Stemningstråd LSK-Molde 16.mai

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    Stemningstråd LSK-Molde 16.mai

    Et fullstappet Åråsen på fotballens dag i Norge er deilig.
    Jeg unner alle som er glad i LSK dette så utrolig mye.

    Viktig at alle tar med seg "synge i motgang" holdningen imorgen.
    Vi må backe gutta hvis det kommer et mål eller to imot, 100% støtte er det eneste som gjelder imorgen.

    Håper vi kan kjøre litt sanger ala "Vi er lillestrøm kanaris" og "Reis opp hvis du er Lillestrøm" når vi presser på og få med alle på stadion.

    Det er en fantastisk mulighet til å rekruttere nye supportere imorgen, det er bare å gi gass i 3x45 min!
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Her er det bare å bygge videre på entusiasmen blant folket. Folk må gjerne ta litt ansvar for å pushe folk rundt seg til å synge. Bare gjør det på en positiv måte, for ingen blir motivert av "syng, ditt jævla rasshøl"-metoden.

    Når det gjelder sanger, har jeg kjempetro på "alle sammen nå" i morgen. Den fenger alltid hele stadion, og er en viktig variasjon fra all tromminga. Generelt så er jeg fan av annenhver vanlig sang og trommesang. Når det kommer flere trommesanger på rad, blir det nesten alltid labert. Og vi har flere vanlige sanger enn mange tror: Alle sammen nå, vi er på stadion, Åråsen er våres hjem, bli med i gjengen (hater den med tromme), sola den skinner, vi er Lillestrøm SK (drit i tromminga på klappinga), alle spillersangene og så videre. "For vi holder med Lillestrøm" og "Å, Lillestrøm" (tenker på den som UFC liker å starte) er også kulest uten tromme. Generelt: Ro ned tromminga en del hakk, da blir trommesangene mye kulere når de først kommer.

    Av trommesanger synes jeg vi skal satse på de mest kjente i morgen. Med full stadion er det et enormt klappe-takta-potensial, og det bør vi utnytte. Forza Fugla, Babylon og lignende sanger er de som drar med flest folk. Den "søpla hjem til plata, Norge det er vårt"-sangen kan jeg fortsatt (!) ikke all teksten på (står med fansen 20 kamper i året), så sånne sanger bør etter mitt syn nedprioriteres i morgen.

    Av andre varianter er det viktig å huske på ulike former for vekselssynging: "Lillestrøm er det beste" er en klassiker. "Elleve mann fra Flisbyen" får taket til å løfte seg noen ganger, verdt å prøve i morgen. "Fugla, du er mitt hjerte" blir også utrolig kul når folk er med på rolig/aggro-variasjonen. Laylay tør jeg nesten ikke nevne, av frykt for å jinxe hele greia.

    Ellers håper jeg folk er greie med Björn i morgen. Husk at han ikke har vært på Åråsen etter avskjedskampen i Fredrikstad. Der var det 500 stk som fikk lov til å hylle han og si takk, men det er fortsatt mange tusen som aldri fikk tatt farvel med kosebjörnen vår. Når jeg applauderer og kanskje synger litt for Björn i morgen, er det selvfølgelig ikke for Molde-spilleren Björn, men for en kjernerkar av en LSK-spiller som aldri fikk tatt farvel med hjemmepublikummet. At han gjorde alt (innenfor rimelighetens grenser) for å bli leid ut til LSK denne sesongen, taler vel heller ikke mot en hyllest. Dessuten er Björn en myk mann, så om han får merke varmen fra LSK-publikummet, er det fort gjort at han blir satt helt ut. Piping er uaktuelt, mens likegyldighet gir ham ro til å prestere. Og det vil vi jo ikke gi Moldes bestemann.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Generelt så er jeg fan av annenhver vanlig sang og trommesang. Når det kommer flere trommesanger på rad, blir det nesten alltid labert.
      Borte mot Odd kjørte vi en nydelig medley i starten av andreomgang med den ene trommesangen som avløste den andre og det var en stor høydare, nesten helt uten labre partier. Men, folk er jo mer punche på bortebane og i tillegg hadde vi jo 2-0 ledelse i bagasjen.

      Men, godt innspill med "Alle sammen nå", den har jo vært helt fraværende...
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        #4
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Borte mot Odd kjørte vi en nydelig medley i starten av andreomgang med den ene trommesangen som avløste den andre og det var en stor høydare, nesten helt uten labre partier. Men, folk er jo mer punche på bortebane og i tillegg hadde vi jo 2-0 ledelse i bagasjen.

        Men, godt innspill med "Alle sammen nå", den har jo vært helt fraværende...
        Enig med Lars fakstisk. Sånn som det er blitt nå så brukes tromma på nesten alle sanger. Tromma er veldig bra for å få med folk/holde takta. Men på motsatt side så høres kun "dunk,dunk,dunk".

        Håper tromma kan brukes i starten av sanger OG når det er trøkk, på de sangene som er "trommesanger". Høres så teit ut når tromma smeller i 100db og 10 stk i klumpen prøver å holde sangen gående.

        Kommentar

        • Jørn
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 659

          #5
          Det de som starter sanger også må ta hensyn til er at enkelte trommeslagere har ekstremt dårlig kondis, så jeg er for en liten overvekt at acapella-låter.
          Trommer er for bønder

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kanariz
            Enig med Lars fakstisk. Sånn som det er blitt nå så brukes tromma på nesten alle sanger. Tromma er veldig bra for å få med folk/holde takta. Men på motsatt side så høres kun "dunk,dunk,dunk".

            Håper tromma kan brukes i starten av sanger OG når det er trøkk, på de sangene som er "trommesanger". Høres så teit ut når tromma smeller i 100db og 10 stk i klumpen prøver å holde sangen gående.
            Når tromma stopper, så stopper folk å synge også...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #7
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Når tromma stopper, så stopper folk å synge også...
              Det kommer helt ann på når man slutter å dunke løs på tromma

              Kommentar

              • Patriot
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2010
                • 437

                #8
                Spillerne gjør sin del av jobben.
                Markedsavdeling gjør sin del av jobben.
                Media gjør sin del av jobben.

                I morgen er det fansens tur til å gjøre vår del av jobben.

                Jeg vet ikke med dere, men jeg er SYKT tent!

                Kommentar

                • joacim
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2009
                  • 559

                  #9
                  Lenge siden jeg har hatt så mange følelser rundt en kamp! jeg gruer meg og gleder meg! nesten litt cupfinalenerver her!
                  Styremedlem 2016

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Det er visst en mulighet for at Occean blir hyllet i pausen i dag. Han er som kjent ikke så glad i den sangen som mange på tribunen, så hva med å hylle han med en "Cupen kom hjem til Lillestrøm", med åpenbar referanse til hans 2 mål i cupfinalen 2007? Som tross alt er vårt eneste trofé siden 80-tallet.

                    Kommentar

                    • Patriot
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2010
                      • 437

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Det er visst en mulighet for at Occean blir hyllet i pausen i dag. Han er som kjent ikke så glad i den sangen som mange på tribunen, så hva med å hylle han med en "Cupen kom hjem til Lillestrøm", med åpenbar referanse til hans 2 mål i cupfinalen 2007? Som tross alt er vårt eneste trofé siden 80-tallet.
                      Kjempeidé. Rønnern, du får ansvar for å dra igang!

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

                        #12
                        Feltet presterte mildt sagt under forventet standard i dag. Helt elendig med antallet i mente. Første omgang var tidvis "godkjent", men andre omgang var nitrist! Skal jeg finne noe positivt må det være at det trykker bra når vi hater på dommerne, men det skal være å forvente uansett..
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • tonkro
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2009
                          • 336

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                          Feltet presterte mildt sagt under forventet standard i dag. Helt elendig med antallet i mente. Første omgang var tidvis "godkjent", men andre omgang var nitrist! Skal jeg finne noe positivt må det være at det trykker bra når vi hater på dommerne, men det skal være å forvente uansett..
                          Enig. Satt uheldigvis ganske nære Molde-fansen, så det kan ha betydd noe, men det var flere som kommenterte hvor lite man hørte av Kanarifansen. Synd. Hva kan det komme av? Har hørt dere langt bedre i kamper hvor tiskuertallet er lavere...

                          Kommentar

                          • rælingen kanaris
                            Kaptein Reketråler
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 1445

                            #14
                            På tide å få alle syngende til å stå sammen på Åråsen også. Ufc inn i midten, det som idag er klumpen ved siden av, gi, for tiden, faen i felt a. På vårt beste var felt a alltid stedet for de som ikke sang så mye, bortsett fra på storkampene. Den veggen er ikke like viktig som det er å stå sammen. Bedre kommunikasjon, bedre sammsynging, og flere til å starte sanger så man unngår dødtid. Stå sammen for sportsklubben
                            Custodes
                            I med og motgang

                            Kommentar

                            • LasseN
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1610

                              #15
                              Som "alltid" på mobiliseringskamper, så er det også en del turister på feltet, som er mer opptatt av fjesboka og ta video av stemninga, uten å bidra veldig selv.
                              LasseN

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9372

                                #16
                                Uansett hvor mange som rister på hue av det, så er stemninga i en symbiose med spillera's innsats, vilje, ferdighetsnivå og evne til å prøve å få et positivt resultat.

                                Så når spillera etterhvert gir faen, sånn som i dag, så er det bare naturlig at tribuna faller i fisk.

                                Kommentar

                                • UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

                                  #17
                                  med sola midt i trynet, varme som vi ikke er blitt vant til og spillere som etterhvert gir opp rett foran feltet og ikke presser fremover så dabber stemninga av. Sånn er det bare.

                                  Beste i går var Rønnerns alvorsprat med feltet når han kjefta og stod opp litt! Det varma!
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    #18
                                    Jeg synes koken var ganske bra frem til 1-2-målet. Husker folk skrøt av stemninga mot Sogndal, men jeg sto på samme sted da som i går og merka at trøkket var langt bedre mot Molde.

                                    Etter 1-2 kom vi vel aldri til hektene igjen. Noe (mye) skyldes det som Fo skriver over, enda mer skyldes turister på feltet (dette gikk blant annet ut over min egen innsats (og plassering)), men mest av alt skyldes det vel at mange gir opp etter 1-2-målet.

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      #19
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎