Tifo på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hoho
    -Engasupporter-
    Forumsadist
    • Oct 2006
    • 140

    Tifo på Åråsen

    Er det noen spesiell grunn for at dere ikke bruker mosaikk eller hva det heter?
    (ark som holdes opp av alle på tribunen, utgjør ett stort bilde - tilfelle det heter noe annet enn mosaikk)
    Dere er da mange nok på tribunen til det, og dette ser jo mye bedre ut enn disse store dukene dere heiser opp?
    Nå har ikke jeg sett alle tifoene til kanarifansen, men hører av flere at dere aldri bruker det, og jeg har heller aldri sett det selv. Dere har jo en del andre ting på gang som gjør at det høres ut som dere er hvertfall 10 000 syngende (trommer, megafon...) så litt nysgjerrig på hvorfor dere ikke bruker mosaikk mer.

    Kanskje dumt å legge ut dette klippet til slutt, men for å vise at det faktisk ser bra ut, Take A Look.

    Er forresten SYKT bra stemning på tribunen fra både dere og oss. Høydepunktet i året!
    Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

    JA, det er det

    *Hoho er en skapfugl*
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    #2
    KFL er ikke modne for mosaikk.

    Når folk ikke en gang klarer å bruke flaggene vi legger ut, er det for mye å forvente at de skal klare å holde oppe et ark.

    Alt til sin tid.
    Last edited by Torolf; 12.04.2007, 14:47. Begrunnelse: Prøvde å gjøre meldingen forståelig

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Opprinnelig skrevet av ChriZza
      KFL er ikke modne for mosaikk.

      Når folk ikke en gang klarer å bruke flaggene vi legger ut er det for mye å forvente at de skla klare å holdeoppe et ark.

      Alt til sin din.
      Desuten vil det ikke fungerere med mosaikk på KFL feltet der stolene er fjernet.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • DanielW
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Dec 2004
        • 223

        #4
        Opprinnelig skrevet av iL
        Desuten vil det ikke fungerere med mosaikk på KFL feltet der stolene er fjernet.

        Haha. Du mener man ikke kan arrangsere mosaikk, uten seter?

        :roll:

        Kommentar

        • Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

          #5
          Opprinnelig skrevet av DanielW
          Haha. Du mener man ikke kan arrangsere mosaikk, uten seter?

          :roll:
          Ja, dette blir faktisk veldig vanskelig..

          Hvordan skal man klare å passe på at arkene havner på ratt sted på feltet, når alle går hver sin vei, alltid fløtter på seg, og alt blir bare rot? Blir nok ikke like pent det, som når alle har vært sitt sete å holde seg til. Dessuten er flagghav så mye fetere enn mosaikk.

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            #6
            Opprinnelig skrevet av Trondeo
            Ja, dette blir faktisk veldig vanskelig..

            Hvordan skal man klare å passe på at arkene havner på ratt sted på feltet, når alle går hver sin vei, alltid fløtter på seg, og alt blir bare rot? Blir nok ikke like pent det, som når alle har vært sitt sete å holde seg til. Dessuten er flagghav så mye fetere enn mosaikk.
            Da får rb stå for mosaikken.
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Hovedårsaken er at distribuering og organisering av ark/småflagg er vanskelig uten seter. Uansett står vi flere enn en pers per sete og plassene er unummererte. På større tribuner i utlandet kan man få gode resultater til tross for dette, men på tribunen vår er vi avhengig av en stor ark-/flaggtetthet for å få et godt resultat.

              Det er også flere faktorer som spiller inn, som at halve tribunen vår er så godt som fri for lys. KFL har heller ikke særlig trening i tifo bortsett fra kasteruller (men også her blir det mye rot) og har heller ikke den disiplinen som skal til for å gjennomføre gode mosaikker.

              Forøvrig enig i at vi må få til mer variasjon på tifofronten, det blir veldig mange store OHer. Det skal likevel sies at kun en av de store tifoene våre i 2006 var en stor OH. De to andre var en kaostifo (med flaggmosaikk og liten OH åp RB) mot Vålerenga hjemme og en kombinasjon av OH, stort tekstbanner, flagghav og skjerfhav mot Vålerenga borte.

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #8
                Opprinnelig skrevet av DanielW
                Haha. Du mener man ikke kan arrangsere mosaikk, uten seter? :roll:
                Enig daniel.. Det får jo ann å gjøre mosaikkbitene litt større da hvis man vil.. da tror jeg det hadde blitt lettere.. Det er lov å tenke nytt.. hver person trenger da ikke å holde opp en bit hver.. man kan dele!

                Kommentar

                • Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                  Enig daniel.. Det får jo ann å gjøre mosaikkbitene litt større da hvis man vil.. da tror jeg det hadde blitt lettere.. Det er lov å tenke nytt.. hver person trenger da ikke å holde opp en bit hver.. man kan dele!
                  Blir tafatt uansett. Taket laget for mye skygge, i alle fall for at de øverste radene skal syntes...

                  Kommentar

                  • DanielW
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Dec 2004
                    • 223

                    #10
                    Vanskelig eller ei, fullt mulig er det. Også får Kanari-Fansen.

                    På det stadiet vi er på nå, handler mest om å prøve og feile. Etterhvert som folk får litt trening og forståelse for dette, spiller det faktisk liten rolle om arket eller flagget ligger på et sete eller betongen. Derimot er det riktig at det kan oppstå vanskeligheter på de store matcha, ettersom feltet er stappa til randen, og beregningene blir vanskelige og utførelsen blir lett mislykket. Alle vet jo hvordan det går med ark i Dortmund-svingen..


                    I begynnelsen blir det selvsagt mye søl, selvom man akuratt ikke skal legge opp til det. Hyppig bruk av megafon når ting skal skjer, tiltak på hvordan dette skal på best mulig måte arrangserers, skal det etterhvert bygge seg en kultur rundt dette på Åråsen også. Gjelder bare å ta tak i problemene og gjøre noe med det - isteden for "KFL-er-ikke modne-for-tifo-holdinga".

                    Kommentar

                    • DanielW
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Dec 2004
                      • 223

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                      Da får rb stå for mosaikken.
                      Jeg mener at koreografiene skal holde til i seksjonene der stående og syngene fans er plassert. Derfor mye viktigere å forbedre arrangsementene på feltet, contra andre deler på stadion, kun fordi det er lettere med tanke på mosaikk. RB får komme senere - når vi har klart å bygge opp noe på feltet.

                      Kommentar

                      • Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av DanielW
                        Jeg mener at koreografiene skal holde til i seksjonene der stående og syngene fans er plassert. Derfor mye viktigere å forbedre arrangsementene på feltet, contra andre deler på stadion, kun fordi det er lettere med tanke på mosaikk. RB får komme senere - når vi har klart å bygge opp noe på feltet.
                        Viss man har en megafon skal det vel ikke være noe problem å lage en mosaikk på RB? Der finner man i alle fall ikke så mange drita mennesker som absolutt må ødelegge tifoarragementet.

                        Kommentar

                        • DanielW
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Dec 2004
                          • 223

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                          Viss man har en megafon skal det vel ikke være noe problem å lage en mosaikk på RB? Der finner man i alle fall ikke så mange drita mennesker som absolutt må ødelegge tifoarragementet.
                          RB har aldri vært et problem når det gjelder koreografier, med eller uten megafon. Det er ikke det som saken.

                          Poenget mitt er at vi heller burde satse på å gjøre det bra på ståplass, alstå Kanari-feltet, istenfor RB - i de aller fleste tilfeller. Det er på Kanari-Fansens territorium tribunearrangementene hører hjemme, ikke alle andre steder på stadion - selvom forholdene ligger mer til rette for det der.

                          For det skal jo sies at Notar-tribunen ikke er et mekka for tifo, som er mye av grunnen for den dårlige varriasjonen. Men det er ikke grunn god nok får å fortsette i samme spor med svære OH'er. Da begrenser det seg ganske mye i framtida også, både når det gjelder spenn og arbeidskraft. Man må tenke nytt, og satse på elementer som ark og plastflagg som er grunnmuren for showa, så kan OH'er og bannere komme i tilegg.

                          Derfor er det så viktig at man ikke setter ståplass som en hindring på tifofronten. Som jeg skrev tidligere er det viktig å prøve, kanskje feile litt, og lære. Ellers står tifo-kulturen på Åråsen stille, noe den også har gjort . Tiden er inne får å utvikle oss.
                          Det er også lurt å tilpasse elementene etter tribuneforholdene vi har. Det vil for eksempel si at har vi en plastflagg-koreo mot Rosenborg, da feltet er rimlig fullt, lager man f.eks flaggene større enn vanlig så de dekker en større radius samtidig som tett mellom godbitene, om det går ann å formulere seg slik. Og selvsagt ta høyde til taket, som skygger for en god del av feltet.

                          Ikke tolk dette som et syte-innlegg på tifo. Jeg skal selv gjøre noe med dette, i hvertfall forsøke, så får man se hvor langt man kommer. Dette er noe vi i FT allerde har pratet noe om, så satsing på koreografier hadde det uansett blitt. Men denne tråden ble jo en fin måte å komme med en advarsel på, i hvertfall.

                          Kommentar

                          • Hoho
                            -Engasupporter-
                            Forumsadist
                            • Oct 2006
                            • 140

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Hovedårsaken er at distribuering og organisering av ark/småflagg er vanskelig uten seter. Uansett står vi flere enn en pers per sete og plassene er unummererte. På større tribuner i utlandet kan man få gode resultater til tross for dette, men på tribunen vår er vi avhengig av en stor ark-/flaggtetthet for å få et godt resultat.
                            At dere er mer enn en person per sete er vel ingen grunn. Jeg sto selv på vestbredden ifjor og der hadde vi mosaikk ofte, og vi var også der mer enn en person per sete. Nr.plasser var det, men folk trekker seg sammen. Det ser man ofte på tifoene våre at det er ikke helt fult ut i sidene. Men det ser fortsatt bra ut. Det er bare å la en av dem som står der arket skal være til å holde det opp.

                            Det at dere ikke har seter på alle stedene er vel større problem?
                            Dersom arkene blir liggende rett på betongen er dette rota til etter de første 200 har gått inn. Når det ligger på setene kan folk gå forbi uten å rive det med seg.
                            Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                            JA, det er det

                            *Hoho er en skapfugl*

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Hoho
                              Det at dere ikke har seter på alle stedene er vel større problem?
                              Dersom arkene blir liggende rett på betongen er dette rota til etter de første 200 har gått inn. Når det ligger på setene kan folk gå forbi uten å rive det med seg.
                              Du skriver jo nøyaktig det samme som meg.

                              "Hovedårsaken er at distribuering og organisering av ark/småflagg er vanskelig uten seter."

                              Uansett er det en betydelig større tetthet av folk på vårt felt enn på nedre del av Postbanken-tribunen på Ullevål. Der selger Vålerenga like mange billetter som det er seter, drøyt 3400. På feltet vårt er det opprinnelig ca. 1250 seter (ca. 850 er tatt bort), men vi presser allikevel inn 2300 tilskuere. Dette gir en helt annen tetthet enn den du finner på Klanens tribuner.
                              Last edited by Lars; 12.04.2007, 19:41.

                              Kommentar

                              • André
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2006
                                • 419

                                #16
                                før vi kjører mosaik på rb tror jeg vi må få alle bortesupportere på EN tribune.

                                Det er latterlige å se folk som velger å sitte på rb i steden for Diadora. Ser vel like bra fra diadora..
                                Your life
                                A game
                                turn it up, turn it up!

                                Kommentar

                                • sigurdsen
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 1818

                                  #17
                                  greit nok at det ikke vil funke med mosaik, men hvorfor har aldri kanari-fansen noe stort banner/tifo før kampene. Klanen har alltid det, mens kanari-fansen pleier ikke ha det forutenom i de "store" kampene. Sist mot Fredrikstad så jeg bare et par små, KGG osv. Der har vi vel et forbedringspotensiale? Er det ikke satt opp en TIFO gruppe som kan lage det? Og da tenker jeg på de store bannerne som dekker hele kanari feltet.

                                  Kommentar

                                  • André
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 419

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                    greit nok at det ikke vil funke med mosaik, men hvorfor har aldri kanari-fansen noe stort banner/tifo før kampene. Klanen har alltid det, mens kanari-fansen pleier ikke ha det forutenom i de "store" kampene. Sist mot Fredrikstad så jeg bare et par små, KGG osv. Der har vi vel et forbedringspotensiale? Er det ikke satt opp en TIFO gruppe som kan lage det? Og da tenker jeg på de store bannerne som dekker hele kanari feltet.

                                    Tror du må følge litt mer på forumet og lese litt mer om kfl.
                                    Your life
                                    A game
                                    turn it up, turn it up!

                                    Kommentar

                                    • mr.sandass
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2005
                                      • 972

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                      greit nok at det ikke vil funke med mosaik, men hvorfor har aldri kanari-fansen noe stort banner/tifo før kampene. Klanen har alltid det, mens kanari-fansen pleier ikke ha det forutenom i de "store" kampene. Sist mot Fredrikstad så jeg bare et par små, KGG osv. Der har vi vel et forbedringspotensiale? Er det ikke satt opp en TIFO gruppe som kan lage det? Og da tenker jeg på de store bannerne som dekker hele kanari feltet.

                                      Klanen har ikke alltid det. Et tifo arrangement koster ganske mye penger. Bedre med noen store og bra enn mange små og dårlige
                                      www.ultrasfeltc.net

                                      Kommentar

                                      • RuneK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 861

                                        #20
                                        Drit i ark, det tørker vi oss i ræva med.
                                        Ballonger dere, det er det som gjelder nå. Ingen bruker ballonger bortsett fra oss. Dette er flott for på den måten kan vi være genuine på noe ihvertfall :???: . Totalt ræva, men likevel jævlig morro når det smeller igang allerede 10 min før tifo`n skal opp. KFL på topp, drita fulle og håpløst langt unna noen form for samhandling hehe.
                                        Nei takk som byr, ark er jeg totalt i mot på feltet så lenge vi ikke har seter og med alle de grunnene vi finner for å la være å prøve dette igjen.
                                        Kanskje DW kan foreslå hvilken form vi kunne klart å forme i ark bortsett fra en stor gul klump eller lignende.

                                        Vi er ikke vant til å stå på seter og vil også ha problemer med koreografi på andre tribuner også. Så kanskje om 5-10 år har vi også faste seter å stå ved som vil hjelpe oss videre i utviklingen her.

                                        R
                                        Støtt FuglaTifo
                                        Kontonr: 6201 05 41919

                                        Kommentar

                                        Working...