vif – LSK, mandag 27. juli kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    #21
    Opprinnelig skrevet av ragnarrock
    når man på død og liv MÅ fyre av røybomber, kan man ikke iallefall være proffe nok til å dele ut informasjon ved innslipp til kampen slik at de som ikke tåler slik skal få slippe å bli gassa?
    Hva skjer, når skjer det, hvor skjer det, hvor lenge varer det.

    Bare tilfeldigheter som gjorde at en 4åring ikke ble med på sin første LSK kamp igår, istedenfor at han ville blitt trollbundet og forelsket i klubben og ønsket å bidra selv på feltet når han ble stor.
    Så tipper jeg han ville blitt traumatisert av å sitte i røykhelvetet, det var så tett at det ikke gikk ann å se hvor man gikk, ble selv sittende med sviende øyne gjennom hele førsteomgangen. skulle jeg gjerne vært foruten.

    Husker den gang det var stas å møte opp på match, virker mere som at de ivrigste nå prøver å skyve bort vanlige supportere fra match. synd.
    Er selvfølgelig alfa omega at yngre supportere får en god opplevelse når de er på kamp. Foran meg sto en gjeng med fem 14 år gamle gutter som var mest opptatt av snapschat og satt (!) halve kampen. Får helt mark av sånne ting.

    Jeg tror man må ta høyde for at det er en relativt stor sjanse for bluss/røyk mot erkefiendene, da kan det være en god ide å stille seg ut på siden hvis man har med seg unger.

    Selvom det til tider var svært mye røyk igår (og jeg sto langt bak) satt jeg igjen med følelsen at det var en av de tryggeste tifo showene som har blitt kjørt på flere år. Et godt steg i riktig retning og kudos til alle som bruker masse av sin fritid for at LSK forsatt skal ha et levende supportermiljøet.

    Bra jobba, stå på!
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • Fugl1970
      Medlem
      Møteplager
      • May 2008
      • 99

      #22
      Bra tifo i går. Jeg digger også bluss/røyk så er det sagt. Men problemet er at jeg har astma. Og i går fikk jeg vanskeligheter med å puste, men kom meg heldigvis ned til kiosken før det ble alt for ille. Sto dessverre på feil side da det ble fyra opp.... Får håpe jeg treffer bedre med plasseringa neste år....

      Lillestrøm-fansens bruk av røykbomber i mandagens kamp mot Vålerenga førte til at tilskuere måtte søke helsehjelp på legevakten.
      Last edited by Fugl1970; 28.07.2015, 17:43.

      Kommentar

      • joacim
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2009
        • 559

        #23
        Opprinnelig skrevet av Mons
        Røyk er moro og røyk ser bra ut, men neste gang må de som skal fyre av røykbombene holde disse OPP I LUFTA og ikke sette de fra seg på bakken. Jeg stod tett bak målet og der ble alle røykbombene satt på bakken. Det ble EKSTREMT mye røyk og folk slet med å puste, og det var mange rundt meg som hadde en veldig ubehagelig opplevelse rundt dette. Neste gang må dette gjøres ordentlig!
        jeg er delvis enig i det du skriver - det var en periode hvor jeg selv slet litt, men det gikk fort over pga adrenalin ..
        problemet er at det er superenkelt for vakter/politi å plukke ut folk om man holder dem oppe jeg reiv flere folk foran meg opp bak meg, for jeg så vakter og politi peke på vedkommende. Dette er nok en faktor - ingen tvil om at det er bedre om man holder det opp, men jeg tror det er risikoen rundt å bli tatt, som setter en stopper for det.
        Styremedlem 2016

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          #24
          Opprinnelig skrevet av Simeone
          Jeg tror man må ta høyde for at det er en relativt stor sjanse for bluss/røyk mot erkefiendene, da kan det være en god ide å stille seg ut på siden hvis man har med seg unger.

          Selvom det til tider var svært mye røyk igår (og jeg sto langt bak) satt jeg igjen med følelsen at det var en av de tryggeste tifo showene som har blitt kjørt på flere år. Et godt steg i riktig retning og kudos til alle som bruker masse av sin fritid for at LSK forsatt skal ha et levende supportermiljøet.
          Jeg tar alltid høyde for at jeg og mine skal kunne ha en trygg opplevelse av å dra på fotball kamp i Norge, kjenner det vokste et hat i meg ovenfor de som stod bak røykfaenskapet som går langt på vei i å matche det jeg har for klovnene til rekdal.
          Vi sto langt frem, til siden for mål i det vi trodde var et bidragsfelt, en gjeng voksne mannfolk som hadde lyst til å rømme, men ikke fant det forsvarlig da det var umulig å se noe som helst.

          VI SKAL IKKE HA BEHOV FOR Å FØLE VI MÅ RØMME FRA TRIBUNENE I NORGE!

          minste krav er at det informeres i forkant av kampen, så kan jeg stå i pølseboden i 10min.
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 883

            #25
            Ekstra bonuspoeng til de som fortsatte å fyre opp etter at forsanger gjentatte ganger sa at det var nok og ba dem slutte. Bra valg.

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              #26
              sak om dette på VG nå..
              Lillestrøm-fansens bruk av bluss i mandagens kamp mot Vålerenga førte til at tilskuere måtte søke helsehjelp på legevakten.

              http://www.vg.no/sport/fotball/lillestroem/flere-soekte-hjelp-etter-at-ullevaal-ble-roeyklagt/a/23496175/


              håper skrytebildene dere fikk ut av dette ble sykt bra...
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • detvarvondtdet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 398

                #27
                Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                Og som hver eneste andre gang vi har blussa: Bota blir betalt. Ikke av klubben, ikke fra kfl, og ikke fra pengene fuglatifo samler inn. Men den blir betalt. Burde vært mulig å få med seg nå.
                Så lenge bota blir betalt så er det ok? Litt neandertalsk tankegang syntes nå jeg. Det går utover mange andre selvom bota blir betalt fra egen lomme av de som står bak. Noen eksempler på hvordan sånne rullgardinhandlinger påvirker andre er feks sykehus/legevaktbesøk/sykdom/skade og poengtrekk. men så lenge bota blir betalt så er det ok?

                Greit at en gjeng snømenn syntes det er jævla fett med røyk og pyro, men håper noen snart får inn i huet sitt hvor jævla egoistisk det er, og hvordan sånne handlinger skader klubben og ikke støtter den.
                "Dere kan sitere meg på dette:
                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                Fjøra

                Kommentar

                • 10theri
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2010
                  • 438

                  #28
                  Men ble det nevnt med 1 ord når bydels-pakket blussa i 2x45 på Åråsen for noen måneder siden?

                  Det er selvfølgelig trist om folk fikk helserelaterte problemer av røyken i går (sliter selv med såre luftveier i dag). Men denne ensidige dekningen fra media provoserer.
                  Heia Lillestrøm......

                  Kommentar

                  • rælingen kanaris
                    Kaptein Reketråler
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 1445

                    #29
                    Om dere er så anti-pyro har jeg et forslag: Engasjer dere. Ikke her, ikke på Facebook, men i det faktiske tribunelivet, f.eks. gjennom kanari-fansen. Våre holdninger til pyro endres ikke av 4-5 brukere på forumet. Skal man høres må man engasjere seg der ting skjer. Vi som er positive til pyrobruk er også stort sett de samme som gjør all den andre jobben, vi som lager tifoene, syr flagg, lager tostangs, arrangerer bussturer til bortekamper og gjør alt vi kan for at stemningen på tribunen skal bli best mulig. Vi er stort sett tilstede på samtlige kamper for å synge oss hese for denne klubben. Da er det også våre stemmer som blir viktigst når man bestemmer seg for om man skal kjøre på med et pyroshow.

                    Var det noen av dere som er negative som var tilstede på treninga på søndag? For da regner jeg med dere også sa ifra hva dere synes om pyrobruken der.

                    Og legg fra dere poengtrekk argumentet. Det skjer ikke.
                    Custodes
                    I med og motgang

                    Kommentar

                    • LasseN
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 1610

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                      Og legg fra dere poengtrekk argumentet. Det skjer ikke.
                      Det vil skje en dag. Og vi kjenner nøff godt nok til at det blir mest sannsynlig LSK som får det.
                      LasseN

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 883

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                        Om dere er så anti-pyro har jeg et forslag: Engasjer dere. Ikke her, ikke på Facebook, men i det faktiske tribunelivet, f.eks. gjennom kanari-fansen. Våre holdninger til pyro endres ikke av 4-5 brukere på forumet. Skal man høres må man engasjere seg der ting skjer. Vi som er positive til pyrobruk er også stort sett de samme som gjør all den andre jobben, vi som lager tifoene, syr flagg, lager tostangs, arrangerer bussturer til bortekamper og gjør alt vi kan for at stemningen på tribunen skal bli best mulig.
                        Jeg er ikke mot pyro, jeg har synspunkter på hvordan det blir utført. Helt spesifikt synes jeg det var for mye røyk, og særlig når røyken kommer fra bakken i stedet fra over hodene til folk. Når det gjelder sistnevnte så synes jeg ikke det er greit at det blir nesten umulig å puste i et par veldig intense minutter bare fordi de som fyrer opp røyken er redde for å bli tatt for det.
                        Røyken var helt kul frem til det var umulig å se raden foran og puste normalt. Da ble det for mye, og det synes jeg at de ansvarlige bare kan ta til seg og ha i hodet til neste gang de vil gjøre noe ekstra.

                        Og som sagt, jeg ble ikke veldig imponert av de som fortsatte å fyre opp røyk etter at forsangeren innstendig oppfordret til å kutte det ut.

                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                        Vi er stort sett tilstede på samtlige kamper for å synge oss hese for denne klubben. Da er det også våre stemmer som blir viktigst når man bestemmer seg for om man skal kjøre på med et pyroshow.
                        For det første så gir ikke det at dere er tilstede på mange kamper dere noen rett til å påføre andre pustevansker. Jeg er helt med på at engasjement og oppmøte gir en vektig stemme, og jeg er veldig takknemlig for at noen er mer engasjert enn meg og kjører på med tifo, flagg, bussturer og i det hele tatt. Men det betyr ikke at dere kan gjøre akkuat som dere vil uten å ta hensyn til andre, og sånn som jeg opplevde det i går var det akkurat det som skjedde.

                        For det andre så var det merkbart færre folk der all røyken kom fra da andre omgang startet, og det var ganske mye tammere trøkk i synginga i andre også. Jeg aner ikke om de som sto der ble fjernet, stakk eller flytta seg, men hvis det skal være noe vekt bak argumentet om at de som kjører pyro er de mest punchy supporterene så bør det være punch til kampslutt.

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          #32
                          Er ikke eldre enn at jeg synes dette var litt festlig...

                          29nyhvif-lsk-22.jpg

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            #33
                            Er nok ingen som synes det er fett at folk må oppsøke legevakta etter tifoshow.

                            Problemet med forbud mot pyroteknikk er nettopp at det ikke kan gjøres på best mulig/mest hensiktsmessige måte, på grunn av at alt må foregå skjult for at enkeltpersoner verken skal kastes ut fra stadion i gjeldende kamp eller utestenges en lengre periode.

                            Løsningen er såre enkel: La supporterklubbene få ansvar, gjerne ved at enkeltpersoner kan sertifiseres. Da vil fyring gjennomføres av folk som veit hvordan bluss o.l. skal håndteres, samtidig som det ikke er behov for rigide forhåndsgodkjenninger og andre begrensninger som gjør at ting ikke kan skje spontant.

                            Hadde KFL/UFC hatt en slik myndighet kunne f.eks. røykbombene vært holdt opp i stedet for å være plassert under stolradene.

                            Jeg regner også med at det foretas en evaluering i etterkant som gjør at de erfaringene man har gjort i forhold til mengde, vindretning og andre utilsiktede resultater blir en del av seinere planlegging.

                            Når alt dette er sagt: Synes fortsatt det var en suverent bra tifo.

                            Og så må NFF kutte ut den forbanna dobbeltmoralen med prøveordninger på den ene siden og bøtelegginger på den andre. Uforståelig for meg at klubbene akspeterer dette og ikke går inn for regelendringer.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • Jaren-kanari
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 185

                              #34
                              Skuffende kamp, men ikke helt uventet for meg at det ble sånn. Syns likevel det var noe positivt å trekke ut fra denne kampen. Tifoen er nevnt, Ikke hørt noe om casualskrig eller annet bråk heller. Syns oppmøtet var overraskende bra med tanke på mandagskamp i ferien. Samarbeidet mellom UFC og KFL funket bra, det var tidvis bra trøkk i 1.omg. med noen bra lydtopper. Syns likevel det er merkelig at så mange som stiller seg midt på ikke bidrar med synging. Sto litt høyt oppe til venstre bak mål og der var det ofte stille rundt meg. Rart for det er jo så gøy når alle bidrar. Alt i alt greit fra oss, i allefall bedre enn gutta på matta. Hadde vi putta først hadde stemninga tatt skikkelig av...
                              Jaren-kanari
                              Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                              Kommentar

                              • Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

                                #35
                                De skrudde opp anlegget et par ganger da forza fugla overdøvet kirkesangen.
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                                  De skrudde opp anlegget et par ganger da forza fugla overdøvet kirkesangen.
                                  Tradisjon.

                                  Forøvrig helt sjukt hvor høy lyd de kjørte over stadionanlegget, og da spesielt i pausen. Vært på mangfoldige konserter med lavere lyd enn det der.
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • gorken
                                    Administrator
                                    • May 2006
                                    • 1483

                                    #37
                                    Kanari-Fansen Lillestrøm mener det er mulig å legge til rette for aktive supportere, som også får utfolde seg med pyro på tribunen, på en måte som gjør det langt sikrere og bedre for alle på tribunen. For å komme dit mener vi NFF må endre reglene, og gi supporterne tillit.



                                    For generell diskusjon om pyro, bruk denne tråden: http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=20595
                                    Diskusjon om tribune og stemning på søpla-kampen kan fortsette her.
                                    Last edited by gorken; 29.07.2015, 21:51.
                                    I have this condition.

                                    Kommentar

                                    • zkinny
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2012
                                      • 322

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                                      Ekstra bonuspoeng til de som fortsatte å fyre opp etter at forsanger gjentatte ganger sa at det var nok og ba dem slutte. Bra valg.
                                      Årets dummeste kommentar.....

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        Skjønnhetsfeil med vridd banner til tross: Suveren tifo. Veldig bra jobba.

                                        Deilig å se den store OH'n med KFL - LSK - UFC.
                                        Bare så synd at det trolig blir lenge til neste gang vi får bruke OH på Ullevål....
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        • OlaG
                                          Oversetterdrone
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 883

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av zkinny
                                          Årets dummeste kommentar.....
                                          Basert på det du skriver i pyro-tråden så tenker jeg at det er greit å poengtere at posten min var sydende av sarkasme. Med andre ord mener jeg altså at de som fortsatte å fyre opp etter at de ble bedt om å gi faen burde latt være.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎