NFF behandler Stabæk-hets mot Rösler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #41
    Opprinnelig skrevet av e.d
    BennyLem: Du setter nazihets i samme bås som annen type hets som du gir eksempler på i innlegget ditt. Og det er her jeg mener du tar feil. Nazihets skiller seg vesentlig fra homohets, fra samehets, fra hets mot kortvokste osv. Det kan være ille nok dette også, men nazihets og spesielt rettet mot en tysker er noe helt annet. Det er da ikke mange som hater kortvokste, eller homoer, eller samer. Men med nazister stiller det seg annerledes. De utryddet eller ødela systematisk millioner av mennesker. Grusomhetene deres var ubeskrivelige. Og de er forbundet med et utrolig sterkt hat, ikke bare fra etterkommerne av ofrene, men av de fleste mennesker gjennom flere generasjoner.

    Si hvis jeg har en far eller bestefar som var nazist under krigen. Og så sendte han 10 000 mennesker i byen der han og familien hans bodde til gasskamrene. Hvor morsomt ville det være for hans barn, og barnebarn og bli kalt nazist. Det vil være totalt ødeleggende. Skjedde dette på fotballbanen ville det helt sikkert være helt umulig for de å fortsette der. Dette vil jeg forøvrig tro at en del etterkommere etter norske nazister har fått merke etter andre verdenskrig. Og nettopp det at ingen har sagt stopp og satt en grense har kanskje gjort at dette har fått pågått i årevis.

    Nå er det ikke familien til Røsler dette gjelder, men det er landet hans Tyskland. Men slik man føler identitet til sin familie så føler man også en tilhørighet og identitet til sitt land. Derfor er dette en ting det ikke er mulig å heve seg over slik dere mener Røsler bør gjøre.
    Stiller meg bak dette. Jeg tror også at Uwe Rösler hadde lukket ørene for det meste av drit norske supportere i frustrasjon ville finne på å slenge mot han fra tribunen, som rasshøl, flintiss, møkkamann, gå og sett deg, hold kjeft osv. men at han stopper opp ved ordet "nazi". Der sverter du han, hans land, hans familie og hans identitet.

    Der trår man over en grense.

    Engelske fans er jo ikke akkurat søndagsskolebarn, så Uwe har nok måttet tåle mye crap der som han har måttet tolerer eller overhøre. Han kan umulig være hårsår etter sin tid i England, for å si det slik.

    Avstanden fra "reis hjem, som i førtifem" i Bærum til rene nazirop i Kristiansand, er vel omtrent like lang som fra rene nazirop i Kristiansand til gudene vet hva på en annen arena. Under har jeg laget et par grusomme eksempel. Det er bare fantasien til supportergrupperinene i Norge som setter begrensningen her, hvis ikke NFF gjør det.

    Et eller annet sted må da NFF sette foten ned for styggedommen. Slike fotballfans er på nivå med unger, og da må man klart si fra hva som er akseptabel oppførsel, og hva som IKKE er godtatt oppførsel. Hvor man begynner å såre andre, uskyldige mennesker.

    Hva om en annen supporterskare stiller med et banner med LSK-logo ved siden av en svastika eller en kanarifugl med lue og SS-symbol? Hvor langt tror dere visse få idioter er troende til ta hetsen sin videre? Antakelig et og to steg videre, når de ser at den ikke bare påvirker motstanderen som utsettes for hetsen negativt (i dette tilfellet Uwe, i morgen noen andre) og samtidig ser at NFF gjør ingenting og at de slipper unna med det både den første og den andre gangen. Kommer disse individene da til å stoppe av seg selv? Det er veldig naivt å tro.
    Så hvor langt er dere villige til å akseptere at dette skal gå, uten å gjøre noe, uten å si fra?

    Jeg mener at grensen er overskridet i det øyeblikket Uwe Rösler personlig reagerer og sier fra. Da må forbundet lytte, og agere. Som trener for et av de største av lagene i Norge, er han ingen hvemsomhelst.
    Last edited by Hamburg & Kanari; 22.08.2006, 01:04.
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #42
      Med all respekt til Benny-Lem: Jeg opplever rasisme og nedverdigende rop svært sjelden på fotballarenaer i dag. For ti-femten år siden syntes jeg at slike ting var langt mer vanlig. Det er de siste årene begynt å dukke opp en kollektiv selvjustis, hvor resten av publikum ikke lenger tolererer slike utspill på tribunen. det haar rett og slett skjedd en holdningsendring. Mange fler er blitt bevisst på at de representerer noe mer enn seg selv når de synger eller roper.

      I så måte var Start kampen (og i noe mindre grad Stabækk kampen) et tydelig skritt i feil retning og et gufs fra midten av 80-åra. Slikt skal ikke skje i dag. Det er ikke noe i veien for å påpeke dette.

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #43
        Opprinnelig skrevet av e.d
        BennyLem: Du setter nazihets i samme bås som annen type hets som du gir eksempler på i innlegget ditt. Og det er her jeg mener du tar feil. Nazihets skiller seg vesentlig fra homohets, fra samehets, fra hets mot kortvokste osv.
        Du kan jo fortelle det til de homsene, sigøynerne og gud vet fra hvilken "annerledes" menneske som ble gasset i hjel under 2. verdenskrig. Nazihets er et enormt lite problem, og tyskere er i tillegg en økonomisk og kulturell maktfaktor i Europa.

        Tyskere vil jeg anta blir ytterst sjelden diskriminert, men fordømmelsen av homofile er absolutt i stor grad til stede. Idiotiske fordommer mot samer er heller ikke uvanlig. Tror du det føles vesentlig forskjellig fra nazihets?

        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Stiller meg bak dette. Jeg tror også at Uwe Rösler hadde lukket ørene for det meste av drit norske supportere i frustrasjon ville finne på å slenge mot han fra tribunen, som rasshøl, flintiss, møkkamann, gå og sett deg, hold kjeft osv. men at han stopper opp ved ordet "nazi". Der sverter du han, hans land, hans familie og hans identitet.
        Du har nok kanskje rett i det, men det gjør man også ved skjellsord mot nevnte grupper lenger opp i svaret mitt. Samtidig så HAR Uwe selv stått opp og svart for seg. Det samme har Fjørtoft.

        Opprinnelig skrevet av reka
        I så måte var Start kampen (og i noe mindre grad Stabækk kampen) et tydelig skritt i feil retning og et gufs fra midten av 80-åra. Slikt skal ikke skje i dag. Det er ikke noe i veien for å påpeke dette.
        Absolutt ikke. Men det kommer litt an på måten man gjør dette på, når det er et så lite problem. Det er i dag allerede et "gi rasisme rødt kort"-tiltak. KFL kan f.eks. foreslå for andre supportergrupper og utvide dette konseptet.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #44
          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Du kan jo fortelle det til de homsene, sigøynerne og gud vet fra hvilken "annerledes" menneske som ble gasset i hjel under 2. verdenskrig. Nazihets er et enormt lite problem, og tyskere er i tillegg en økonomisk og kulturell maktfaktor i Europa.

          Tyskere vil jeg anta blir ytterst sjelden diskriminert, men fordømmelsen av homofile er absolutt i stor grad til stede. Idiotiske fordommer mot samer er heller ikke uvanlig. Tror du det føles vesentlig forskjellig fra nazihets?
          I utgangspunktet syns jeg denne aksjonen høres veldig positiv ut, men må innrømme at chrissp kommer med et veldig bra poeng her...

          Hver eneste gang vi spiller hjemme mot Tromsø eller Glimt rakker vi ned på samer. Hvor mange ganger jeg har hørt "jævla homo" bli ropt, aner jeg ikke.

          Poenget mitt er at, selv om nazihets er fullstendig uakseptabelt, burde vi kanskje passe oss litt for ikke å være hyklerske. Trakkasering av folk pga. deres hudfarge, religion, kulturelle bakgrunn eller seksuelle legning er uansett uakseptabel. Vi i KFL er slik sett ikke i noen posisjon til å trekke fram enkelt tilfeller som er værre enn andre.
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #45
            Må dessverre bryte mitt løfte her, og komme med et lite innspill til. Ikke av behov for verken å forsvare meg eller å utdype noe særlig, men mest i glede over at det faktisk finnes noen oppegående folk her, som evner å nyansere og resonnere. Uansett om de siste som har skrevet i denne tråden er enige, uenige eller nøytrale til mine innspill, så er det gledelig å se nivåhevingen (en grell kontrast er f.eks. lavnivå-tråden om ”aksjon” i morgen, som nå heldigvis er flyttet). Jeg er også begeistret over at mod-teamet har tatt litt ansvar etter all lavpannetheten som har florert, og gitt retningslinjer (håper dette innlegget faller innenfor… Jeg noterer meg en autosensur feature, som kanskje ikke helt er hensiktsmessig (se under). Litt Kina og Cuba takter over den...).

            Til Rønnern, Xer m.fl. angående nivåheving hos KFL fra åtti/nittitallet til i dag: Jeg er helt enig, det er blitt mye bedre, noe jeg tror skyldes en kombinasjon av flere faktorer:
            * Bedre intern selvjustis i forhold til hva som synges/ropes, og mer fokus på eget lag. Dette er udelt positivt. Jeg er også særlig glad over at man stort sett har sluttet å pipe på motstanderne før matchen har begynt. Det er utrolig fantasiløst.
            * KFL er blitt mye større. Ergo er det mye mer vrient for tullinger å få med folk på lavpanna hetselåter. Imidlertid må jeg her også skyte inn at jeg savner den spontane humoren fra "gamle dager". Lenge siden jeg har ledd på match...
            * Mindre profiler i tippeligaen. Denne er spekulativ, men jeg oppfatter de fleste spillere hos motstandere som en grå masse. Mini, Jostein Flo, Frank Strandli, Stakkeland osv. var typer som virkelig skilte seg ut (ikke minst fysisk) og det er vel lettere at slike spillere får hatsanger. Det er liksom ikke det samme å synge noe mot Tor Todesen som mot N.A. Eggen...

            Når det er sagt, at vi er blitt bedre, så er vi fortsatt langt unna noen skolegutter. Ikke minst har utbruddene her på forumet vært skremmende etter Start-kampen, men som nevnt det er heldigvis blitt reagert fra Mod. Lavnivået har ikke gått upåaktet hen, spesielt ikke i andre fotballforum. Der påpeker de all kristenhetsen, homohetsen osv. Se f.eks. http://vg.transact.no/Item.asp?Group...20dobbeltmoral for et ikke pent utdrag. Jeg reagerer spesielt på at såkalte "antirasister" til stadig skal slenge dritt om Jesus, Kristendom og Bibelen. Bytt ut dette med Muhammed, Islam og Koranen og det hadde garantert blitt ramaskrik...

            Så, selv om KFL er blitt bedre, så er vi på langt nær så perfekte som enkelte fremhever. Både på match og på nett så er det utrolig mye dritt fortsatt, selv om det kommer fra enkeltpersoner. Og det var et av mine originale poenger, man kan ikke bøtelegge klubber i øst og vest for det enkelte folk slenger fra tribunen.

            Noe mange har klaget på angående KFL er spesielt homohetsen fra tribunen, som også har vært diskutert på lista tidligere hvis jeg ikke husker feil. Homohets har man vel stort sett hver match uten at noen reagerer. Det tar meg til et annet viktig poeng med debatten.

            Hva er egentlig den "verste" typen hets? Jeg vil her fremlegge påstander (som sikkert mange vil bli provosert av) om at dette er uhyre subjektivt og dermed umulig å gradere slik enkelte ønsker.

            Mange har reagert på at jeg "sidestiller” nazihets, homohets, samehets etc. Det jeg egentlig vil frem til er at det hele må settes i kontekst. Hvem er avsender av budskapet, mottaker, hvordan, i hvilken situasjon osv. På overflaten kan det virke som om "nazihets" er verre enn "homohets". Tross alt, en nazist er en deltaker eller støttespiller i folkemord, mens en homofil bare er en som har annen seksuell legning. Enkelt. Nazihets er klart verre! Eller…?

            Ser man det derimot fra en annen vinkel, er det ikke like klart. "Nazi" er i dagens samfunn et utvannet begrep. Nazist blir daglig benyttet om alt fra jøder og allierte som sloss mot nazismen, via regimet i Iran, til politi, lærere, trenere osv. Jeg er klar over at dette selvsagt er mer følsomt for en tysker, men allikevel et utvannet, om enn ladet, skjellsord. Det er vel heller ikke helt klart hva som folk mener med "nazist" om Uwe. Er det at han støttet folkemord? Eller hans autoritære, usympatiske vesen?

            Homohetsen derimot, har andre momenter. Selv om "****" i likhet med "nazi" er et velbrukt skjellsord, er det vesentlige forskjeller. Enten om "****" benyttes mot en spiller som er homofil eller ikke, så oppfattes det sannsynligvis veldig sårende. Det viktige her, som mange synes å glemme, er at i tillegg så er homohetsen veldig sårende for alle andre spillere og tilskuere tilstede som faktisk er homofile! Den forsterker det helt klare inntrykket at homofile er uønsket i fotball. Jeg vil påstå at homofile har det langt tøffere i fotballen enn innvandrere. Tross alt er vel snart 50% av Tippeligaen utlendinger, og de er godt beskyttet, både av media, klubber, hverandre og aktivister. Homofile i fotballen derimot, de er det ingen som beskytter. Det var vel en sak for noen år siden, hvor et talent endelig "sto frem" og fortalte om dette når han la opp.

            Homohetsen på banen gjenspeiles også i samfunnet. De må ha egne klubber og barer, kan ikke vise kjærlighet i fred, blir angrepet på gaten, og har høy selvmordsrate. Dette i grell kontrast til tyskere eller andre innvandrergrupper som er relativt godt beskyttet fra angrep på åpen gate. (Ironisk nok, så er det enkelte grupper innvandrere, som etterlyser toleranse, som er de mest homofobe og dermed selv intolerante!)

            Så bildet er kanskje ikke helt klart? Hva slags type hets er verst? Det avhenger mest av den som er mottaker, men jeg kan tenke meg at det er like ille for Uwe å bli kalt nazi, som det er for Bala Garba å bli kalt neger, som det er for Sigurd Rushfeldt å bli kalt same som det er for Stakki å bli kalt dvergalbino...

            Dermed blir selvsagt ideen om et supporter-rop-politi og bøtelegging helt idiotisk. Hvordan gradere og straffe roping?

            Så, hva bør gjøres? Det beste er ofte det enkleste. Fremhev at man er her for å se fotball, og legg vekt på å støtte eget lag (ok, en og annen sang om dommerjævel også da...). KFL er som sagt blitt mye bedre de siste årene, uten bøtelegging for synging. Vi burde derfor heller ikke være pådrivere for å bøtelegge Stabæk- eller Start-fansen.

            "La den som er uten synd kaste den første steinen" heter det vel...
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #46
              Pannebåndsrampen har nå begynt å omtale Uwe Rösler som "mini-Hitler".
              De vet jo at det vil gå ustraffet hen her i snillismens hjemland. Her er tydeligvis all slags usmakeligheter fullt lov, så la oss ta den enda litt lenger ut enn de forrige som prøvde seg på Uwe - det synes å være mottoet.

              Lurer på hvordan Uwe reagerer på sitt på DET kallenavnet?

              Hvor lange vil han og evt familie holde ut i Norge når han tydeligvis er erklært fritt vilt og skyteskive for alle mulige slags idioter, det være seg fra Stabæk, Start eller Lyn?

              Jeg aner at Uwe Rösler vil være enda mere utsatt for hets, nå som Reka bukka under vil Uwe trolig være på toppen av hatlista til mange.
              Last edited by Hamburg & Kanari; 23.08.2006, 00:39.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • Anders_Bakken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 542

                #47
                Muligheten for at det kommer til et punkt hvor nok er nok er vel tilstede....en replay av Cantona hadde ikke vært noe særlig...

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #48
                  Men det er det vi risikerer når NFF ikke er kompetente nok til å løse et problem FØR det oppstår.

                  Som sagt, dette kan bli stygt, og det kan gå utover Rösler i form av karantener osv. selv om det ikke er han som starter de verste provokasjonene. Dessverre.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • gj
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3359

                    #49
                    Da er denne saken klar.

                    "Doms- og sanksjonsutvalget har [videre] besluttet å gi Stabæk Fotball en bot på 10 000
                    kroner for at det fra tribunen ble sunget en sang med diskriminerende innhold mot
                    Lillestrøms trener i kampen mellom Stabæk og Lillestrøm 21. mai."

                    Mer:

                    "Pressemelding:
                    10 000 i bot til Stabæk Fotball for diskriminerende ytringer fra tilskuere

                    Under kampen mellom Stabæk Fotball og Lillestrøm SK 21. mai ble det fra tribunen sunget "reis hjem som i '45", myntet på Lillestrøms trener.

                    Saken ble anmeldt til Doms- og sanksjonsutvalget, som bemerket at spørsmålet i saken er om den aktuelle uttalelsen er av diskriminerende karakter.

                    Doms- og sanksjonsutvalget tok utgangspunkt i uttalelsens objektive innhold, og la for øvrig til grunn at et rundskriv av 4. april 2006, hvor NFF redegjorde for hvordan saker som angår rasisme og diskriminering ville bli behandlet i sesongen 2006. Rundskrivet er kommunisert til klubbene i Tippeligaen.

                    Doms- og sanksjonsutvalget mente at innholdet i det som ble sunget fra tribunene måtte anses å være av diskriminerende karakter.

                    Det følger av Sanksjonsreglementets § 2-3 (2) annet punktum, jf § 1-3 (2) at klubben bærer ansvaret for overtredelser utført av publikum, og at det ikke stilles noe krav til skyld hos klubben der det er tale om å ilegge sanksjoner for overtredelser begått av publikum.

                    Doms- og sanksjonsutvalget mente dermed at vilkårene for å ilegge sanksjon var oppfylt, og at bøtelegging var en rimelig sanksjon.

                    Botens størrelse ble skjønnsmessig fastsatt til kr 10 000,-.

                    Beslutningen kan ankes. Ankefristen er tre dager fra klubben har mottatt beslutningen."
                    Last edited by gj; 26.09.2006, 17:17.

                    Kommentar

                    • Kef1r
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 730

                      #50
                      haha det der er vell litt værre en pyro ? jaja 10.000 dæven

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #51
                        10000??? hehe... er på nivå med rasismebøtene i Spania det her..

                        Kommentar

                        • El Gordo
                          -Stabæk-supporter-
                          Ferskenpels
                          • Jul 2006
                          • 7

                          #52
                          Hehe,

                          Nå er vel dette et godt stykke unna Rasisme uansett da, men Jordbakke fikk i hvertfall tatt igjen for at Fugla sløste bort et poeng i sluttminuttene på Nadderud.

                          El Gordo

                          Kommentar

                          • Woia
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Sep 2005
                            • 108

                            #53
                            10000 er faen meg for lite, bare de støgge pannebånda til stabæks-pappagutter koster mer en det til sammen.
                            slap that ho like a domino

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

                              #54
                              Bedre enn ingenting. Jeg forventet at denne saken kom til å ende opp med 0 (NULL) kroner i bot...

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #55
                                Et aldri så lite paradoks i denne saken er jo at det visstnok var folk i KFL som fant på denne sangen. Men selvsagt, fint at Stabæk fikk sin velfortjente straff.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                  Det var jammen på tide. Jeg sendte e-post til NFF allerede 21.mai. Fikk svar 1.juni at saken ble videresendt til disiplinærutvalget. Nå skriver vi 17.august.

                                  Heia byråkratiet!
                                  4 måneders behandlingstid er temmelig drøyt, og sanskjonens utmåling av en slik art at det trolig ikke skremmer noe avskum alla Stabæk og Start fra å komme med tysker-rasisme igjen.

                                  Likevel: er temmelig overrasket over at NFF gjør noe som helst.
                                  Er nå spent på om loven er lik for alle, slik at dette skaper presendens også for en tilsvarende irettesettelse og lav bøteleggeing av uportslige Start.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #57
                                    Nå er det ihvertfall viktig at vi i KFL ikke faller tilbake til gamle synder og kutter ut unødig drittslenging som "sønn av en alkis" o.l. La oss bruke all energi på å STØTTE laget vårt. (OK, da - bruk litt tid på søpla også...)

                                    Jeg har, forstålig nok, mottatt mye negativ omtale av Stabæk Support idag. Jeg vil reagere på samme måte hvis Uwe skulle bli sjikanert i fremtiden.

                                    Tåpelig av El Gordo å påstå at jeg tok igjen for at Fugla tapte 1 poeng i sluttminuttene. Vi tapte da vitterlig 2...
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • El Gordo
                                      -Stabæk-supporter-
                                      Ferskenpels
                                      • Jul 2006
                                      • 7

                                      #58
                                      Sant det...

                                      Nybegynnerfeil

                                      El Gordo

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                        Nå er det ihvertfall viktig at vi i KFL ikke faller tilbake til gamle synder og kutter ut unødig drittslenging som "sønn av en alkis" o.l. La oss bruke all energi på å STØTTE laget vårt. (OK, da - bruk litt tid på søpla også...)

                                        Jeg har, forstålig nok, mottatt mye negativ omtale av Stabæk Support idag. Jeg vil reagere på samme måte hvis Uwe skulle bli sjikanert i fremtiden.

                                        Tåpelig av El Gordo å påstå at jeg tok igjen for at Fugla tapte 1 poeng i sluttminuttene. Vi tapte da vitterlig 2...

                                        Hvorfor ikke bare anmelde usportslige Start også?
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                          Hvorfor ikke bare anmelde usportslige Start også?
                                          http://www.dagbladet.no/sport/2006/09/26/477938.html
                                          Jeg var på hyttetur uten tv-dekning den aktuelle kampen og hørte kampen på radio. Så den saken har jeg kun lest gjennom media.

                                          Stabæk-saken derimot opplevde jeg ringside, siden jeg hadde med gutta mine og hadde sittepplass på Nadderud.

                                          Ikke bare er "Berget de få" usympatiske i sin oppførsel, men de "voksne" rundt meg på sitteplass oppførte seg som pubertale drittunger når Stabæk utlignet.

                                          Målet mitt med anmeldelsen var å få en slutt på personhets av Uwe. jeg synes han har fått unødig mye pepper i media og fra motstandernes supportere. Hvis boten fra NFF kan føre til at han i fremtiden ikke vil bli møtt med samme negative rop/sanger, har min intensjon vunnet frem.

                                          Det gjør meg heller ingen ting at det ikke lenger er KFL som får medias oppmerksomhet vedrørende fokus på negativ supporterkultur .

                                          Hva har Uwe gjort galt som rettferdiggjør personhets?
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎