Kanarifansen vokser og blir både større og bedre.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    Kanarifansen vokser og blir både større og bedre.

    Noen har nevnt Bøffelberget i de siste innleggen som har vært på Forumet. En gjeng på 50-100 stykk som sto på gamle ståtribunen under tv-tårnet. Men når jeg var yngre så var jeg redd for dere. Det var en gjeng med fylliker som ikke hadde noe annet å finne på enn å røyke, drikke og banne og bombe Nils-Arne Eggen med kasteruller (Jeg var 10 år gammel, og det siste syntes jeg faktisk var dødsfett Gjorde det selv, selv om kasterullen min ikke kom over gjerdet. )

    uansett...

    I dag heter vi Kanari-Fansen, vi har over 5000 medlemmer. Vi har et felt på hovedtribunen på Åråsen hvor vi har plass til flere tusen. Men mens medlemstallet har steget har kvaliteten på sanger & TIFO ikke blitt noe bedre over årene. Helt til i 2005/2006.

    Noen velger å bli ved det gamle, noen velger å drikke, røyke og synge noen sanger på tribunen. Men blir vi bedre av det. Utvikler Kanari-Fansen seg. Er vi tilfredse med det?

    Det er Tydeligvis noen som ikke er det og ønsker mer! Derfor har Team Scooter, KGG og UFC dukket opp over de siste årene. Man blir ikke den "Beste fansen i Norge" ved å holde seg ved det gamle. Det blir man ved å alltid forbedre seg, alltid være innovative & involverte.

    Akkurat som som en bedrift som var best i fjor kan være en blandt mange neste år fordi de ikke utviklet seg videre. Plutselig er det noen som lager produktet bedre enn dem og vips. Konk.

    Uansett. Det er mange som ikke gidder å være med på denne bølgen som er på gang nå. Mange velger det trygge, hva skal vi da gjøre? Da er det desverre ikke mulig å trekke i samme retning.

    Er det på tide med et generasjonsskifte i KFL?

    Eller må disse som ønsker mer bryte ut av KFL for å kunne fortsette fremdriften & utviklingen av supporterkulturen på Åråsen slik de vil?

    Eller vil KFL støtte & hjelpe det som skjer?

    Det er disse spørsmålene vi står på randen av nå. Disse må besvares.

    (Mener forresten at denne hører til i hovedforumet, plz)
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    #2
    Den fremdriften du snakker om, er det blussing du tenker på?? Eller er det att man skal slutte å gå med LSK-drakta??

    Nei, hvis det er noen som føler att ikke KFL utvikler seg så må det være noe galt med den personen. Jeg har stått sammen med KFL siden dem kom til, og synes fremdriften har vært så voldsom i det siste året, att det begynner å bli for mye sanger og liv på tribunen for en gammel mann som meg :-). Har ikke helse snart lenger til å hoppe og synge så mye som det har blitt det siste året.

    Stå på alle dere som jobber i KFL, dere gjør en kjempejobb og hvis noen ikke er fornøyd med dere så for dem jaggu meg ha baller nok til å stille opp på årsmøte og si sine ord. Hvis ikke så for dem bare holde kjeft.

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #3
      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
      Den fremdriften du snakker om, er det blussing og du tenker på?? Eller er det att man skal slutte å gå med LSK-drakta??

      Nei, hvis det er noen som føler att ikke KFL utvikler seg så må det være noe galt med den personen. Jeg har stått sammen med KFL siden dem kom til, og synes fremdriften har vært så voldsom i det siste året, att det begynner å bli for mye sanger og liv på tribunen for en gammel mann som meg :-). Har ikke helse snart lenger til å hoppe og synge så mye som det har blitt det siste året.

      Stå på alle dere som jobber i KFL, dere gjør en kjempejobb og hvis noen ikke er fornøyd med dere så for dem jaggu meg ha baller nok til å stille opp på årsmøte og si sine ord. Hvis ikke er dem feige som faan.
      Det var ikke blussinga jeg tenkte på nei, hold det utenfor.

      Men det er nettopp det jeg pekte på. I det siste året har utviklingen vært enorm. Etter at disse undergrupperingen kom. Mens før det sto det nesten helt bom stille.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
        Men det er nettopp det jeg pekte på. I det siste året har utviklingen vært enorm. Etter at disse undergrupperingen kom. Mens før det sto det nesten helt bom stille.
        Du må gjerne peke på grunner til KFLs utvikling, men undergrupper har IKKE vært den drivende kraften i denne utviklinga. Det har snarere vært KFLs utvikling, spesielt med hensyn til å ta i bruk tromma, utvidelse av feltet og generelt den eksplosjonsartede økningen i antall medlemmer som har ført til at det har dannet seg undergrupper.

        Premissene dine i ditt første innlegg er rett og slett feil.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          #5
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Du må gjerne peke på grunner til KFLs utvikling, men undergrupper har IKKE vært den drivende kraften i denne utviklinga. Det har snarere vært KFLs utvikling, spesielt med hensyn til å ta i bruk tromma, utvidelse av feltet og generelt den eksplosjonsartede økningen i antall medlemmer som har ført til at det har dannet seg undergrupper.

          Premissene dine i ditt første innlegg er rett og slett feil.
          Noen sa til meg en gang at det var en av undergruppene som kom med forslaget til Tromme.

          Dessuten så er ikke dette innlegget om medlemsveksten. Det er uviktig, men om engasjemanget til medlemmene.

          Kommentar

          • e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

            #6
            Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
            Det var ikke blussinga jeg tenkte på nei, hold det utenfor.

            Men det er nettopp det jeg pekte på. I det siste året har utviklingen vært enorm. Etter at disse undergrupperingen kom. Mens før det sto det nesten helt bom stille.
            feil feil feil. Utviklinga kom først. så kom undergruppene som en konsekvens av dette. Utviklingen kom fordi ledelsen i KFL har gjort en sinnsyk god jobb med å ta vare på det gamle, men samtidig være fornyende og de har vært både støtte og pådriver i forhold til den nye supporterkulturen. Tipper det er derfor det tiltet for Mykle i Molde fordi han har ikke gjort noe annet enn å forsvare støtte disse undergruppene og særlig UFC.
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

            Kommentar

            • Ranakanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 487

              #7
              Da synes jeg du bør stille opp på årsmøte hvis du synes att dem som styrer i KFL gjør en for dårlig jobb. Men mest sannsynlig så blir du stående alene. For dem i styret ellers i KFL har gjort en kjempejobb. Og si noe annet blir bare tull.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                Noen sa til meg en gang at det var en av undergruppene som kom med forslaget til Tromme.
                Du burde antageligvis skaffe deg bedre oversikt neste gang du kommer med påstander basert på en tvilsom kilde. Hvor lenge har du gått på Åråsen? De fem, seks siste kampene i år?

                Elementær fingermatematikk vil fortelle deg at KFL brukte tromme før grupperingene UFC, KGG og Team Scooter så dagens lys.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  #9
                  Yeah!

                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Du burde antageligvis skaffe deg bedre oversikt neste gang du kommer med påstander basert på en tvilsom kilde. Hvor lenge har du gått på Åråsen? De fem, seks siste kampene i år?

                  Elementær fingermatematikk vil fortelle deg at KFL brukte tromme før grupperingene UFC, KGG og Team Scooter så dagens lys.
                  Har hatte en pause på to år fordi jeg har jobbet i Tyskland, men har vært på alle hjemmekamper i tillegg til noen bortekamper i år. Vi får se hva andre sier når de kommer hjem fra skolen da Tror kilden er temmelig sikker, men...

                  Kommentar

                  • ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

                    #10
                    Ballkunstneren. Jeg vet hvilken kilde du sikter til, men den er feil. Tromma var i bruk før UFC og KGG, Team Scooter er jeg dog usikker på.

                    Kommentar

                    • Ballkunstneren
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 780

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Nordby
                      Ballkunstneren. Jeg vet hvilken kilde du sikter til, men den er feil. Tromma var i bruk før UFC og KGG, Team Scooter er jeg dog usikker på.
                      Okey, takker Nordby

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #12
                        Bare hygglig. Forøvrig savner jeg flere lange innlegg som dette på starten av lange debatter..bra!

                        Kommentar

                        • Ballkunstneren
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 780

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Nordby
                          Bare hygglig. Forøvrig savner jeg flere lange innlegg som dette på starten av lange debatter..bra!
                          Takk! Sorry, sporet litt av her...

                          Kommentar

                          • LSK-jenta
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 656

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                            Noen sa til meg en gang at det var en av undergruppene som kom med forslaget til Tromme.

                            Dessuten så er ikke dette innlegget om medlemsveksten. Det er uviktig, men om engasjemanget til medlemmene.
                            Tromme har det vært diskutert for og imot i mange år.
                            Var vel Mykle/Tony/Tommy som fikk igjennom at vi startet med tromme??
                            Er ganske sikker på det, men arrester meg hvis jeg tar feil.
                            :lsk:
                            Yvonne

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              #15
                              Til Ballkunstneren: Vokt deg vel for hva du sier nå. At du prøver å starte en konstruktiv debatt med å kalle stifterne av KFL for fantasiløse fylliker, vitner om ignoranse og overmot. Det skaper heller ikke noe godt debattklima.

                              Jeg var selv ung på tiden Bøffelberget stod under bua, men rakk å trå inn i KFL før man flyttet over til feltet. Jeg har aldri vært overstadig på kamp (men noe brisen var jeg nok innimellom før). Uansett så var det disse "fantasiløse fyllikene" som la grunnlaget for det du ser nå. Det var de som klarte å få LSK over på sin side, og som gikk fra en løst sammensatt gjeng, til å organisere det som nå har blitt over 5000. En utakknemlig holdning til det arbeidet som har blitt gjort, og gjøres, av KFL er trolig det siste grupperingen trenger for øyeblikket.

                              Å snakke om "en ny bølge", og udelt positivt om de nye kreftene som har kommet inn, vitner også om at du ikke en gang prøver å få til en nyansert debatt. Du hinter om et generasjonskifte, og lanserer splittelse som en potensiell løsning. [ironi]Dette har som kjent styrket supporterstemningen i Bergen tidligere, og er generelt kjent som et god form for problemløsning[/ironi]. Man blir ikke nødvendigvis best av å gjøre alt nytt hele tiden heller, og etter min oppriktige mening er det veldig viktig at KFL fortsetter å være en inkluderende gruppe, med stort spenn i alder og interesser.

                              Det du snakker om er eksluderende. At noen har en idé om hvordan det skal være, og bryter opp bare fordi de ikke får alle med på dette, er kun destruktivt. Den eneste måten Lillestrøm kan fortsette å ha den beste supporterstøtten i landet på, er om man fortsatt står samlet. Dette er jo en klassisk situasjon i organisasjonssammenheng, da den yngre garde ønsker å få gjort alt på en gang, mens de eldre gjerne titter seg tilbake, og syntes ting fungerte godt sånn det var. Utfordringen er å finne et kompromiss som alle kan leve med, og du må heller ikke glemme at KFL har utviklet seg progressivt, og med stormskritt de siste par sesongene. Derfor deler jeg ikke din bekymring for at KFL skal begynne å henge etter med det første.

                              Splid er ikke innovativt, men det kan skape forandring. Spørsmålet er om en slik forandring fører til noe som helst godt. Klarer man derimot å løse konfliktene som har oppstått, så er det en stor sjanse for at man både vokser på erfaringen, og kommer styrket ut av det hele.

                              Tilslutt vil jeg si at jeg synes det hadde vært utrolig trist om intrern uro skulle ødelegge det som har blitt bygget opp gjennom mange år, og husk at det er mye lettere å rive ned, enn å bygge opp.
                              Last edited by Kimito; 26.09.2006, 12:55. Begrunnelse: Retting av eget språk
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
                                Var vel Mykle/Tony/Tommy som fikk igjennom at vi startet med tromme??
                                Det sier seg selv at da KFL tok i bruk tromme, så måtte ledende personer som Mykle, Tony og Tommy være med på det. Uten at de var med på det, ville aldri tromma blitt akseptert. Og at initiativene kom fra Mykle og Tony er det ingen tvil om.

                                Men, det er lett for de uvitende å tro at det er undergrupper som har æren for all fremgang. Noen er veldig flinke til å fremheve seg selv og det er jo nærmest blitt et kappløp for å være den som roser dem mest, flest og best for tribunelivet.

                                Men de med litt fartstid vet at mentaliteten og gutsen blant mange av oss gamle slett ikke står tilbake for noen andre.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

                                  #17
                                  Min mening

                                  Sorry at jeg kallte dere for fylliker, vet bedre nå, men det var sånn det var for meg da. Og derfor tørte jeg ikke å stå sammen med dere. Ellers så hadde jeg vært med siden 96... Når jeg flyttet hit.

                                  Uansett så var ikke innlegget mitt Nøytralt, det var min mening.

                                  Nå er det din tur til å si din... okey?

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    #18
                                    Kimitos innlegg (#15) er så godt skrevet at det ikke er noen grunn for meg til å gjenta det. Støttes 100 %!
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • Trond-Viggo
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Sep 2006
                                      • 5

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Noen er veldig flinke til å fremheve seg
                                      Det er riktig. Og som om det ikke var nok å si det ...

                                      Men de med litt fartstid vet at mentaliteten og gutsen blant mange av oss gamle slett ikke står tilbake for noen andre.
                                      ... gir jaggu Rønnern oss et eksempel også.

                                      Kommentar

                                      • Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Men de med litt fartstid vet at mentaliteten og gutsen blant mange av oss gamle slett ikke står tilbake for noen andre.
                                        Det vet jeg! Og tviler ikke på at det fortsetter sånn :lsk:

                                        Det er bare det at fornyelse kommer ofte fra nye folk, eller folk utenfra. Folk som har opplevd noe som vi ikke har.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎