Beste supporterklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gul og Flyvende
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Sep 2006
    • 18

    Beste supporterklubb

    Tippeligaen 2006 er snart slutt og derfor synes jeg at det er på sin plass å evaluere årets supporterklubber.

    Etter min mening så er Kanari-Fansen landets, og en av nordens, beste klacker. Men hvem synes dere er landets beste supportere? Menigheden, Briskeby Banden, Hæren, Isberget osv.?

    PS: Nå mener jeg ikke antall medlemmer i supporterklubben, for da hadde jo fjortis-klanen vært på toppen, noe de ikke er. Evaluer etter stemning, tifo, synging osv.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Synging: Kanari-Fansen klart best. Kjernen har hatt en markant forbedring på dette området de siste årene.

    Tifo: Oslo-klubbene er alltid gode. I år har også KFL hatt 3 store, bra tifoer.

    Borteoppmøte: I år har Brann-supporterne vært veldig bra her. Klanen er alltid bra.

    Kommentar

    • Gul og Flyvende
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Sep 2006
      • 18

      #3
      Synes at Klanen har vært nesten elendige på synginga i forhold til antallet medlemmer i år. Har hørt de så mye bedre.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Helt enig der. Defor har jeg heller ikke nevnt dem under beste synging.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Jeg vil rangere det slik (utifra det som gjelder mest, nemlig synging og evnen til å lage liv og røre på tribunen):

          1. KFL (bra start på sesongen med massiv støtte i RL, og vi har holdt koken. Kan fortsatt ha bedre borteoppmøte, selv om det var veldig bra på enkelte av borteturene. Når det er sagt så er ikke undertegnede rett person til å klage på dette... Jeg har bare fått med meg to kamper i Køben som kan regnes som langturer...)

          2. Kjernen (lik kultur som oss, og det merkes ved at de har blitt klart bedre enn tidligere, og de er mye "freshere" enn f.eks. Klanen)

          3. Klanen (bedre enn på lenge mot oss på Åråsen, men svake store deler av sesongen, til tross for dette er de nr. 3 pga. at de trøkker til bedre enn noen andre når de en skjelden gang drar igang en av de kjedelige sangene sine)

          Årets kaktus: Brannsupportera!! Så utrolig ræva! Tragisk når de er fra en så stor by, og ikke har konkurranse i mils omkrets.

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #6
            Årets mest oppskrytte supporterklubb: Bataljonen.
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #7
              1.
              KFL har vært mest nyskapende det siste året. Vanvittig mange nye sanger vi har hostet opp. Vi er også de eneste som per idag synger (nesten) 2 X 45min! Viktig å ikke hvile på laurbærene når vi nå går inne i et nytt og forhåpentligvis rekordår hva gjelder medlemmer.

              2.
              Klanen er status qou. Har ikke hørt en eneste ny sang fra de på flere sesonger. At de kun får til å trøkke til i korte deler av kampene trekker kraftig ned, til tross for mange (på papiret) medlemmer.

              3.
              Kjernen har kommet seg i antall medlemmer og trøkk, men fremstår som rene kopi-berget (sammen med Aalesund) og imponerer dermed ikke meg. Helt "jalla" med deres bruk av megafon. Høres som forsangeren er mer opptatt av å høre seg selv enn at Kjernen skal høres. Har hørt rykte om at de har monitor på Læsjkendal, vet dog ikke om det er hold i dette.

              4.
              Liin imponerer med bra tifo, men trekker ned at en klubb fra Oslos vestkant ikke makter å trekke flere tilskuere i ALLE aldre. Liin består vel stort sett av 20 år og nedover...

              5.Brann tror selv de er fantastiske, men det de presterte i seriefinalen mot RævBK var direkte dårlig! Nesten ikke trøkk, kun et fåtalls sanger, ikke en eneste ny sang.

              6.
              Stabæk support sliter med samme problemet som Liin - for få tilskuere. I tillegg har intern turbulens ført til splittelser (får håpe KFL/UFC ikke vil oppleve dette i 2007), men er mye dårligere på tifo. Antakelig opplever også spillerne at det er dårlig med støtte fra egen supporteklubb i.o.m. at Stabæks målscorere velger å feire scoringer foran motstandernes supportere!

              7.
              Fredrikstad og Start får dele sjuendeplassen. Fredrikstad har vel også kopiert endel av våre sanger. Start får minus for behandling av Uwe.

              Resten av supporterklubbene er for dårlige til å bli med i min vurdering.

              Neste sesong blir det ny konkurranse med Godset Union og Aalesunds gutter.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #8
                Synes det er liten tvil om at vi har vært den beste supportergruppa i landet i år. Synger desidert mest, og lydtoppene er mye høyere nå enn tidligere år. I tillegg har vi vunnet alle tribunekampene i år, da skal det mye til for at noen andre suppotergrupper fortjener tittelen norges beste supportergruppe 2006. I tillegg har TifoGruppa til KFL hatt sitt beste år noensinne med 3 bra tifoer.

                På en like klar 2.plass kommer klanen. Synger fortsatt høyt, men synger enda mindre enn tidligere. Tifo gruppa dems har hatt sitt dårligste år på noen sesonger, i tillegg til at dem ikke har kommet med noen nye sanger som trøkker skikkelig. Meget bra bortefølge!

                Kjernen fortjener 3. plassen på lista. Det virker som dem trengte nedturen ifjor for å ta steget videre. Har vært bra på bortefølge i år, og lydnivået har tatt seg opp flere hakk. I tillegg har dem en bra Ultras Gruppe og tifo gruppe som tar mye ansvar. Ett stort pluss for årets peneste pyroshow skal dem også ha.

                Bak disse 3 er det ganske jevnt synes jeg. Brann har vært gode på bortefølge, Bastionen har vært gode på tifo, men det er de eneste områdene dem har vært gode på i år, så etter min mening har Kjernen klart å nærme seg kfl og klanen dette året, mens det bak disse 3 supportergruppene er det ganske stusselig.

                Blir spennende å se hvordan det utvikler seg neste år. Kfl har hatt en liten down(s) periode de siste kampene, og må heve seg hvis man fortsatt vil ha tittelen norges beste supportergruppe. Det er vel også bare ett spørsmål om tid før Klanen skjønner at med litt bedre organisering og samarbeid så er dem på toppen igjen. Fortsetter Kjernen årets fremgang også neste år så blir det spennende å se hvor bra dem blir. I tillegg blir det morro å få tilbake Svein Krogstad banden
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • krisruds
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 839

                  #9
                  Det som er med Brann er at selve fansen ikke akkurat er så bra, men resten av stadion kan til tider være fantastiske, noe man ikke egentlig finner i resten av Norge. . Det er derfor det kan bli sinnsylt med liv på stadion.
                  krisruds medlem av KFL siden 1996


                  OI OI OI nå har vi det morro :)

                  BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av krisruds
                    Det som er med Brann er at selve fansen ikke akkurat er så bra, men resten av stadion kan til tider være fantastiske, noe man ikke egentlig finner i resten av Norge. . Det er derfor det kan bli sinnsylt med liv på stadion.
                    Jepp, enig i det, merket det i 6-2 tapet vi hadde der, men det er veldig sjelden dem får til ett sånt trøkk, så det hjelper ikke at dem har ett sykt trøkk i 40 minutter på Brann stadion i løpet av en sesong, når dem er stumme resten av sesongen.
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • Woia
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Sep 2005
                      • 108

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Årets kaktus: Brannsupportera!! Så utrolig ræva! Tragisk når de er fra en så stor by, og ikke har konkurranse i mils omkrets.
                      kunne ikke vært mere enig
                      slap that ho like a domino

                      Kommentar

                      • Cheeky Boy
                        -Rosenborgsupporter-
                        Hoffnarr
                        • Aug 2006
                        • 43

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Høres som forsangeren er mer opptatt av å høre seg selv enn at Kjernen skal høres. Har hørt rykte om at de har monitor på Læsjkendal, vet dog ikke om det er hold i dette.
                        Han bryr seg vel mest om at laget skal høre kjernen, og ikke hva løker som ser kampen på TV synes..

                        Monitor?? Hva du mener med det?
                        un99

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Cheeky Boy
                          Han bryr seg vel mest om at laget skal høre kjernen, og ikke hva løker som ser kampen på TV synes..
                          Det var en gang en liten blussronker som ikke skulle skrive noen flere innlegg på denne siden. Hva skjedde med ham?
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • fotball_marthe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1069

                            #14
                            hæ? hva mener du med det a,rønnern?

                            men ontopic:
                            Branns supportere suger ræv! De tror de er norges beste,men hvorfor er de så jæ*** stille da?
                            Og klanen syns jeg har vært døde i år.

                            KFL=Norges beste!
                            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                            Kommentar

                            • Thomas fugl
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2003
                              • 137

                              #15
                              synes ikke bataljonen har levert en dritt de siste årene! Klanen er uten tvil nest best men vi må fortsatt jobbe for å holde oss på topp. kjernen er for min del en dårlig kfl kopi men både brann og rbk har til tider meget bra stemning på sittan.
                              - Venter på en ny storhetstid

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Cheeky Boy
                                Han bryr seg vel mest om at laget skal høre kjernen, og ikke hva løker som ser kampen på TV synes..

                                Monitor?? Hva du mener med det?
                                Høyttalere rettet mot seg selv.
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #17
                                  Hørte på p4 i går, Brann supportera hadde hatt ett kjempe år i år, dem hadde økt antall medlemmer med 40%, nå var de hele 3600 stk! Det sier litt hvor overlegen kanarifansen er Bergen er jo sikkert dobbelt så stor som Lillestrøm, hvis ikke ennå større.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Dobbelt så stor? Bergen har omtrent 20 ganger så mange innbyggere som Lillestrøm...

                                    Kommentar

                                    • Gullstrupa
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2005
                                      • 190

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Dobbelt så stor? Bergen har omtrent 20 ganger så mange innbyggere som Lillestrøm...
                                      Ja hehe jeg syntes det var litt forsiktig med dobbelt så mange
                                      Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Dobbelt så stor? Bergen har omtrent 20 ganger så mange innbyggere som Lillestrøm...
                                        Og det vil si at utifra innbyggertall så skulle Brann/bataljonen hatt 100.000 medlemer for å kunne klare å konkurrere med KFL når det gjelder hvor mange av byens befolkning som er medlem.

                                        (Selvfølgelig LITT urealistisk men Bataljonen burde vært MINST 15.000).

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎