KFL nye klanen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    KFL nye klanen?

    Etter å lest igjennom mange sangforslag og andre poster så begynner vi å faktisk nærme oss mye av det klanen klager på.

    KLANEN:
    De klager på at folk stjeler av dem hele tiden.
    De klager på at andre fans suger i Norge.
    De skryter hele tidena av at de er best.
    De sier det er kun de som har bra sanger.
    De nekter å bruke andre sanger andre fans har.
    De velger å la være å bruke mange sanger andre fans tar av den.
    osv

    KFL:
    Vi klager på at folk stjeler hele tiden.
    Vi klager på andre ræva fans i Norge.
    Vi skryter hele tiden av vi er best.
    Vi har de beste sanga i Norge.
    Vi nekter å bruke andre sanger andre fans i Norge har kommet ut med først.
    Mange vil slutte med sanger pga andre fans bruker dem også.
    osv

    Det over er kanskje litt tynt grunnlag, men vi er vel i utganspunktet Norges beste fans nå, slik Klanen var før, defor er det viktig at vi ikke driter oss ut med å være slik Klanen var før, at vi hele tiden tror vi er best, vi har mye vi kan bli bedre på, derfor er det viktig at vi hele tiden fornyer oss.
    For at klanen skal bli best igjen i Norge er det bare en mulig de har, etter min mening, det er å starte en annen sang stil, slik vi, med mange andre fanser i Norge har gjort.

    Det jeg vil frem til er at når et bra sangforslag sånn some PAO og Pippi blir lagt ut på sangforumet her så kommer mange med en gang at den og den fansen har sunget den en gang før derfor er et ikke akktuelt at vi bruker den også. Jeg er i utganspunktet enig i det, men når det er knall sanger sånn som PAO og f.eks Pippi så mener jeg at samme faen at andre fans har den, vi lager vår egen verson av sangen så synger vi den. Så klart at man ikke skal "ta å bruke" alle sangen alle andre fans finner på her i landet, men sanger som etter min mening og mange andres mening er sjef, bare se på oppsluttningen på de sangene som er sjef, hvor mange som er for og imot.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.
  • gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

    #2
    Alle de punktene du ramser opp kan i bunn og grunn til slutt ledes tilbake til at man mener å være best. Som du også skriver; både KFL og klanen mener å være på topp, og forbinder topp med det å være unik.

    Jeg er ikke redd for at KFL vil "hvile", og slutte å utvikle seg, selvom vi mener at vi er best. Jeg tror tvert imot at det vil bare gjøre ønsket om å fortsette å være best større og dermed vil KFL strekke seg lenger og lenger for å fortsatt være best. Det er alltid noe som kan forbedres.

    Når det gjelder de spesifikke eksemplene du trekker frem er jeg enig i det som virker å være den gjengse mening; har melodien vært brukt av en annen norsk supportergruppering bør den være død for oss.
    I have this condition.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      hvorfor skal vi på død og liv være så forbanna opptatt av hva andre synes om oss? Hvis andre har syngi en sang før oss og vi synes den er bra så bør vi ta den og vise hvordan det skal gjøres.. Finnes unntak da selv sagt, Vil ikke ha noe ære være LSK eller noe i den duren, men mange av de nye sangene synes jeg vi bør ta..

      er forøvrig enig i mye av det du sier, men jeg tror det skal mer til for at det skal skje her, tror størrelsen til klanen har bidratt mye til at det har gått såpass til helvette med dem.. Tror ikke klanen var forberedt på den voldsomme boomen som kom når de begynte å prestere i toppen av norsk fotball.. Klanen gjorde mange feil som jeg tror vi kan lære av så vi slipper å gå i samme fella.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

        #4
        Jeg sier; vi er ikke en dritt- se fremover og ikke bakover, utvikllig utviklig! arbeid, arbeid og arbeid er det som skal til!
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

        Kommentar

        • RuneK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 861

          #5
          Utvikling er det eneste som kan redde oss hvis vi mener å være best.

          Utvikling på noen viktige punkter.
          1. Sangene, innøving av de vi har for å prestere i volum samt noen nye hvert år.
          2. Koreografi, dvs klapping, flagging osv. Klapping som en del av fremføring og ikke som en del av taktslag for selve melodien. Flagging under en eller to sanger som blir valgt til flaggsanger. Utrolig om vi hadde fått dette til å funke. Dette er det ingen som har i Norge.
          3. Tifo, større tifo gruppe vil gjøre det enklere å lage større og fetere tifo. Ildsjeler som har tid og ressurser til å arbeide med ideer, pengestøtte og fasiliteter. Blir vi bedre her vil vi bli blant de store i fremtiden. (Norge) og kanskje i Skandinavia (langt unna her).

          Ellers så er organiseringen på vei til å bli veldig bra, men alle vet at det som var bra i år er for dårlig neste år.

          Rune
          Støtt FuglaTifo
          Kontonr: 6201 05 41919

          Kommentar

          • Xeleven
            Medlem
            Bøffel
            • Oct 2005
            • 33

            #6
            Opprinnelig skrevet av No1sqwip
            Utvikling er det eneste som kan redde oss hvis vi mener å være best.

            Utvikling på noen viktige punkter.
            1. Sangene, innøving av de vi har for å prestere i volum samt noen nye hvert år.
            2. Koreografi, dvs klapping, flagging osv. Klapping som en del av fremføring og ikke som en del av taktslag for selve melodien. Flagging under en eller to sanger som blir valgt til flaggsanger. Utrolig om vi hadde fått dette til å funke. Dette er det ingen som har i Norge.
            3. Tifo, større tifo gruppe vil gjøre det enklere å lage større og fetere tifo. Ildsjeler som har tid og ressurser til å arbeide med ideer, pengestøtte og fasiliteter. Blir vi bedre her vil vi bli blant de store i fremtiden. (Norge) og kanskje i Skandinavia (langt unna her).
            Ellers så er organiseringen på vei til å bli veldig bra, men alle vet at det som var bra i år er for dårlig neste år.

            Rune

            Jeg drømmer om flerstemt sang....ikke så veldig avansert, men det er helt utrolig hvor mye bedre noen sanger låter og trøkker med en noenlunde enkel og noenlunde ren annenstemme. Kanskje litt for ambisiøst?
            There is a time for laughing, and there is a time for not laughing. This is not one of them.

            Kommentar

            • detvarvondtdet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 398

              #7
              Opprinnelig skrevet av Xeleven
              Jeg drømmer om flerstemt sang....ikke så veldig avansert, men det er helt utrolig hvor mye bedre noen sanger låter og trøkker med en noenlunde enkel og noenlunde ren annenstemme. Kanskje litt for ambisiøst?

              ambisiøst ja, men utrolig fett om det funker
              "Dere kan sitere meg på dette:
              Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
              Fjøra

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #8
                Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                Utvikling er det eneste som kan redde oss hvis vi mener å være best.

                Utvikling på noen viktige punkter.
                1. Sangene, innøving av de vi har for å prestere i volum samt noen nye hvert år.
                2. Koreografi, dvs klapping, flagging osv. Klapping som en del av fremføring og ikke som en del av taktslag for selve melodien. Flagging under en eller to sanger som blir valgt til flaggsanger. Utrolig om vi hadde fått dette til å funke. Dette er det ingen som har i Norge.
                3. Tifo, større tifo gruppe vil gjøre det enklere å lage større og fetere tifo. Ildsjeler som har tid og ressurser til å arbeide med ideer, pengestøtte og fasiliteter. Blir vi bedre her vil vi bli blant de store i fremtiden. (Norge) og kanskje i Skandinavia (langt unna her).
                Ellers så er organiseringen på vei til å bli veldig bra, men alle vet at det som var bra i år er for dårlig neste år.

                Rune
                Flaggsanger er nok et av de beste forslagene jeg har hørt på lenge! Dette burde vi helt klart få til...

                Jeg har også etterspurt flerstemte sanger, eller også sanger hvor man synger forskjellige ting...

                Forza Fugla som hovedsang og noen som synger vi elsker dere i bakgrunnen 2/3 1/3 inndeling på delene...

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎