Pyro på tribunen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

    Pyro på tribunen

    Denne tråden er for generell pyrodiskusjon.


    Kanari-Fansen Lillestrøm mener det er mulig å legge til rette for aktive supportere, som også får utfolde seg med pyro på tribunen, på en måte som gjør det langt sikrere og bedre for alle på tribunen. For å komme dit mener vi NFF må endre reglene, og gi supporterne tillit.


    I have this condition.
  • zkinny
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2012
    • 322

    #2
    Man får ikke tillit når noen bruker Pyro uten lov...som på Ullevål for eksempel.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3350

      #3
      Tillit er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man krever.

      Følg regelverket slik det er i dag med søknader, og aksepter bestemmelsen. Man tjener ikke saken med å fortsatt bryte lovverket slik at kampstart blir forsinket. Det har kommet avisartikler om folk som fikk pusteproblemer, men jeg kjenner lite til hvordan røyken påvirker luftveiene. Uansett er det slike nyhetsoppslag NFF ikke ønsker å se.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Jeg er av de som mener at den rigide holdningen fra NFF sin side vil medføre risikofylte situasjoner.

        Ved å åpne for at pyro kan brukes i kontrollerte former, vil man ha større kontroll fra supporterklubbenes side. Det vil (sannsynligvis) være opplært personell som håndterer pyroteknikken, det kan informeres godt på forhånd, det etableres sikkerhetssoner rudt de som håndterer pyro, og man vil ha nødvendig sikerhetssutstyr der hvor det blusses.

        Vinn/vinn.
        Knurr...

        Kommentar

        • gorken
          Administrator
          • May 2006
          • 1483

          #5
          Opprinnelig skrevet av zkinny
          Man får ikke tillit når noen bruker Pyro uten lov...som på Ullevål for eksempel.
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Tillit er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man krever.
          Ikke uenig med noen av dere, i utgangspunktet. Er likevel mer opptatt av hvordan vi kan komme til en løsning som er bedre enn i dag. Veien dit tror jeg går gjennom å åpne opp mer, og la supporterne få mer av både tillitt og ansvar.
          I have this condition.

          Kommentar

          • rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1445

            #6
            Tar det her jeg.

            Opprinnelig skrevet av Kay
            Hvis boten blir betalt av de involverte, så må man vite hvem det er. Da blir vel disse også utestengt ? Eller er det en stilltiende aksept om at lovbrudd er ok så lenge boten blir betalt ? Hvordan betaler man når det blir poengtrekk ?

            Selv om jeg ser humoren i å røyklegge Ullevaal i gult så er jeg sterk motstander av slike tiltak som skader klubben og i enkelte tilfeller sender folk på legevakta.

            Men dette er vel uansett ikke Bjarmann sitt problem, så diskusjon burde kanskje flyttes.
            Som jeg har skrevet før, poengtrekk blir det ikke. Søpla fikk for noen år siden beskjed om at neste gang de fyra, ville det bli varsel om poengtrekk. Siden har de fyra flere ganger, men det varselet har aldri kommet. Selv NøFF forstår at det ville være drepen for norsk fotball, å trekke et lag poeng for noe supportere gjør.

            Hvorfor må man vite hvem som betaler bota? Kan du ikke slå deg til ro med at den har blitt betalt hver eneste gang, og at den blir betalt denne gangen også?
            Custodes
            I med og motgang

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3350

              #7
              Opprinnelig skrevet av gorken
              Ikke uenig med noen av dere, i utgangspunktet. Er likevel mer opptatt av hvordan vi kan komme til en løsning som er bedre enn i dag. Veien dit tror jeg går gjennom å åpne opp mer, og la supporterne få mer av både tillitt og ansvar.
              Når supporterne ikke klarer å forholde seg til reglene som er i dag, hvilke garantier har man for at de skal innordne seg etter nye regler? Jeg er redd pyro-forkjemperne ser at de "vinner" og vil bare dundre på med mer eksteme påfunn.

              Første bud bør være å forholde seg til reglene, og så kan man spørre om tillatelse om å gjøre noe mer. Det er helt greit at de som bruker pyro betaler bøtene også, men jeg frykter at man kommer til et punkt hvor NFF ser at det ikke er nok og tar i bruk enda sterkere lut. Da risikerer man at ståfelt forsvinner eller lignende innstramninger kommer.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Superstefan
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 2180

                #8
                Ingen som får endret regelverket ved og følge reglene desverre.
                Fotograf Kreativ Kanaris

                KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                Kommentar

                • zkinny
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2012
                  • 322

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Superstefan
                  Ingen som får endret regelverket ved og følge reglene desverre.
                  Så da er det bedre og dritte i dem og be om endring??? Sånn fungerer ikke verden , beklager men det blir for dumt

                  Kommentar

                  • barte
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Oct 2011
                    • 145

                    #10
                    lurer fælt på hvordan man tenker.ønsker man det skal bli lov å kjøre ifylla.så bare kjør og be om endrede lover etterpå.vi må følge lover og regler !bli voksne!

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Tillit er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man krever.

                      Følg regelverket slik det er i dag med søknader, og aksepter bestemmelsen. Man tjener ikke saken med å fortsatt bryte lovverket slik at kampstart blir forsinket.
                      Det har ingen hensikt å søke, vi vil få avslag uansett og dermed skjer det "i det skjulte".
                      Få pyroen inn i ordna former. La folk som kan håndtere den gjøre det. La tifogruppa få kurs i pyroteknikk (klanen har kjørt sine gjennom kurs) Det er sikrere, vi slipper fulle, vettskremte folk som slenger fra seg bluss og det ser bedre ut. Gul røyk i ene hjørnet av feltet er ikke visuelt bra.
                      Men skal vi få gehør bør innleggene og argumentasjonen finpusses en smule.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • 10theri
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2010
                        • 438

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av barte
                        lurer fælt på hvordan man tenker.ønsker man det skal bli lov å kjøre ifylla.så bare kjør og be om endrede lover etterpå.vi må følge lover og regler !bli voksne!
                        Selvfølgelig skal man følge lover å regler, men herregud for en sammenligning.

                        Man må alltid jobbe for å finne den beste og tryggeste måten ting kan bli gjort på. Når regelverket som er i dag ikke funker, fordi enkeltpersoner velger å ikke følge det- Neivel, så må man finne andre måter å løse problemet på. Hvordan du kan sammenligne det med å få fylle-kjøring lovlig skjønner jeg ikke.

                        Skal man sitte fast ved et lovverk som ikke fungerer, fordi man prinsipielt ikke kan gi tillit til supportere (fordi et fåtall brøt lovene). Eller skal man sette seg ned å diskutere hvordan lovverket kan bedres slik at man finner en løsning som alle parter kan være fornøyde med, og som setter en stopper for ulovlig bruk og turer til legevakta?
                        Heia Lillestrøm......

                        Kommentar

                        • Superstefan
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 2180

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av barte
                          lurer fælt på hvordan man tenker.ønsker man det skal bli lov å kjøre ifylla.så bare kjør og be om endrede lover etterpå.vi må følge lover og regler !bli voksne!
                          Fin sammenligning. Her er en til.

                          USA's krig på narkotika. mange MANGE blir puttet i fengsel for små marijuana dommer. Men det viste seg at straffene ikke hjalp. å nå ser man ting endrer seg og plutslig startet det tilogmed å bli legalisert.
                          Fotograf Kreativ Kanaris

                          KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                          Kommentar

                          • barte
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Oct 2011
                            • 145

                            #14
                            hjelper ikke med straffer som bøter heller.skulle ligt og sett dere bli syndebukker ved poengtrekk.hvem går det utover jo klubben!vi lever godt med forbud mot pyro.

                            Kommentar

                            • Superstefan
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 2180

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av barte
                              skulle ligt og sett dere bli syndebukker ved poengtrekk
                              hyggelig fyr du
                              Fotograf Kreativ Kanaris

                              KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                              Kommentar

                              • barte
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Oct 2011
                                • 145

                                #16
                                dere hadde blitt kjeppjaget langt vekk fra lillestrøm da veit du av mange tusen.!

                                Kommentar

                                • 10theri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2010
                                  • 438

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av barte
                                  dere hadde blitt kjeppjaget langt vekk fra lillestrøm da veit du av mange tusen.!
                                  Takk for dine vel argumenterte og gode innlegg i denne debatten. Jeg er sikker på at hvis vi alle følger i dine fotspor, så kan vi virkelig setter dagsorden for fremtidige debatter verden over.
                                  Heia Lillestrøm......

                                  Kommentar

                                  • barte
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Oct 2011
                                    • 145

                                    #18
                                    jo bare hyggelig..det som jeg lurer på er om dere vil gå så langt at nøff må ta poengtrekk som middel?

                                    Kommentar

                                    • 10theri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2010
                                      • 438

                                      #19
                                      Bare for å presisere, siden du tydeligvis har fått det for deg at alle som støtter endring av pyro-reglene driver med ulovlig pyro. Jeg har aldri og vil aldri delta i ulovlig bruk av pyro (og støtter heller ikke de som gjør det). Men jeg er en voksende fan av det og mener det absolutt kan ha en plass i "tribunelivet" - under kontrollerte og trygge rammer.
                                      Heia Lillestrøm......

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av barte
                                        dere hadde blitt kjeppjaget langt vekk fra lillestrøm da veit du av mange tusen.!
                                        Haha årets!
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎