blussing

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvittre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 265

    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    Da er vi uenig. Jeg synes det er bedre at det "går utover" kfls medlemmer og økonomi at man blusser istedenfor blant annet skyhøye tlf regninger.
    Er det fordi det ikke kommer deg personlig til gode, fordi du kan lese alt på forumet likevel liksom?
    Sånn jeg ser det, er det heldigvis mange flere KFL/Lsk supportere, enn vi som er her.. Kanskje det til og med er disse menneskene som "bærer" KFL videre gjennom uforbeholden støtte i tykt og tynt. De som stadig legger penger i tifo-bøtta og som fornyer medlemskapet på nytt hvert år.
    De som ikke koster KFL ei krone i form av bøter osv, men som er fornøyd med en oppdatering på mobilen, når noe er på gang.
    Du er ikke en smule ego vel King Raymond?

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      for det første ble cupfinale pyroen oppfordret av en i LSK STYRET (nevner seff ikk navn) + at KFL var med på det.
      Etterpå ble det dannet en bote kasse hvor folk spyttet inn penger, selv spyttet jeg inn 800 kr så føler jeg har bidratt litt etter hva jeg selv har råd til. Senere det året på årsmøtet ble det lagt inn resten av bota i budsjettet som ble sagt at var minsket bedraktlig pga FRIVILLIG giverglede. Mange synes det på cupfinalen var drit kult å spyttet inn en del. Om det stemmer eller hva som er helt 100% riktig vet ikke jeg

      Etter det har de 2-3 blussebøtene blitt betalt av de enkelt personene som har gjort det selv. Så det har jo ikke skadet deg så mye, ingen som sier du må betale mer enn det det koster å være medlem i KFL.
      For det tredje er røyken som kommer fra blussene laget sånn at ALLE skal kunne bruke de, også de med astma for blussene skal være brukevennlig for alle. Kan skjønne at store mender er ødeleggene for noen men det var aldri klaget på før nå.

      Men noen er for og andre ikke, sånn vil det nok alltid være. Selvom det virket som omtrent alle var for etter Cupfinalen og Rosenborg hjemme. Men men..
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • Kvittre
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 265

        Opprinnelig skrevet av UltraFo
        Etter det har de 2-3 blussebøtene blitt betalt av de enkelt personene som har gjort det selv. Så det har jo ikke skadet deg så mye, ingen som sier du må betale mer enn det det koster å være medlem i KFL.
        Man må jo selvsagt ikke betale mer for å være medlem i KFL, men at mine medlemspenger skal gå til å betale bøter for bluss, er jeg absolutt ikke happy for!

        Kommentar

        • UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

          Opprinnelig skrevet av Kvittre
          Man må jo selvsagt ikke betale mer for å være medlem i KFL, men at mine medlemspenger skal gå til å betale bøter for bluss, er jeg absolutt ikke happy for!
          Skjønner den, men bedre at de da går til skyhøye telefon regninger fra Thailand osv? Poenget mitt av at det er ikke mye som gikk til blussebota pga det var i budsjettet + at de siste gangene har de som blusset betalt bota selv. Men KFL er nok flinke til å fordele meldemspenge godt utover til riktige ting som turer og tifo også skal du se
          UFC ~ Gulsvarte Brødre

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av UltraFo
            Skjønner den, men bedre at de da går til skyhøye telefon regninger fra Thailand osv? Poenget mitt av at det er ikke mye som gikk til blussebota pga det var i budsjettet + at de siste gangene har de som blusset betalt bota selv. Men KFL er nok flinke til å fordele meldemspenge godt utover til riktige ting som turer og tifo også skal du se
            Hårreisende sammenblanding av saker du gjør her UltraFo. Telefonkostnadene er både diskutert og redegjort for tidligere, å benytte de som argument for at det ok å påføre KFL blusse-bøter faller på sin egen urimelighet og usaklighet.

            Vi kan gjerne diskutere blussing og eventuelle konsekvenser av det, men skal diskusjonen ha noen som helst verdi bør deltagerne holde seg for gode til å benytte denne typen argumentasjon.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              Jeg er så jævlig lei av bluss diskusjonen!!!! Bluss er kult!! Håper det blir et sikkelig bluss show hvis LSK vinner en tittel igjen!!!

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Hårreisende sammenblanding av saker du gjør her UltraFo. Telefonkostnadene er både diskutert og redegjort for tidligere, å benytte de som argument for at det ok å påføre KFL blusse-bøter faller på sin egen urimelighet og usaklighet.

                Vi kan gjerne diskutere blussing og eventuelle konsekvenser av det, men skal diskusjonen ha noen som helst verdi bør deltagerne holde seg for gode til å benytte denne typen argumentasjon.
                Har ikke sagt det er ok å påføre KFL blussebøter pga telefonkostnadene. For det første er de siste blussebøtene betalt av de som gjorde det. For det andre ble også cupfinalen pyroen diskutert og redegjort. Begge deler må KFL betale for, enten det er pyro når fugla tar en tittel eller store telefon regninger. Men jeg gidder ikke diskutere mer, støtter Emil sitt innlegg!
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                  Har ikke sagt det er ok å påføre KFL blussebøter pga telefonkostnadene. For det første er de siste blussebøtene betalt av de som gjorde det. For det andre ble også cupfinalen pyroen diskutert og redegjort. Begge deler må KFL betale for, enten det er pyro når fugla tar en tittel eller store telefon regninger. Men jeg gidder ikke diskutere mer, støtter Emil sitt innlegg!
                  Det ble implisert i ditt innlegg selv om det ikke var eksplissitt skrevet. Hvilken relevanse har KFL's allerede redegjorte telefonkostnader i en diskusjon om blussing?
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Det ble implisert i ditt innlegg selv om det ikke var eksplissitt skrevet. Hvilken relevanse har KFL's allerede redegjorte telefonkostnader i en diskusjon om blussing?
                    Tror det er min mongo måte å skrive på som gjør at du misforstår meg litt, folk skriver og klager på at KFL må betale bøter osv for blussing. JEG synes det er bedre at KFL betaler 30 000 ekstra for blussebot pga fugla tok cup eller seriegull (som ett eksempel) enn 100 000 ekstra for telefon regning som den var på i år. Handler om hva pengene skal gå til og da synes jeg det er bedre med bluss som markerer serie eller cupgull enn folk som har ringt for 100 000 mer enn budsjettet. Derfor kommer telefonregningene opp som ett eksempel. I tilleg er nok folk mer givervennlige etter ett gul så bota minsker sånn sett også. Når mann først skal bruke penger man ikke har satt opp kan mann like gjerne gjøre det billigere også
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av UltraFo
                      Tror det er min mongo måte å skrive på som gjør at du misforstår meg litt, folk skriver og klager på at KFL må betale bøter osv for blussing. JEG synes det er bedre at KFL betaler 30 000 ekstra for blussebot pga fugla tok cup eller seriegull (som ett eksempel) enn 100 000 ekstra for telefon regning som den var på i år. Handler om hva pengene skal gå til og da synes jeg det er bedre med bluss som markerer serie eller cupgull enn folk som har ringt for 100 000 mer enn budsjettet. Derfor kommer telefonregningene opp som ett eksempel. I tilleg er nok folk mer givervennlige etter ett gul så bota minsker sånn sett også. Når mann først skal bruke penger man ikke har satt opp kan mann like gjerne gjøre det billigere også
                      Nok en gang setter du dette opp mot hverandre: Enten blussing eller telefonregning. Det er fortsatt en totalt irrelevant sammenlikning. Dersom du hadde vært tilstede/fulgt med på årsmøtet ville du sett at telefonkostnadene kan forsvares og er nødvendige (erstatter brevutsendelse, frivillige skal ikke ta kostnader ved å jobbe for KFL, oppstart av nytt telefonsystem, mm). Telefonkostnadene er IKKE "folk som har ringt for 100.000 mer enn budsjettet". Om du virkelig ønsker å debattere dette på ny foreslår jeg at du setter deg inn i fakta og unnlater antagelser.

                      Jeg synes også det er kult med bluss, men jeg synes ikke det er kult at min medlemskontingent går til å dekke bøter for det. Uansett hvem som har bestemt seg for å blusse.

                      Dersom det er så viktig for deg å blusse foreslår jeg at du starter med å jobbe mot de som kan endre dagens lovgivning, slik at ikke KFL/LSK lider under det.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        Desuten var det ikke bare cupfinale bota som lå under blussing? Var vel flere tilfeller? eller husker jeg feil?
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Desuten var det ikke bare cupfinale bota som lå under blussing? Var vel flere tilfeller? eller husker jeg feil?
                          det var vel noe med ødelgte seter.

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Desuten var det ikke bare cupfinale bota som lå under blussing? Var vel flere tilfeller? eller husker jeg feil?


                            Kommentar

                            • King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

                              Opprinnelig skrevet av Kvittre
                              Er det fordi det ikke kommer deg personlig til gode, fordi du kan lese alt på forumet likevel liksom?
                              Sånn jeg ser det, er det heldigvis mange flere KFL/Lsk supportere, enn vi som er her.. Kanskje det til og med er disse menneskene som "bærer" KFL videre gjennom uforbeholden støtte i tykt og tynt. De som stadig legger penger i tifo-bøtta og som fornyer medlemskapet på nytt hvert år.
                              De som ikke koster KFL ei krone i form av bøter osv, men som er fornøyd med en oppdatering på mobilen, når noe er på gang.
                              Du er ikke en smule ego vel King Raymond?
                              Det har ikke noe med å være ego å gjøre. Ikke at det spiller noen stor rolle, men jeg setter en pils på at jeg har brukt flere timer på dugnadsjobbing for kfl enn 99% av medlemmene de siste 5 årene, så jeg er neppe så veldig opptatt av hva jeg skal få ut av å være medlem i KFL.

                              Jeg vet ikke hvor mange som er på den lista til kfl som de sender ut mld til, men så å si alle de jeg kjenner som er, eller tidligere har vært mer enn gjennomsnittelig engasjerte i kfls jobb med tifo, tribunemøter, turer osv mottar de smsene, men det er ikke de personene som trenger de mld fordi de er inne på forumet med jevne mellomrom og holder seg oppdatert. Derfor mener jeg at det er mere relevant å bruke det som eksempel på unødvendig bruk av penger enn de pyro bøtene som har vært de siste årene (som i relativt stor grad ble dekket av bøtekasser).
                              Ultras Felt C Lillestrøm

                              Kommentar

                              • Kvittre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 265

                                Mulig jeg husker feil, men på årsmøtet mener jeg de snakket om ganske mange tusen kr som gikk med til dekking av bøter for bluss. Var det snakk om 80 lapper tro?

                                Hentet denne fra tråden om årsmøtet:
                                "Hovedårsaken til dette er bøter på 81.450 og ekstrakostnader til sikkerhet på kr 127.000 som følge av hendelser på Stabækmatchen."

                                Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
                                Last edited by Kvittre; 26.03.2009, 20:59.

                                Kommentar

                                • KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

                                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  Jeg vet ikke hvor mange som er på den lista til kfl som de sender ut mld til, men så å si alle de jeg kjenner som er, eller tidligere har vært mer enn gjennomsnittelig engasjerte i kfls jobb med tifo, tribunemøter, turer osv mottar de smsene, men det er ikke de personene som trenger de mld fordi de er inne på forumet med jevne mellomrom og holder seg oppdatert. Derfor mener jeg at det er mere relevant å bruke det som eksempel på unødvendig bruk av penger enn de pyro bøtene som har vært de siste årene (som i relativt stor grad ble dekket av bøtekasser).
                                  De som motttar KFL-SMS har en gang i tiden frivillig meldt seg på en tjeneste for å få informasjon. Hvis det er noen som ønsker å spare KFL for kostnader ved å holde seg informert via nettet kan jeg prøve å spore opp hvordan man kan melde seg av SMS-infotjenesten.

                                  Forøvrig er det styrets mening at info på SMS er med på å øke engasjement og oppmøte på KFLs arrangementer, noe som igjen bidrar til inntektsøkning for supporterklubben. Selv om telefoni er et samlebeløp på utgiftssida i regnskapet er mobilisering helt nødvendig for å få inn de budsjetterte inntektene. Altså utgifter for å skaffe inntekter. Det er styrets klare oppfatning at dette totalt sett er med på å øke inntektene til KFL.

                                  Min personlige mening er at bluss er kult, spesielt på kveldskamper hvor man kan markere en spesiell hendelse. Derimot er tiden for dekking av bøter over KFLs konto forbi. Flere har på privat initiativ bidratt til bøtekasser, noe det står stor respekt av. Dessverre har andre vært høye og mørke på nett og skrytt på seg donasjoner som aldri har funnet veien til riktig konto.

                                  Jeg vil gjerne lese innspill i denne tråden om noen har seriøse innspill til hvordan man skal jobbe opp mot klubb, NSA og NFF for med tiden å få mulighet til å bruke bluss på tribunen. Er det i det hele tatt interessant med litt mindre spontanitet og en viss kontroll over blussing hvis man kan få tatt dette med opp på tribuna, eller er dette brudd på all god supporterskikk?

                                  Ja til blussdiskusjon, nei til telefongnål!
                                  Vidar Evje

                                  Kommentar

                                  • Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

                                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                                    De som motttar KFL-SMS har en gang i tiden frivillig meldt seg på en tjeneste for å få informasjon. Hvis det er noen som ønsker å spare KFL for kostnader ved å holde seg informert via nettet kan jeg prøve å spore opp hvordan man kan melde seg av SMS-infotjenesten.
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                      For det tredje er røyken som kommer fra blussene laget sånn at ALLE skal kunne bruke de, også de med astma for blussene skal være brukevennlig for alle. Kan skjønne at store mender er ødeleggene for noen men det var aldri klaget på før nå.
                                      Var du på Ullevål i 2007 i det hele tatt? Det var veldig mange som satt på VG-Øvre som fikk pusteproblemer fordi all røyken samlet seg der oppe. Du kan selv se på bildene hvis du tviler på at dette er sant.. Vi som stod på VG-Nedre fikk en ørliten del av det de på VG-Øvre fikk.

                                      Du skal ikke godta den urett som ikke rammer degselv..

                                      Jeg forstår ikke at denne debatten fortsatt lever. Det er bare de samme argumentene som kommer opp hele tiden , ved at "pro-blusserne" mener at det skaper stemning og vil blusse for å tøye regelverket ,mens de fleste er bekymret for sikkerheten ved blussing og evt. ubehageligheter.

                                      Et argument som tydeligvis ikke dør er at mange personer vil at man skal tøye et regelverk ved å bryte det. Seriøst folkens? Følger ikke dere med i samfunnsbildet? Skal jeg ta med meg sameknvien jeg har på veggen å ta denne med på byen og lokke fulle jenter (lett bytte) inn i mørke bakgater og drepe kutte strupen deres? Er det virkelig noen som tror dette myker opp regelverket??

                                      Da ville man sett at den gjeldende straffen ikke har ønsket preventiv effekt, og straffene vil økes. Vi ser jo at voldtekter osv har fått økte strafferammer fordi de straffene ikke har en så god preventiv effekt. Nå som NFF har gått så langt å true med poengstraff så virker det iallefall for meg at de øker straffene etter blussing og ikke sier at dette er "helt ok, det er jo så vanlig"

                                      På grunnlag av dette så ønsker jeg at INGEN bryter loven ved å blusse ,men heller går i dialog. Jeg ser heller ikke grunnen til at folk nevner at "LSK" og "KFL" var positive til blussing i 2007 når det klart er uønsket i 2009. Tidene forandrer seg og jeg er 100% sikker på at enhver som leser dette har forandret mening om masse siden 2007.
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        Det med å prøve å komme i dialog med NFF for å få til blussing på tribunen tror jeg ikke det komer noe utav. Dette har vært forsøkt gjentatte ganger de siste årene fra både oss og andre supporterklubber, men man kommer aldri noen vei med det.

                                        Det har tidligere vært nevnt at man kanskje kan få til blussing på tribunen hvis man søker om det. Kriteriene har da vært at det må være så så mange kvadratmeter rundt de som blusser hvor det ikke står andre folk. Bøtter med sand skal stå klare, pluss at man må ha en brannmann i nærheten. Da mister det mye av den effekten et bluss på tribunen skal ha synes jeg. Det blir litt for likt tinnsoldatblussing.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1452

                                          Synes det er en smule ironisk at Superbøffel gir tommel opp til sammenligningen mellom blussing og rovmord samtidig som han i gjentatte innlegg klager over at telefonutgifter og bøter settes opp mot hverandre.

                                          La meg å ta et annet hypotetisk eksempel: Hvis utgiftene til en kasterulltifo er på 25.000 og det tilfeldigvis er det samme som utgiftene på en pyrotifo (pyro+bot). Er det da fortsatt en uting at KFL bruker penger på en ulovlig tifo selv om den er mye kulere enn det lovlige alternativet?

                                          CFD: For å "gå i dialog" kreves det ofte et relativt likt maktforhold. Det er det ikke i "dialogen" mellom norske supportere og NFF (som på sin side må forholde seg til pampene i UEFA). Siden du skryter av at du følger med på samfunnsbildet burde du skjønne at det ikke er annet enn bortkastet tid å gå den veien.
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎