Akustikken på feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomas fugl
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2003
    • 137

    Akustikken på feltet

    Etter at en akustikk ekspert (de finnes tydeligvis) besøkte Åråsen la han merke til bøyen ytterst på Notar tribunen. Dette fører til at mye av lyden blir slått ned i bakken i stedenfor ut på banen hvor den hører hjemme.

    dette kunne løses enkelt ved å dra en "duk" eller noe, fra nederst på notarskiltene og bakover. sånn lager vi ett alternativt tak og mer av lysen går ut mot banen. er dette et problem det blir tatt tak i?
    - Venter på en ny storhetstid
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    #2
    Jeg har også

    Jeg har også lurt litt på dette.. men jeg har lurt mer på om vi får mer trøkk fra en av kortsidene i stedet for langsiden.. Dette vil også kanskje føre til at flere syngende fans vil stå der fordi plassene ikke er like gode som på kanarifeltet..

    Men å få en slik duk hørtes faktisk logisk ut når jeg tenker på det..

    Kommentar

    • Frode Thai
      KFL styremedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 380

      #3
      Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
      Jeg har også lurt litt på dette.. men jeg har lurt mer på om vi får mer trøkk fra en av kortsidene i stedet for langsiden.. Dette vil også kanskje føre til at flere syngende fans vil stå der fordi plassene ikke er like gode som på kanarifeltet..
      Men å få en slik duk hørtes faktisk logisk ut når jeg tenker på det..


      Jeg har ikke verdens beste hørsel, og skal ikke kommentere akustikk.
      Men å flytte meg vekk fra feltet fordi det "muligens" lager bedre trøkk, er jeg ikke med på.

      Jeg er fortsatt på Åråsen får å se kampen, og synes feltet for stående er et perfekt sted å stå og se, synge og kose meg...


      Frodethai
      Frode Johansen
      styremedlem KFL

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Det jobbes med å få dette klart til kampen mot VIF.

        Kommentar

        • bellamysarmy
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Feb 2007
          • 25

          #5
          Opprinnelig skrevet av frodethai
          Men å flytte meg vekk fra feltet fordi det "muligens" lager bedre trøkk, er jeg ikke med på.
          Jeg er fortsatt på Åråsen får å se kampen, og synes feltet for stående er et perfekt sted å stå og se, synge og kose meg...
          Da er vi helt på linje kamerat. Jeg er på Åråsen for å se kampen.

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #6
            Det støttes å legge over en slags duk for bedre akustikk. Det støttes ikke å flytte vekk fra feltet pga. en slik hindring, når vi vet vi kan trøkke til både med og uten "duppende" takfront.
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • Thomas fugl
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2003
              • 137

              #7
              det er ingen som skal flytte seg fra feltet! men er det mulig å bedre akustikken må jo det være et av det beste grepene vi kan gjøre for å bedre stemningen.
              - Venter på en ny storhetstid

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Hvis jeg har forstått dette så er det reklameskiltene for Notar som ødelegger akustikken. Det hadde ikke vært mulig å hevet disse i stedet, slik at de stikker en meter opp fra taket? I stedet for å duppe en meter under?

                Jeg kan ikke noe særlig om akustikk, men vil ikke en plastduk kunne ha en dempende effekt på lyden sammenlignet med det harde blikkmateriale som taket har?
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                  Det støttes ikke å flytte vekk fra feltet pga. en slik hindring
                  Jeg mente ikke å flytte vekk fra feltet, men å flytte feltet..

                  På kortsiden vil vi synge utover hele banen i stedet for bare rett over til den ene delen av strømmen og dermed vil alle høre oss og trøkket vil generellt bli bedre på stadion.. Og da kan vi også synge rett mot bortefansen!!

                  Ta bort setene på rb og flytt dem opp på felt a, b, c..

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                    Jeg mente ikke å flytte vekk fra feltet, men å flytte feltet..

                    På kortsiden vil vi synge utover hele banen i stedet for bare rett over til den ene delen av strømmen og dermed vil alle høre oss og trøkket vil generellt bli bedre på stadion.. Og da kan vi også synge rett mot bortefansen!!

                    Ta bort setene på rb og flytt dem opp på felt a, b, c..
                    Nå kunne vi trengt en sånn uenig-knapp. Har ikke noe annet å si enn at jeg er uenig.

                    Dessuten så har ikke RB vegg bak seg eller på sidene, så akustikken blir vel enda dårligere der, enn det den er på feltet i dag. Men uansett, dette er vel en annen debatt, om hvor noen ønske at vi står, og hvor folk vil så.


                    Kan hende det hjelper en smule av en smule med en sånn duk, men vil det ørlig talt hjelpe så utrolig mye? Blir ikke dette veldig mye pirk, i forhold til hva vi får igjen for det?

                    Kommentar

                    • André
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2006
                      • 419

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Hvis jeg har forstått dette så er det reklameskiltene for Notar som ødelegger akustikken. Det hadde ikke vært mulig å hevet disse i stedet, slik at de stikker en meter opp fra taket? I stedet for å duppe en meter under?

                      Jeg kan ikke noe særlig om akustikk, men vil ikke en plastduk kunne ha en dempende effekt på lyden sammenlignet med det harde blikkmateriale som taket har?
                      jeg tror det er en mening med at de går ned under.

                      Blir jo litt reklame da også. De tenker nok penger i alt de gjør. desverre.
                      Your life
                      A game
                      turn it up, turn it up!

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av André
                        jeg tror det er en mening med at de går ned under.

                        Blir jo litt reklame da også. De tenker nok penger i alt de gjør. desverre.
                        Tenkte først at de bare skulle synes fra de andre tribunene, og det gjør de jo enten de står en meter under eller en meter over. Men du har kanskje rett i at de skal sees også for de som er på den samme tribunen. Men da vil vel en duk ødelegge dette på samme måte, og være like uaktuelt?
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • André
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 419

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Tenkte først at de bare skulle synes fra de andre tribunene, og det gjør de jo enten de står en meter under eller en meter over. Men du har kanskje rett i at de skal sees også for de som er på den samme tribunen. Men da vil vel en duk ødelegge dette på samme måte, og være like uaktuelt?
                          kan vel hende kfl vil få godkjennelse til det, men vet ikke.
                          Your life
                          A game
                          turn it up, turn it up!

                          Kommentar

                          • Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1452

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                            Jeg mente ikke å flytte vekk fra feltet, men å flytte feltet..

                            På kortsiden vil vi synge utover hele banen i stedet for bare rett over til den ene delen av strømmen og dermed vil alle høre oss og trøkket vil generellt bli bedre på stadion.. Og da kan vi også synge rett mot bortefansen!!

                            Ta bort setene på rb og flytt dem opp på felt a, b, c..
                            Helt håpløst forslag. Det er gull verdt for Kanari-Fansen å ha plass på langsiden der man har god oversikt over det som skjer utpå matta. Man ser betydelig dårligere fra kortsidene og de fleste av oss syntes det er mer morsomt å se på kampen enn å synge mot bortesupporterne. Tror ikke stemningen ville blitt noe bedre heller. Kan godt hende en del ville forblitt på langsiden for å se kampen.
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                              Helt håpløst forslag. Det er gull verdt for Kanari-Fansen å ha plass på langsiden der man har god oversikt over det som skjer utpå matta. Man ser betydelig dårligere fra kortsidene og de fleste av oss syntes det er mer morsomt å se på kampen enn å synge mot bortesupporterne. Tror ikke stemningen ville blitt noe bedre heller. Kan godt hende en del ville forblitt på langsiden for å se kampen.
                              Dette blir diskutert med jevne mellomrom. Det var vel en avstemning om dette for noen år siden, da det var ekstremt stor støtte for langside. Bra å vite at de fleste faktisk går på kamp for å SE fotball...
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Dette blir diskutert med jevne mellomrom. Det var vel en avstemning om dette for noen år siden, da det var ekstremt stor støtte for langside. Bra å vite at de fleste faktisk går på kamp for å SE fotball...
                                Vel jeg går der for å støtte laget som #1, se kampen som #2.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  Vel jeg går der for å støtte laget som #1, se kampen som #2.
                                  Og slik feltet er plassert i dag, så går det an å kombinere begge deler. Helt klart en utmerket plassering av supporterfelt.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Og slik feltet er plassert i dag, så går det an å kombinere begge deler. Helt klart en utmerket plassering av supporterfelt.
                                    Vel, du så jo alle negative kommentarene etter Fredrikstad kampen om "passasjerere".
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      Vel, du så jo alle negative kommentarene etter Fredrikstad kampen om "passasjerere".
                                      Ja, fikk ikke vært på kampen selv, men kan tenke meg at det er et problem. Jeg tror imidlertid at det heller skyldes billigere billetter og økt popularitet, snarere enn plasseringen av feltet.

                                      Feltet har vært der det er nå helt siden ombyggingen. Stort sett har det fungert glimrende (bortsett fra tullingene i trappa).

                                      Kjør gjerne en debatt om å flytte bak mål. Jeg tror flytting kun vil medføre en ting. Splittelse, og at mange blir igjen som sittere.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Ja, fikk ikke vært på kampen selv, men kan tenke meg at det er et problem. Jeg tror imidlertid at det heller skyldes billigere billetter og økt popularitet, snarere enn plasseringen av feltet.

                                        Feltet har vært der det er nå helt siden ombyggingen. Stort sett har det fungert glimrende (bortsett fra tullingene i trappa).

                                        Kjør gjerne en debatt om å flytte bak mål. Jeg tror flytting kun vil medføre en ting. Splittelse, og at mange blir igjen som sittere.
                                        Du misforstår meg, jeg reagerte bare på at du og flere sa at de var på feltet for å se matchen, det var ingen argumentasjon for å flytte feltet.

                                        Jeg er av en formening om at hvis du står på feltet, forplikter det, syng og støtt laget som #1, se kampen som #2.

                                        Hvis man først og fremst vil se matchen, har vi bedre plasser på Åråsen.
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        Working...