om det samme til 2013-sesongen. Klubben skal konkludere senere i høst. Foto: Pål ChristensenFOTO: PÅL CHRISTENSEN



    Dersom Oilers får skjenke-ja fra formannskapet i dag, tyder mye på at Viking vil gi publikum samme tilbud neste sesong.











    Holder denne anonym.
    89
    Ja
    79,78%
    71
    Nei
    20,22%
    18
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #2
    Oilers Fikk ja,SKÅL.

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      #3
      Skal ikke se bort ifra at ølservering på kanarifeltet hadde gitt bedre oppmøte der. Tror mange synes det høres fristende ut med en pils til sommerkampene på Åråsen. Spritservering er jeg derimot motstander av.

      Ser ikke helt problemet med ølservering på fotballkamper i Tippeligaen. De som ønsker å være dritings mens de ser på Lillestrøm, er det som regel uansett. Vaktene kan kaste ut de som er overdrevent beruset (som de gjør i dag) hvis det blir problemer.
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13244

        #4
        Opprinnelig skrevet av A.Bilet
        Spritservering er jeg derimot motstander av.
        Enig. Med hjemmekampene vi har fått i år er jeg redd mange hadde måttet pumpes.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Dette kan slå flere veier, enten at folk blir enda mer drita. Eller at folk slutter å drikke seg møkk drita før kamp og møter opp mer eller mindre edrue på kamp og heller pynter litt på promillen. Har litt inntrykk av at noen er så redde for at promillen skal ha gått ut når kampen er slutt at de for sikkerhetsskyld tar 5-6 øl ekstra før de går fra pub til stadion.
          Men igjen så kjenner jeg at dette er en sak jeg ikke klarer å engasjere meg nevneverdig i. Det er så mye feil med norsk fotball at alkoservering på tribunen er noe av det siste jeg gidder å bry meg om.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            #6
            Gjerne øl på stadion, men jeg gir egentlig faen.
            For en sittamann, så ser jeg at jeg må reise meg mer da folk må pisse og det er negativt.

            Kommentar

            • merch
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2007
              • 938

              #7
              for under visse forutsetninger at det er aldersgrense i drikkeområdet. at det gjelder f.eks bortseksjon/ pluss egnet område for hjemmesupportere.

              Er det noen virkning på at KFL er et ståfelt kontra servering?
              lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
              sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                #8
                Ja til alkoholsalg på tribunen. Har vært på hockey , fotball , hurling og amerikansk fotball hvor de alle serverer øl. Har aldri sett et stort problem med det. Men jeg mener også at dette kun bør gjelde en del av stadion og ikke hele.

                Norge har en molbokultur når det kommer til alkoholservering. Jeg har vært ute 3dager på rad i Berlin og ikke sett noe som helst ulumskheter. Barer holder åpent så lenge de vil og det er somregel en "nightshop" like ved så man kan gå innom den og kjøpe seg en øl som man kan drikke på veien hjem. Igår sovnet vi inne på en bar og våknet ca 1time etterpå og tok S-Bahn hjem i 7tiden om morgenen.

                Jeg mener en mer liberal alkoholpolitikk vil føre til mindre problemer over tid.
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av CFD
                  Ja til alkoholsalg på tribunen. Har vært på hockey , fotball , hurling og amerikansk fotball hvor de alle serverer øl. Har aldri sett et stort problem med det. Men jeg mener også at dette kun bør gjelde en del av stadion og ikke hele.

                  Norge har en molbokultur når det kommer til alkoholservering. Jeg har vært ute 3dager på rad i Berlin og ikke sett noe som helst ulumskheter. Barer holder åpent så lenge de vil og det er somregel en "nightshop" like ved så man kan gå innom den og kjøpe seg en øl som man kan drikke på veien hjem. Igår sovnet vi inne på en bar og våknet ca 1time etterpå og tok S-Bahn hjem i 7tiden om morgenen.

                  Jeg mener en mer liberal alkoholpolitikk vil føre til mindre problemer over tid.
                  Det finnes nok av eksempler på at liberal alkoholpolitikk har motsatt effekt enn det du hevder. Jeg er på ingen måte noen motstander av alkohol, men det er ikke så enkelt som det du fremstiller.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #10
                    Sead imot alkoholservering...





                    - Jeg ser på TV 2s fotballprogram på søndager (Fotballkveld), og herre min hatt så kjedelig det er. Det er selve K-en i kjedelig. Det er faktisk så kjedelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Alt de gjør er å snakke, snakke, snakke. Vis flere mål, vis flere sjanser, lag flere reportasjer og slutt å stille så forbanna kjedelige spørsmål, er Ramovics klare dom om hvordan man skal øke interessen for norsk fotball

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      Det finnes nok av eksempler på at liberal alkoholpolitikk har motsatt effekt enn det du hevder. Jeg er på ingen måte noen motstander av alkohol, men det er ikke så enkelt som det du fremstiller.
                      Nei alkoholpolitikken, som så mye annet i dette gjennompolitiserte landet, er proppfull av dogmer og skremselspropaganda som fører til debatter som det aldri kommer noe konstruktivt ut av. Ved å tillate seg at voksne mennesker får ta seg en øl eller to blir visst barn traumatisert for livet, idretten går til helvete, og folks eneste motivasjon for å se norsk fotball er åpenbart å bli drita. Og slik propaganda funker utmerket på et folkeslag som liker å bli fortalt hva man skal gjøre til enhver tid, og som stoler på Storebror.

                      Har du en spilleavhengig i dette landet så har landet et gamblerproblem som må reguleres. Har du en drita person hvor som helst i det offentlige rom, så har landet et drikkeproblem som må reguleres. Av politikere og organisasjoner som har langt mer makt enn de burde ha. Man får assosiasjoner til en tantestat, ikke et moderne samfunn. Landet er proppfullt av liberalister, men alle ser ut til å hjemme seg når visse saker kommer på bordet. Da våkner isteden tea party-genet i mange nordmenn. Med moralprekener om sunne verdier skal du ha konstant dårlig samvittighet.

                      Dette er ingen stor sak for min del, selv drikker jeg så og si aldri, men jeg liker også å tro at jeg lever i et samfunn der myndige mennesker får bestemme over sine egne liv. Der lovlige substanser får nytes hvor det måtte være og der hovedregelen er at du selv vet best. Både hva angår deg selv og dine nærmeste. Ansvarlige og pliktoppfyllende nordmenn, som tross alt er i suverent flertall i dette landet, drikker ikke ukontrollert foran unga sine.

                      Kommentar

                      • KEBABavSVIN
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 594

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Dette er ingen stor sak for min del, selv drikker jeg så og si aldri, men jeg liker også å tro at jeg lever i et samfunn der myndige mennesker får bestemme over sine egne liv. Der lovlige substanser får nytes hvor det måtte være og der hovedregelen er at du selv vet best.
                        Deilig å se sunne holdninger.

                        La klubbene få velge innholdet av sitt arrangement selv. Overstadig beruselse er lite populært blant andre tilskuere, så det finnes et klart økonomisk incentiv for klubbene til å holde fyll til et absolutt minimum, spesielt på familievennlige tribuner. Om ølsalget fører til bråk på tribunene, så vil klubbene være ledet til å komme med motreaksjoner som økte ølpriser, bortvisninger, og restriksjoner på salg, da dette antagelig er mer ønskelig enn kostnadene for økt vaktbemanning, materielt skadeverk, og minkende publikumsinteresse. Om klubbene får bestemme selv vil de kunne være kreative og finne frem til de beste løsningene for sitt publikum. Dårlige ordninger blir vraket og glemt, og ordninger som fungerer blir adoptert og videreført. Spontan orden 101.smiley-beer.gif

                        (For øvrig er tea party-bevegelsen mer enn evangelister og Sarah Palin)
                        Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av KEBABavSVIN
                          Om klubbene får bestemme selv vil de kunne være kreative og finne frem til de beste løsningene for sitt publikum. Dårlige ordninger blir vraket og glemt, og ordninger som fungerer blir adoptert og videreført. Spontan orden 101.[ATTACH=CONFIG]2210[/ATTACH]
                          Jepp, en forfriskende variant av lokaldemokratiet alle hevder seg så opptatt av, selv kollektivistene og de konforme. Men det betyr jo at noen må miste makt, og da først og fremst definisjonsmakten i alkoholpolitikken.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎