Redegjørelse fra Ultras Felt C

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Redegjørelse fra Ultras Felt C

    Etter at vi, Ultras Felt C, benyttet pyroteknikk under bortekampen mot Molde, har vi fått svært sterke reaksjoner fra både LSK og Kanari-Fansen. Vi har innsett at kampen vår for pyroteknikk på tribunen er nytteløs, og har derfor besluttet å droppe bruken av pyroteknikk i fremtiden. Vi understreker at vi ikke setter oss selv høyere enn LSK og KFL, og vi opplever situasjonen vi nå har kommet i som veldig trist.

    Vi er klar over at vi har brutt reglementet og kommer til å ta straffen vi har fått. Når utestengelsen er opphevet, ønsker vi å komme tilbake på Åråsen for å gi alt vi har for å støtte Sportsklubben. Vi ønsker å være en sterk ressurs for Kanari-Fansen og bidra til å oppretteholde Kanari-Fansens stilling som Norges beste supportere.

    Vi har fått beskjed om at vi er utestengt på ubestemt tid. Vi har vanskelig for å forholde oss til en slik straff. Vi ønsker å få en mer presis straff, slik at vi kan ta straffen vår og komme oss videre. Vi vil svært gjerne ha en dialog med LSK, spesielt på dette punktet.

    Til slutt vil vi si at vi elsker Lillestrøm Sportsklubb like intenst som alle andre i LSK og Kanari-Fansen. Vårt største ønske er at Lillestrøm Sportsklubb skal bli Norges beste fotballag og at Kanari-Fansen skal fortsette den enormt gode utviklinga som har gjort oss til Norges beste supportere.

    Med vennlig hilsen

    Ultras Felt C
  • Guling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 484

    #2
    Voksent og bra svar, synes jeg. Jeg er en av dem som mener at en straff var på sin plass, men dere fortjener et presist antall kamper - og etter min mening i hvert fall ikke mer enn fem. En må jo regne med at dere slutter med pyroen nå, og at straffen har hatt den virkningen den skulle ha.

    Velkommen tilbake når dere får adgang igjen - sammen skal vi gjøre LSK sterke!

    Kommentar

    • DreptKjendis
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Apr 2006
      • 27

      #3
      voksen og god redegjørelse, vil ønske dere lykke til og velkommen tilbake på match når endelig straff er ferdig sonet

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        Omtrent det første vettuge jeg har hørt fra den kanten på lenge (ikke deg Lars du har alltid svart voksent og bra).

        Velkommne tilbake skal dere være når dere endelig har skjønt at man må (stort sett) dra i samme retning!
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 718

          #5
          Well said - ydmykhet og selvinnsikt er to veldig gode egenskaper og du bekrefter at du har disse
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #6
            Stå på UFC!

            Hvis dere ikke gjentar pyro og de av dere som flørter med
            casualklesstilen slutter med det, har dere min fulle støtte!
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • Feldon
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • May 2006
              • 19

              #7
              Flott at det kommer en voksen uttalelse fra UFC i denne saken nå! Bra innlegg Lars! Anser meg ferdig med saken nå. Jeg er en av de som mente UFC fortjente en straff. Men med tanke på at UFC har fått straffen sin, og de aksepterer den, oppfordrer jeg alle andre også om å la dette ligge i fred en stund da alle parter i saken har talt.
              Fugla til jeg dør!

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Vi har fått beskjed om at vi er utestengt på ubestemt tid. Vi har vanskelig for å forholde oss til en slik straff. Vi ønsker å få en mer presis straff, slik at vi kan ta straffen vår og komme oss videre. Vi vil svært gjerne ha en dialog med LSK, spesielt på dette punktet.
                Må gi dere støtte her. Utestengelse på ubestemt tid er drøyt og helt umulig å forholde seg til. Skal man ringe LSK før hver hjemmekamp og spørre om det er greit å komme til søndagen eller er det LSK som ringer hjem til hver enkelt og forteller dem, sånn helt plutselig, at nå er alt greit igjen?

                Dialog er tingen.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Messias
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 624

                  #9
                  Bra og voksent sagt!
                  Får håpe dere kommer å joiner meg på RB snart :P
                  Men burde absolutt få et svar på antall kamper dere er utestengt.

                  GG gutta =)

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Vi har fått beskjed om at vi er utestengt på ubestemt tid. Vi har vanskelig for å forholde oss til en slik straff. Vi ønsker å få en mer presis straff, slik at vi kan ta straffen vår og komme oss videre. Vi vil svært gjerne ha en dialog med LSK, spesielt på dette punktet.
                    Som flere av oss har påpekt før er dette i beste fall en upresis formulering fra LSK sin side. Skjønner veldig godt at dere vil ha klarhet rundt det.

                    Samtidig fortjener dere honnør for en fornuftig redgjørelse.


                    Mvh
                    Gammer´n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Bondekanari
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2004
                      • 146

                      #11
                      Godt å se at dere kommer med en konstruktiv redegjørelse av situasjonen. Det er slikt man vokser på og kommer seg videre.

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Vi ønsker å få en mer presis straff, slik at vi kan ta straffen vår og komme oss videre. Vi vil svært gjerne ha en dialog med LSK, spesielt på dette punktet.
                      Gjør dere noe aktivt selv for å få til en dialog, eller venter dere på at LSK skal ta kontakt?

                      Jeg håper dere kommer tilbake etter endt straff og fortsetter å lage bra stemning sammen med resten av KFL. Selvsagt innenfor reglene til LSK og KFL. Dere har bidratt sterkt, noe LSK og KFL trenger.

                      Kommentar

                      • Kølla Riisa
                        Seniormedlem
                        • Jun 2004
                        • 1021

                        #12
                        Gjør dere noe aktivt selv for å få til en dialog, eller venter dere på at LSK skal ta kontakt?
                        Vi har gjort noe aktivt for å få dialog ja. Men etter ønske fra KFL-styret er vi enige om ikke si hva dette er.

                        Kommentar

                        • Kølla Riisa
                          Seniormedlem
                          • Jun 2004
                          • 1021

                          #13
                          Hvis dere ikke gjentar pyro og de av dere som flørter med
                          casualklesstilen slutter med det, har dere min fulle støtte!
                          Hva klær angår står vi selvfølgeluig fast på at folk kan gå med akkurat hva dem vil på fotballkamp.

                          Det er en egen tråd for den debatten.

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Bra! Godt å høre at dere tar kritikken til dere og har lyst til å komme tilbake for å gjøre alt for LSK og KFL!
                            Jeg synes selv at pyroeffekter er stilig, og må innrømme at bildene fra Molde ser bra ut. Men når det ikke er lov så er det bare LSK/KFL som får svi om man ikke følger reglene...
                            Jeg lurte faktisk på om noen av dere kom til å bli så forbanna over utestengelsen at dere ikke lenger gadd å komme tilbake når straffen var over. Bra dere tar det som menn og lover bot og bedring.

                            Er det ingen i UFC som vurderer å gi faen i LSK og KFL etter dette?
                            Kan man stole på at dere forholder dere til reglementene i fremtiden da?

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              #15
                              Er det ingen i UFC som vurderer å gi faen i LSK og KFL etter dette?
                              Kan man stole på at dere forholder dere til reglementene i fremtiden da?
                              Jeg er litt usikker på hvordan ståa er med det første punktet, men det store flertallet ønsker og forsatt å støtte LSK. Tror kanskje noen har meldt seg ut av KFL. Men det vil jeg ikke snakke så mye om, det får de personene som har gjort snakke om det hvis de vil det.

                              Vi ble enige på et møte om at vi skal legge ned blussinga for alltid og det kommer vi til å holde.

                              Kommentar

                              • okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

                                #16
                                Som en av de som har vært mest aktiv i å kritisere dere her på forumet, synes jeg også det er på sin plass med en liten kommentar.

                                Jeg er på ingen måte overrasket over at LSK setter i bruk harde reaksjoner etter det som har skjedd. Imidlertid tror jeg at dere kan påvirke den i aller høyeste grad. Ved å gå i dialog i stedet for å gå i total konfrontasjon, vil helt sikkert klubben hjelpe dere i å finne en løsning. Det finnes mange eksempler på dette tidligere, hvor man kan hjelpe til der det trengs frivillige.

                                Jeg kjenner flere av dere som engasjerte personer, som ofrer litt mer enn bare noen kalorier for Sportsklubben. Jeg håper dere kommer tilbake i miljøet i kraft av dere selv, og ikke i kun i kraft av en gruppering. Uansett innenfor de lover og regler som man bør forvente av en supporter.

                                I tillegg kan jeg ikke forestille meg at "ubestemt tid" faktisk er for all tid.

                                -okb! - fortsatt i aller beste hensikt
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                Kommentar

                                • GulMann
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Sep 2006
                                  • 43

                                  #17
                                  Endelig en beklagelse fra UFC.

                                  Endelig ser det ut til at man har forstått hvilke konsekvenser
                                  det får ved tillitsbrudd og slik oppførsel.
                                  Vet vel ikke om dagens Dagblad oppslag er bare possetivt men men.

                                  Er vel nå enige i at man kan gå i dialog med LSK og etter den
                                  få sin straff, med eks fastsettelse av straff så man slipper
                                  å ha ubestemt tid hengende over seg.

                                  Dette var en voksen beklagelse fra UFC og håper att dette også
                                  vil føre til at UFC holder seg til NFF regelverk, avtaler inngåt med klubben
                                  og KFL.

                                  vil vel når evt. straff er sonet ønske de velkommen til bake men synes også
                                  at de må bevise seg tillit verdig igjen.

                                  D

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                    Hva klær angår står vi selvfølgeluig fast på at folk kan gå med akkurat hva dem vil på fotballkamp.

                                    Det er en egen tråd for den debatten.
                                    Når Kølla Riisa er flink å påpeke at det er en egen tråd på temaet om påkledning så ta denne debatten i den tråden.

                                    Noen mener at alle må gå i LSK-farger eller offisielle supporterartikler for å være gode supportere på kamper. Andre mener at man like gjerne kan bruke vanlige klær, eller klær som har blitt koblet til casualsmiljøer uten at det i seg selv er noe problem. Kjør debatt.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • scages
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1292

                                      #19
                                      Da er det på tide å trekke Ibsen inn i debatten:

                                      "Å, hvilken fryd det da ville bli å leve livet.
                                      Ingen hatefull strid mer. Bare kappestrid.
                                      Alle øyne rettet mot det samme måle. Alle
                                      viljer, alle sinn stevnende fremad, -oppad,-
                                      enhver ad sin egen naturnødvendige vei.
                                      Lykke for alle,- skapt igjennem alle."

                                      -Rosmer i Rosmersholm.

                                      Dette blir bra folkens, sammen er vi sterke. Sammen er vi best!
                                      KFL, ingen over, ingen ved siden. UFC, velkommen tilbake i det gode selskap etter endt soning.

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        #20
                                        Jeg synes redegjørelsen fra UFC er godt skrevet og får fram forholdet gruppa har til både LSK og Kanari-Fansen. At det tydelig kommuniseres at de ønsker å være en ressurs for KFL er jeg svært fornøyd med.

                                        Velkommen tilbake som en definert del av Kanari-Fansen!
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎