Sangkontrakt?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1224

    Sangkontrakt?

    Var en liten tur innom bydelslaget sine supportersider, og kom over et sitat vedrørende bedre tribunekultur. Heldigvis klarer vi oss fint uten
    Klippet ut følgende:

    Alle som vil kjøpe sesongkort på Vestbreddens midterste felter må underskrive en såkalt "sangkontrakt".
    Dette medfører at folk som griner seg til en plass på et sangfelt faktisk kan bli kasta ut av dette feltet hvis de ikke leverer varene.

    Kommentarer?
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    #2
    Opprinnelig skrevet av fredpet76
    Kommentarer?
    Feil forum..

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Haha, bunnen er virkelig nådd for den gjengen der.

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #4
        Jepp, men ser ut som de skal gjøre noe med det nå gitt.

        De har hatt store problemer med mye turister som opptar felter som faktisk er uttalte "sangfelter". Synes det er på sin plass når problemet er blitt såpass stort som det har blitt der de siste par åra.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Synes det er fullstendig feil måte å takle problemet på. Tvang er ikke noen god løsning i mine øyne.

          Og de som står der p.g.a. comfort etc. kommer ikke til å ha noe problem med å skrive under kontrakta. For hvordan skal de kontrollere at folk synger? Skal de kaste ut folk som spiser pølse og tar en sangpause? Skal hver enkelt utstyres med et måleinstrument som måler hvor mye de synger?

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1224

            #6
            Dette trenger ikke være noe feil forum, da det sikkert eksisterer flere hos oss som irriterer seg over de som ikke synger. Mitt poeng med denne tråden var på en måte å skissere hvordan bydelslaget forsøker å bedre deres tribuneliv. Vi synker selvsagt ikke så lavt ved å kreve en kontrakt, men vi har sikkert noe bedringspotensiale vi og..

            Kommentar

            • detvarvondtdet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 398

              #7
              Opprinnelig skrevet av fredpet76
              Var en liten tur innom bydelslaget sine supportersider, og kom over et sitat vedrørende bedre tribunekultur. Heldigvis klarer vi oss fint uten
              Klippet ut følgende:

              Alle som vil kjøpe sesongkort på Vestbreddens midterste felter må underskrive en såkalt "sangkontrakt".
              Dette medfører at folk som griner seg til en plass på et sangfelt faktisk kan bli kasta ut av dette feltet hvis de ikke leverer varene.

              Kommentarer?


              Satt akkurat og leste det sammen etter at det kom opp i en tråd på vg.debatt. En annan ting jeg bet meg litt merke i var utsagnet:

              "Vi snakker 160 meter med rein terror for våre motstandere."

              Er dette virkelig den gjengse oppfatning blandt suportere rundt om kring? At synging fra tribunene påvirker spillet til motstanderene?
              En ting er at spillere sier til suporterne at det gir ekstra motivasjon osv.. Det er nok litt sant i det, men synging/hopping osv på tribunene er nok mere morsomt for de som gjør det en at det gir så mye motivasjon til spillere..

              Vet om spillere som sier at man under kampen rett og slett er så fokusert at det som skjer på tribunene bare blir "bakgrunnstøy".
              "Dere kan sitere meg på dette:
              Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
              Fjøra

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                #8
                Spent på hva slags andre alternativer du hadde kommet med Lars? De har prøvd mye de siste åra for å rette opp stemningen igjen.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                  Satt akkurat og leste det sammen etter at det kom opp i en tråd på vg.debatt. En annan ting jeg bet meg litt merke i var utsagnet:

                  "Vi snakker 160 meter med rein terror for våre motstandere."

                  Er dette virkelig den gjengse oppfatning blandt suportere rundt om kring? At synging fra tribunene påvirker spillet til motstanderene?
                  En ting er at spillere sier til suporterne at det gir ekstra motivasjon osv.. Det er nok litt sant i det, men synging/hopping osv på tribunene er nok mere morsomt for de som gjør det en at det gir så mye motivasjon til spillere..

                  Vet om spillere som sier at man under kampen rett og slett er så fokusert at det som skjer på tribunene bare blir "bakgrunnstøy".
                  Også finnes det spillere som Tobias Grahn som får med seg alt som blir sunget fra tribunen og lar seg hisse opp av den minste ting, så hvis man finner svake nok personer, så går det fint å psyke dem ut
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    Spent på hva slags andre alternativer du hadde kommet med Lars? De har prøvd mye de siste åra for å rette opp stemningen igjen.
                    Får håpe folk fra Klanen holder seg unna dette Forumet da, slik at de ikke plukker opp det jeg sier. ;-)

                    Men man må jo selvsagt se på hvorfor folk som ikke synger står på syngefeltet midt på Vestbredden. De to viktigste grunnene er helt klart rimelige priser og god oversikt over banen.

                    Det sier seg vel selv hva man kan gjøre for å forhindre at dette skjer. Det ene er dyrere billetter, slik at det ikke er så attraktivt å stå der bare p.g.a. prisen. Det andre er å flytte syngefeltet til et sted med dårligere oversikt over banen.

                    Et annet tiltak for å fjerne disse uønskede personene fra syngefeltet er jo selvsagt unummererte plasser på hele tribunen. På den måten får de ivrigste, de som møter opp først, de beste plassene midt på tribunen.

                    I tillegg vil ting som synlig forsanger ("capo") hjelpe om de ønsker å forbedre stemningen.

                    En siste ting er det å samle alle de syngende på ett sted. Slik jeg ser det skyter de seg selv i foten ved å offisielt splitte seg i 2 grupper. En samlet klack, f.eks. i cola-svingen, vil kunne gi et mye bedre, samlet trykk enn to klacker som synger i munnen på hverandre.

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #11
                      De flytta seg jo fra vb til cola, likevel fulgte turistene etter. Og man ser definitivt ikke bedre fra cola enn fra vb.

                      Klanen har i alle år hatt faste forsangere.

                      I år har de gjort stort sett det, å samle de syngende i cola. vb er så og si død.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • hjesus
                        -Engasupporter-
                        Bøffelpromp
                        • May 2004
                        • 14

                        #12
                        Det er nok flere tiltak som gjøres enn bare en sangkontrakt.
                        Den mest drastiske tiltaket er opphevelsen av faste plasser på Gamle Konge. Jeg orker ikke å ta alle tiltakene her, men når det gjelder sangkontrakt, så husk at Klanen har 14 000 medlemmer med samme rettigheter. Det er ikke alle disse som er like punsje når det gjelder å skape stemning.

                        Kanarifansen begynner vel også å bli en del medlemmer nå. Med økt antall begynner vel dere også å se at dere får med flere og flere stemningssnyltere i områdene med størst stemning.
                        in Absinthia

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          Men for oss er tilstrømningen av syngende supportere langt større enn tilstrømningen av folk som ikke bidrar. Selv om vi skal være obs på det, har jeg ingen tro på at Kanari-Fansen vil falle i den samme gropa som Klanen.

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av hjesus
                            Det er nok flere tiltak som gjøres enn bare en sangkontrakt.
                            Den mest drastiske tiltaket er opphevelsen av faste plasser på Gamle Konge. Jeg orker ikke å ta alle tiltakene her, men når det gjelder sangkontrakt, så husk at Klanen har 14 000 medlemmer med samme rettigheter. Det er ikke alle disse som er like punsje når det gjelder å skape stemning.

                            Kanarifansen begynner vel også å bli en del medlemmer nå. Med økt antall begynner vel dere også å se at dere får med flere og flere stemningssnyltere i områdene med størst stemning.
                            Det tror jeg du har rett i hjesus, vi får bruke tiden godt, og at vi jobber godt nå er det ingen tvil om. Får se om vi klarer voksesyken bedre enn dere klarte.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #15
                              jeg tror dette har mye å gjøre med at det er hipt å holde med enga, og masse folk står der fordi de synes det er gøy og at det er godt for imaget.. alikevel har dem ikke så mye engasjement og hjerte for klubben, og derfor synes de kanskje det er litt teit/i meste laget å stå å synge... kjenner vifsupportere som går på masse vifkamper men veit mindre om enga enn jeg gjør.. fjerner dem disse fra syngefeltet så tror jeg nok ikke det blir 160 meter lenger
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Haha, bunnen er virkelig nådd for den gjengen der.
                                Her er hvertfall bunnen nådd. Jeg ler...for en pinglete liten gjeng med BØNDER!!!


                                # Game Date Attendance
                                1 Rosenborg BK - SK Brann 11/09/2006 5755
                                2 Hammarby - Lillestrøm SK 11/18/2006 5399
                                3 Hammarby - Brøndby IF 11/23/2006 4443
                                4 Helsingborgs IF - Rosenborg BK 11/19/2006 4412
                                5 IF Elfsborg - AIK 11/12/2006 3375
                                6 Vålerenga - IF Elfsborg 11/19/2006 3058
                                7 Vålerenga - Viborg FF 11/23/2006 2040
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  #17
                                  du slutter nok å le til søndag, når det stiller 1203 (de 3 er fra Hammarby) på matchen vår.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • Fritz
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 1033

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av iL
                                    du slutter nok å le til søndag, når det stiller 1203 (de 3 er fra Hammarby) på matchen vår.
                                    Enig i at det er tidlig å le av andre, når vi selv ikke har spilt en eneste hjemmekamp. Forstår uansett ikke fascinasjonen over VIF Fotballs tilskuertall. Burde være likegyldig om VIF Fotball stiller med 127, eller 45.000 mennesker på kampene sine, så lenge våre egne tilskuertall er respektable.

                                    Når det er sagt håper jeg på over 3.000 tilskuere på søndag. Vet det er optimistisk, men vi har blitt positivt overrasket før over interessen for RL på Romerike (les: Køben i fjor) - blir spennende å se interessen i år.

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Synes det er fullstendig feil måte å takle problemet på. Tvang er ikke noen god løsning i mine øyne.

                                      Og de som står der p.g.a. comfort etc. kommer ikke til å ha noe problem med å skrive under kontrakta. For hvordan skal de kontrollere at folk synger? Skal de kaste ut folk som spiser pølse og tar en sangpause? Skal hver enkelt utstyres med et måleinstrument som måler hvor mye de synger?
                                      Kontrakten binder deg til at-hvis-du-har-tenkt-å-stå-her-så-må-du-synge.

                                      Tenker det er ett mer dytt en tvang, dvs folk tenker seg vel om, desuten har man mange valg hvor man kan stå på Ullevål. De håper nok at de som ikke synger så ofte, eller ikke synger, tenker, hmmm-god-idee, jeg stiller meg ett annet sted.

                                      Jeg synes det er ett bra initiativ, vi også kommer dit endag fortere en vi tror. Det har feks. vært klaging på forumet over folk som ikke synger på feltet.

                                      Vi bør allerede nå komme opp med ideer om hvordan vi skal bedre dette. Hvis feltet blir utvannet med 50% med folk som ikke synger. Hva gjør vi da?
                                      Ja feltet er for alle, men ikke på bekostning av stemning
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        #20
                                        ha ha sangkontrakt! -tror jeg ler meg ihjel. Da blir det sikkert kjempemye lettere å få med seg de som ikke synger. nei tvertimot, da vil nok terskelen for de som ikke er med bli enda høyere. "Der borte står de som synger og de som har skrevet sangkontrakt" Tipper nyrekruteringen blir sånn ca 0,001%.
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎