Kanarifeltet på RB tribunen.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Kanarifeltet på RB tribunen.

    Da prøver vi igjen med en ny tråd.

    Kommer det personhets her, så blir man hivd ut av forumet for X antall dager.

    I tillegg vil jeg heller ikke se hetsing mot grupperinger her.


    Så; diskuter positive og negative sider ved utviding av kanarifeltet med ett felt på RB tribunen.

    Kjør debatt.
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • Harald_88
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 550

    #2
    Synes det er veldig positivt at kanarifeltet utvides til også å omfatte deler av RB-tribunen. Da vil vi få to syngende tribuner, og muligheten til å dra med oss de sittende supporterene på RB, til å bli med å støtte fugla i større grad.

    I tillegg har det jo vært trangt på feltet i hele vår/sommer, så større plass vil uten tvil være en fordel.
    Alt For Fugla

    Gå Av Grønlund

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #3
      mmmmm....skeptisk....

      Jeg har ingen større tro på at de stittende på RB-tribunen plutselig blir med på synging og hopping. Det er en grunn til at de har plassert seg på sittetribunen til å begynne med....

      Sittetribunene kan vi få med på at alle reiser seg, klapper (dog ikke for avansert) og thats it - dessverre.

      Ved å nærmest dele opp kanarifeltet, tror vi ender opp med at vi får mindre trøkk. Grunnen det til det er at mange helst står så langt unna sidemann som mulig hvis det er plass til det. Da får vi større plass på feltet, folk står lenger fra hverandre og som igjen gir mindre synging, hopping osv.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Uenig!

        På lørdagens kamp mot Newcastle hadde jeg med meg smågutta. Siden det var unummerert satt vi mer mot midten enn vi normalt gjør. Det var OVERRASKENDE mange som var med på sangene sammen med meg. Da snakker vi altså feltet inntil pressetribunen.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Jeg er også skeptisk (bombe?). Jeg foretrekker å ha et smekkfult kanarifelt i hver kamp, hvor det garantert blir maksimalt trøkk. På storkamper, hvor kanarifeltet blir fullt uansett, kan vi godt prøve med en utvidelse til RB-tribunen. Men da mener jeg bare de aller største kampene: Rosenborg, Vålerenga og Brann, eventuelt siste hjemmekamp mot Lyn, hvor vi spiller for gull.

          Kommentar

          • Kef1r
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 730

            #6
            på rb sitter det jo mange på rundt 15-20 år også. tviler på at de er vonde og be når det gjelder hopping og syning. synd ikke alle går på kamp med et formål : HEIE FUGLA TIL SEIER. da hadde det vært null problem og få med alle. men tror nok at det blir litt smått i begynnelsen

            Kommentar

            • Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kef1r
              synd ikke alle går på kamp med et formål : HEIE FUGLA TIL SEIER. da hadde det vært null problem og få med alle.
              De kan vel heie like mye på fugla som de som er på kanarifeltet vel? Det finnes mange måter å heie et lag frem, noen gjør det ved først og fremst bare ved å møte opp, så ved å klappe, så være med på enkle rop, reise seg opp.....

              Trenger ikke å hoppe å synge for å heie fugla til seier, som du sier...

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #8
                Opprinnelig skrevet av Trondeo
                Trenger ikke å hoppe å synge for å heie fugla til seier, som du sier...
                Mon tro hva spillerne setter mest pris på...
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Mye bra som blir sagt her, er i tvil på hva jeg mener her. Tror jeg benytter medg av min rett til å ikke si noe...... nei, det klarer jeg ikke. Tror dette slår negativt ut. Tror sangene kommer til å miste trøkk, vanskelig å bli samstemte, når vi på feltet begynner å synge så vil forsøkskaninene på RB til å henge etter og for resten av stadion vil det høres ut som mumling i 100 desibel...Jeg håber det funker, men jeg er pessimistisk... Jeg har KUN tatt feil en eller 2 ganger før i livet mitt, håber jeg gjør det denne gangen. Men ros for at man ikke lar noe være uprøvd! Går det til helvette så håber jeg man godtar nederlaget og kommer seg opp på feltet igjen før vi driter oss helt ut.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Tror dette slår negativt ut. Tror sangene kommer til å miste trøkk,...
                    Jeg er også skeptisk, men ikke for å miste trøkket. Jeg er skeptisk til at de som er på RB vil bidra i vesentlig grad selv om de får et forsangerfelt der. Pinglene i UFRB har jo så lavt volum, at vi ikke vil merke det om de blir borte

                    Men, jeg synes det er bra at KFL prøver det, det er ingenting å tape og funker det ikke, er det bare å avblåse greia og la UFRB flytte tilbake og blir UFC igjen.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Dinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 884

                      #11
                      UFC vil gjøre det vi kan for at dette skal bli en suksess, det kan jeg i det minste love.

                      Jeg syns personlig at dette er et spennede prosjekt, som virkelig kommer til å teste sammholdet og kvaliteten på oss i kanarifansen. Jeg gleder meg til å se utfallet. Men jeg advarer FAU, jeg er usikker på om dere klarer å høre dere selv synge nå som UFC flyr over til RB. Det lukter til og med VOLUM i lufta når jeg snakker om det..

                      Men som Rønnern sier, går det ikke- så er det ingen krise. da er det Felt C for alle penga igjen.
                      twitter @amundsakis
                      ΘΥΡΑ 13

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        #12
                        Personlig syntes jeg heller en utvidelse på Notar-tribunen, framfor åpning på RB-tribunen ville vært bedre. Lettere å organisere, mer trøkk.
                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #13
                          Av og til må ting prøves ut for å se om det har livets rett. Teori er - vel - bare teori, og ikke nødvendigvis sannheten.

                          Mange var skeptiske til tromme, men stemninga snudde raskt fordi det faktisk funka.

                          Jeg er særdeles skeptisk til å dele fansen i to. Mest fordi jeg er redd for at intern rivalisering og pushing for å øke trøkket og stemninga i stedet går over i ren avskalling og en (ennå) tydligere "vi er bedre enn dere" og "du er skikkelig idiot hvis du ikke står på vårt felt". Håper alle (og ikke bare "de andre dustene") tar ansvar for at vi er én supportergruppe og at KFL drar i én retning.

                          Den andre tingen jeg er redd for er at det ikke vil være mulig å samle seg om én sang - til tross for tromme. Vi hadde mye diskusjoner om cupfinalesynginga og problemer med samstemmighet. Det siste vi trenger er mindre trøkk pga. organisering.

                          Til tross for at jeg personlig gjerne skulle ha sett "KFL høytsynging", "KFL hopp-som-faen" og "KFL klapp-høflig-en-gang-i-blant" organisert innenfor ett felt i stedet for selvstendige undergrupper, er jeg tross all skepsis for å forsøke nytt forsangerfelt.

                          Fordi det kan hende at jeg tar feil og at dette funker som F, og at det dermed bidrar til ennå bedre stemning på Åråsen. Funker det ikke kan vi gå tilbake til sånn det var - forhåpentligvis uten at alt for mange har behov for å hovere.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Av og til må ting prøves ut for å se om det har livets rett. Teori er - vel - bare teori, og ikke nødvendigvis sannheten.

                            Jeg er særdeles skeptisk til å dele fansen i to. Mest fordi jeg er redd for at intern rivalisering og pushing for å øke trøkket og stemninga i stedet går over i ren avskalling og en (ennå) tydligere "vi er bedre enn dere" og "du er skikkelig idiot hvis du ikke står på vårt felt". Håper alle (og ikke bare "de andre dustene") tar ansvar for at vi er én supportergruppe og at KFL drar i én retning.

                            Den andre tingen jeg er redd for er at det ikke vil være mulig å samle seg om én sang - til tross for tromme. Vi hadde mye diskusjoner om cupfinalesynginga og problemer med samstemmighet. Det siste vi trenger er mindre trøkk pga. organisering.
                            - Godt poeng, flere burde ha en sånn innstilling

                            - KFL sitter på billettene, og sammen med sanggruppa skal bestemme hvem som skal få de billettene. det vil si at man ikke bare kan flytte over og benytte seg av plassen på RB når sesongkortet/billetten til feltet ikke gjelder der

                            - Det er vel det her de fleste er skeptisk til. MEN det finnes mange eksempler rundt omkring hvor man klarer å få 2 felt til å synge sammen.
                            Last edited by iL; 25.07.2006, 09:20.

                            Kommentar

                            • Harald_88
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 550

                              #15
                              Det aller viktigste for å lage bra stemning er samarbeid mellom gruppene(ikke rivalisering) og bra organisering. Lyn-matchen er et glimrende eksempel på hvor bra stemninga blir når man samarbeider. Klarer vi dette med nytt felt på RB tror jeg stemningen kommer til å nå nye høyder!
                              Alt For Fugla

                              Gå Av Grønlund

                              Kommentar

                              • Speeder
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 951

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                Det aller viktigste for å lage bra stemning er samarbeid mellom gruppene(ikke rivalisering) og bra organisering. Lyn-matchen er et glimrende eksempel på hvor bra stemninga blir når man samarbeider. Klarer vi dette med nytt felt på RB tror jeg stemningen kommer til å nå nye høyder!
                                Hvis dette funker slikt det er tenkt, kan det skape ett vanvitti trykk på stadion.

                                PS: ser att lyn supporterne mener de sang oss ut i cup'n
                                Tore Galgerud

                                Kommentar

                                • RuneK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 861

                                  #17
                                  Jeg er for at vi skal ha syngende felt på RB, men jeg er uenig i plasseringen. Det beste ville være å bygge opp feltet fra høyre bak mål.

                                  Dette begrunner jeg med:
                                  • Ta hensyn til sittende publikum, som i enkelte tilfeller ikke får full oversikt over banen.
                                  • Feltet får kortere avstand til KFL feltet og dette forenkler kommunikasjonen imellom feltene.
                                  • Bedre plassering med tanke på tifo etc
                                  Det er mange fler gode grunner for denne plasseringen synes jeg, hva synes dere?
                                  Støtt FuglaTifo
                                  Kontonr: 6201 05 41919

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                                    Jeg er for at vi skal ha syngende felt på RB, men jeg er uenig i plasseringen. Det beste ville være å bygge opp feltet fra høyre bak mål.

                                    Dette begrunner jeg med:
                                    • Ta hensyn til sittende publikum, som i enkelte tilfeller ikke får full oversikt over banen.
                                    • Feltet får kortere avstand til KFL feltet og dette forenkler kommunikasjonen imellom feltene.
                                    • Bedre plassering med tanke på tifo etc
                                    Det er mange fler gode grunner for denne plasseringen synes jeg, hva synes dere?
                                    Jeg er enig, men hvis intensjonen med å opprette dette feltet er å få med seg flest mulig på RB så er vel folka nødt til å stå på midten for å dra med seg flest mulig..
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                                      • Ta hensyn til sittende publikum, som i enkelte tilfeller ikke får full oversikt over banen.
                                      UFRB skal stå bakerst på tribunen og de plassene som stilles til disposisjon vil ikke skygge for utsikten til noen andre.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        #20
                                        Da er d bare en dag igjen til å ta jomfruen på rb

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎