LSK dreper sitt eget supportergrunnlag

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    LSK dreper sitt eget supportergrunnlag

    Nok en gang er vi nede i sumpa, og nok en gang ser det ikke ut til å være lys i enden av tunnelen. Jeg frykter for hva dette gjør med de yngste potensielle supporterne til klubben, og for hvem som skal fylle tribunen i fremtiden.

    De aller yngste bryr seg nok ikke om klubben vinner eller taper en og annen kamp, men de er ikke gamle før de skjønner at de er kjipt å tape, og at det er mye mer gøy å kunne skryte av en klubb som i det minste til tider gjør det veldig bra på banen. Når selv garvede supportere nå virkelig ikke orker å bry seg like mye, så skal det ikke rare fantasien til for å skjønne at små barn gjør det samme.

    Dessverre ser jeg stadig oftere småunger i Lillestrøm fyke rundt med helt andre (norske) drakter enn LSKs, og opplevde nylig at nevøen min på seks år ønsket seg Rosenborgdrakt til bursdagen sin fordi en kompis hadde nettopp det. Da er det unødvendig å si at pakkene hans ble fylt opp av plagg i gult og svart, så her er krisen avverget, MEN:

    Er klubben nå i ferd med å være så langvarig i bunnen av tabellen at vi risikerer å miste "en generasjon" av supportere? Og hvis ja - bare tenk dere hvilken smitteeffekt dette vil ha i det lange løp!

    Minner også om den massive innflyttingen vi har til Skedsmo og Romerike, og dette er IKKE barn av foreldre som nødvendigvis har noen som helst form for sympati for klubben vi elsker.

    Jeg grøsser av tanken på å se Søpla-busser frakte småunger fra Lillestrøm og inn til Oslo en gang i fremtiden.
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #2
    Opprinnelig skrevet av Jan Banan
    Minner også om den massive innflyttingen vi har til Skedsmo og Romerike, og dette er IKKE barn av foreldre som nødvendigvis har noen som helst form for sympati for klubben vi elsker. Jeg grøsser av tanken på å se Søpla-busser frakte småunger fra Lillestrøm og inn til Oslo en gang i fremtiden.
    Her er du inne på essensen av det jeg mener LSK må få øynene opp for, det i norsk målestokk uovertrufne publikums- og supportergrunnlaget man har ved å være midt i smørøyet av landets suverent mest folkerike region. Og som bare vil bli mer suveren med tida. Jeg husker under EM-søknadstida, da vyene var store og Mathisen selv kom med utsagnet om at Lillestrøm var noe av en Gateway to Europe, i mer enn en betydning. Stor-Oslo bare vokser og vokser, planene i blant annet Lørenskog er gedigne. Nå må man våkne opp og vise frem noe sunt, som starter med en satsing som bunner i noe mer enn å kjøpe til seg navn på hell.

    For når søpla får sin stadion, og vi står i den samme gropa, da har vi tapt for godt. Da går bussene dit.

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      #3
      En stor utfordring er at vi "aldri" vinner når vi byr opp til fest og har fulle hus på hjemmebane.

      I år har vi hatt to konkrete anledninger:
      * 16.mai mot Sandnes
      * Hjemmekamp mot søpla

      Begge disse kampene har nok en betydelig andel av folk som sjeldent eller aldri går på Åråsen. Og begge blir da automatisk (ved siden av RævBK hjemme) de to største anledningene til å rekruttere nye fans og faste Åråsen travere.

      Klubben må levere når det er mye folk på kampene, det er faktisk så enkelt som det.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        #4
        Ekstremt viktig debatt som jeg kjenner jeg har veldig mye meninger om.

        En ting som er sikkert bortsett fra resultater og at spillerne må levere når folk først kommer på kampene er at LSK markedsføring må UT OG FREM i lokalmiljøet. Vise at klubben eksisterer og det nesten er dårlig stil å ikke ta turen til Åråsen når Lillestrøm spiller. Hjelper ikke å sitte på kontoret og tro at lokal befolkningen kommer av seg selv.

        Når gutter i Juniors forteller at det finnes mange Enga folk på skolene som Skedsmo VGS og Lillestrøm VGS så blir jeg rett og slett dårlig. Da må noe gjøres..
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Opprinnelig skrevet av UltraFo
          Når gutter i Juniors forteller at det finnes mange Enga folk på skolene som Skedsmo VGS og Lillestrøm VGS så blir jeg rett og slett dårlig. Da må noe gjøres..
          Rett og slett for jævlig å høre! Når jeg gikk på Lillestrøm VGS i perioden 1990-1993 kan jeg ikke si at jeg veit om en eneste Søpla supporter som gikk på skolen sammen med meg. Men dette er vel også et resultat av at mange har flyttet til Skedsmo fra Oslo de senere årene, samt at det jo ikke er noen direkte ny trend at innavlede bygdetullinger fra områder rundt Lillestrøm tror de blir mer urbane ved å holde med Søpla.

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 561

            #6
            Man kan sitte på gjerdet å se på, eller være fadder!
            Har barn selv og jeg prøver alltid å få barna til å ta med nye kompiser på kamp, "det funker for meg"
            Det er i snitt 2 ekstra på kamp hver gang der!
            Hva med å lage "Barnas dag" på Åråsen der de kan få løpe på gresset og se på garderoben?
            kan fint gjøres dagen etter en kamp, tviler på om matta ødelegges av det.......
            Invitere alle fotballag i kretsen og ha noen øvelser arrangert av trenere og støtteapparat.....
            Det må rekrutteres, det er nok unge å ta av på Romerike
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • *46*

              #7
              Palmason, Ohi og Andersson var ute og pleide forholdet til de yngre i går. Dukket opp på fotballskolen til Bjørkelangen Sportsforening. Mange glade barn og skapte veldig engasjement. Unga strålte opp!

              Det skal LSK ha - dem stiller opp på fotballskolen til BSF hvert år. God reklame!

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #8
                Kommer med 17 jenter fra laget mitt i morgen, oppfordrer deg til å gjøre det samme..

                Kommentar

                • Holterkanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 561

                  #9
                  La det gjerne gå konkurranse i det, jeg taper gjerne den hvis Åråsen fylles til randen
                  ________________________
                  TB

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    #10
                    Har før luftet opplegget til kampene i år. Gjør LSK noe annet enn å sette noen folk til å kroppsvisitere ved inngangene og få UA til å åpne noen få kiosker på kampdag?

                    Jeg begynner selvfølgelig å dra på årene, men husker jo magien da jeg begynte å gå på kamper i 73. Da vi rykket opp til øverste divisjon etter 74 så var jo utviklingen der hele tiden. Nye ideer ,de beste spillerne ,underholdning før og under kamp. Dere som har vært med lenge, husker dere fotballkjærlighetene ,golden goal loddene og kjendiskamper i pausen feks? Man merket det i hele byen.

                    Verden har forandret seg og man kan se 200 kamper live på tv hver uke og barn forstår ikke magi hvis man ikke setter et applemerke på opplevelsen, men det må være mulig å finne på ting i dag også som gjør at barn synes det er spesielt med hjemmekamp på Åråsen . T.o.m elkjøptuppen som er utrolig tamt med våre øyne er nok til at barn kan glede seg til en pause etter å ha sett en endeløs omgang med feilpasninger og keepertabber . Sist jeg luftet dette svarte noen at i pausen vil vi prate og ikke ha forstyrrelser. Ja i 2 div. blir det masse tid til å stå sammen med 123 andre å preike. Tenk på rekrutteringen. Vi har ikke et topplag , pass på rekrutteringen ,de er utrolig viktige om 10 år.
                    Markedsavdelingen trenger en "bli ny dag " Ta en brainstorming med et utvalg av oss og se hva som kan komme ut av det
                    Last edited by ynnor; 19.08.2013, 00:38.

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      #11
                      Det har vel vært flere slike "brainstorming" der Lsk og Lsk-supportere har sittet sammen og pratet og kommet med ideer, i allefall ett par ganger de siste årene. Problemet er ikke ideene, der er gjennomføringsviljen til dem som jobber i LSK. Dem som jobber i LSK tror dem har rett og lar seg ikke bli korrigert på noen måte. Jeg har prøvd og har til og med hatt møte med Espevalen(hyggelig kar) og han tok seg tid og hørte på det jeg hadde å si, uten att det hjalp så mye. Så jeg har gitt opp folkene som jobber inne på kontorene på Åråsen, dem lever i sin egen lille bobble der dem tror att alle følger med på facebook og LSK.NO for å finne ut hva som skjer om på Åråsen nå om dagene. Tror desverre mange jobber i LSK på grunn av dem for lønn, ikke fordi dem elsker LSK slik som supporterne gjør.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎