KFLs forbedringspotensial på tribunen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    KFLs forbedringspotensial på tribunen

    Vi har blitt veldig gode på sangfronten de siste årene når det gjelder synging og å komme med nye sanger. Både tromme, youtube og undergruppene har en del av æren for dette, i tillegg som hver enkelt som står på feltet er med åsynge uansett hva man synes om sangen.

    Det jeg fortsatt mener vi er ganske dårlig på er det visuelle som:

    1.Klapping

    For eks: Vi er fugla i fra Lillestrøm
    Hvorfor har ikke folk henda oppe mellom de to klappeperiodene?

    Allez allez, vi elsker Lillestrøm

    Hvorfor er ikke flere folk med på å klappe når det er 1 takts klapping?

    Kom med innspill på hvordan vi skal kunne få med flere på klapping

    2. Flagging

    Registrer at på felt-c blir får man div. slengt etter seg på tribunen og at på felt-a blir man slått i bakhodet av flagging.

    Det er synd at det skal være sånn, for masse flagg på et kokende felt ser utrolig bra ut. Kan forstå at det er irriterende å kun se baksiden på en 2stangs, men at folk reagerer på vifteflagg skjønner jeg ikke noe av.

    Hva skal til for at folk for et mer åpent syn på flagging?

    Til slutt så vil jeg bare si at denne tråden ikke skal bli en grupperingstråd, men at vi sammen kommer med forslag for å forbedre oss i 2007
    Last edited by Lars; 29.12.2006, 14:08.
  • Mannschaft Rösler
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2003
    • 247

    #2
    Mener også det er stort forbedringspotensiale på hopping.

    Kan ikke HELE feltet bli med å hoppe neste år, og ikke bare en liten hard kjerne? Er klar over at det kommer til å bli enormt med vomdissing, men litt kan vel en stakkars kanari offre for folkehelsa

    -Walter

    Grått nytt hår alle sammen!!!
    Last edited by Mannschaft Rösler; 29.12.2006, 14:27. Begrunnelse: pynta på litt....

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Er enig i at det først og fremst er visuelle ting vi mangler mest på. Tenker da på hopping, klapping over hodet og flagging.

      Når det gjelder hopping og klapping tror jeg en del av problemet er at vi for mange sanger der det er ønskelig at man gjør dette, og at hoppinga derfor blir veldig spredt. Om vi bestemmer oss for 4-5 sanger alle skal hoppe på, tror jeg det kan bli veldig bra. Sangene jeg tenker på er Seven nations army (sidelengshopping), Bli med å hoppe, La oss alle hoppe (lite brukt), trommedelen på Ascoli og gjerne på trommedelen av den nye låta.

      For over hodet-klapping gjelder det samme. Sangene jeg har sett meg ut her er Fuglagospel, Greker'n, Allez allez og PAO-sangen.

      Det er selvsagt mange andre sanger man kan hoppe og klappe til, men for de aller fleste blir det i meste laget å gjøre sånne ting i 90 minutter.

      Hoppinga og klappinga til de utvalgte sangene må selvsagt pushes hardt fra forsangerne og informeres godt om.

      Når det gjelder flagging synes jeg folk bare skal kjøre på og drite i all klaginga. Men selvsagt bør man ta enkelte hensyn, som at man ikke flagger når det skjer noe viktig på banen, samt at man ikke holder opp tostangsflagg noe særlig under spillets gang.

      Et alternativ er at de som har lyst til å flagge kommer bort til oss på felt C, så kan vi danne et flaggefelt der. ;-)

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Tror Lars er inne på det meste riktige her. Problemet med hoppesanger og klappesanger har vært at det har vært forsøkt å få det til på alt for mange av de nye sangene. Når det kronisk skal hoppes i 30 minutter på 8 forskjellige sanger sier det seg selv at enkelte vil la være å hoppe på noen av dem. Dermed får man en spredning som gjør at bare noen hopper på hver enkelt sang. Noe av det samme gjelder nok også klappinga, og jeg tror Lars sitt forslag om å begrense disse sangene ned til 3-5 vil gjøre at vi får et langt bedre trykk på hopping og klapping.

        Når det gjelder flagging og to-stangs tror jeg vel også Lars nevner det essensielle, nemlig timingen på flagginga. Det er jo relativt opplagt at folk vil se når det skjer noe spennende på banen, men om man klarer å time flaggingen og to-stangsbruken til å foregå på tidspunkt der det ikke sjenerer for bra spill eller stor mulighet tror jeg problemet vil løses greit.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

          #5
          Forslag til en muligens forbedring:

          Kutt "Seven Nations Army" melodioen, prøv med Zombie Nation låta, som nevnt i sangforumet. Kanskje derfor tråden er stengt/flyttet?

          Annet:

          Hver eneste kamp ser det ut til at de fremre rekken på feltet ikke er veldig bidragene, så hva med et tiltak der? Ikke at jeg vet hva, men det bør gjøres noe der i min mening. Og så er det disse sangen(e) hvor vi holder opp henda før vi begynner. For noen er det tydeligvis et vanvittig stort problem å holde opp henda sine lengre enn fem sekunder. Det som ofte skjer i disse sangene er at vi starter med å ta opp henda, forsøker å få med fler, og i det vi begynner å synge blir det hele avbrutt av en oppsiktsvekkende hendelse, eller at noen andre forsangere/vanlige tilskuere starter med en annen sang. Så skal vi få dissa til å funke, tror jeg vi skal forsøke å starte sangene fortere, og ikke bli avbrutt av andre hendelser. Man kan skrike til dommeren selv om man har to hender oppe

          Kommunikasjonen mellom forsangerne. Disse gjør en veldig god jobb, men det ser ut til at det slites med å finne kontakten enkelte ganger, og da ender det ofte med at halve feltet synger en sang, og den andre halvparten en annen sang. Dette må skjerpes, og det gjør det helt sikkert også.

          Ser fram til KFL i 2007
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Både det du nevner med å engasjere de på de nederste radene og det med kommunikasjon mellom forsangere er ting som kommer til å bli forbedret neste år. Organiseringa blir bedre enn noen gang.

            Kommentar

            • Harald_88
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 550

              #7
              Flere burde bli med på hoppesangene, man trenger ikke hoppe på alle sangene men på de som er naturlige hoppesanger som:

              -Allez Allez Allez Allez bli med å Hoppe hvis du elsker Lillestrøm
              -Refrenget på Ascoli sangen: Heia Heia Heia Heia Fugla.....

              Og det er urolig irriterende at de fleste bare slutter å synge når fugla eller motstanderen har en stor sjanse, en stygg takling e.l., det må da kunne gå ann å gjøre to ting på en gang, både synge og se på de situasjonene.

              I tillegg bør det bli mer akseptert med flagging, det er ikke så moro å hele tiden få slengt kommentarer etter seg hvis man flagger.
              Alt For Fugla

              Gå Av Grønlund

              Kommentar

              • tHuLu
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 730

                #8
                Opprinnelig skrevet av Harald_88
                Og det er urolig irriterende at de fleste bare slutter å synge når fugla eller motstanderen har en stor sjanse, en stygg takling e.l., det må da kunne gå ann å gjøre to ting på en gang, både synge og se på de situasjonene.
                Dette har vel noe med at kampen på banen er mere viktig for enkelte og synginga viktig for andre. Jeg for min del synes det er innmari vanskelig å synge på slutten av kamper hvor vi leder så vidt det er og motstanderne ruller opp angrep på angrep. I slike øyeblikk tror jeg det visuelle inntrykket er best tjent med følelsesladde supportere enn ett lass syngende skrålende supportere.
                For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                Kommentar

                • rodeo
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2006
                  • 109

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av tHuLu
                  Dette har vel noe med at kampen på banen er mere viktig for enkelte og synginga viktig for andre. Jeg for min del synes det er innmari vanskelig å synge på slutten av kamper hvor vi leder så vidt det er og motstanderne ruller opp angrep på angrep. I slike øyeblikk tror jeg det visuelle inntrykket er best tjent med følelsesladde supportere enn ett lass syngende skrålende supportere.
                  Enig med deg at det kan være vansklig å synge hvis det er veldig nervepirrende mot slutten. Men tror også at det kan være viktig å få til litt skikkelig synging, bare sånn for å pushe spillerne våres helt i mål.

                  Som Jan Åge Fjørtoft skrev i en tekstmelding for litt siden, at entusiasmen til supporterne var veldig motiverende for spillerne. Hvis det er veldig jevnt mot slutten, så kan kansje denne lille ekstra motivasjonen drive dem til ett mål.

                  Dette er bare mitt synspunkt da. Er forøvrig veldig enig med Lars sine forlsag.


                  Kommentar

                  • Harald_88
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 550

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av tHuLu
                    Dette har vel noe med at kampen på banen er mere viktig for enkelte og synginga viktig for andre. Jeg for min del synes det er innmari vanskelig å synge på slutten av kamper hvor vi leder så vidt det er og motstanderne ruller opp angrep på angrep. I slike øyeblikk tror jeg det visuelle inntrykket er best tjent med følelsesladde supportere enn ett lass syngende skrålende supportere.
                    Syns det er vanskelig selv, men tror i likhet med Rodeo det kan være det lille ekstra som kan gjøre at gutta klarer å stå imot/score vinnermålet mot slutten.
                    Spillerne er ekstremt slitne mot slutten av en kamp. Massiv synging da tror jeg kan gi dem den ekstra energien så de orker å avgjøre den jevne kampen, uagå det tullete baklengsmålet etter 93 og ett halvt minutt, sånn som har skjedd altfor mange ganger denne sesongen
                    Alt For Fugla

                    Gå Av Grønlund

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #11
                      Synging og liv fra tribunen skal en faktisk ikke undervurdere! Har selv opplevd at basketlaget tok 10 skritt framover (den gang vi var småguttspillere), bare fordi juniorlaget lagde skikkelig liv på tribunen! Jeg tror det åpner døra til den berømte kjellern litt lettere hos spillere.

                      Men jeg er selv av de som verdsetter seier i matchen høyest, framfor en evt. seier på tribunen, selv om begge er å foretrekke! Så jeg går på fotballkamp for å se fugla vinne! Klart jeg støtter dem som f, men en blir fort helt borte i matchen og glemmer å synge, hoppe, dra fram skjerf osv dersom det blir litt for spennende!

                      Jeg tror ihvertfall at den jevne supporter går på match for å få med seg hele opplevelsen, samtidig synge, hoppe og lage liv, med andre ord hele pakka. Det skal jo også være plass til nettopp den jevne supporter, som vil oppleve hele matchen.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Harald_88
                        Syns det er vanskelig selv, men tror i likhet med Rodeo det kan være det lille ekstra som kan gjøre at gutta klarer å stå imot/score vinnermålet mot slutten.
                        Bra innstilling som hele UFC har som gruppe (pluss mange flere åff kårse). Konstant verbal støtte til laget om de leder i en nervepirrende kamp, blir rævpult eller feier over motstanderne.

                        Det største forbedringspotensialet vi har på tribunen er at det blir enda fler med samme innstilling som spes. UFC, KGGsc, Råholt Kanaris, HK pluss en del av de uten gruppering, men som gir jernet hver jævla kamp.

                        Største faren er at vi blir som apeberget, feite, mette og ekstremt selvgode.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern

                          Største faren er at vi blir som apeberget, feite, mette og ekstremt selvgode.
                          Enig. Vi er på god vei til å oppfylle kriterium 1 og 3. En fjerde fare er leflingen med casualskulturen. Det er trist å se at enkelte LSK-tilhengere er på forumet til Isko Boys.

                          Kommentar

                          • mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Enig. Vi er på god vei til å oppfylle kriterium 1 og 3. En fjerde fare er leflingen med casualskulturen. Det er trist å se at enkelte LSK-tilhengere er på forumet til Isko Boys.
                            Å du veit detta fordi du har vært innpå der selv?
                            www.ultrasfeltc.net

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                              Å du veit detta fordi du har vært innpå der selv?
                              Det stemmer. Jeg måtte sjekke en sak med henvisning til dette forumet, og da så jeg at det var flere med LSK--sympatier som var registrert der.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                la oss henge dem ut!
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  la oss henge dem ut!
                                  Eller la oss gå tilbake til topic og diskutere forbedringspotensiale på tribunen

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    la oss henge dem ut!
                                    Ja la oss gjøre det!
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      #19
                                      antallet på borte turer.

                                      Er det urealistisk å håpe på at vi i 07 iværtfall er 10 % av 5000 stk på lange borteturer? eks: viking,brann,rosenborg. vis vi skal fortsatt være norges beste supportere må vi være bedre på bortebane.

                                      Kommentar

                                      • JhnY
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 975

                                        #20
                                        På ullevåll mot enga må vi få tromma og tommy midt på tribune.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎