FuglaTifo

Collapse
Dette er et klistret emne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    Fra styret FuglaTifo

    Hei!

    Det er mye som har skjedd og skal skje på tifofronten i Kanari-Fansen. For første gang på mange år har det blitt organisert tifoaktivitet og mer skal det bli! Vi går mot et ekstremt viktig og spennende år i Lillestrøm-miljøet! I 2017 fyller Sportsklubben 100år, og Kanari-Fansen blir 25år! Vi i FuglaTifo trenger folk til å bidra.

    - Har du noen kule tifoideer?
    - Kanskje du er en racer på å male?
    - Liker du å være kreativ og sy?

    Da er FuglaTifo noe for deg!

    Har du spørsmål eller ønsker og bidra? Ta kontakt med:

    Thor-Arne Sandli
    Ine Opdahl

    Har du ikke facebook? Send oss en mail! tifo@kanari-fansen.no
    Last edited by SuperT; 11.02.2016, 23:09.
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    #2
    2016 sin første tifo! Takk for alle som har bidratt og støttet FuglaTifo med litt støtte! Vi kan love det kommer fler tifoer gjennom sesongen!

    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #3
      Svært god sesongåpning av FuglaTifo!
      Vidar Evje

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        #4
        Fantastisk start på sesongen!
        ..................

        Kommentar

        • scages
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1292

          #5
          Ta det konstruktivt og ikke nødvendigvis som en klage: Det svarte banneret som sperrer av de øverste radene på feltet fremstår ikke spesielt imponerende... (og kanskje er det ment bare midlertidig?) Tifo gruppa gjør en fenomenal jobb, og all ære til de som legger ned masse dugnadsinnsats, men akkurat her er det litt å gå på Et massivt og forseggjort kult graffitibanner e.l. hadde gjort seg. Hvis tanken er at det skal være et permanent banner bak der, kan en jo vurdere om det er verdt pengene å leie en profesjonell gatekunstner/illustratør (de er vel opptatt med å male russebusser akkurat nå ) til å gjøre jobben. I beste mening.

          Kommentar

          • Trondeo
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3062

            #6
            Opprinnelig skrevet av scages
            Ta det konstruktivt og ikke nødvendigvis som en klage: Det svarte banneret som sperrer av de øverste radene på feltet fremstår ikke spesielt imponerende... (og kanskje er det ment bare midlertidig?) Tifo gruppa gjør en fenomenal jobb, og all ære til de som legger ned masse dugnadsinnsats, men akkurat her er det litt å gå på Et massivt og forseggjort kult graffitibanner e.l. hadde gjort seg. Hvis tanken er at det skal være et permanent banner bak der, kan en jo vurdere om det er verdt pengene å leie en profesjonell gatekunstner/illustratør (de er vel opptatt med å male russebusser akkurat nå ) til å gjøre jobben. I beste mening.
            Dette er visst laget i samarbeid med barn kom på "åpen dag" hos tifofolka.

            Uansett er jo ikke denne noe spesielt synlig på TV mv, så er kanskje ikke så farlig hvordan den ser ut(så lenge den er mørk)?

            Kommentar

            • Ugla
              Medlem
              Hoffnarr
              • Oct 2014
              • 47

              #7
              Lagd av unger i fri utfoldelse, de fikk skrive hva de ville. Banneret er kult!

              Sent fra min D5803 via Tapatalk

              Kommentar

              • rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1445

                #8
                Synes det er veldig bra. Viktig at unga får føle at de får bidra fra de er så unge. Fremtidens tifogruppe.
                Custodes
                I med og motgang

                Kommentar

                • scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

                  #9
                  Skjønner, skjønner. Var ikke klar over at dette var et prosjekt for barn. Bra at unga får utfolde seg Postmodernistisk Toy-stil kan jo også være kult.
                  Last edited by scages; 09.04.2016, 21:50.

                  Kommentar

                  • SuperT
                    "Ladyboy"
                    Forumonanist
                    • Mar 2012
                    • 174

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av scages
                    Ta det konstruktivt og ikke nødvendigvis som en klage: Det svarte banneret som sperrer av de øverste radene på feltet fremstår ikke spesielt imponerende... (og kanskje er det ment bare midlertidig?) Tifo gruppa gjør en fenomenal jobb, og all ære til de som legger ned masse dugnadsinnsats, men akkurat her er det litt å gå på Et massivt og forseggjort kult graffitibanner e.l. hadde gjort seg. Hvis tanken er at det skal være et permanent banner bak der, kan en jo vurdere om det er verdt pengene å leie en profesjonell gatekunstner/illustratør (de er vel opptatt med å male russebusser akkurat nå ) til å gjøre jobben. I beste mening.
                    Hei!

                    Bakbanneret på feltet ble laget under forgje åpne dag Kanari-Fansen hadde på lokalet. Det er laget av en stor gruppe barn i aldersgruppa 7-15år. Vi lot de unge få male, skrive og tegne som de ville, og resultatet er det du ser. Personlig mener jeg det er ekstremt viktig at de unge faktisk får muligheten til å bidra, muligheten til å lage, muligheten til å se at det de lager faktisk blir brukt. Jeg syns at bakbanneret er vakkert og viser sjela til de unge! Jeg trur ikke du finner noe annet supporterfelt i Norge som er så "hardcore" som Kanarifeltet, og har så mange unger på feltet. Se på nedre B, der har du en mor med 4-åringen på skuldrene. Bakbanneret er viktig på så utrolig mange måter! Ja, det er kanskje ikke det som har den beste kunstneriske vinkelen, og nei, det er ikke spesielt symetrisk. Likevel er det sjel! Ekte sjel! Ideen om å ha et slikt bakbanner er vedtatt av tribunegruppa i et forsøk på å komprimere feltet, og sikre bedre stemning. Det å da la de unge få sette sitt preg på det var og er fortsatt etter mitt skjønn det aller beste vi kunne gjort! Eksempelvis var det en 10 år gammel gutt som hadde med seg rubbel og bit av familie på feltet for å vise fram det han hadde laget. Det bygger sjel, det bygger kultur!

                    Jeg står for banneret, og jeg er stolt, ekstremt stolt av de unge som kom for å bidra!
                    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #11
                      Engatifo.jpg

                      Enormt imponerende!
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • woodford
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2004
                        • 162

                        #12
                        T-Skjorte motiv, for salg , inntekt til tifo ��

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #13
                          Mektig imponert over dagens tifo. Dere som har stått bak det blytunge arbeidet fortjener masse skryt. Fantastisk resultat!

                          Spesielt begeistret over den tekniske utførelsen. Det store sorte "tomrommet" rundt figuren fungerte dritbra. Ser ut som "Mr. Reaper" trer ut fra mørket. Den fikk rett og slett bortesvingens tifo til å se ut som den er skissert av en gjeng med treåringer.

                          Personlig er jeg veldig fan av disse rene/ryddige tifoene i våre egne farger, slik den som ble vist i dag.

                          Andre eksempler:

                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • SuperT
                            "Ladyboy"
                            Forumonanist
                            • Mar 2012
                            • 174

                            #14
                            Det er flott å se at så mange likte tifoen! Vi var litt spent på om vi ville oppnå den effekten vi ønsket mtp det store tomrommet som var rundt. Vi ønsket at Døden selv skulle tre ut av mørket, og det føler jeg vi naila!

                            Ellers må jeg si takk til alle som har delt bildet av tifoen, uttrykt sin begeistring og som viser sin entusiasme! Det gjør de mange timene veldig verdt det!

                            Ønsker å takke alle som bidro! Det var mange mennesker som var satt i sving for å få denne skjønnheten opp og ut! Hvis den interessen som er rundt fuglatifo fortsetter, så ser jeg en meget, meget lys fremtid for tifokulturen til Kanari-Fansen! Jeg håper folk fortsetter å støtte oss, enten det er gjennom arbeidskraft, kontakter eller litt økonomiske midler! Vi trenger all den hjelp vi kan få!

                            Tusen takk, alle sammen!
                            Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                            Kommentar

                            • gorken
                              Administrator
                              • May 2006
                              • 1483

                              #15
                              Og likte du tifoen, og vil se mer sånt bør du sende over en slant til FuglaTifo.

                              Fra og med i dag kan vi endelig ta imot donasjoner med Vipps! Søk opp Kanari-Fansen Lillestrøm, eller bruk det enklere nummeret: 1992. Håper så mange som mulig vil støtte tifogruppa!

                              vipps-kfl.jpg
                              I have this condition.

                              Kommentar

                              • gorken
                                Administrator
                                • May 2006
                                • 1483

                                #16
                                FuglaTifo jobber dag og natt for tiden for å lage en fantastisk ramme rundt jubileumskampen på søndag! Kan du bidra? Enten ved å være med på jobbinga, eller å støtte økonomisk. Alle bidrag hjelper – små og store.

                                Hjelp oss gjerne også å dele dette bildet på Facebook: https://www.facebook.com/Kanarifanse...type=3&theater

                                Bidra økonomisk:
                                Vipps til nr. 1992
                                eller
                                Kontonummer: 1286.48.69740
                                I have this condition.

                                Kommentar

                                • gorken
                                  Administrator
                                  • May 2006
                                  • 1483

                                  #17
                                  På tide å gi FuglaTifo kred for den fantastiskene innsatsen! Vis din støtte ved å Vippse en hundrelapp eller to til nr. 1992 eller søk opp Kanari-Fansen Lillestrøm. Alternativt kan du sette inn valgfritt beløp på kontonummer: 1286.48.69740.

                                  Flere bilder på Facebook.

                                  Foto: Audun Braastad
                                  Last edited by gorken; 02.04.2017, 21:54.
                                  I have this condition.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2857

                                    #18
                                    Kunne det være på sin plass å hedre minnet av en profilert og outspoken fuglatilhenger som nettopp døde av kreft på neste hjemmekamp? Fylkesvaraordfører i Oppland Ivar Odnes døde av kreft for to dager siden (5. oktober) og brukte sine siste minutter av taletid i media til å fortelle om sin entusiasme for LSK. Han fikk til og med seg kvartfinalen mot Bryne på Åråsen.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #19
                                      Hvis banneret i dag siktet til Brann-supporteren som mistet foten sin, må styret seriøst vurdere å trekke seg. OM det var meningen er det første gang jeg er oppriktig skamfull over kfl.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎